Jump to content

PoGo

Stały użytkownik
  • Content Count

    990
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralna

About PoGo

  • Rank
    Uczestnik

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://
  • GG
    1409332

Profile Information

  • Skąd
    Poznań
  • Zainteresowania
    gitarka elekt.
  1. Udało się :) podpiąłem PWM od huba pod CHA_FAN i działa. Wymagało to tylko ustawienia trybu PWM dla gniazda w BIOSie płyty. Teraz wszystko cichutko śmiga.
  2. Ok. sprawa wygląda trochę inaczej. My bad, założyłem ze jak wpisze "h440 fanhub" w googla to bedzie to co mam, a tak nie jest. Mój to wersja PWM (załączam fotkę). Sorki za zamieszanie. Doszedłem na razie do tego, że teoretycznie powinienem zasilanie chłodzenia CPU wpiąć w hub, a hub podpiąć pod CPU_FAN. Wtedy mobo steruje całym hubem ale zasilanie i tak jest doprowadzone osobno z MOLEXa. Jedyna rzecz, która mi nie pasuje to taka, że CPU ma zasilanie na 4 styki, a w hubie są gniazda tylko na 3. Ponadto moja Noctua ma dwa wentylatory i teraz albo mam Y-cable spinam je razem albo podpinam w byle jakie gniazda jeden i drugi niezależnie. Ogólnie bez Y-cable nie dosięgnę kablami do huba, musiałbym przedłużki kupić. Domyślam się, że jak całym hubem steruje CPU_FAN to wszystkie wentylatory będą na tym samym napięciu pracować, czy Y-cable może mi tutaj namieszać ze sterowaniem? Lepiej podłączyć osobno jeden i osobno drugi wentylator? Czy może lepiej w ogóle olać ten cały hub i wpinać w mobo? (wyliczyłem, że akurat mi styknie gniazd na wszystkie wentylatory, ale nie będzie możliwości dalszej rozbudowy).
  3. Ten hub sprwadze. Bo wrzuciłem zdjecie stockowe z neta. Myślałem, ze każda h440 ma taki sam hub xD dzisiaj otworze kompa Rozumiem, że EXT_FAN jest do asusowego huba. Pytanie tylko czym się różnic od standardowego CHA_FAN. Może jest własnie przystosowane do przenoszenia większego obciążenia.
  4. Dzięki za pomoc Właśnie dla mnie (laika) trochę mało czytelna ta instrukcja Asusa jest. Noctue podpiąłem do CPU_FAN i CPU_OPT (mam nadzieję, że dobrze chodzi niby ok) Cały opis caonnectorów trochę mało czytelny, nie ma rozwinięć tej skrótowej terminologii. Czym się różni CHA_FAN od EXT_FAN? Z tego co widziałem to hub asusa ma osobne zasilanie molexem. Zobaczę jeszcze czy wogóle starczy mi gniazd na płycie aby obsłużyć wszystkie wentyle. edit Na stronie sklepu jest taki opis. W instrukcji nzxt oczywiście pustki...
  5. Chciałem iść drogą na lenia :D bo wszystko juz spięte w obudowie było. Najwyżej porozpinam i poprzeprowadzam kable do mobo. EXT_FAN to będzie tylny wylotowy przy CPU?
  6. A, to raczej nie będę ryzykował, troche by mi było szkoda nowej mobo :D. Jakieś pomysły jak inaczej zarządzić obrotami tych wentyli? Cały hub jest zasilany z molexa, może jakaś przejściówka co np zredukuje napięcie z 12V na 8-10V? Lub jakiś inny gadget co pozwoli manipulować tym napięciem?
  7. Witam, pytanko do forumowiczów Czy mogę podpiąć cały hub wentylatorów obudowy H440 (fotka niżej) do jednego gniazda np. CHA_FAN1 chassis fan na płycie głównej? Chodzi mi o to, że jak fan hub chodzi samodzielnie to daje maksymalne obroty i nic nie ma kontroli nad tym. W płycie głównej pewnie będzie jakieś sterowanie do zarządzania tym. Zgadza się?
  8. Właśnie wczoraj jeszcze zamieniłem :D Wyrzuciłem dwa dyski i wziąłem tego samsunga ale w wersji 512GB
  9. Ja właśnie przyjąłem filozofie aby nic nie chodziło na 100% swoich możliwości bo potem się robi głośno :D Ten Macho czytam chodzi constant 800rpm więc powinien być też cichutki.
  10. Ja też teraz kupuje i7 to biorę chłodzenie CPU Noctua DH15, "ryłem" dosyć duzo po necie i jeżeli chodzi o AC to DH15 jest chyba najlepszy. Jest wielki ale radiator ma też wycięcie pod RAM.
  11. Przeglądałem jeszcze różne testy, m.in. DF Widać, że sporo zależy od gry czasami nie ma wogóle różnicy w wydajności, a czasami pojawia się spora. Zależy na ile dana gra obciąża CPU. Chyba dołożę jednak te parę zł i wezmę i7, tak jak pisałem planuję build przygotować wstępnie pod VR, a tam ilość fps ma kluczowe znaczenie. Ktoś mógłby zapytać to dlaczego od razu nie GTX1080 ale jest spora różnica w cenie między 1070, a 1080 ok 1000zł. Między i5, a i7 różnica jest mniejsza. A GPU zawsze można potem dołożyć drugą lub wymienić na szybszą. edit. skleciłem finalnie takie coś, musiałem Asus GTX1070 Strix zamienić na MSI, bo asusa nigdzie nie ma. Ale widziałem, że bdb opinie ma ta karta, więc powinno być spoko. Wiem, że zasilacz trochę nad wyraz ale być może będę się bawił potem hobbistycznie w LC. 1 MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8GB GDDR5 (256 Bit) HDMI, DVI-D, 3xDP 2 Procesor Intel Core i7-6700K 3 Chłodzenie CPU Noctua NH-D15 4 Obudowa Nzxt H440 5 Zasilacz Corsair RM Series 750i 6 G.Skill Ripjaws V DDR4, 2x8GB, 3200MHz, CL16 7 Dysk SSD Samsung 850 PRO 256GB 8 Dysk Seagate 1TB, SATAIII, 7200RPM 9 Płyta główna Asus MAXIMUS VIII RANGER
  12. Tak też troche w sumie to wygląda z tymi płytami, że naciąganie na ładne opakowanie i kolory. Niektóre nawet po 2k kosztują, przegięcie... Build generalnie pod gaming, na pewno też VR. Ogólnie zakładałem, że pewnie coraz więcej gier będzie korzystało z mozliwosci i7. Przeglądałem test na PC lab to i7 z reguły wyprzedzał i5 o 15-20fps, a przy VR wysoki fps istotny. A pamięci jakieś konkretne polecasz? Jest sens brać szybsze niz 2133?
  13. Witam Spędziłem w googlach już chyba z 2h i szczerze nic nie wywnioskowałem z tego wszystkiego. Planuję zakup i7 6700K, doszedłem do tego że rzeczywiście najlepiej brać mobo na chipsetcie Z170. NIestety płyt tych jest mnóstwo i ceny są bardzo zróżnicowane. Na początku myślałem o Asus Z170 Pro Gaming, cena tej płyty nie jest wygórowana (poniżej 700zł) ale doczytałem też opinie, że nie jest też jakoś wybitnie wydajna. Pytanie, czy warto brac płyty z wyższej półki pokroju Asus Maximus VIII? (pomijając już różne ficzery nie związane bezpośrednio z wydajnością) A może lepiej wybrać coś od Gigabyte? Druga kwestia nie mam pojęcia jakie brać pamięci, 16GB czy 32GB. Z tego co wyczytałem to ponoć 32GB nie ma w tej chwili większego sensu patrząc przez pryzmat gamingu. W sklepach widzę duzo kompletów 4x4GB, jest sens sie w takie coś pakować czy lepiej brac komplet 2x8GB? Wtedy zawsze można jeszcze kolejne dwie dołożyć. Będę wdzięczny za sugestie. Planowane GPU to GTX1070 Asus strix.
  14. Obudowę biorę NZXT H440 Wracając do Calyos, nazywaja to tak motionless capillary pump tak jak piszesz na pewno cena w tysiące USD. Próbują profesjonalne rozwiązania z serwerowni zaaplikować na rynek konsumencki.
  15. O rzecz, ciekawe jaki koszt takiego cuda. Widać firma raczej specjalizująca się w rozwiązaniach przemysłowych. Good find
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.