steryd123 Opublikowano 9 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2004 http://wspolnasprawa.info/ zapraszam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 9 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2004 Coś czuje bana za spam. Spamerów nie tolerujemy. :evil: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 9 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2004 to nie spam ... sledz forum ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 9 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2004 ops sorry zwracam Honor. Mój błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hCr Opublikowano 10 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2004 Zapraszam również ze swojej strony, warto by się tym zainteresować chociarzby ze względu na pracę i trud włożony w ten projekt, zarwane noce, czas poświęcony aby to ruszyło. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radomek Opublikowano 10 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2004 No i gitara :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2004 Wszystko fajnie, ale nie ma totalnie nic opisane od strony softu, co tam stoi. Jaki serwer www, czy jest np. php, jesli tak to w jakiej wersji (modul czy cgi), czy jest baza danych, jesli tak to jaka i w jakiej wersji. To sa wszystko wazne szczegoly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steryd123 Opublikowano 10 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2004 heh jak macie pytania to prosze zarejstrowac sie na forum WS ktore jest na stronie www.polskiserwer.info i tam bedziemy rozwiazywac problemy natury technicznej.... i dziekuje za slowa otuchy naprawde realizacja tak duzego projektu to strasznie ciezka praca ale radosc tez rownie wielka Zapraszam!:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigfan Opublikowano 11 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2004 1. Brak informacji na stronie o tym, jakie realnie pasmo jest przyznane i na jakich laczach (czy jest BGP, CIR etc.). 2. Sprawny backup klientow to podstawa w dzisiejszych czasach. 3. Monitoring calodobowy wystawianych uslug (w celu chociazby wykywania wlaman/awarii i kreowania raportow dostpnosci). 4. Dostepnosc lacza wyraza sie procentowo i jest liczona w skali calego miesiaca. 5. Oferta, regulamin i ogolnie teksty sa nieprofesjonalne i pisane jakby "na kolanie" - normalnie nie uzywa sie pseudonimow i jezyka potocznego. Polecam lekture chocby strony firmy, w ktorej pracuje - www.incenti.pl. 6. Brak informacji o sposoach ochrony maszyn przed atakiem z zewnatrz (firewalle, IDSy etc.) Tyle czepiania sie :-) Wiem, ze nie chodzi o w pelni profesjonalne uslugi komercyjne, ale mam nadzieje, ze moje uwagi sie do czegos przydadza. No i pozostaje zyczyc oczywiscie powodzenia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steryd123 Opublikowano 11 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2004 1. nie mam informacji o BGP(ale sie dowiem) a cir jest 1/2 lacza 2.Backup jest sprawny i jest robiony streamer jest i robimy ale nie mam z tego kasy i nie mam zamiaru odpowiadac prawnie za dane skoro nie mam za to kasy normlane chyba?? ale oczywscie normalnie jest robiony backup.. 3. hmm chodzi ci o logi danych uslug nuiewiem czy sa ogolnie dostepne musze pogadac z adminem 4. hmm jak takie cos zrobic? 5. dzis torche poproawione w ciagu najblizszych dni dalsze korekty rzecywiscie bylo to pisane na szybko... 6. hmm nie wiem co napisac anty spam jest anty wir tez firewall tez ale jaki to musialby Nasz admin odpowiadac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigfan Opublikowano 13 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2004 1. nie mam informacji o BGP(ale sie dowiem) a cir jest 1/2 lacza 2.Backup jest sprawny i jest robiony streamer jest i robimy ale nie mam z tego kasy i nie mam zamiaru odpowiadac prawnie za dane skoro nie mam za to kasy normlane chyba?? ale oczywscie normalnie jest robiony backup.. 3. hmm chodzi ci o logi danych uslug nuiewiem czy sa ogolnie dostepne musze pogadac z adminem 4. hmm jak takie cos zrobic? 5. dzis torche poproawione w ciagu najblizszych dni dalsze korekty rzecywiscie bylo to pisane na szybko... 6. hmm nie wiem co napisac anty spam jest anty wir tez firewall tez ale jaki to musialby Nasz admin odpowiadac... 1. Jakiego lacza? Wspominacie na stronie o kilku. Macie wykupiony dostep do ktoregos z nich i jakies pisemne gwarancje? 2. Backup wlasnych maszyn warto robic a klientom mozna zaproponowac backup jako opcje na ich odpowiedzialnosc (czyli cos niegwarantowanego, przydalaby sie jakas skrzynka solidna (cos ala sejf) do przechowywania tasiemek). Nie znam do konca uwarunkowan prawnych, wiec musita sie dowiedziec, jak to jest. 3. Chodzi o jakas aplikacje monitorujaca uslugi, ktore oferujecie. Jest kilka darmowych programikow dla linuksow. Idea polega na tym, ze jakas jedna aplikacja monitoruje rozne uslugi (WWW, dostepnosc lacz, poczty i tak adlej) i macie jeden log, z ktorego mozna wyciagac rozne informacje. 4. Patrz 3. Z loga np. wrzuconego do bazy (po wczesniejszej obrobce, jesli to konieczne, moze aplikacja monitorujaca bedzie miala cos generujacego raporty) mozna wyciagac dane na temat tego, od kiedy do kiedy nie dzialala taka i taka usluga. Ogolny najprostszy wzor na dostepnosc jest taki: (t1-t2(-t3))/t1*100%; t1 - czas, przez ktory ma dana usluga byc dostepna (np. zakladamy ze raporty beda typu miesiecznego a dokladnosc ustalamy na poziomie minut - bedzie to wiec liczba minut w miesiacu, podczas ktorych dana usluga powinna byc dostepna), t2 - przestoje wywolane przez awarie (systemu, lacz etc.), t3 - czas przeznaczony na ustalone przestoje systemu (restarty, upgrade'y etc.) Czas t3 to w zasadzie opcjonalna wartosc (dostepnosc uzyskana przy jego uwzglednieniu to np. dostepnosc wzgledna czyli taka, ktora mowi nam, ile realnie dana usluga dzialala, dostepnosc bezwzgledna to taka, ktora jest najblizsza prawdzie, gdyz przy jej obliczaniu pomijamy czas tzw. maintenance czyli czas koniecznych przerw), bo sztucznie zaniza dostepnosc, ale czasem sie przydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...