Skocz do zawartości
D4RkX

Problem z 3D MARK 2001

Rekomendowane odpowiedzi

niewiem z jakiego powodu ale mój komputer uzyskuje zadziwiająco mało punktów w 3d markach :(3dmark2001 - 4422, 3dmark2003 - 844)

niewiem co może być tego przyczyną :(

w kompie wymieniałem wszystko oprócz procka i płyty głównej...

mam zamiar podkręcić grafę i chcę porównać wyniki...

 

ps.moja konfiguracja na dole :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno jesli sie testuje dla tsetowania bardziej procka to 2100 powinno sie uzywac, a jak karty graf t o 2003...

Nie no bez przesady. Obydwa marki służą do testowania komputera pod względem możliwości graficznych, ale żaden z nich nie służy do "testowania bardziej procka". Po prostu w 3dMarku 2001 prędkość procesora trochę bardziej wpływa na wynik niż w 3dMarku 2003.

A wynik jak najbardziej w normie jeżeli jest to karta 64-bitowa. Jeżeli 128-bitowa to troche mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile pamiętam karta jest 128 bitowa (chaintech)

 

a tak btw to udało mi się podkręcić procesor karty do 300 puźniej pojawiają sie artefakty...

gorzej jest z pamięcią 332 już nie idzie (czarny obraz, system sę wywala) :(

czy mam teraz podnieść zasilanie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba wersje SE lub LE co ma pamieci 6ns i 333MHz efektywne, sa takie FX5200. Na pamieciach 664MHz to chyba jeszcze nikt nie wyciagnął na no-ultra 5200. Sprawdz w Aidzie lub lepiej Riva Tuner czy pamięć nie jest 64bit. Jesli jest 64bit to wszystko OK, to znaczy wyniki w porzadku, a karta do [gluteus maximus].

 

A artefakty świadcza o błedach pamieci choć nie na 100%, rdzen tez może coś takiego powodować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykaz z AIDA32 - Właściwości procesora graficznego

 

 

 

Karta wideo nVIDIA GeForce FX 5200

Nazwa kodowa procesora graficznego NV34

Urządzenie PCI 10DE / 0322

Liczba tranzystorów 45 milion(ów)

Technologia wykonania 0.15u

Typ magistrali AGP

Rozmiar pamięci 128 MB

Częstotliwość taktowania układu graficznego 300 MHz

Częstotliwość taktowania przetwornika RAMDAC 350 MHz

Liczba potoków pikseli 4

Liczba układów zarządzania teksturami (TMU) na potok 1

Liczba urządzeń cieniowania wierzchołków 4 (v2.0)

Liczba urządzeń cieniowania pikseli 1 (v2.0)

Sprzętowa obsługa DirectX DirectX v9.0

Pixel Fillrate 1200 MPikseli/sek

Texel Fillrate 1200 MTekseli/sek

 

Właściwości magistrali pamięci

Typ magistrali DDR

Szerokość magistrali 128-bitowy(a)

Rzeczywista częstotliwość taktowania 165 MHz (DDR)

Efektywna częstotliwość taktowania 331 MHz

Przepustowość 5296 MB/sek

 

 

 

Riva tuner pokazuje 128 bit :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko pamięć 331 a więc 6ns. Z własnego doświadczenia wiem ze na tej karcie wiecej daje wysokie taktowanie pamięci jak rdzenia. Tobie pojawiały się artefakty więc nie wróżę wysokiego O/C pamieci.

Niestety.Wszystko fajnie tylko pamięć 331 a więc 6ns. Z własnego doświadczenia wiem ze na tej karcie wiecej daje wysokie taktowanie pamięci jak rdzenia. Tobie pojawiały się artefakty więc nie wróżę wysokiego O/C pamieci.

Niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powodem niskiego wyniku w 3dmarku jest taktowanie pamięci. Sprawdź, o ile zwiększa się wynik w rozdzielczości 600x800 (pewnie dużo :) ). Niestety, przy takim taktowamiu pamięci nie zalecam grać w rozdzielczościach większych niż 600x800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powodem niskiego wyniku w 3dmarku jest taktowanie pamięci. Sprawdź, o ile zwiększa się wynik w rozdzielczości 600x800 (pewnie dużo  :) ). Niestety, przy takim taktowamiu pamięci nie zalecam grać w rozdzielczościach większych niż 600x800.

W rozdzielczości 800x600 uzyskałem tylko 5719 marków :(

dlaczego mam nie grać w rozdzielczości powyżej 800x600 zwykle gram 1024x768 i tylko jednas gra mi się wtedy cieła Deus EX 2 :|

 

więc jak mam podnieść częstotliwość pamięci, mam nawet radiatorki, jak coś to przykleje... (na procesorze karty jest dodatkowy wiatrak)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w takim razie grałeś w jakieś stare, albo niewymagające gierki albo też nie przeszkadza ci fps rzędu 15-20 kl/s. :D

Co do pamięci - ale nie możesz podnieść nawet o parę MHz, bo są artefakty? (tak przynajmniej zrozumiałem z wcześniejszego posta) Jeśli tak, to montaż radiatorków nie pomoże lub pomoże bardzo niewiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wynik w normie,ja miałem prolinka 128Mb/128bit 250/333@275/346 i max wyciągnąłem 4800 3dmarków 2001se i 1000 w 2003

po prostu nisko taktowane pamięci

sprzedaj i kup gf3Ti200 ,te same pieniądze a wydajność.....x2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w takim razie grałeś w jakieś stare, albo niewymagające gierki albo też nie przeszkadza ci fps rzędu 15-20 kl/s.  :D 

Co do pamięci - ale nie możesz podnieść nawet o parę MHz, bo są artefakty? (tak przynajmniej zrozumiałem z wcześniejszego posta) Jeśli tak, to montaż radiatorków nie pomoże lub pomoże bardzo niewiele.

no niepowiem żeby to były małowymagające gry np. FarCry, Suffering, unreal 2004 (w 1280x1024 najmniejszego zacięcia nie było !!!)

Spider-Man 2, NFS UG + efekt rozmycia (1024x768)

Wystarczy ?? :D

 

z podnoszeniem pamięci jest tak że w Power Strip kiedy ram ustawiam na 332 klikam zastosuj wtedy monitor obraz robi się czarny :( i prawdopodobnie następuje zwis systemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w takim razie grałeś w jakieś stare, albo niewymagające gierki albo też nie przeszkadza ci fps rzędu 15-20 kl/s.  :D 

Co do pamięci - ale nie możesz podnieść nawet o parę MHz, bo są artefakty? (tak przynajmniej zrozumiałem z wcześniejszego posta) Jeśli tak, to montaż radiatorków nie pomoże lub pomoże bardzo niewiele.

no niepowiem żeby to były małowymagające gry np. FarCry, Suffering, unreal 2004 (w 1280x1024 najmniejszego zacięcia nie było !!!)

Spider-Man 2, NFS UG + efekt rozmycia (1024x768)

Wystarczy ?? :D

 

z podnoszeniem pamięci jest tak że w Power Strip kiedy ram ustawiam na 332 klikam zastosuj wtedy monitor obraz robi się czarny :( i prawdopodobnie następuje zwis systemu

W Farcry też nie miałeś zacięć przy 1280x1024 na FX5200 i przy 256MB Ramu? To chyba masz najlepszy sprzęt na forum :wink: .

EDIT

Po co kręcić kartę skoro takie gry jak wymieniłeś Ci płynnie chodzą? Tylko żeby mieć więcej punktów w 3dMarku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam się dziwiłem ale SERIO !!! w 800x600 detal na medium czasami się cieło (zwykle na statku (wewnątrz)

a z daleka to wyspy wyglądły PIĘKNIE !!

 

kartę chciałem podkręcić aby grać w deus EX2 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

apropo zanizonych wynikow w 3dmarku01se

 

wczoraj robilem testy i na timingach cl2.5 , 7, 2, 2 mialem o 300 pkt wiecej niz na cl3, 11, 5 , 5 :wink:

zdziwilem sie ze az taka roznica moze byc :o kosc 256mb 133 @ 166

 

swoja droga to tego 5200 masz na 100% 64bit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grałem przed chwilką w dooma 3 i na minimalnych detelach przy 640x480

czasem gra się przycieła ale zdażało się to żadko (chyba z powodu malej ilości RAMu) więc chyba nie jest tak źle :D

 

ps. eee jakiś ten doom nieciekawy :) wszędzie ciemno i strachno brrr.. :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...