Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Drzyj Pan to od nowa i kładź na stół ( napisze że masz delikatny śmietnik w tej obudowie ) czasu gdzie tak się składało zestawy dawno minęły. 1. Wyciągnąć procesor obejrzeć czy tam Ci się pasty do gniazda co nie dostało, obejrzysz też procesor. 2. Popraw te chłodzenie, do góry nogami ( no panie ) 3. Podpórka pod kartę taki koloch a podpórki nie ma za kilka mieś jak grasz będziesz żałował że o tym zapomniałeś 4. Jak już będziesz miał płytę na stolę obejrzysz czy banki pamięci dobrze są obsadzone może za delikatnie wcisnąłeś pamięć ( tutaj taka wiedza kiedy wkładałeś pamięć dla użytkowników też może być cenna czy to było na stole czy w obudowie ) I oczywiście cały zestaw ma być rozbrojony testowany na stole tylko na podstawowych podzespołach. Ze zdjęć nie widzę, ale oczywiście dodatkowe zasilanie do CPU podpięte. No życzę powodzenia oczywiście i udanego serwisu PS. Z tą podpórką nie żartowałem, widać że przewody ciągną ją jeszcze w dół.
- Dzisiaj
-
Witam, mam problem z nowym zestawem który sam złożyłem i tracę już pomysły jak to ogarnąć. Na wstępie zestaw: Gigabyte B650 EAGLE AX, Ryzen 5 7500F, Gigabyte GeForce RTX 5070 Windforce 12GB, ZASILACZ SEASONIC FOCUS GX-750 V4 ATX 3.1 PCIE 5.1 BLACK 80PLUS GOLD 750W, Patriot Viper Venom DDR5 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30, Dysk SSD Patriot VP4300 Lite 2TB M.2 2280 PCI-E. Sprzęt złożyłem bez większych problemów, aktualizacja BIOS, ustawienia, instalacja systemu... etc. Jedynie miałem problem z nie wykrywaniem HDD przez SATA, nie pokazywało go w BIOS. Próbowałem wszystkich 4 wejść, różnych kabli. Nie miałem tylko okazji sprawdzić dysku na innym sprzęcie a temat ostatecznie olałem. Po zakończonych ustawieniach i przepięciu na docelowe biurko, uruchomieniu na 2 monitorach, odpaleniu YT i jakiegoś programu, gdy włączyła się nakładka NVIDA kilka razy piknęło na płycie - nie pamiętam dokładnie ale jakieś 2-3 razy i wywaliło kartę sieciową z systemu. Dioda karty sieciowej dalej się świeciła tylko bez tej drugiej co miga na przesył danych. Do tego zaczęło przycinać system na zasadzie - kilka sekund normalnie działa / kilka sekund zwiechy. Po resecie problem się powtarzał (już bez "beepów") parę minut po uruchomieniu systemu. W końcu po iluś resetach ustawień karty sieciowej problem zniknął. Pojawił się za to inny problem, następnego dnia przy uruchamianiu PC rozruch zatrzymał się na czerwonej diodzie DRAM ale po paru minutach wystartował i pracował normalnie. I tak przy każdym kolejnym włączeniu komputera, czy nawet przy resecie podobna sytuacja tylko czas zgaśnięcia diody DRAM był różny - od sekund do ponad godziny. Jeśli nie wyłączyłem PC przez 3 dni to chodził cały czas normalnie - z jednym wyjątkiem. Kiedy odpaliłem grę - nic wymagającego - to w pewnym momencie przy większym ruchu graficznym na ekranie drastycznie spadły fps - z 200 do pojedynczych - trwało to kilka minut. W trakcie zerknąłem tylko do menadżera zadań na wydajności ale tam wszystko wyglądało stabilnie, żadnego CPU 100% czy coś. Dodatkowo wrócił problem ze znikaniem karty sieciowej i lagami systemu - przy okazji zauważyłem że gdy wywala kartę sieciową to pojawia się trochę błędów w menadżerze urządzeń, błędy sterowników karty sieciowej ale też SATA i USB 3.2. Zacząłem więc trochę standardowych testów - hwinfo, cinebench, testmem5... Nie znalazłem nic specjalnego, temperatury w normie, wyniki procesora prawie takie jak na CPU monkey. W BIOS jeszcze sprawdzałem różne profile RAM pod względem niekompatybilności - EXPO 1 (6000 mhz), EXPO 2 (5400 mhz), brak (4800) - ale nic to nie zmieniło z diodą. Uznałem że trzeba sprzęt rozłożyć i złożyć - może jakieś piny na sokecie, może jakiś kabelek zasilania nie dociśnięty. I tak w skrócie: - RAM próbowałem we wszystkich możliwych kombinacjach, bez zmian. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia innego RAMU ani sprawdzenia tych kości na innym sprzęcie. - Wyjmowałem baterię, reset CMOS nie pomógł. - Sprawdziłem procesor i socket - nie dopatrzyłem się żadnych uszkodzeń. - Sprawdzałem kartę graficzną na różnych wejściach, próbowałem też startu na zintegrowanej - bez zmian. - Z samym procesorem i jedną kością RAM - też dioda DRAM. - Wszelkie przewody pomacałem czy dociśnięte, zasilanie procka przepiąłem w inne gniazdo w zasilaczu. Po złożeniu sprzętu rozruch już w ogóle nie przechodzi, cały czas dioda DRAM. Także tyle z mojej "naprawy" 😄 Choć podejrzewam że jak zrobię aktualizację BIOS flashem to może uda się wrócić do stanu "w końcu się uruchomi". Przegrzebałem google ale takiej kombinacji problemów jak u mnie nigdzie nie znalazłem, raz ktoś coś wspominał o połączeniu diody DRAM z losowym wywalaniem karty sieciowej - u niego pomogła wymiana procka. No i teraz mam zagwozdkę, części nowe tylko co tu wysłać na gwarancję? RAM - podstawa przy diodzie DRAM ale mało prawdopodobne żeby obie nowe kości zdechły naraz. Gdyby chodziło o niekompatybilność to problem byłby chyba od początku? Dodatkowo RAM raczej nie ma wpływu na wywalanie karty sieciowej. Karta graficzna - też możliwa przy DRAM ale raczej wykluczona skoro dioda dalej świeci bez karty. Zostaje procesor lub płyta główna - na fpsy wpływa raczej miałby procesor ale na kartę sieciową albo gniazda SATA? To chyba bardziej chipset płyty głównej za to odpowiada... Poza tym testu obciążenia procka nic nie wykazały. No i nie mam pomysłu co dalej, sensownego serwisu w okolicy nie mam żeby to przebadali. Ktoś z was miał może podobne "objawy" albo ma pomysł co jeszcze mógłbym sprawdzić?
- Wczoraj
-
Hej, Widzę, że temat trochę przygasł, ale Heroes III to klasyk, do którego sam regularnie wracam. W ostatnich latach odkryłem świetny dodatek fanowski Horn of the Abyss (HotA) – rozwijany cały czas przez społeczność. Dodaje nowe frakcje (do tej pory Piraci, Fabryka), kampanie, sporo balansuje i poprawia błędy, a do tego wygląda tak, jakby był oficjalnym rozszerzeniem. Umożliwia także grę online przez Internet, bez konieczności Hamachi. Jeśli ktoś jeszcze nie próbował, to naprawdę warto – gra nabiera drugiego życia. Dodatek do pobrania: https://h3hota.com/en/download Spolszczenie: https://www.facebook.com/hotaspolszczenie Opis dodatku + dodatkowe linki: https://h3mods.heroes.net.pl/horn-of-the-abyss
-
No i stabilniejsze napięcia oraz mniejsze tętnienia po stronie gold/platinum/titanium. Ale racja, sprawność dotyczy poboru z gniazdka.
-
Jeśli nie ma modułu TPM, ale ma gniazdo na takowy, to wygląda na to że wystarczy dokupić. Tam na tym alledrogo chyba widziałem nawet moduł TPM 2.0 do MSI.
-
Dołączył do społeczności: Popex
-
Moc która jest namalowana na obudowie, to maksymalna moc jaką zasilacz jest w stanie dostarczyć po stronie napięcia stałego! To znaczy, że zasilacz 1,5kW Bronze dostarczy 1500W, analogicznie jak zasilacz 1,5 kW Platinum. Różnica polega na tym, ze jeden pobierze z gniazdka np. 1700W, a drugi np. 1600W.
-
tak patrzę i patrzę na te zdjęcia , wygląda na to że zasilacz jest standardowy ATX , a do karty graficznej jest poprowadzone zasilanie przez adapter 2x8 pin na 12 pin (12VHPWR) , ktoś tylko zajumał radiatory z sekcji zasilania płyty głównej xD czyli opcja że RTX 5070 będzie działał, a to jaka wersje kupisz to już zależy od budżetu. Asus TUF GeForce RTX 5070 OC 12GB GDDR7 DLSS4 (TUF-RTX5070-O12G-GAMING) Asus Prime GeForce RTX 5070 OC 12GB GDDR7 DLSS4 (PRIME-RTX5070-O12G) Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12GB GDDR7 (GV-N5070GAMING OC-12GD) lub najtańszy jaki jest w ofercie ale nie ma co wtedy oczekiwać kultury pracy
-
Będzie ciężko zmieścić się w 4000 zł. Za 4100 Ryzen 7500F + RTX 5060 https://proline.pl/koszyk/fc5d57cc Jakbyś chciał montaż PC to z kodem PRO24 wychodzi stówkę taniej. Można też samemu pobrać sobie instalacje Windowsa ze strony i działać bez aktywacji, wtedy będzie na mocniejsze GPU.
-
Do Pure Base 500 nie wsadzisz AIO 360, także obudowa do zmiany. W parze z 5070TI będzie tam gorąco. https://proline.pl/koszyk/b4e6c4b5 Dyski na TLC z DRAM, pamięci na liście QVL, wydajne AIO z długą gwarancją, pojemna i przewiewna obudowa. Płyta ma cztery sloty M.2, do droższych modeli nie ma sensu dopłacać.
-
Hejo można liczyć na jakiś rabat na ten monitor? 🙂 https://www.x-kom.pl/p/1158086-monitor-led-32-i-wiekszy-dell-alienware-aw3423dwf-oled.html
-
z1ppi obserwuje zawartość laptop do gier, program bon dla nauczyciela
-
Witam, mam do wykorzystania bon dla nauczyciela stąd mam mocno ograniczony wybór przy kupnie laptopa. Zastanawiam się nad: HP VICTUS 15 GAMING i7-13620H 32GB 1TB RTX4060 Asus V16 WUXGA 144Hz Intel Core 5 210H DDR5 32GB SSD 1000GB RTX 5060 Pierwszy gorsze GPU, drugi CPU. Gry typowo obciążające CPU typu cywilizacja, MMO raczej sporadycznie. Czy ten Core 5 jest tak słaby w porównaniu z i7 i będzie ograniczać RTXa 5060? Chat GPT wskazał takie benchmarki, jednak podchodzę do nich ostrożnie.
-
Dołączył do społeczności: makaron82
-
Witam jest laikiem dlatego pytanie do Was czy możecie polecić jakiś gotowy zestaw do grania budżet max 4 tys zł. Interesuje mnie sama jednostka centralna z systemem windows. Wiem że budżet skromny ale nie mam dużo kasy a chciałbym żeby posłużył jak najlepiej i żeby nie było obciachu że ma najgorszy komp w klasie. Będę wdzięczny za sugestie.
-
Też uważam, że to dziwne, bo w biosie znalazłem opcję tpm ale po włączeniu pokazuje, że moduł tpm jest absent. Nie pamiętam dokładnie jaki to model, na pewno MSI ale chipset to chyba H310, więc google mówi że musi być https://pl.msi.com/Motherboard/H310M-PRO-M2/Specification lub https://pl.msi.com/Motherboard/H310M-PRO-VH/Specification. Producent podaje że jest "1 x TPM module connector" ale samego modułu raczej nie ma. Czyli co, wystarczyłby sam moduł?
-
Ciesze się, że mamy już jakąś bazę. Co do karty to niestety mam tylko jedną opcję-propozycję, do której sam recenzent nie jest jakoś entuzjastycznie nastawiony, choć doceniam akcenty, które pasują do moich oczekiwań. Liczyłem, że pojawi się kilka sugestii opierających się Wasze bogate doświadczenie. Ja ostatni raz samodzielnie składałem komputer z gtx780, potem już tylko gotowce więc wypadłem z obiegu i ciężko to nadrobić.
-
Wygląda, że masz tam wtyk PEG 12pin. Zasilacz zostaje, tylko kartę kup i ją po prostu zamontuj.
-
Polecisz sensowny zestaw od siebie?
-
Czyli lepiej zostawić tak jak jest? Czy jakieś sugestie może? No by pytam też z takiego względu miedzy halasem na wodzie a na powietrzu czy bylaby jakas wieksza roznica w halasie przy obciazajacych tytulach
-
AIO ma ten plus że wyciągnie część ciepłego powietrza z obudowy, w koszyku widzę Montecha 360.
-
Cześć, odpowiedź na PW.
-
Dasz radę dorzucić 150 zł? https://proline.pl/koszyk/6d382381 Ryzen 7500F z RTX 5060, 32GB RAM, dobre chłodzenie na procesor. Taniej za bardzo się nie da, schodzenie do procesora 8400F nie ma sensu bo odbije się to na wydajności w grach z racji na połowę mniej pamięci cache L3.
-
A myślicie, że chlodzenie takie spokojnie wystarczy przy takiej obudowie czy lepiej pójść w wodę? https://proline.pl/koszyk/0e8325fc
-
Dziękuję za wszystkie reakcje. Będę szczery trochę mnie martwi dyskusja o czymś tak podstawowym jak wymagane napięcie, ale mam nadzieję, że wskoczymy na właściwe tory. Przesyłam zdjęcia wnętrza, mam nadzieję, ze będą użyteczne. Jestem wdzięczny szczególnie za konkretne propozycje, które mogą mieć zastosowanie w moim przypadku.
-
W małej obudowie z rączką w ten sposób https://proline.pl/koszyk/0e8325fc
-
Dyski na QLC bez DRAM do montażu wideo, brawo. Wystarczy do 5070TI ale będziesz musiał użyć adaptera. Dark Rock 4 Pro nie wspiera LGA 1851.