Skocz do zawartości
berkut

!! Chłodzenie freonem !!

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem dzisiaj palnik na mapp gaz (propan tez mozna uzywac) i musze powiedziec ze lutuje sie tym super. W sumie to nie wiem czy mozna tu mowic o lutowaniu, no chyba ze lutowaniu twardym. Jutro polutuje wszystko od nowa. Teraz mam nadzieje ze nie bedzie (az tylu) przeciekow. Tylko strasznie chalasuje ten palnik. Btw jak ktos chce to moge odstapic stary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobilem wymiennik ciepla na nowo... ale pojawil sie cien nadzieji ze uda sie uruchomic kompresory "mocne" poniewaz wykombinowalem jak z nich oleju sie pozbyc oraz dostalem migomat

 

turbinka stoi poniewaz nie mam CO2 do migomata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem :(

Myslalem ze juz skoncze swoje WFC a tu nagle pojawil sie problem.

Otoz nie chce sie skraplac gaz.Mysle ze jest to wina zaworu serwisowego poniewaz jest on chyba nie szczelny, i tu jest moje pytanie, jakich zaworow uzyliscie w swoich systemach ?

Ja mam zwykly zawor kulkowy nabyty w castoramie.Mysle ze mogl sie zrobic nieszczelny po paru lutowaniach przejscowek do niego.

Co o tym sadzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ty do zaworu lutujesz bezposrednio przejsciowke 8O ?? Nie no ja zawsze kupowalem przejsciowke 3/8 na 3/8 cala bo takich zaworow uzywam i to do niej lutowalem a potem przykrecalem do zaworu stosujac teflon dodatkowo. A gazu albo za malo albo w ukladzie masz powietrze albo zatkana kapilara albo filtr zle ulozony albo zlej kapilary uzywasz. Sprawdz szczelnosc calego ukladu zanim go oproznisz i po napelnieniu gazem. Jak uzywasz butanu to wylacz uklad po napelnieniu i zapalniczka jezdzic po polaczeniach a jak sie zapali to jest nieszczelnie. Jak R22 to juz bylo pisane jak. Troche inwencji jasiek. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z r22 jest latwiej przecieki znalezc bo plomien robi sie tak gleboko niebieski, takiego szlachetnego koloru nabiera...

 

jasiek - miales ten problem kiedys i masz go teraz - prawie napewno masz zla kapilare albo za malo gazu...

 

wez suwmiarke i zmierz srednice wewnetrzna tej kapilary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uff przebrnalem przec caly topic (w 3 dni)

 

jestem pelen respectu dla was eFekCiarze, trzymam za was kciuki, powodzenia w toczacych sie pracach,

sam tak podjaralem sie FC, ze jak tylko bede mial czas i kapuche to zabieram sie za swoje chlodzenie (z czesciami nie bedzie problemu bo mam kilka kompresorow/rurek Cu w piwnicy, znajmego slusarza-tokarza, znajomego na 'szrocie' i duzo checi :D, wiedzy tez troche mam - w koncu te 77stron...)

 

ps. co mozecie powiedziec na temat izolacji mobo przed skondensowana para wodna za pomoca pokrycia jej warstwa jakiegos lakieru (bezbarwnego) ===> niewiem czy to ma sens, czekam na ew. krytyke :P

 

ps2. hmm... czy samochodowe przewody hamulcowe mozna jakos wykorzystac w FC? mam tego troche... ===> znowu czekam na ew. krytyke

 

ps3. jakby ktos potrzebowal miejsca na ftp to mam do dyspozycji ok 120GB ===> info na priv (gg#6040600)

 

pozdrawiam wszystkich tweak'owcow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witamy rastablasta w krainie mrozow :D. Jasiek ty lutujesz do zaworu bezposrednio? Bo jak tak to jest mozliwe. W ogole zawory kulkowe czasami puszczaja. Izolacja lakierem to raczej chyba izolowanie od zwarc, bo skraplac sie bedzie normalnie, lepiej kawalek pianki zastosowac a zamiast farby silikon mozna.

Przewody hamulcowe? moglbys opisac jak to mniej wiecej wyglada (z motoryzacji to ja kiepski jestem)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec ja przylutowalem besposrednio do zaworów takie koncowki w ktorych wywiercilem otwolry na rurki.

Raz sprobowalem wylutowac te koncuwki i przykrecic je do zaworu przedtem owijajac gwint pare razy taka tasma do instalacji gazowych ale byly przecieki.

Jak wy rozwiazaliscie ten problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lakier to dobry pomysl, jest to ostatnia deska ratunku jak izolacja zawiedzie

 

Przewody hamulcowe maja za mala srednice wewnetrzna do tego niestety

 

R22 nie jest szkodliwy pozatym ze lapiesz "haja" (synestezje masz + troche otumaniony i bardzo szybka praca serca) ale jak go podgrzejesz do 500C to powstaje wszystko to czego nie chcialbys wdychac: tlenki fluoru, dioksyny, chlorowodor, iperyt i wiele innych _BARDZO_ nieprzyjemnych gazow (strzez sie takiej chmurki niebieskawej - kiedys mialem "zaciagniecie" sie tym - 3 dni smarkalem i kaslalem krwia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasiek:zaworow kulkowych sie nie uzywa w chlodnictwie

 

berkut:teraz juz wiem dlaczego jak spuszcze freon z ukladu zapalam palnik to nie dosc ze sie jakis dziwny plomien robi to jeszcze zaczyna smierdziec w pokoju potem leb boli w gardle piecze... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ginger mi cos kiedys gadal ze 26 czy 36 ale tez nie pamietam dokladnie.

Ehh czemu w polsce nie ma takiego bakera ktory by parowniki robil :( . Za kazdym razem jak przegladam XS to patrze na jego dziela...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...