Skocz do zawartości

Szulik

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    150
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://www.rosja.z.pl
  • GG
    0

Profile Information

  • Skąd
    Kraków

Szulik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Ja zdecydowałem się na APu A8-5500. Powodów było kilka: 1. wbrew obiegowym opiniom faktyczne zużycie prądu (co przekłada się na ciepło do odprowadzenia) Trinity jest na najniższym poziomie w swojej klasie. Przy mojej konfiguracji: - Seasonic X-400 Fanless - ASUS FM2A85 M - APU A8-5500 - Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM XMP (KHX1600C9D3K2/8GX) - SSD: Samsung 830 128GB - HDD 2,5" 1TB 5400rpm - DVD-RW: Asus DRW-24B5ST SATA - tuner DVB-T na USB Evolve - czytnik kart pamięci w Idle mam w granicach 28W. Zgodnie z pomiarami na Silent PC Review mój zasilacz choć generalnie ma niezłą efektywność to jednak przy tak niskim obciążeniu ma efektywność na poziomie <70%. gdybym zamontował PicoPSU to pewnie zszedłbym do poziomu 25W. W stresie (wszystkie rdzenie na 100% + grafika obciążona na max) zużycie rośnie do ok 95W. Dlatego w przypadku komputera do internetu, muzyki, obejrzenia filmu, gdzie obciążenie procka to kilka-kilkanaście % argument o większym zużyciu prądu w porównaniu do i3 jest nieaktualny. Większe znaczenie ma odpowiedni dobór płyty głównej, zasilacza itp. Jesli chodzi o chłodzenie to na moim radiatorze Scythe Ninja mam zamontowany wiatrak Akasa Apache 12cm i uruchamia się tylko podczas testów obciążenia np. Prime95. Przy normalnym użytkowaniu, tj. 99% czasu komputer mam całkowicie pasywny, a temperatury nie przekraczają 40C. 2. Karta graficzna w APU jest zdecydowanie mocniejsza niż w Intelu. Mimo, że gram bardzo rzadko, czasem te kilkanaście-kilkadziesiąt % mocy więcej może się przydać. W ramach testów na Trinity pograłem w parę nowych gier bez najmniejszych przycięć, oczywiście, że do bardziej wymagających konieczna byłaby osobna karta, jednak GPU w Trinity to inna półka niż integry sprzed kilku lat. 3. Mam w perspektywie przeróbkę swojego PC w HTPC. Dlatego i3 odpadał ze względu na tzw. "24p bug". Jeśli masz jakieś pytania to pisz.
  2. Windowsa mam uaktualnionego. W Windows Update nie ma już nic co mógłbym doinstalować. Chodzi mi przede wszystkim o to, w jaki sposób mogę sprawdzić czy usb idzie na 2.0 czy 1.1. W Managerze Urządzeń niestety nie ma tej informacji podanej.
  3. Witam! Kupiłem zewnętrzną obudowę HDD na USB 2.0 i transfer z dysku zewnętrznego nie przekracza 1MB/s. Nie wiem czy to wina tego urządzenia czy płyty głównej. Intel do tej płyty nie przewidział dodatkowych driverów USB dla Windowsa XP. W Biosie włączyłem opcję USB High-Speed. Po tym zabiegu zewnętrzny dysk nadal chodzi bardzo powoli, zaś odniosłem wrażenie, ze zdjęcia z aparatu cyfrowego ściągają sie szybciej (nie znam jednak prędkości). Na USB posiadam jeszcze drukarkę ale to nie wiele mi pomaga w "pomiarach" prędkości. Moje pytanie: jak sprawdzić czy usb chodzi pod Windowsem XP jako 2.0 czy 1.1? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  4. Zarówno papst,jak i noiseblocker startuja od mniej wiecej 3V. na 5v ida spokojnie. Potencjometr od noiseblockera jest od 6V wzwyż
  5. Tu zgoda. Jednak to samo z Papstem. na początku i jednym i drugim byłem rozczarowany. Oba przy 12V są głośne - tu Arctic wygrywa.
  6. Noiseblocker S1 kosztuje 75pln np. na angela.pl. W zestawie jest parę drobiazgów 9potencjometr, przejściówka. Mi się potencjometr zjarał i pojechał na gwarancję. Na sirius.pl jest test wiatraków 80mm i jest tam i papst i noiseblocker s1, s3 i s4. Tak jak pisałem. na 5V oba są praktycznie nie słyszalnelecz noiseblocker ma lepszy powiew (czuć ja przystawisz rękę, u papsta nic prawie nie czuć) Conti: dać sie pewnie da, ale pisałem, ze w łatwy sposób nie da się go zwolnić (bez lutowania i ingerencji). Jest jeszcze jedna rónica między starym (z długim kabelkiem termistora) i nowym, bez kabelka. Otóż tamten stary zaczynał działać od kilkuset obrotów, nowy zaczyna od 1000 i nic na to nie poradzisz. 1100rpm w zasilaczu zaczyna być głośne. Testy na biurku z wentylatorami luzem nie są miarodajne.
  7. Papst jest dosyć głosny jeśli wszystko w okolicy wyciszyłeś na maxa. Przy 12V i 1500rpm słychać szum powietrza, a w zasilce szybki przepływ powietrza dosyć mocno daje sie we znaki. Przy 5V lub 7V z jednego metra nic nie słychać, no prawie nic. Jednak papst ma bardzo słaby przepływ powietrza i trzeba dawać PSU na zewnątrz. Lepszy pod tym względem jest Noisblocker S1 - przy 5v jest niesłyszalny i ma duzo lepszy przepływ. Zarówno papst, jak i noiseblocker wytwarzają minimalne wibracje - ja montowalem je na gumowych koleczkach. Stary wiatrak odetnij na chama i odizoluj stare kabelki. A zasilanie do nowego wiatraka podłącz do molexa lub do mobo. Jeśli nie jesteś zbyt wybredny o hałas (czyt: jeśli nie jesteś maniakiem - a wiem z doświadczenia, że łatwo wpaść w manię wyciszania) i jeśli nie przeszkadza ci, że minimalnie będziesz słyszał zasilacz z odległości 1-2 metrów to montuj Arctica. Kosztuje 16PLN na Allegro. Ma jedna wadę nie da sie go w łatwy sposób zwolnić (zwłaszcza modelu z krótkim termistorem). Obroty od 1000 do 1500 będziesz miał. Artcic nie wpada w wibracje!!! Chętnie ci pomogę, bo sam od tygodni walczę z hałasem :)
  8. Papst to 80mm 8412NGL. ma niby 12db przy 1500 (12V) ale po wsadzeniu do zasilacza powietrze gwiżdże o wszystkie podzespoły zasilacza. 85C to wiem, ze jest zbyt dużo. Ale czy te 40-45C jest bezpieczne? Jakiej granicy nie powinienem przekroczyć (mniej wiećej, oczywiście). Wzceśniej cała obudowa zasilacz była zimna, teraz jest góra letnia.
  9. Witam! Mam zasilacz Enlight HPC-200-202. ostatnio bawie się w wyciszanie komputera i trzeba było maxymalnie wyciszyć PSU. Wsadziłem do zasilacza PAPSTA i puściłem go na 5V. Wiatraka nie słychać ale co za tym idzie ledwie czuć przepływ powietrza (zasilacz ten ma b. mało dziurek wentylacyjnych w swej obudowie). Gdy wsadziłem zailacz do budy to szybko robi sie ciepły. Gdy zasilacz jest na zewnątrz jest tak: obudowa zasilacza poza górną ścianką zimna, góra "letnia". wydmuchiwane powietrze ciepłe (ok. 40-45C). Daltego myślę o zamontowaniu zasilacza na zewnątrze obudowy. W związku z tym mam pytanie czy przy takich temperaturach nic sie nie stanie zasilaczowi? W srodku zasilacza znalazłem na jakiś urządzeniach (nazwy nie podam bo sie na tym nie znam) napis: "Max 85C". Czy oznacza to, że do 85C mam się nie martwić? Będe robił przełacznik regulujący napięcie wiatraka 12V/5V więc w stresie puszczałbym na 12V a w nocy spał spokojnie przy 5V. Z góru dzięki za odpowiedzi.
  10. To juz sprawdzilem. Głowny dysk mam na sata, a ten drugi na pata. Gdy tasma podlaczona, a zasilania nie ma komputer pracuje normalnie. W zaleznosci od ustawien biosa swieci sie czasem dioda hdd non-stop. ale tylko gdy wlaczone sa w biosie wszystkie kanaly ata. wiec to nie problem.
  11. Ale przeciez mi nie chodzi o wlaczanie dysku podczas pracy kompa. Chce go moc wlaczyc przed startem kompa a nie chce mi sie za kazdym razem rozkrecac obudowy. To przeciez tak jakbym wtykal i wyciagal wtyczke od zasilania od dysku.
  12. W takim razie jak jest ten problem rozwiązany w kieszeniach gdzie przekręcenie kluczyka odcina zasilanie?
  13. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Podsumowując: rozumiem, że dysk najlepiej wyłączyć odcinając żółty lub czerwony kabelek.
  14. 1 pytanie: Pewnie to banał ale spytam: Który kabel od molexa trzeba odłączyć by w pelni bezpiecznie odciąć zasilanie HDD lub CD-ROMu? Myślę nad budową panelu m. in. z możliwością podłączania zapasowego HDD bez rozkręcania obudowy (coś jak kluczyk w kieszeni). 2 pytanie: Czy ważne jest, który czarny kabelki w molexie podłączam do zasilania wiatraka? Czy jak podepnę go do czerwonego i NIE sąsiadującego z nim czarnego to czy nadal będzie 5V? (FAQ czytałem) Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  15. Witam! Od kilku dni wyciszam jak się tylko da komputer. Z procesorem (P4 2,0A - chłodzenie Artcic) nie ma problemow - jest niesłyszalny (300-600rpm). VGA chłodzona pasywnie, PSU Enlight 300-202 z zamontowanym Arctikiem okazał się najgłośniejszy (grill wycięty). Po wielu próbach ustaliłem, że najciszej i najchłodniej (o dziwo!) jest gdy wentyl w PSU wdmu<span style="color:red;">[ciach!]</span>e powietrze (1200rpm), wentyl z tyłu budy wdmu<span style="color:red;">[ciach!]</span>e (1100rpm). Temperatury na mobo i procku w granicach 30-35C i niemal absolutna cisza. VGA jest zdecydowanie chłodniejsza niż przy "standardowym" kierunku wiatraków. Moje pytanie brzmi: dlaczego, gdy dodaję jeszcze wentyl z przodu (wydmu<span style="color:red;">[ciach!]</span>ący z budy powietrze) - nieważne czy na górze, czy na dole temperatura VGA rośnie? Dodam, że CDRW i DVD dałem najnizej jak się da, zaś górne zaślepki zdjąłem by powietrze mogło swobodnie uciekac z obudowy. HDD leży na spodzie wraz z duzymi radiatorami - jest ledwie letni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...