Jump to content

Kikas

Stały użytkownik
  • Content Count

    240
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Pozytywna

About Kikas

  • Rank
    Uczestnik

Contact Methods

  • Tlen
    0
  • Strona WWW
    http://
  • GG
    0

Profile Information

  • Skąd
    TG, Kraków
  1. Powiększenie 150% (+ 150% w przeglądarce) pomogło (Win 7). Teraz wszystko jest używalne. Wady: - połączenie to 2x DP 1.2 (czasem po wyjściu z hibernacji monitora widać dzielony ekran - pomaga wyłączenie i włączenie monitora). Nie ma też opcji kontrastu, tylko jasność. Można to zniwelować zmieniając zaprogramowany profil z Adobe RGB/sRGB na BT.709 (znacznie ciemniejszy, ale traci się paletę barw Adobe). - czas reakcji 8ms (gray to gray) - da się czasem zauważyć lekkie smużenie - długi czas przełączania rozdzielczości (ok 7-8s) - w niektórych grach licznik pokazuje 2 sekundy do wycofania zmiany od czasu pojawienia się obrazu Zalety: - 218 ppi (gry z dobrymi teksturami zyskują nowe życie), znacznie lepsze niż 5K DSR na 2,5K - fabryczna kalibracja Adobe RGB/sRGB - Dell U3011 nigdy nie miał takich kolorów Dla zainteresowanych podaję wydajność gier na 980Ti (jednym): Ustawienia max gdzie się da z wyjątkiem efektów Depth of Field, Motion Blur, Antyaliasing: Diablo3/Path of Exile/RAGE - 60 kl./s Test Drive Unlimited 2 - 50-60 kl./s (z AAx4) Civilization V - 60 kl./s (po doczytaniu z dysku wszystkiego) Vanishing of Ethan Carter - 50 kl./s (z FXAA) Shadow Warrior - 45-60 kl./s The Crew - 60 kl./s bez ruchu, w ruchu 50 kl./s (dzień) i 40 kl./s (noc) - bez SSAO Elite Dangerous - 60 kl./s poza stacją, 30-50 wewnątrz (z FXAA) Alan Wake American Nightmare - 35-45 kl./s GTA V - 40 kl./s (bez SSAO i sharp shadows) Crysis/Crysis 2/Lichdom Battlemage - 25-35 kl./s Witcher 3 - 25-32 kl./s (bez SSAO) W przypadku wymagających gier (do 35 kl./s) zalecam SLI lub poczekać na Pascala. Gry mniej wymagające oraz średnie (do GTA V włącznie) da się grać na jednym full maxwellu. Błędy GUI w 5K: Elite Dangeours - migotanie tekstu na mapie oraz przy numerze doku (irytujące, ale 5K i tak jest lepsze niż 2,5K bez tych błędów).
  2. Właśnie zakupiłem HP Z27q. Pulpit bezużyteczny, chrome 200% skalowania i jest ok. Kolory idealne, czas reakcji raczej słaby, ale da się grać. Jakość obrazu powala w grach (większość chodzi znośnie, ale trzeba ciąć detale (głównie HBAO/SSAO, AA, GameWorks). Idealny do Path of Exile, Elite Dangerous, Vanishing of Ethan Carter, GTA V.
  3. W wersji Gold mogę kupić obecnie 48 samochodów (w tym 2 z wraków 2 wersje street edition z wersji limited), co daje 44 unikalne modele z rzeczywistości. Dodatkowo 12 się pojawi w season pack. Czekam na Corvette C2 w marcu, którą uwielbiam od czasów Test Drive 2 i Street Rod na amidze. Ukończyłem fabułę gry (taka sobie) a teraz kolekcjonuje samochody do freerunów i misji typu faction po 2,5-4h. Gra świetna na długie zimowe wieczory, takie połączenie NFS Underground i TDU. Wg mnie najładniejsze są bagna niedaleko Nowego Orleanu oraz miasta Miami, Nowy Jork, Chicago (ma się wrażenie deja vu po Watch Dogs :) ) i San Francisco. Dość ładne są też niektóre lokalizacje off-roadowe. Z samochodów - klasyki Mustang i Chevy Impala robią wrażenie. Ciekawe są też nietypowe kombinacje jak np Ruf 3400K jako klasa raid oraz Hummer H1 jako klasa performance :)
  4. Ładne temperatury xavier78. Na jakich ustawieniach GPU/MEM/Vcore w MSI AB? Ile VDCC oraz VDCC power in w GPU-Z podczas testu oraz czy występuje throttling? Ja zaczekam na Accelero IV, nie chce mi się wody montować.
  5. Ładne WC Xavier78. Jakie masz temperatury VRM np w furmarku/crysis/valley i na jakim napięciu oraz ile W w VDDC Power In w GPU-Z? Ja raczej pozostanę na AC pomimo problemów w Crysis Warhead. Pozostałe tytuły nie grzeją tak grafy, a po dodaniu limitu FPS i lekkim undervoltingu miałem 84 stopnie na GPU i ok 90 stopni maks na VRM podczas grania. Przesmarowanie karty niewiele dało. Problemem jest po prostu obudowa, która nie odprowadza ciepła na zewnątrz dostatecznie szybko (chociaż otwarta też notowała podobne temperatury). W przyszłości może zmienię obudowę na coś lepszego (może NZXT Phantom 630) oraz zamontuję Accelero IV. Obecnie karta jest i tak cichsza niż 7950, która często chodziła na 60% wentylatora, bo nie była projektowana na pracę powyżej 80 stopni. Generalnie jestem zadowolony z karty. Jeśli ktoś pyta kiedy występuje throttling to znalazłem 3 rodzaje: PIerwszy to throttling typu za wysoka temperatura na GPU (VRM nie jest brany pod uwagę) - w przypadku 94 stopni w quiet i 84 stopni w uber (dlatego serwisy zagraniczne mnie zmyliły odnośnie temperatur na tym GB). Drugi throttling to limit obciążenia VDDC Power In wg GPU-Z. Ok 240-245W domyślnie - powyżej tej wartości może występować dość znaczne obniżenie taktowania np. w testach fillrate w benchmarkach. Można go zwiększyć używając MSI Afterburnera, ale potem należy dodatkowo zaznaczyć w Overdrive +50%. Metoda nie działa na sterownikach 14.1 beta z obsługą mantle. Zalecam 13.12 WHQL. Trzeci throttling jest wg mnie bardzo przydatny. Karta sama sobie zmniejsza taktowanie w momencie ustawienia limitu FPS, kiedy nie musi działać na 100%. Wszelkiego rodzaju load screeny w grach oraz miejsca CPU-żerne jak Markarth w Skyrim pozwalają radkowi na chwilę odpocząć. Najprawdopodobniej działa on tylko w quiet mode z włączonym power play.
  6. Porównanie chłodzeń: Gigabyte R9 290X Windforce: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2014/01/ACC_5019_DxO1.jpg Sapphire R9 290X Tri-X: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2013/12/ACC_4878_DxO1.jpg Oczywiście polowałem na Sapphire, ale nie da się go praktycznie kupić. Zawsze jest w dostawie lub za 3-5 dni, a potem jest już niedostępny. W morelach pojawia się tylko pod nazwą kodową i bez opisu. Alternatywą może być kupno Accelero IV, ale może być drobny problem z chłodzeniem VRM na nim. Dodatkowo postaram się poprawić przepływ powietrza w swojej obudowie, chociaż kupno większej będzie lepszą opcją dla mnie. Jak znajdę wolny czas, to spróbuję zmienić pastę na GPU na gelida extreme. Rozważam jeszcze oddanie karty (nie minęło 10 dni od zakupu), ale nie wiem czy ta opcja działa przy odbiorze osobistym (morele). Generalnie poza temperaturami karta jest bardzo fajna, a 4GB vram przydaje się w Skyrim z modami. No i nie ma problemu z pamięciami na 1500MHz (powyżej tego działa, ale spada wydajność u mnie), co na Sapphire nie jest takie oczywiste. Edit: Pojawiło się w sklepach sporo kart Sapphire R9 290X Tri-X ze zmienionym kodem 11226-03-40G. Zwykle nie ma zdjęć i opis jest dosyć ubogi. Wg różnych źródeł mają 1010 lub 1020MHz na rdzeniu i kosztują w okolicach 2050-2150zł.
  7. Valley 1.0 Gigabyte R9 290X Windforce OC 1040 GPU/1500 MEM napięcie default 2560x1600 AAx8 Ultra Wyniki pomiarów: buda - skręcone wentylatory boczny i tylny na prawie minimum: moja mapa wiatraka - 56% maks, 88C GPU, 99C VRM domyślna mapa wiatraka - 76% maks, 80C GPU, 90 VRM 100% wentylatory boczny i tylny: moja mapa wiatraka - 53% maks, 86C GPU, 97C VRM domyślna mapa wiatraka - 73% maks, 78C GPU, 87 VRM Valley miewa momenty bez obciążenia 100% dla GPU, dlatego grzeje nieco mniej kartę niż moja scena testowa w Crysis Warhead. Rekord temperatury VRM jaki osiągnąłem to 113 stopni przy napięciu +25 oraz 1100/1500 i wentylatorach obudowy na prawie minimum. Throttlingu nie było, ale nie polecam Karta powyżej 60% wentylatora staje się uciążliwa, więc granie w Crysis Warhead bez undervoltingu jest męczące. Niezbędny staje się mocny nawiew z wentylatora bocznego na VRM karty, który do najcichszych u mnie też nie należy. @Xavier78 Na jakich ustawieniach wentylatora miałeś maksymalne temperatury?
  8. Witam. Kupiłem ostatnio Gigabyte R9 290X Windforce OC (1040/1250) i mam problem z temperaturami w Crysis Warhead. Z powodu wysokich temperatur zrobiłem lekki undervolting (-12) w afterburnerze i obecnie puszczam testy temperatury (1040 rdzeń, 1460 pamięci, 1.102-1.117mV w scenie testowej, 2560x1600 AAx2). Z dotychczasowych obserwacji widzę, że wśród moich gier właśnie Warhead najbardziej mi grzeje grafę. Obecnie mam 90 stopni GPU i 105 stopni VRM (60% wiatrak). Throttling udało mi się wyłączyć przestawiając zworkę biosu (prawdopodobnie na tryb quiet), co spowodowało brak zrzucania zegarów przy 85 stopniach. Czy takie temperatury poniżej stockowego napięcia są normalne na tym windforce? OC w Crysis/Crysis Warhead praktycznie odpada w takiej sytuacji. Skyrim działa lepiej, bo nie dochodzi do 100% obciążenia GPU i sam sobie zrzuca zegary, kiedy nie musi mieć pełnej mocy (przy limicie 60 klatek oraz w miejscach CPU-żernych jak Markarth). Takie zachowanie zauważyłem jednak tylko po przestawieniu zworki biosu. Buda Antec Three Hundred, 1 fander 12cm z boku, 1 z tyłu oraz 2 z przodu. Na procu jest Phanteks (58-60 stopni w scenie testowej). 24 stopnie w pokoju. Scena testowa to Crysis Warhead, zamrożona dżungla i włączony cloak mode, 100% GPU load cały czas. 2560x1600 AAx2. Ustawienia afterburnera: Core voltage: -12 Aux voltage: -12 Power limit: +50% Core clock: 1040MHz Memory Clock: 1460MHz Fan speed - własna mapa z 60% przy 90 stopniach Dodatkowe ustawienia w opcjach: Unlock voltage control - reference design Force constant voltage - wyłączone Extend official overclocking limits - włączone Disable ULPS - włączone Unofficial overclocking mode - with PowerPlay support GPU-Z: GPU Temprerature: 89-90C Fan Speed: 58-60% VDDC: 1.102-1.117V VDDC Power In: 223-240W VDDC Power Out: 172-190W VRM Temperature 1: 105C VRM Temperature 2: 77C Po otwarciu balkonu (winter air cooling ) temperatury spadają do: Proc: 46-49C GPU: 85C Fan Speed: 52% VRM1: 100C VRM2: 72C Czyżbym miał źle zamontowany/posmarowany cooler na GPU?
  9. Kikas

    Path of Exile

    Zgadzam się. Szukanie nowych buildów jest niezłe. Obecnie katuję wariację rangera na temat builda Nugiyen, nr 1 na hardcore obecnie (chociaż on gra mocno zachowawczo i wybrał najprostszą drogę).
  10. Kikas

    Path of Exile

    Trochę wyjaśnień odnośnie co warto zbierać i jak codzienna ekonomia w PoE działa: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Uk8XWOPoek8&list=UUeBMccz-PDZf6OB4aV6a3eA Orb of alteration - aby je dostać trzeba zbierać niebieskie i żółte przedmioty, identyfikować i sprzedawać jeśli są niepotrzebne. Trzeba mieć ich każdą ilość. Osobiście już mam ponad 100 i jak zaczynam modyfikować buteleczki lub inne niebieskie przedmioty to pozbywam się nawet do 30 sztuk jednorazowo. Scroll of wisdom - trzeba mieć tego sporo do identyfikacji niebieskich i żółtych. Można uzyskać fragmenty sprzedając białe przedmioty (warto zbierać tylko pierścienie, pasy i buteleczki bo są małe). Chromatic orb - aby je uzyskać trzeba sprzedawać białe przedmioty z 3 połączonymi socketami różnych kolorów. Warto mieć ich dużo - można modyfikować przedmioty z połączonymi socketami dla uzyskania odpowieniej kombinacji na potrzeby support gemów. Jeweller's orb - osobiście je tylko zbieram podczas gry, ale jak widać są przepisy handlowe i na nie (patrz film). Podobno aby uzyskać 6 socketów ktoś zużył ich aż 280 jednorazowo! Orb of fusing - jeden z najcenniejszych, łączy (a raczej losuje połączenia) sockety. Uzyskanie wartościowej zbroi z 5 lub 6 połączeniami graniczy z cudem. Zdarza się że znajduje się białe przedmioty z takimi połączeniami i mają one ogromną wartość w end game. 4 sockety połączone to za mało w większości przypadków. Gemcutter's prism (GCP) - podstawowa waluta end game. Nie warto modyfikować gemów aby uzyskać 20%, bo zebranie 20 GCP podczas gry to wiele tygodni farmienia end game. Zamiast tego typową transakcją handlową jest 2-3 GCP za dobry gem ok 10-15% quality. Orb of alchemy - warto je kolekcjonować, bo są bardziej przydatne później niż na początku. Używanie ich na przedmiotach o wyższym itemlevel daje znacznie lepsze rezultaty (ale też zwiększa minimalny poziom wymagany). Chaos orb - kolejna waluta, mniejszej wartości niż GCP. Można za kilka chaosów kupić ciekawe przedmioty. Regal, Exalted, Divine - waluta najwyższej wartości wymieniana za dobre przedmioty, lub białe z bardzo wysokim itemlevel. Kilka takich orbów może być wymagane do kupna 5 lub 6 połączonych socketów na armorze/broni. Najcenniejsze gemy: Chain - biały kruk, niektórzy dają za niego pół zawartości schowka GMP (Greater multiple projectiles) - przydatne w end game dla mocnych klas/buildów LMP (Lesser multiple projectiles) - cenne dla klas nie mających zielonych gemów jako nagrody np. witch Reduced Mana - niezbętnik templara, który używa nawet do 7 aur jednocześnie w end game Life leech - jedyny sposób na life leech dla czarów Attack speed Cast speed Weapon elemental damage Typowy przykład połączenia przy użyciu wand/bow: Power siphon/Lightning arrow LMP Chain/Fork Weapon elemental damage Life leech Attack speed dla 6 połączeń Dla czarów: Freezing pulse/Fireball LMP Chain/Fork Life leech Cast speed Iron Will dla niektórych buildów z dużym STR Dla melee (najlepiej z blood magic): Lightning strike Life leech Weapon elemental damage Attack speed Lightning penetration Chaos/Fire/Lightning damage Tylko niektóre gemy odnoszą korzyści z dodatkowego quality. Tej listy jeszcze nie znam, ale na pewno dam jakieś info jak będę wiedział więcej.
  11. Kikas

    Path of Exile

    Spell totem + skeletons to podstawowa ściana na przeciwnika w hardcore. Sam używam i sprawdza się dobrze. Dodałem im nawet bonus do damage (minions life i speed nie mają sensu na totemie, bo on ich czaruje non stop). Jako inne rozwiązanie (ofensywne) proponuję spell totem + arc + lightning penetration + cast speed oraz wybrany w drzewku skilli bonus do shock (static blows) oraz jeden poniżej. Dodatkowo jakby ktoś chciał na totemach oprzeć postać (passive Ancestral Bond - dodatkowy totem, ale brak aktywnego czarowania) to mając 5-linked armor można dorzucić elemental proliferation. Jako uzupełnienie powinno się przy 2 totemach używać 2x bear traps - wyrzucić ich 6 w jedno miejsce i obserwować :D
  12. Kikas

    Path of Exile

    Zrobilem genialny deal. Lesser multiple projectiles za cast speed. Teraz mam fireball + fork (9% quality) + lmp + ignite. Kombinacja zabójcza i działa zarówno na single jak i moby. Fork powoduje odbijanie się bocznych fireballi z powrotem w przeciwnika i pada od razu Nie wiem jak, ale to działa
  13. Kikas

    Path of Exile

    Nie jestem jeszcze przekonany do swojego builda, bo jest mocno nieoptymalny. Na chwilę obecną planuję mieć niedługo coś takiego: http://www.pathofexi...oHnauxV7SDwH_Fs Poszedłem w ogień, chociaż pioruny i zimno jest mocniejsze i efektywniejsze. To raczej sprawdzenie, czy dobry ogień się da zrobić. Ginę dość często Inny typ builda to wand physical i power siphon. Coś na kształt builda Krippariana (link do builda na jego YT). Opis orbów stronę wcześniej, post #74 Jako uzupełnienie można dopisać end game maps. Działają jak każde przedmioty i są podatne na zmianę na magic oraz rare a nawet unique (mapa Vaal bez potworów ze skrzyniami +1800% rarity find ). Dodatkowo carthographic chisel do poprawiania jakości map (do 20%). Warto tego używać podobnie jak innych poprawiaczy na białych przedmiotach, bo potem koszt poprawiania jakości rośnie. Następnie można użyć orb of transmutation lub alchemy. Na mapach nie działa normalny rarity i quantity bonus w kontekście znajdywanych kolejnych map. Ważny jest tylko wbudowany składnik mapy quantity (który się poprawia robiąc ją magiczną lub rzadką). Rozpiska jest na YT Krippariana. Może przekleję kiedyś excela.
  14. Kikas

    Path of Exile

    Niech zgadnę Wywaliło wszystkich i nagle na forum każdy patrzy Dla maraudera można przygotować build blood magic, dużo HP, blood drinker i life regen. Broń jakieś 2h albo 1h i tarcza, pewnie mace. Powinien to być niezły tank. Obecnie w czołówce hardcore jest sporo marauderów. Moja propozycja: http://www.pathofexi..._Kc83Hz3fZI974= Taki build ma 6.2% life regen oraz 3% life leech, zrobiony na szybko. Uwzględnia dwuręczne bronie z elementalem. Widzę, że taka postać z dobrymi przedmiotami (resisty) powinna być praktycznie nieśmiertelna Oczywiście nie jestem fanem grania w hardcore, ale na wyższych poziomach default league przeżywalność też jest ważniejsza niż zadawane obrażenia. Można też wybrać więcej nodów z tarczą lub armorem, ale zawsze kosztem zadawanych obrażeń. Edit: Wprowadziłem parę drobnych poprawek.
  15. Kikas

    Path of Exile

    Akt drugi - Greust w mieście (tymczasowo). Na normal ma lvl cap 28, na pozostałych poziomach bez limitu. Jak raz wszedłem w closed beta, bo czyhał na mnie przepakowany kolo na 81 levelu Nie dałem rady, ale PvP przynajmniej działa. Można mnie znaleźć obecnie na cruel - witch Faralda, login konta KikasPPC. Zapraszam do handlowania i okazyjnie cooperation. Pisać i pytać odnośnie mechaniki gry. Wiem około 80% tego co Kripparian Daj znać jaką klasą biegasz oraz nick postaci. Jak coś znajdę pasującego to dam za free. I tak planuję w to grać parę miesięcy co najmniej, więc zdąży się uzbierać
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.