japa Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 (edytowane) Witam. Ostatnio pojawiły mi się problemy z moim dyskiem Baracuda 120 8MB. Zaczęło się od zawieszania kompa ( wiecznie świecąca się dioda od HDD, błąd crc w pliku). Skopiowałem ( na szczęście jeszcze mi się udało ) wszystkie dane, usunąłem partycje, założyłem nowe i sformatowałem na NTFS. Sprawdzenie CHKDSK pokazuje mi za każdym razem 76 KB w uszkodzonych sektorach, natomiast HD TACH nie wykazuje odchyłek od normy. Dysk jest jeszcze na gwarancji do 11.2006 ma w tej chwili dwa lata. Jak sądzicie, czy niby nieduże bo tylko 76 KB ale jednak uszkodzenie kwalifikuje dysk do reklamacji czy jeszcze się trochę wstrzymać, co niestety w pewnym momencie może oznaczać utratę danych. Edytowane 8 Listopada 2005 przez japa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 Jeśli wypiszesz dane wyświetlane przez SMART to będzie więcej info dla Nas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japa Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 Everest w SMART pokazał takie wartości: ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan 01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie 03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie 04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie 05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie 07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie 09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie 0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie 0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SimooN Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 Everest w SMART pokazał takie wartości: ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan 01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie 03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie 04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie 05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie 07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie 09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie 0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie 0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ... Tu gdzie zaznaczyłem nie ma żadnej normy, za to wskazania są nie bałdzo ... ;) Dysk sie sypie, użyj Seatools (program diagnostyczny Seagate). Jak wyświetli kod błędu po testach - reklamacja, jak nie - poczekaj jeszcze trochę (kwestia czasu, sam się nie naprawi) Dla pewności wymień taśmy - zasilanie też - i sprawdź w innym kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japa Opublikowano 9 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2005 Zgodnie z sugestią zrobiłem testy za pomocą programów Seagata. Potwierdziły one uszkodzenie dysku. Oto wycinek z loga po zakończeniu testu : DIAGATA.EXE Version 3.08.50328ML Copyright © 2002 by Seagate Technology, LLC. All rights reserved. ----------------------------------------------------------------- Timer Resolution: 0.000122 Long Test Begin: 09-Nov-2005 08:57:28 Cable Test - 0 Errors Buffer Test - 0 Errors Identify Data Model Number: ST3120026A Serial Number: ********* Firmware Revision: 3.06 Default CHS: 16383-16-63 Current CHS: 16383-16-63 Current Capacity: 16514064 Sectors Total Capacity: 234441648 Sectors Conductor Cable Reported ID Method: CSEL SMART Check: Passed Full Scan (0 to 234441648) - Errors --------------------------- |LBA |Error Register| --------------------------- |6214609 |40h | |6214744 |10h | |6214749 |40h | |6214750 |40h | |6214755 |10h | |6214771 |40h | |6214785 |40h | |6214801 |10h | |6214811 |40h | |6214816 |40h | |6308115 |10h | |6309805 |40h | |6311096 |40h | --------------------------- Long Test Failed: 09-Nov-2005 09:53:53 Testy robilem na dwóch kompach, zmieniałem taśmy. Wyniki testów były identyczne. Czyli wszystko już jest jasne. Dysk już odniesiony do sklepu, pozostaje mi czekać na wymianę na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bic72 Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 Czy ktoś mógłby coś powiedzieć na temat mojego raportu SMART Everest.Z góry dzięki. [ ST3120026A (3LJ028XP) ] 01 Raw Read Error Rate 6 69 61 6327405 OK: wartości w normie 03 Spin Up Time 0 96 96 0 OK: zawsze pozytywnie 04 Start/Stop Count 20 100 100 868 OK: wartości w normie 05 Reallocated Sector Count 36 100 100 0 OK: wartości w normie 07 Seek Error Rate 30 83 60 218489926 OK: wartości w normie 09 Power-On Time Count 0 95 95 5112 OK: zawsze pozytywnie 0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartości w normie 0C Power Cycle Count 20 99 99 1178 OK: wartości w normie C2 Temperature 0 40 51 40 OK: zawsze pozytywnie C3 Hardware ECC Recovered 0 69 61 6327405 OK: zawsze pozytywnie C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie CA <specyficzne dla dostawcy> 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japa Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 ale nie zaplaciles za nowy dysk (w tym gwarancje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japa Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 A dlaczego miałem niby płacić za wymianę dysku ? Przecież nie gwarancja jest przedmiotem zakupu, ale urządzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wheelerfan Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 A dlaczego miałem niby płacić za wymianę dysku ? Przecież nie gwarancja jest przedmiotem zakupu, ale urządzenie.No właśnie! A Ty ten drugi dysk kupiłeś?? Niee?? to o jakim przedmiocie zakupu mówisz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKRYTOBOJCA Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk. Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi. Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia. Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japa Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 (edytowane) Dokładnie to samo stwierdził sprzedawca u którego nabyłem dysk. Swoją drogą to i tak dla mnie dziwne, ale cóż "życie to nie je bajka" jak mawia mój kolega :) Edytowane 25 Listopada 2005 przez japa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukecz Opublikowano 25 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2005 Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi. Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia. Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa :) Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow? W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzychuG Opublikowano 26 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2005 Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow? Samsung chyba tez doszedl do podobnych wnioskow, bo ostatnio po tym, jak padl mi 3 tygodniowy dysk i dostalem nowke gwarancje przedluzyli mi tylko o czas, ktory dysk spedzil w serwisie. W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje. Wczesniej mialem IBM, ktorego wymienialem sukcesywnie 3 razy. Za kazdym razem dostawalem wiekszy dysk i nowa gwarancje. Ostatecznie firma stwierdzila, ze dyski im najlepsze nie wychodza i przyslali mi WD, ktory poki co zyje ponad 3 lata ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...