Skocz do zawartości

mathias79

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • GG
    1004043

Profile Information

  • Skąd
    Gryfino
  • Zainteresowania
    RPG, programowanie, sieci, ...

mathias79's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. mathias79

    Generator Kodu Uml

    każdy jezyk ma swoją semantykę, syntaktykę itd. I jako tako można z tego punktu widzenia mówić o kodzie UML. Jednak większości ludzi KOD kojarzy się z wklepanym programem. Tak więc przyznaję ci rację deuz ale z drugiej strony wyrażając się na jakiś temat trzeba mieć na uwadze to w jaki sposób twoja wypowiedź może być interpretowana przez większość ludzi. I to jest moje zdanie ... przyznaję ci rację lecz precyzja w wypowiedzi to podstawa gdyż ktos może wypowiedź inaczej zeinterpretować. Pozdrawiam
  2. mathias79

    Patenty

    Witam Mam nadzieję że piszę w dobrym miejscu i nikt nie wywali mojego posta. Kieruję mojego posta do każdego komu programowanie jest miłe i nie chce być w przyszłosci pozwany do sądu przez jakiegoś molocha w stylu majkroshit za to że zaimplementował w swoim programie algorytm który tenże moloch już zdążył za pomocą swoich przeogromnych zasobów wykupić i opatentować .... Jeśli macie chwilkę czasu to rozważcie za i przeciw i zajrzyjcie na stronke "Nie dla patentów" Zachęcam też do dyskusji na temat patentowania algorytmów, metod matematycznych i tym podobnych rzeczy. Pozdrawiam
  3. ostanio dorwałem książkę pod tytułem "Szkoła programowania. Język C++". Jej autorem jest Stephen Prata. Książka o tyle mi się podoba bo grupuje bliskie sobie zagadnienia w łatwo zrozumiałe częsci. Np jeśli jest rozdział o danych to pokazane jest jak typów używać a przy okazji pobierać a także daje kilka ciekawych porad i wskazówek. Moim zdanim godna polecenia. .. no i oczywiscie Grębosz :) tego faceta (a właściwie jego książki) zna większość ludzi zajmujących się programowaniem w c++ ... to się nazywa popularnośc nie ? :D zpomniałbym ... oczywiście nie śmiertelny "żółty" Zalewski .... to może dla ludzi którzy już trochę kumają ale jest to jak dla mnie pozycja której nie może zabraknąć. do dzisiaj korzystam z niej dosyć często gdy chcę sobie przyponnieć jakiś szczegół.
  4. nie sprawdzałem dokładnie ale cos mi nie pasuje tutaj : char RolodexEntry::Input_name ( const char prompt[] ){cout << prompt;cin.ignore ();cin.getline (Name,Max_name);while ( !cin.fail() || Name[0] == '\0' ) { cin.clear (); cin.ignore (INT_MAX,'\n'); cout << prompt; cin.getline (Name,Max_name); }cout << Name[Max_name];return Name[Max_name]; }nie za brdzo rozumiem idee tej pętli while ... przed nią pobierasz linie zawierającą imie a potem zaczynasz pętlę które trwa dopóki nie zawiedzie cin albo pierwszym znakiem imienia nie bedzie NULL tak ? Z kosu wynika że chyba najpierw pobierasz dane wszystkie dane dla każdego "entry" a tymczasem tutaj tych imion pobierasz dużo wiecej .... w petli ignorujesz znaki nowego wiersza .. jak zakańczasz w takim razie wprowadzanie danych ? .. ten warunek pętli bardzo mi nie pasuje ... <_<
  5. mathias79

    Wyskakujace Okno

    jeśli mówisz że jestes początkujący to moze lepiej by było zrobić ten programik / okno w jakimś środowisku RAD ? Borland Builder albo coś podobnego. Tak można to zrobić wyjatkowo prosto i szybko. Jeśli będziesz to robił w Dev-C++ to będziesz musiał poznać trochę WinApi a nie jest to proste. Ja znam tylko podstawy WinApi i jeśli nie jest to konieczne to staram się to omijać :wink: .... masz Borland Buldera ? napisz mi jaki adres ma otwierać jeden z przycisków.
  6. mathias79

    Losowe Zmienne W C

    widzisz .... w borland builderze przykład jest następujący : #include <stdlib.h>#include <stdio.h>int main(void){ int i; randomize(); printf("Ten random numbers from 0 to 99\n\n"); for(i=0; i<10; i++) printf("%d\n", rand() % 100); return 0;}ale poszukam w manie co tam może być napisane
  7. mathias79

    Losowe Zmienne W C

    zamiast srand możesz również użyć randomize() ... ja zawsze losuje liczby w taki oto sposób: int losuj(int zakres){zakres++;int liczba;liczba = rand()%zakres;return liczba;}funkcja ta zwroci ci liczbe od 1 do "zakres". jeśli nie byłoby linii inkremetujuącej zakres to wynikeim funkcji będzie liczba od 0 do "zakres-1".
  8. dopiero teraz tu zajrzałem ... ale chciałbym się dowiedzieć co było nie tak ? czyżby nieprawidłowo zadeklarowana tablica dwuwymiarowa ? powinno byc ** czyli wskaznik do wskanika nie ?
  9. chyba juz sobie poradziles nie ? bo mi ani w IE ani w Firefox'ie ani w FireBird sie nic nie rozjezdza.
  10. fakt lepiej .. ale nie nad tym sie akurat w danym momencie zastanawiałem. Dzięki za rade. Wszystko działa ok :D
  11. witam mam taki oto sobie kodzik: void __fastcall TTestForm::StartButtonClick(TObject *Sender){ProgressBar1->Max = this->iloscTestow;this->numerTestu = 1;if(wylPop && ustOpcje) { for(int i=0; i<this->iloscTestow; i++) { NrTestLabel->Caption = IntToStr(numerTestu); this->numerTestu++; ProgressBar1->StepIt(); } }else MessageBox(NULL, "Nie ustawiono opcji bądź nie wylosowano populacji !!", "UWAGA !", MB_OK);}to oczywiście sam szkielet ale chodzi o to aby w Label->Caption był wyświetlany numer przeprowadzanego testu. Tymczasem dopiero po zakończeniu testów tam pojawia się oczekiwany numer zaś w czasie trwania testów tkwi tam cały czas zero .. czy jest w biulderze coś w rodzaju "upadatedata" z visuala ?
  12. w ASCII ? to znaczy jak ? ... chcesz aby w Edit pojawiły ci się numerki kodu ASCII odpowiadające za znaki czy jak ? nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi
  13. #include <string> jest .... tylko jakoś mi obcięło przy wklejaniu na forum jak pisałem pod dev-c++ działa to co zrobiłem (oczywiście bez całej buiderowej otoczki) błąd to E2293 ) expected ... no ja nie wiem co z tym począć
  14. Witam Robię programik w builderze 6. Do projektu dodałem pliki *.cpp i *.h w których jest zawarta deklaracja klasy oraz definicje jej funkcji. plik *.h wyglada tak : //---------------------------------------------------------------------------#ifndef truetableH#define truetableH//--------------------------------------------------------------------class TrueTable { public: int ilWe; int fullWe; int ilWy; int komb; int **poczTabWe; int **tabWe; int **poczTabWy; int **tabWy; TrueTable(); TrueTable(string type); };#endifzaś plik *.cpp tak : //---------------------------------------------------------------------------#pragma hdrstop#include "truetable.h"//---------------------------------------------------------------------------TrueTable::TrueTable(string type) { }#pragma package(smart_init) reszta implementacji będzie później. Probelm polega na tym że nie idzie tego skompilować. Builder wywala jakieś błędy że brakuje "}" i innych takich. To samo napisane w dev-c++ dziala bez problemu. Przecież konstruktor może przyjąć string jako parametr. Nie wiem o co chodzi ... builderem nie zajmuję sięzbyt długo .. . :oops: jeśli zmienię parametr na in to nie ma problemu. z góry dzięki za pomoc
  15. nigdy nie porownywałem tych algorytmów więc nie będę sie spierał. Ja akurat zajmuję się AG i w moich zadaniach sprawują się całkiem fajnie. Oczywiscie AG nie są idealne a ich działanie jest ciagle badane. Ważne są użyte funkcje selekcji, parametry krzyżowania i mutacji oraz wielkość populacji itp ... wiele rzeczy do zbadania. Fakt konieczności przeprowadzania dodatkowych badań czy uzgledniania dodatkowych parametrów (etalitaryzm) moim zdaniem negują zaletę AG polegającą iż nie trzeba niby się wgłębiać w dziedzine problemu ... niby tak bo mutacji czy selekcji jest wszystko jedno na czym pracuje ale coś za coś. Trzeba sprawdzać przy jakich parametrach będzie to działać najbardziej wydajnie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...