Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chronicsmoke

No ja mam nadzieje ze z konsoli da sie wszystko "emulować" na dx9. Zdeka zal mi miejsca na dysku tylko dla CS+ krap Vista...

Pewnie gdyby chcieli to by wszystkie te efekty chodziły na XP i to jeszcze szybciej niż na viście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie!!! Wielkie dzięki.

Dobrze że siadłem do tej gierki bo niedługo ma wyjśc następna cześ a ja bym ominął taki wielki tytuł.

Z każdą chwilą wciąga coraz bardziej swoim klimatem no i wyszła w platynowej kolekcji za 59zł.

 

Edit

 

Czy u was też pojawiał się taki problem że robicie sobie sav`a oczywiście w momencie dośc bezpiecznym a po w graniu stoi obok was koles i ładuje w was serie?

No załamuje mnie to. Zapisuje zadowolony a tu nagle zdziwienie.

Edytowane przez artuditu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazł ktoś jakieś pewne lekarstwo na arty w deszczu? czysty stalker i path 1.04.

Tzn zaczyna padac deszcz i siecze artami jakby pamięci szły już do elektronicznego raju.... ale to soft nie hard- skręciłem ostro grafę(9600gt), dalej to samo, atiitool twierdzi że grafa ok aż do 730/1030..., karta przy standardowym taktowaniu nie przekracza 50 stopni... stery 174.74, przeinstalowałem z jakichś 169.xx na obu to samo... hrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem,co jakis czas mam w stalkerze freeza,czyli po porstu gra się zatrzymuje,moge zminimalziwoac wtedy i wylaczyc ją w proecsach,patch 1.05 werja oryginalna ,nawet "odkrecalem" procka,i grafe,przeczysiclem kompa z kurzu,i nadal kurde coś jest nie tak.

Mial ktoś ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też sie to czasami (bardzo rzadko ale jednak) zdarza. Tylko wyłączenie i włączenie gry pomaga :).

U mnie na kartach 7600 i 7900 czasem.Nic im nie dolegało -były i są sprawne tylko już nie u mnie.Coś w kodzie gry zapewne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem,co jakis czas mam w stalkerze freeza,czyli po porstu gra się zatrzymuje,moge zminimalziwoac wtedy i wylaczyc ją w proecsach,patch 1.05 werja oryginalna ,nawet "odkrecalem" procka,i grafe,przeczysiclem kompa z kurzu,i nadal kurde coś jest nie tak.

Mial ktoś ten problem?

Masz jakieś mody ? Instalowałeś wszystkie patche w dobre sekwencji ? Może grzebałeś coś w CFG.

Ja proponuje reinstal i granie ma patch 1.4 :).

 

miron72

Bug gry z tym deszczem zapewne bo też go miałem na 7900 :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam jeszcze tego nie sprawdziłem więc nie ręczę za to w 100% - wygląda na to, że GSC lubi raz po raz wrzucić do neta jakąś alphe tudzież betkę, a że do Clear Sky takowe dotąd nie wyszło to chłopaki biorą się do roboty :) zeszłoroczne demo gry jakie prezentowano na E3 do ściągnięcia plik waży 580MB jest to plansza na mokradłach (pierwsza jaką spotkamy w grze), grafika pewien nie jestem czy dx10 raczej dx9 z tego co pamietam to na e3 mieli tylko dx9 co nie zmienia faktu, ze mamy DoF, Volumetric lights

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok rzeczywiscie to jest to demo, poziom na bagnach, ide spac w tej chwili wrażenia napiszę jutro rano ;) dla tych, których interesuje głównie grafika to moge powiedziec ze wygląda to przepięknie, te promienie słońca przechodzące pomiędzy trawami, płotkami wygląda to niesamowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam demko z E3 2007, poziom na bagnach.

 

Screeny 3, więcej nie robiłem i na razie nie zrobię bo idę spać.

2998641[/snapback]

ludzie narzekali na grafe w turoku , ale na tych screenach te krzaki ktore wygladaja jak z duke nukem 3d , wcale nie rpezentuja sie oszalamiajaco :blink:

To jest wczesna alpha z sierpnia 2007, wiele elementów jest lepszych/ładniejszych w podstawowym STALKER ogólnie duuuużo rzeczy brakuje błędów sporo, ale przecież to stara wersja alpha do demonstracji pt. patrzcie coś robimy.

 

EDIT2:

W tej wersji alphy nie działa Static Light, więc posiadacze wolniejszych kompów raczej nie pograją sobie.

Ustawienie wszystkiego na maximum powoduje spore dropeframe'y.

 

Po wypakowaniu plików gamedata.db0 i gamedata.db1 można zobaczyć mniej więcej jakie nazwy mapek będą w pełnej wersji:

 

Agroprom, Agroprom Underground, AES, Bar, Darkvalley, Escape, Garbage, LabX18, Marsh (to jest właśnie ta mapka z alphy), Military, Mind, Pripyat, Radar, Rostok, Selo, Yantar.

 

Oprócz tego jest kilka nazw mapek MP.

 

Oczywiście wszystkie nazwy wziąłem z katalogu Textures\Map

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam demko z E3 2007, poziom na bagnach.

 

Screeny 3, więcej nie robiłem i na razie nie zrobię bo idę spać.

Dołączona grafika

ludzie narzekali na grafe roslinnosci w Turoku , ale na tych screenach te krzaki ktore wygladaja jak z duke nukem 3d , wcale nie prezentuja sie lepiej :blink: Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BETA na potrzeby targów więc ..................;)

AI deko zrypane, tekstury to tu to tam okrojone ale :)

nie wiem czy beta czy nie, E3 to targi, wiec jak to na targach prezentuje sie od najlepszej strony wszystko. A to ciezko od strony prezentacyjnej wyglada ;)

jak na targach wygladal Crysis ? lepiej niz jak wyszedl :P tak samo Oblivion i wymieniac mozna jeszcze dlugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy beta czy nie, E3 to targi, wiec jak to na targach prezentuje sie od najlepszej strony wszystko. A to ciezko od strony prezentacyjnej wyglada ;)

jak na targach wygladal Crysis ? lepiej niz jak wyszedl :P tak samo Oblivion i wymieniac mozna jeszcze dlugo

Byłeś na targach, że tak piszesz chcesz zobaczyć super grafikę to sobie ściągnij filmik z prezentacji przecież to zupełnie inaczej mogło wyglądać to nie jest jakiś wyciek alpha wersji tylko celowe wypuszczenie jej do netu przez Panów GSC, oczywiście oficjalnie tego nie przyznają, ale każdy wie jak jest. Nie mamy pewności, że owa alpha przed "wyciekiem" nie została ogołocona z niektórych rzeczy, a także tego, że na targach plik cfg w tym przypadku ltx został na potrzeby prezentacji zmodyfikowany przez twórców tak, aby gra wyglądała dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dropframe'y to ja mam straszne. wlaczenie gry 22fps, kilkaset metrow marszu i jest 15fps, a konczy sie na 6fps i wylaczam gre :) musze cos pokombinowac. wschod slonca jest bajeczny

moze nie mam tragedii ale na Viscie zdecydowanie lepiej śmiga , na XP czasem są wlasnie tego tytpu kwasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

1 cześć S.T.A.L.K.E.R.'a była cudowna, mam nadzieję że to będzie gra roku ;)

Nie będzie grą roku bo tępi ludzie którzy myślą, że z pistoletu z 300m kogoś trafią będą narzekać. A teraz moda jest na łatwe gierki , Stalker zbyt wymagający :wink: Ja liczę tylko na dobrą fabułę, poprawione AI ( w to wątpię) i jeszcze kilka klimatycznych lokacji które na stałe wbiją się w pamięć jak te z jedynki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

by stalker.funday.pl ;)

 

Dołączona grafika

 

Jak dotąd GSC Game World zdawało się panować nad promowaniem swojego flagowego produktu jakim jest niewątpliwie Clear Sky. Starannie dobierane i dawkowane screeny, zapowiedzi i nieliczne trailery zdawały się potwierdzać regułę, że aż do premiery prequela w tej sferze raczej do rewolucji nie dojdzie. A jednak doszło. Do 15 maja bieżącego roku ta formuła działała bez zakłóceń aż nagle pękła niczym bańka mydlana. O co więc chodzi? Pamiętacie sytuacje z wyciekami wersji alpha i beta przy okazji Cienia Czarnobyla? Tak, nie? Nieważne bo mamy powtórkę z rozrywki.

 

Do sieci "wyciekło" demo Czystego Nieba jakie było prezentowane na zeszłorocznym E3. Wersja datowana jest na 19 sierpień 2007, builid 3120. Mamy do dyspozycji poziom "Mokradła".

 

Zapewne macie wiele pytań odnośnie tego dema. Po krótce najważniejsze rzeczy.

 

Demo to prezentowane było na E3 i jak część z was pamięta główną jego atrakcją wbrew pozorom nie był poziom Swampland lecz zamkniety obszar opuszczonego szpitala gdzie stały na przeciwko siebie dwie frakcje. Mokradła były wtedy prezentowane niezwykle skrycie powiedziałbym, że nawet skromnie, a dlaczego to możemy się dziś przekonać sami.

 

Wedle zapowiedzi GSC jest to największy poziom w całej grze i muszę przyznać, że rzeczywiście jest on ogromny. Wejście na wieże obserwacyjną potwierdza, że na poziomie tym spędzimy długie godziny gry w zasadzie możemy iśc aż po horyzont - to chyba daje pojęcie o wielkości owej lokacji. Wracając jednak do praktyki to w builidzie 3120 mamy zaledwie wycinek tego obszaru. Owszem zwiedzić możemy obóz frakcji Czyste Niebo (wielokrotnie częstowano nas nim na screenach z gry), pobliską wieżę strażniczą oraz coś na wzór małej platformy naftowej. Wszystko oczywiście pośród gęsto porośniętych trzcin i roślinności bagiennej. Czym dalej na obrzeża tym robi się coraz bardziej pusto. W demie znajdziemy jeszcze zniszczoną cerkiew i obóz bandytów lecz są one wybitnie nieukończone, powiedziałbym nawet, że ledwo co zaczęte. A reszta? Pustka. Mamy drogi prowadzące do nikąd, rury również prowadzące do bliżej nieokreślonej lokacji.

 

Celem dema jest przejęcie wspomnianej już wieży strażniczej lecz po jej zdobyciu nic się nie dzieje, a i również zachęcenie naszych kompanów do pomocy niespecjalnie się udaje. Wszystko ogranicza się w tym wypadku do swobodnej gry czyli do zwiedzania i walki z przeciwnikiem. Jeżeli o nim mowa to nie sposób pominąć A.I. lecz tutaj kolejne rozczarowanie. Nie jest ono w żadnym wypadku lepsze od znanego nam z Shadow of Chernobyl ba notuje nawet wpadki których dawno już w oryginale nie widzieliśmy do tego powielając błędy poprzednika. Zdarza się więc, że atakując naszych dzielnych bandytów od północy, a następnie przemieszczając się na wschód przeciwnik nie podąża naszą drogą (co notabene jest bardzo sensowną reakcją o niej za chwilę) lecz stoi jak wryty i czeka. Jego nastawienia nie zmienia nawet nasz ostrzał w jego plecy - A.I. mówi im, że jesteśmy na północy, a nie np. od południowej strony szkoda tylko, że ich plecy twierdzą co innego. Inny błąd jest szerzej znany z SoC. Otóż jeżeli znajdziemy się na nieco większej odległości od przeciwnika to możemy do niego strzelać z naszego AK, robić ogromny hałas przy tym, a wróg nawet nie drgnie. Winić jednak za to nie należy samej gry lecz jej bardzo wczesną wersję. Chwalić można za to zwiększoną rolę skradania się, powolny marsz w trzcinach jest chyba najlepszym sposobem na podejście i zgubienie wroga. Wracając do samych przeciwników to idąc dalej napotykamy dwie grupki bandytów, które no właśnie, aż chce się zacytować pewnego pingwina z z filmu Madagaskar: "A wy się macie szczerzyć, że lodzio – miodzio szeregowy! Bo jutro już tutaj nas nie będzie..." Ot stoją sobie Panowie, a jak ktoś strzeli to też strzelą, nieważne że bez żadnego pomysłu.

 

I tak dochodzimy do meritum tego dema. Chodzić nie ma za bardzo gdzie, z kim walczyć i w jaki sposób również co więc nam zostało? Przypadkiem było, że dotąd ani słowem nie wspomniałem o grafice? Nie, z pewnością nie. Uprzedzę od razu pytania i domysły: nie, nie znajdziemy tutaj rendera DirectX 10. Demo to na targach było odpalane tylko w DX9 co nie dziwi bo DX10 wówczas był dopiero na wczesnym etapie rozwoju. Myli się jednak ten kto powie, że w takim razie nic nowego do zaobaczenia nie ma. Mimo tak wczesnej wersji podmieniono wiele tekstur na ich odpowiedniki w wyższych rozdzielczościach. Widać to na każdym kroku, a ściślej na każdym kamieniu, skrzyni, butli z ropą, desce czy broni. Wprowadzono także, nową roślinność ale to nie ona jest tutaj główną atrakcją. Szczękoopad bo tak powinniśmy to nazwać powoduje efekt volumetrzycznego światła, które przechodzi przez każdą nawet najmniejszą szparę w płocie, pomiędzy trzcinami, przez okno i obrysowuje inne obiekty. Wygląda to olśniewająco. A jeżeli do tego dorzucimy sobie nową technologię odpowiadającą za wygląd wody, głębie obrazu to już na prawdę robi się niezwykle interesująco, a patrząc na ostatni trailer Dx10 to dopiero początek. Nadmienić wypada też, że modele postaci będą zbudowane z większej ilości wielokątów. Póki co możemy podziwiać bogactwo detali na modelu stalkerów z frakcji Clear Sky pozostali w demie są żywcem przeniesieni z SoC.

 

I na tym historia się kończy. Dostaliśmy od GSC (bo jest to prawie oczywiste, prawda?) rzecz doprawy interesującą. Z jednej strony mamy czym się zająć, poczuć namiastkę klimatu nadchodzącej gry, z drugiej strony możemy ponarzekać, że tak napradę to nic w tym przecieku istotnego nie ma. Tak czy inaczej myślę, że w tym razem obie strony mogą być zadowolone- my, gracze bo mamy w co choćby chwilę pograć, developer bo pewnym jest, że niebawem serwisy zaczną raportować o "kolejnym" wycieku wysoce oczekiwanej gry z pod skrzydeł ukraińskiego biura. Reklama dźwignią handlu, a najlepiej jak darmowa. Ten kto wrzucał owe demo z pewnością kierował się maksymą znanych nam prekursorów Zony, którzy zwykli pisać: "Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony!"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Elviso26

mode na lekkie i łatwe gierki dyktują mój drogi nie userzy i gracze tylko producenci odwalający kitę marketingową by tylko gry były ładne... my biedni narzekamy tylko co i raz nowego coś wyjdzie do pogrania.. poza właśnie kilkoma perełkami raz na jakiś czas...to nie jest moda.. modę w ubraniach także dyktują nie popyt i "nosiciele" ubrań tylko projektanci... ;-)) a na grę czekam z niecierpliwościa... PZDR ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krotka historia mojej przygody z Clear Sky

 

uruchomienie

5minutowy loading ( mam tylko 1,5gb ram)

po wczytaniu jeszcze doczyty takie ze nie moglem ruszyc myszka prawie, co dopiero przejsc kilka krokow

kliknalem lewy klawisz mychy zeby strzelic z karabinu, pocisk z lufy przybral postac czarnego kwadratu

a komputer sie zresetowal

 

koniec

 

:wisielec:

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...