Skocz do zawartości
berkut

uSystem 2

Rekomendowane odpowiedzi

Musze sie zgodzic z Niemcem, ze przyklejony topic nie jest specjalnym kompendium, bo jest tam za duzo off-topicow.

 

Po prostu we wrzesniu mam zamiar finalnie ukonczyc WC - wtedy juz nic nie bedzie sie dalo z tym zrobic wiecej, no moze za wyjatkiem przeplywomierza, ale na niego troche szkoda mi kasy. Trzeba bedzie wejsc na wyzsza poprzeczke (z czyjas pomoca).

 

A jak wyglada sprawa glosnosci takie urzadzenia? Powiedzmy, ze rozmawiamy tutaj o kompresorze 300W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta tasma byla dlugo wybierana ;) to nie tak ze jest to pierwsza lepsza tasma z brzegu, dlugo szukalem tasmy o odpowiednich parametrach :lol: ;)

 

to jest tymczasowa izolacja bo bedzie zamieniona na 3cm otuline..

 

Nie wiem o ktora rurke chodzi szczerze mowiac ;]

 

Zrobilem czesciowo izolacje....:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

To sa tylko zdjecia gotowej izolacji. Pozniej dam jak to zrobic pokolei... Tak to sa orzeszki ziemne z miodem ;);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut ta izolacja wymiata :P, powiedz jak sie sprawuje orzech insulation? nie skrapla sie nic na puszce?

 

Lukas20 jak juz mowilem wg mnie najlepszy kompresor do domowego fc ktore ma cicho chodzic to NL11F od danfossa, na r134a go prawie nie slychac, na 404a tylko cichutkie pomrukiwanie, wentylator oczywiscie to zagluszy. Mozna zrobic regulacje obrotow wentyla i wtedy juz jest calkiem cicho. Chociaz jezeli komus zalezy tylko na ciszy to ja polecam wpakowac r134a, tylko ze wtey temp to juz beda okolo -25 -30C, a tak na 404a mozna dojsc nawet do -50C przy malutkim obciazeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puszka nie jest nawet chlodna...

 

Ja osobiscie wole Danfoss'y SC12C .... bydle silne jak kon, wytrzyma wszystko. Cichutki zupelnie nie jest ale mi nie przeszkadza mocno (to tak jak pomruk poteznego V8 pod maska)

 

ten kompresor jest niesamowicie glosny, delty 7k rpm przy nim to pikusie.

 

Jutro moze rozbuduje uklad troszke :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest ten czynnik ekologiczny to powiem czy naprawde nie szkodzi ... bo wiecie? tak naprawdę nowe wypełnienia chłodzeń do lodówek tez szkodza środowisku i warstwie ozonowej ale tak mniej wiecej od 400 do 1200 razy mniej niz czysty, stary freon :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie muszą szkodzic ozonowi, żeby były dla srodowiska szkodliwe ... srodowisko to nie tylko warstwa ozonowa ... poza tym szkodliwosc moze byc trudna do udowodnienia tak jak jest to z niektórymi estrogenizujacymi pestycydami i detergentami oraz lekami ... :) jeśli jednak ktos zajmuje sie badaniem zmian biochemicznych potrafi wysnuć wnioski na temat potencjalnej szkodliwosci danego czynnika i starac sie go unikać ...

 

no ale czasem przerozne patogeny mogą wykazywać wprost przeciwny efekt - stymulujący i wtedy nazywa sie to hormezą, czynnikiem warunkujacym toksycznosc badz pozytywny wpływ "czegos tam" na organizm modelowy często jest stezenie...

 

ale to nie forum dla fizjologów wiec kończę :)

 

P.S. o tym całym R404a sprawdzę i za jakisczas dam znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie cuś znalazłem... tak na szybko... http://chlodnictwo.euro-media.pl/artykuly/.../2003_6/31.html

 

Mam takie pytanko: czy ma ktoś może dostęp do specyfikacji freonów? Konkretnie, to interesuje mnie skład chemiczny takich mieszanek. Jakbym siędowiedział, to bym znajomych ekotoksykologów pomęczył i wrzucił wyniki tortur na forum :wink:

 

Berkut- fajna zabawka... Jak mi kumpel znowu rozwali po pijaku lodówkę, to zgwałcę kompresor na grafikę może... bo 90W na procka, to chyba troszku za mało...

Pozdrawiam i życzę wysokich marków i niskich temperatur (o rachunkach za prąd nie wspominając... :wink:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie NL11 to 224W, a SC12 345W (tak jest w specsach, z tego co pamietam).

 

Na NL11 i R404 jaka mozna osiagnac temperature na parowniku (dla otoczenia powiedzmy 20*C)? Wogole jak to mierzycie? Przy jakims obciazeniu czy tak na golo?

 

I jeszcze pytanie z zupelnie innej beczki - jak wyglada parownik w klimatyzatorach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie NL11 to 224W, a SC12 345W (tak jest w specsach, z tego co pamietam).

 

Na NL11 i R404 jaka mozna osiagnac temperature na parowniku (dla otoczenia powiedzmy 20*C)? Wogole jak to mierzycie? Przy jakims obciazeniu czy tak na golo?

 

I jeszcze pytanie z zupelnie innej beczki - jak wyglada parownik w klimatyzatorach?

Bez obciazenia i -55 spoko, ale bez obciazenia sie nie liczy :wink: (mysle tak -40C z 150W obciazeniem powinno spokojnie byc.)

A podawac mozna temp pod roznym obciazeniem. Wszystko zalezy od kalibracji ukladu. Mozna wykalibrowac na -55C i na tym i na tym kompresorze ale sc12cl bedzie znosil wieksze obciazenie. Aha ile zuzywaja pradu tez od cisnien zalezy, w naszych ukladach zuzywaja raczej mniej niz w innych ukladach chlodniczych bo pracuje w lekkiej prozni przewaznie.

 

Tyko znowu jest taki minus ze sc12cl jest glosny dosc a nl11f nieslyszalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocno podkrecony procesor powiedzmy, ze ma max. 200W. NL11 powinien takie obciazenie wytrzymac (to pytanie).

 

I teraz jeszcze jedno pytanie: czy zmiana mocy procesora od razu oznacza, ze trzeba przekalibrowac uklad? Jak odbywa sie kalibracja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytrzyma. Nie no jak ja robie 1 system to wrzucam takie cos jak ma berkut. Kalibrowac calkiem nie trzeba ale w moim systemie lepiej tak. Pozatym jak skalibrujesz to masz lepsze temp. Jak zmienisz obciazenie o 10-20W to kalibrowac nie musisz. Ja kalibruje pod takie obciazenie jak kto sobie zyczy.

 

Jak juz pisalem instaluje cpeva w moich systemach to znaczy ze mozna kalibrowac bez glebszej ingerencji w uklad. Popatrz na fotke berkuta, widzisz taka czarna nakretke wystajaca z puszki ? trzeba to odkrecic i tam jest sruba, krecisz w lewo = lepsze temp przy malym obciazeniu krecisz w prawo lepsze temp przy duzym obciazeniu. Regulowac nalezy dosc delikatnie, przy obciazeniu max.

 

Powiem ze jest to dosc latwe, tylko trzeba obserwowac zachowanie ukladu i temp parownika. Nie mozna doprowadzic do oszraniania sie kompresora, jesli sie tak stanie to znaczy ze trzeba krecic w lewo. Zawor ma dosc duzy zapas wiec nie powinno byc problemu z wysokim obciazeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastepne pytania:

1. Dlaczego lutujecie parowniki na braz a nie cyna? Przewodnictwo cieplne?

2. Jak sie roznice miedzy: TZR AZR i PEV?

3. Jak wygla elastycznosc kapilary? Tzn. czy da sie elastycznie podlaczyc parownik (zeby mozna bylo nim w miare swobodnie operowac)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastepne pytania:

1. Dlaczego lutujecie parowniki na braz a nie cyna? Przewodnictwo cieplne?

2. Jak sie roznice miedzy: TZR AZR i PEV?

3. Jak wygla elastycznosc kapilary? Tzn. czy da sie elastycznie podlaczyc parownik (zeby mozna bylo nim w miare swobodnie operowac)?

1. cyna jest slaaaaba (dosc szybko puszcza) i ciezko sie nia lutuje, a dobre polaczenie brazem jest "niezniszczalne" :wink:

 

2. TZR - ma czujnik temperaturowy ktory umieszczamy na linii ssacej, reguluje sie sam, ale przy malym obciazeniu swiruje. Mysle ze bylby dobry do chlodziarek do WC.

 

AZR - reguluje przeplyw freonu, nie reguluje (stale) cisnienia ssania czyli temperatury parowania freonu

 

PEV - reguluje cisnienie ssania i przeplyw freonu, jest bardzo precyzyjny i dziala dobrze z malutkim obciazeniem. Freon do niego doprowadzam gruba kapilara.

 

3. Ja owijam kapilare wokol ssacej zawsze, jak dla mnie wygina sie wystarczajaco dobrze, cos jak taki waz do wc tylko troche grubszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam przygody berkuta..... wymęczył wszytskie grafy nVidii; spalił więcej procesorów, niz ja na oczy widziałem; z głównymi tak samo; złożył już pare układów fc; teraz chce kupić kaskadę za 5000-6000zeta.... skąd masz na to kasę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś chce tani ,w miare mobilny i ekonomiczny (nie bierze 500W :D) zestaw FC to niedługo będe sprzedawał moja zabawke (ulepszone chłodzenie tego co było na 1.8A@4.0Ghz) ulepszenia : spawane brązem ,elastyczny wąż (to głowne ulepszenie :D) , precyzyjniejsza izolacja oraz wyższa wydajność i małe wymiary ( http://members.lycos.co.uk/nwcrew/fc/fotki.../przymfinal.jpg ). Cena niska biorąc pod uwage ze duzo duzo duzo! gorsze układy chodziły na allegro po 600zł!. Moja cena ~800zł (w sumie w FC włozylem juz 2x tyle...). Jak cos to gg : 983568

Co do kosztów złozenia FC to jezeli komuś sie zleca to wychodzi to duzo taniej niz skladajac samemu z tego powodu ze same narzedzia niezbedne do zlozenia to wydatek z rzędu ~600zł oraz nauka na błedach ,zbieranie doświadczenia to też koszty czasem astronomiczne ale nie zdajemy sobie z nich sprawy.

 

pozdrawiam Jelen[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...