Jump to content

epoxer

Stały użytkownik
  • Content Count

    1261
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Pozytywna

About epoxer

  • Rank
    Uczestnik

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Lublin

Recent Profile Visitors

3561 profile views
  1. Spora baza z danymi dysków SSD http://www.johnnylucky.org/data-storage/ssd-database.html Co do dyskusji SSD vs FPS FPS na SSD naturalnie nie wzrasta, ale mogą zniknąć przycięcia, lub mikro-przycięcia. W gorzej zoptymalizowanych grach SSD w połączeniu z szybszym lub większą ilością RAM przeważnie załatwia sprawę.
  2. U mnie jest miszmasz totalny. Razem pracują: 2x8GB Crucial Ballistix Tactical 1866 CL9-9-9-27 2T 1,5V + 2x4GB Patriot Viper 3 (Intel Extreme Masters) 2133 CL11-11-11-27 2T 1,5V i te 24 GB jest podkręcone do 2240MHz CL10-12-11-28, 2T, tRFC 212, (napięcie 1,63V). Pamięci siedzą naprzemiennie 8+4+8+4. Czyli słabszy zestaw zaczyna od krawędzi płyty. Generalnie zabawy w podkręcanie mieszanych zestawów prościej przeprowadzić na i7 niż na i5.
  3. Lista polecanych zasilaczy http://www.johnnylucky.org/power-supplies/psu-recommendations.html Których unikać http://www.johnnylucky.org/power-supplies/psu-lemon-list.html
  4. Zgoda potworem nie jest, ale i7 też nie zaszkodzi. U siebie w różnych grach w miejscach "procesorowych" obserwowałem znaczny wzrost FPS po przesiadce z i5 3570 na i7 3770.
  5. Mam takie ustawienie dla tego dysku. Tu wyniki z recenzji na platformie Z370 z portalu legitreviews.com http://www.legitreviews.com/adata-xpg-sx8200-m-2-ssd-review-480gb-model-tested_206131 Wygląda na to, że odstaje u mnie (i to znacznie) tylko odczyt 4K-64Thrd. Access time odczytu również miałem na poziomie 0.024ms gdy dysk był pusty. Wyniki które podałem w poprzednim poście są w momencie gdy zostało na nim 13GB wolnego.
  6. Nabyłem ostatnio ADATA SX8200 480GB. Siedzi w leciwym Z77 MPOWER na czymś takim https://www.ceneo.pl/30911105 i zgłasza takie wyniki:
  7. Niedawno nabyłem EV2455 - podoba mi się ten frameless design - szybko się przyzwyczaiłem a teraz nie mogę patrzeć na monitor w pracy który ma ramki po 1,5cm :wink2:
  8. MSI Gaming X 1060 zrzuca u mnie do 139/405 MHz (rdzeń/memki).
  9. Służbowy lapek Dell Vostro 3560 z 8GB RAM dostał kopa po wymianie dysku 7200rpm na Samsunga 850EVO 256GB. Windows 10 wstaje w 6-7 sekund :banana:
  10. 150pln zdecydowanie warto dopłacić. Pewnie, że nie w każdej grze będzie różnica, ale patrząc przekrojowo, w wielu będzie. Dziś pisałem w innym wątku o 3570K vs 3770K http://forum.purepc.pl/topic/375835-i7-2600-i-gtx-1060/?do=findComment&comment=4048566
  11. Miałem sparowany GTX 1060 z i5 3570K@4.5, obecnie i7 3770K@4.7. Jasne, że GTX 1060 potworem nie jest, ale i5 w wielu grach w specyficznych lokacjach czy sytuacjach nie dawał rady. Najczęściej dotyczy to jazdy - chociażby motorem w Homefront The Revolution. Na i5 45FPS, na i7 stałe 60FPS. Mafia III w mieście podobnie skok do 60FPS i pełna płynność. Generalnie i7 zapewnia krótszy frametime, więc nawet gdy FPS jest zbliżony do tego z i5 to jest płynniej - przykład Deus Ex w mieście. Kolejny tytuł który dostał kopa to Watch Dogs 2 i w mniejszym stopniu Tomb Raider i Batman Arkham Knight. Skoro takie różnice są między i5 vs i7 na tej samej karcie,to tym większe będą po przejściu z i3. W tym przypadku jak podkręcisz i7 w połączeniu z podkręconym GTX 1060 i 16GB RAMu będzie optymalnie. Na podstawie testu procesorów z GTX 1080 w Full HD na PurePC dla gier Crysis 3, Dishoored 2, DeusEx: MD, Fallout 4, Hitman, Tomb Raider i Total WAR minimalny FPS (uśredniony ze wszystkich gier) wynosi: i5 3570K@4.5GHz - 48,5 i7 3770K@4,5GHz - 57,4 i7 3770K@4.7GHz - 58,7 i5 7600K@5.0GHz - 60,8 i7 7700K@5.0GHz - 70,5
  12. Testy tego monitorka: https://nl.hardware.info/reviews/7288/iiyama-prolite-xub2792qsu-b1-review-speels-werkpaard https://www.techzine.nl/reviews/104544/iiyama-prolite-xub2792qsu-b1.html
  13. RX 470 nie jest bezpośrednim rywalem 1060 6GB Tu masz zestawienie 16 gier i wynika z tego, że RX 470 ma średnio o 12,5 FPS mniejszy minimalny FPS od 1060 i o ponad 10FPS mniejszy średni FPS. http://gamegpu.com/test-video-cards/opredelenie-naibolee-bystrykh-i-optimalnykh-reshenij-2016-goda W BF1 sytuacja dla RX 470 jest lepsza, ale dalej przegrywa http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/battlefield-1-test-gpu
  14. epoxer

    Zakup RAMu

    Też stałem niedawno przed tym dylematem. Miałem 2x4GB, zamieniłem na 2x8GB. U mnie Win 10 Anniversary na 8GB często zdawał się powolny (pomimo SSD) - choć to pojęcie względne. Na 16GB zachowuje się jak Win 7 na 8GB czyli śmiga. Może to problem, że dawno systemu świeżego nie stawiałem, a może tak po prostu jest. i3770K którego masz, dostają skrzydeł po OC w połączeniu z szybką pamięcią. Do poczytania: www.eurogamer.pl/articles/czy-nadszedl-czas-by-pozegnac-sie-z-core-i5-2500k W części gier minimalny i średni FPS pójdzie w górę, w innych będzie bez zmian. Ja swoją zabawę zacząłem od 2x4GB 2133@2200 cl10-12-11-30 1T i zakończyłem na 2x8GB 1866@2133 cl8-8-9-24 1T. Wbudowany test WinRARa dał wyniki 6150KB/s vs 6950KB/s. Ponadto 4GB kostka może być wolniejsza od 8GB też ze względu na budowę. 8GB są zawsze double-sided, dual rank, natomiast część 4GB jest single rank, a te są wolniejsze http://overclocking.guide/wp-content/uploads/2014/12/1080p_single.png Zwiększenie 16GB do 24GB nie przyniesie korzyści jeśli nie zajmujesz się modelowaniem 3D.
  15. Zgoda, ale GTX 1060 to nie jest odpowiednia karta do 4AA poza kilkoma wyjątkami typu nowy Doom jeśli chcemy utrzymać średni FPS na poziomie 60 i powyżej. Gry o których wspominałem miały ustawienia MAX w FHD bez AA. Część gier "siedzi" mocno na GPU, cześć na CPU. Przytaczany Crysis 3 na mapie Welcome to the Jungle nie wyciągnie na tym CPU nawet 50FPS ale w pozostałych mapach tak. Fakt, że Batman od strony optymalizacyjnej jest skopany albo inaczej - średnio obciąża GPU, dość mocno CPU i wymaga dużo i szybkiej pamięci i szybkiego dysku - najlepiej SSD. Przy CPU @ 4.2GHz przejście z GTX 960 na 1060 niewiele zmieniło w płynności gry choć wzrósł trochę średni FPS. Przerzucenie gry na SSD wyeliminowało większe szarpanie, mniejsze zostało. Przejście z 8 na 16GB pamięci pomogło w średnim stopniu poprawiając minimalny FPS. Dalsze podkręcenie CPU z 4.2 do 4.5 pomogło w sytuacjach mocno procesorowych - np. długie szybowanie nad miastem. Dodatkowe podkręcenie RAM z 2200 cl10 na 2133 cl8 wyeliminowało większość przycinek. Podczas szybowania FPS spada do 56, obciążenie CPU dochodzi do 100%, VGA 35%. Kręcenie bączków + dużo dymu, CPU 70%, VGA 100% FPS 52. Generalnie podczas normalnej rozgrywki FPS zostaje na 60FPS (Vsynch) i sporadycznie przycina podczas szybkiej jazdy. Generalnie w wielu grach 1060 + i5 @4.2 + 8GB RAM + HDD jest OK, ale są takie mapy, czy sytuacje, że korzystając z mocniejszego CPU, większej ilość szybiego RAMu i SSD eliminuje problemy jakie wynikają z engine gry. Przykładowo w Assassins Creed Syndicate gra na 8GB zaczynała przycinać gdy szybko poruszałem się bryczką + robiąc ostre skręty. 16GB i po problemie, 16GB przydaje się też w pewnych miejscach w Rise of the Tomb Raider. SSD poprawia płynność np Mafii 3 czy COD Infinity Warfare choć FPS zostaje oczywiście tak sam. GTA V też lubi CPU, RAM i SSD. Obecnym config uważam, za niemal optymalnie skonfigurowany jeśli chodzi o gry.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.