Skocz do zawartości
GuC!o^

Zadanie domowe za kare...

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry... zastanawiałem sie czy wogule stworzyć tego topica no ale wkońcu jest on o tematyce komputerowej to go utworzyłem. Mój problem polega na tym że, mój nauczyciel od informatyki jest bardzo mściwym człowiekiem, dlatego za podważanie jego wykładów zadał mi zadanie za kare... Mam opracować czym są pliki o rozszerzeniu .ldf i .lwf.

A żebym nie miał za mało pracy to zadał mi jeszcze aby opisał różne palety kolorów. RGB , CMY, CMYK i tak dalej... Jedną banie mi już postawił i teraz chce mnie zagiąć dlatego wymyślił mi takie zadanie.

 

Żeby nie było że sie opieprzam i zwalam robote na was to mówie że googlowałem ale wynajdywałem opisy konwersji plików , albo instrukcje obsługi IrfanView.

Z góry dziękuje za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko że z nim sie nie da porozmawiać... ostatnio na lekcji omawiał photoshopa i wystarczyło że sie raz "wychylilem" i sie przypieprzył i kazał mi napisać właśnie opracowanie na temat RGB, CMYK i inne... myślałem że se jajka robi bo sie chichrał... A w poniedziałek zarządał ode mnie wypracowanie no i wstawił mi baniaka... Rozkazał napisać TO i dodatkowe o tych plikach... panowie poratujcie ! przecież to wstyd z informy mieć takie oceny ! a typ jest nie ugięty ! :evil:

 

edit: mikaelus szczytem lenistwa jest nieprzeczytanie tak krótkiego postu do końca :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A szukałeś na forum ? Na przykład TUTAJ

 

A co do palet to sciągnij/pożycz jakąś instrukcje do programów typu Corel lub PhotoShop (wersje demo - i tam zobacz na pomoc). Jest dużo więcej rozwiązań niż tylko google....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do plików to znalazłem tylko tyle:

 

LDF = Data filer form (IBM Works for OS/2)

LDF = Geoworks Library Definition File

 

LWF = Luratech Wavelet

LWF = LuraWave Format image format

 

a ja mam sie rozpisać do czego to ? z czym to sie je ?

a jak z tym przyjde to mnie zabije śmiechem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazało sie że LuraWave to wtyczka do Photoshopa która umożliwia mu obsługe plików w formacie JPEG 2000... kurde też kolo nie ma lepszych zadań :? A z kolorkami już se poradze... Dzięki bardzo za chwile uwagi.. Topic do zamknięcia.

 

PS. reed w tych linkach od ciebie była tylko jedna informacja co to jest ! więc znaleźć nie było łatwo :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takich "panow informatykow" najlepsza jest wlasna wiedza. Ale musisz naprawde byc pewien, ze jestes lepszy od niego, zeby zaczac z nim wojne. A i to trzeba umiec robic delikatnie, bo z nauczycielem nigdy nie wygrasz. Kumpel nie znosil swojego informatyka, to na odchodnym, po zdaniu matury, podmienil strone i tak namieszal w serwerze ze nie bylo szans go naprawic, bez reinstallu ;] No i na podmienionej stronie, wyplakal swoje zale :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takich "panow informatykow" najlepsza jest wlasna wiedza. Ale musisz naprawde byc pewien, ze jestes lepszy od niego, zeby zaczac z nim wojne. A i to trzeba umiec robic delikatnie, bo z nauczycielem nigdy nie wygrasz. Kumpel nie znosil swojego informatyka, to na odchodnym, po zdaniu matury, podmienil strone i tak namieszal w serwerze ze nie bylo szans go naprawic, bez reinstallu ;] No i na podmienionej stronie, wyplakal swoje zale :mrgreen:

Masz może kopię tej strony? :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok pewnie juz masz ale co tam..

 

zrodlo adobe photoshop cs / help

 

metoda ctrl-c ctrl-v caly rozdzial "working with colors - > About the different color modes (Photoshop)"

 

------

 

Photoshop's RGB Color mode uses the RGB model, assigning an intensity value to each pixel ranging from 0 (black) to 255 (white) for each of the RGB (red, green, blue) components in a color image. For example, a bright red color might have an R value of 246, a G value of 20, and a B value of 50. When the values of all three components are equal, the result is a shade of neutral gray. When the value of all components are 255, the result is pure white; when the values are 0, pure black.

 

RGB images use three colors, or channels, to reproduce colors on-screen. The three channels translate to 24 (8 bits x 3 channels) bits of color information per pixel. With 24-bit images, up to 16.7 million colors can be reproduced. With 48-bit images (16 bits per channel), even more colors can be reproduced. In addition to being the default mode for new Photoshop images, the RGB model is used by computer monitors to display colors. This means that when working in color modes other than RGB, such as CMYK, Photoshop interpolates the CMYK image to RGB for display on-screen.

 

Although RGB is a standard color model, the exact range of colors represented can vary, depending on the application or display device. Photoshop's RGB Color mode varies according to the working space setting that you have specified in the Color Settings dialog box.

 

------

 

In Photoshop's CMYK mode, each pixel is assigned a percentage value for each of the process inks. The lightest (highlight) colors are assigned small percentages of process ink colors, the darker (shadow) colors higher percentages. For example, a bright red might contain 2% cyan, 93% magenta, 90% yellow, and 0% black. In CMYK images, pure white is generated when all four components have values of 0%.

 

Use the CMYK mode when preparing an image to be printed using process colors. Converting an RGB image into CMYK creates a color separation. If you start with an RGB image, it's best to edit first in RGB and then convert to CMYK at the end of your process. In RGB mode, you can use the Proof Setup commands to simulate the effects of a CMYK conversion without changing the actual image data. (See Soft-proofing colors.) You can also use CMYK mode to work directly with CMYK images scanned or imported from high-end systems.

 

Although CMYK is a standard color model, the exact range of colors represented can vary, depending on the press and printing conditions. Photoshop's CMYK Color mode varies according to the working space setting that you have specified in the Color Settings dialog box. (See About working spaces.)

 

------

 

In Photoshop, the Lab Color mode has a lightness component (L) that can range from 0 to 100. In the Adobe Color Picker, the a component (green-red axis) and the b component (blue-yellow axis) can range from +127 to -128. In the Color palette, the a component and the b component can range from +120 to -120.

 

You can use Lab mode to work with Photo CD images, edit the luminance and the color values in an image independently, move images between systems, and print to PostScript Level 2 and Level 3 printers. To print Lab images to other color PostScript devices, convert to CMYK first.

 

Lab images can be saved in Photoshop, Photoshop EPS, Large Document Format (PSB), PDF, Photoshop Raw, TIFF, Photoshop DCS 1.0, or Photoshop DCS 2.0 formats. 48-bit (16 bits per channel) Lab images can be saved in Photoshop, Large Document Format (PSB), Photoshop PDF, Photoshop Raw, or TIFF formats.

 

Note: The DCS 1.0 and DCS 2.0 formats convert the file to CMYK when opened.

 

Lab color is the intermediate color model Photoshop uses when converting from one color mode to another.

 

-----

 

Bitmap mode

 

This mode uses one of two color values (black or white) to represent the pixels in an image. Images in Bitmap mode are called bitmapped 1-bit images because they have a bit depth of 1. (See Specifying 8-bit color display (Photoshop).)

 

-----

 

Grayscale mode uses up to 256 shades of gray. Every pixel of a grayscale image has a brightness value ranging from 0 (black) to 255 (white). Grayscale values can also be measured as percentages of black ink coverage (0% is equal to white, 100% to black). Images produced using black-and-white or grayscale scanners typically are displayed in Grayscale mode.

 

Although Grayscale is a standard color model, the exact range of grays represented can vary, depending on the printing conditions. In Photoshop, Grayscale mode uses the range defined by the working space setting that you have specified in the Color Settings dialog box. (See About working spaces.)

 

These guidelines apply to converting images to and from Grayscale mode:

* You can convert both Bitmap-mode and color images to grayscale.

* To convert a color image to a high-quality grayscale image, Photoshop discards all color information in the original image. The gray levels (shades) of the converted pixels represent the luminosity of the original pixels.

 

Tip iconYou can mix information from the color channels to create a custom grayscale channel by using the Channel Mixer command.

* When converting from grayscale to RGB, the color values for a pixel are based on its previous gray value. A grayscale image can also be converted to a CMYK image (for creating process-color quadtones without converting to Duotone mode) or to a Lab color image.

 

-----

 

Duotone mode

 

Duotone mode creates monotone, duotone (two-color), tritone (three-color), and quadtone (four-color) grayscale images using two to four custom inks. (See Printing duotones.)

 

-----

 

Indexed Color mode produces 8-bit image files with at most 256 colors. When converting to indexed color, Photoshop builds a color lookup table (CLUT), which stores and indexes the colors in the image. If a color in the original image does not appear in the table, the program chooses the closest one or uses dithering to simulate the color using available colors.

 

By limiting the palette of colors, indexed color can reduce file size while maintaining enough visual quality for certain applications like a multimedia presentation or a Web page. Limited editing is available in this mode. For extensive editing, you should convert temporarily to RGB mode. Indexed Color files can be saved in Photoshop, BMP, GIF, Photoshop EPS, Large Document Format (PSB), PCX, Photoshop PDF, Photoshop Raw, Photoshop 2.0, PICT, PNG, Targa, or TIFF formats. (See Converting to indexed color (Photoshop).)

 

-----

 

Multichannel mode uses 256 levels of gray in each channel. Multichannel images are useful for specialized printing. Multichannel mode images can be saved in Photoshop, Photoshop 2.0, Photoshop Raw, or Photoshop DCS 2.0 format.

 

These guidelines apply to converting images to Multichannel mode:

* Color channels in the original image become spot color channels in the converted image.

* When you convert a color image to multichannel, the new grayscale information is based on the color values of the pixels in each channel.

* Converting a CMYK image to multichannel creates cyan, magenta, yellow, and black spot channels.

* Converting an RGB image to multichannel creates cyan, magenta, and yellow spot channels.

* Deleting a channel from an RGB, CMYK, or Lab image automatically converts the image to Multichannel mode. (See About color channels for more information on channels.)

* To export a multichannel image, save it in Photoshop DCS 2.0 format.

 

-----

 

 

nie czytalem tego teraz ale z tego co pamietam jest tam duzo rzeczy zwiazanych z photoshopem a informacji o samych kolorach jest duzo mniej ;) wybierz co Cie interesuje

 

updejt :

zawiesilem sie i zaczalem doglebnie przeszukiwac helpa i tego jest od groma.. sprawdz np index :RGB i juz masz 3 nowe strony z podstronami.. (bardziej konkretne info juz o samym RGB (nie o fotoszopie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trybie CMYK Photoshopa każdemu pikselowi obrazka CMYK są przypisane procentowe wartości każdej z farb podstawowych. Kolorom najjaśniejszym (światłom) są przypisane niewielkie udziały procentowe farb podstawowych, natomiast kolorom ciemniejszym (cieniom) -- większe. Na przykład, kolor jasnoczerwony może zawierać 2-procentowy cyjan, 93-procentową magentę, 90-procentowy żółty i 0-procentowy czarny. W obrazkach CMYK czysta biel jest generowana, gdy wszystkie cztery składniki mają wartości 0%.

 

Tryb CMYK jest używany do przygotowywania obrazków przeznaczonych do druku metodą kolorów podstawowych. W wyniku procesu przekształcania obrazka RGB w CMYK przed drukowaniem są tworzone rozbarwienia. Mimo to, jeżeli obrazek od początku był obrazkiem RGB, najlepiej modyfikować go przed konwersją do modelu CMYK. Pracując w trybie RGB, można korzystać z polecenia Podgląd CMYK, by sprawdzać efekty zmian bez zmieniania samego obrazka. Tworzenie wstępnych prób kolorów.) Tryb CMYK może być używany do bezpośredniego opracowywania obrazków CMYK, które zostały wskanowane lub zaimportowane z profesjonalnych systemów.

 

Chociaż model CMYK jest standardowym modelem kolorów, to dokładny zakres dostępnych kolorów może być zróżnicowany, a zależy to od naświetlarni i warunków druku. Tryb CMYK Photoshopa różni się w zależności od ustawienia przestrzeni roboczej, określonego w oknie Ustawienia koloru. Przestrzenie robocze

 

 

 

--------------

 

 

 

Tryb RGB Photoshopa korzysta z modelu RGB, przypisując każdemu pikselowi intensywność od 0 (czerń) do 255 (biel) dla każdego ze składników RGB w kolorze obrazka. Na przykład, kolor jasnoczerwony mógłby mieć wartość R równą 246, wartość G równą 20 i wartość B równą 50. Jeśli wartości wszystkich składników są równe, otrzymany kolor jest odcieniem szarości. Jeśli każdy składnik równy jest 255, otrzymuje się czystą biel, a wartości 0 dają czerń.

 

Obrazki RGB są wyświetlane przy pomocy trzech kolorów lub kanałów, co pozwala uzyskać na ekranie do 16, 7 miliona kolorów; trzy kanały tłumaczą do 24 (8 na 3) bitów informacji o kolorze na jeden piksel. (W obrazkach 16-bitów-na-kanał, operacja obejmuje 48 bitów na piksel z możliwością odtworzenia większej liczby kolorów.) Model RGB jest używany przez monitory kolorowe i jest domyślnym trybem dla nowych obrazków Photoshopa. Znaczy to, że w czasie pracy z innymi trybami (np. CMYK), Photoshop tymczasowo używa trybu RGB do wyświetlania kompozycji na ekranie.

 

Chociaż RGB jest standardowym modelem kolorów, to dokładny zakres kolorów zmienia się w zależności do używanej aplikacji i urządzenia wyświetlającego. Tryb RGB Photoshopa różni się w zależności od ustawienia przestrzeni roboczej określonego w oknie Ustawienia koloru. Przestrzenie robocze

 

 

-----

 

 

Porównywanie poprawek w trybie CMyK i RGB (Photoshop)

 

Pomimo tego, że wszystkie poprawki tonalne mogą być wykonywane zarówno w trybie CMYK, jak RGB, wyboru trybu należy dokonywać bardzo starannie. Tam, gdzie jest to możliwe należy unikać wielokrotnych konwersji pomiędzy trybami, ponieważ wartości kolorów są zaokrąglane i tracą dokładność przy każdej takiej operacji. Jeśli obrazek RGB będzie wyświetlany na ekranach monitorów, to nie musi być konwertowany na tryb CMYK. Analogicznie, jeśli skan CMYK ma być rozbarwiany i drukowany, to nie ma potrzeby konwertować go na tryb RGB.

 

Jeśli obrazek musi być przekonwertowany z jednego trybu na inny, Adobe zaleca dokonanie większości korekt w trybie RGB, a następnie użycie trybu CMYK do ostatecznego wykończenia kompozycji. Praca w trybie RGB ma następujące zalety:

Wymaga mniej pamięci i jest szybsza, ponieważ operacje są wykonywane na mniejszej liczbie kanałów.

Korekty wykonane w trybie RGB zapewniają niezależność sprzętową, ponieważ przestrzenie RGB nie są zależne od farb. Wprowadzane poprawki są zachowywane bez względu na używany monitor, komputer lub inne urządzenie wyjściowe.

Zakres kolorów przestrzeni RGB jest dużo szerszy od zakresu przestrzeni CMYK, co oznacza, że po dopasowaniu zostanie zachowanych więcej kolorów.

 

Polecenia Ustawienia próby umożliwiają obejrzenie kompozytowych kolorów CMYK i rozbarwień w przestrzeni roboczej CMYK, określonej w oknie Ustawienia koloru. Użytkownik może także sprawdzić kolory przy użyciu własnego profilu koloru CMYK. Tworzenie wstępnych prób kolorów

 

Aby sprawdzić kolory CMYK w czasie ich edycji w trybie RGB, należy wybrać polecenie Widok > Nowy widok i otworzyć drugie okno. Należy włączyć podgląd CMYK w pierwszym oknie i wyłączyć w drugim.

 

 

------

 

 

juz nie musisz tluamczyc ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh sie moze wtrace troche nie na temat : bo widze h... skrajnosci :) twoj informtayk z tego co piszesz troche wie i duzo nakreca o kompach ... natomiast informatyk z mojego liceum potrafi przez pol godziny gadac o tym jaki internet jest rozlegly z szybkoscia 2 zdan na minute ....

co do tematu to mozesz poszukac czegos na forach zwiazanych z grafika komputerowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki shade... pomyślałem o tym więc tera musze sie <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> za tłumaczenie  :wink:  robótki troszku mam...

Do jakiej szkoly chodzisz? Czy nie przypadkiem do XIII LO ?
do 20 na Hauke Bosaka...

a co do przeżyć to opisałem to ładnie na odpowiednim forum.. mam nadzieje że moja sprawa zostania rozpatrzona pomyślnie... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat posprzatany, sprawa wyjasniona . 

A ty GuC!o^ , jak dostaniesz dwoje to ban :P .

Xam stary dziedku :lol: teraz 2 to pozytywna ocena. Jak dostanie 1 z ! to ban mu z urzedu. :lol: :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat posprzatany, sprawa wyjasniona . 

A ty GuC!o^ , jak dostaniesz dwoje to ban :P .

Xam stary dziedku :lol: teraz 2 to pozytywna ocena. Jak dostanie 1 z ! to ban mu z urzedu. :lol: :lol: :lol:

W Liceum mierna funkcjonuje ( w szkolach wyzszych juz nie ) , az tak stary nie jestem .

I nie robic mi tu OT :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...