Skocz do zawartości
colis

nim kupisz komputer przeczytaj

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde tyle czytania a więcej się śmiałem z postów niż z poradnika. W sumie ten poradnik to dobre wyjście dla LOL'ków którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z komputerem i nie mają znajomych którzy się na tym znają. Co do tych stickerów, plomb to ja nigdy nie miałem z tym problemu. W sumie to że ktoś nakleja ci plombę to bzdura. Czasami okazuje się że trzeba przestawić jakąś zworkę bo w sklepie ktoś zapomniał przestawić wyjście sygnału na telewizor z NTSC na PAL, lub gdy po poprzestawianiu opcji komputer nie chce wstać i trzeba mu zworką oczyścić CMOS. Wtedy musisz leciećdo servisu po to żeby oni ci sami to zrobili a być może jakąś kasę będą chcieli bo przecież będą musieli stracić czas oraz naklejać te swoje naklejki poraz drugi. Natomiast kiedy kupujesz każdą część w innym sklepie nie masz żadnej plomby oprócz tych stickerów na każdej części. To ani nie przeszkadza wyjmować, wymieniać ani nie masz gorszej gwarancji. Jeżeli padnie ci karta graficzna to nie zaniesiesz im przecież całego kompa. Dajesz im tylko samą grafę. A na ten okres gwarancji możesz sobie włożyć jakąś starą i dalej korzystać z komputera. Oczywiście żeby stwierdzić co się zepsuło trzeba się trochę znać i mieć kumpli u których sobie przetestujesz co masz uszkodzone metodą wkładania do komputera kumpla swoich części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegrzanie procesora na skutek awarii wentylatora  

 

Z plombą:

Serwis nie może nic zarzuć klientowi bo komputer jest zamknięty więc wszelkie uszkodzone podzespoły musi wymienić na swój koszt  

 

Bez plomby:

Serwis stwierdzi że klient odłączył wentylator , zdjął i nie założył go ponownie, nie zauważył że wentylator nie pracuje.

 

I problemy z serwisem już gotowe.

Oni to chyba z własnej praktyki pisali, znaczy sami wciskają ludziom, którzy kupili kompa bez plomby, że sobie spalili procesor... żenada :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie PTR:

W Czerwcu roku 2004 kupiłem w punkcie w Gdańsku w C.H. Madisson komputer. Problemy zaczęły się już przy zakupie. Zamówiłem kartę graficzną na chipsecie Radeon 9800se firmy yoz z szyną pamięci 256bit a dostałem 128bit Xpertvision. Niestety nie zauwarzyłem tego od razu. Później było jeszcze lepiej: pudełku od monitora znalazłem starą kanapkę i przygodę z komputerem zacząłem od czyszczenia ekranu. Następnie bodajże po tygodniu popsuł się wiatraczek na płycie głównej (Abit NF-7), którego do dnia dzisiejszego nie wymieniono (wydawał bardzo głośny hałas i komputer się przegrzewał). Byłem z kilkoma reklamacjami w Madissonie (przy okazji innych awarii) za każdym razem mówiłem o wiatraczku ale go nie wymieniano. Postanowiłem więc spróbować szczęscia w C.H. Alfa gdzie pan serwisant nie dość, że nie przyjął reklemacji to jeszcze zaczął mnie pouczać, że komputer był bardzo brudny i, oni za to nie odpowiadają i dał mi do zrozumienia, że to moja wina. Trochę to dziwne bo komputer czyszczę co tydzień. W końcu sam kupiłem za bodajże 40zł radiator (przy okazji wynajmując na własny koszt fachowca aby go zamontował). Co do innych awarii to napęd combo wymieniono mi dopiero gdy zarządałem sprzętu zastępczego (wcześniej musiałem słuchać tłumaczeń, że aktualnie nie ma). Ale najgorsza była awaria zasilacza. Wymieniono mi go na model otwierany z powyginanymi blaszkami, z zerwaną plombą gwarancyjną, w dodatku na plombie był rok 2003. Jak by tego było mało zasilacz był rozregulowany (stwierdził to fachowiec któremu zapłaciłem z własnej kieszeni) co mogło grozić uszkodzeniem płyty głownej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pudełku od monitora znalazłem starą kanapkę

Ten tekst mnie powalił, spadłem z krzesłą dosłownie :-P

 

Najlepsze są właśnie małe sklepiki i giełda - coś sie schrzani, to wymieniają od ręki - przynajmniej w większości przypadków (no są wyjątki oczywista)... A już najlepiej jest skłądac kompa samemu i znać się na tym - coś wysiądzie, to się obada i nie ma gadania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat plomb był już chyba kiedyś poruszany i z tego co pamiętam, to każdy podzespół ma własną gwarancję, zazwyczaj roczną. I jeżeli coś się zepsuje nie z naszej winy, sklep musi nam to wymienić. Było już kilku takich cwaniaków, co odmawiali uznania gwarancji, ale jakoś szybko zmieniali zdanie po rozmowach bodajże z UOKiK (oni chyba zajmują się relacjami klient-sprzedawca).

Plombowanie jest uzasadnione tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy sklep daje gwarancję na kompa dłuższą niż rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...