Waldi Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 Dzisiaj przeczytałem taką oto wiadomość: "Dzisiejszy dzień niewątpliwie stoi pod znakiem AMD. Torrenza to nowa technologia, która znajdzie zastosowanie w serwerach i stacjach roboczych wyposażonych w procesory Opteron. Istota tego rozwiązania to stosowanie obok zwykłego CPU, wyspecjalizowany koprocesorów do wykonywania specjalistycznych obliczeń. Role takiego koprocesora można porównać do roli GPU w zwykłych komputerach... " Jest to ni mniej ni więcej to o czym pisałem na forum "Dzikie.net" jakieś 8 miesięcy temu. Podejście procesora Cell w architekturze x86. Przecież już nie będzie potrzebna Ageia z kartami PhysX. Teraz kooprocesor będzie baaardzo "blisko" procesorqa. Tak jak mówi sama nazwa. Jestem zdania, że ta zmiana architektury znajdzie szybko zastosowanie w grach, obliczeniach itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buu Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 Przeciez kooprocesory juz byly na mobo :] czasy 286, 386 486 chyba rownież. Nawet mam jeszcze kilka mobo z kooprocesorem ;) Imo to powrót do korzeni, a czy się sprawdzi to dopiero zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość helmut Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 (edytowane) Dzisiaj przeczytałem taką oto wiadomość: "Dzisiejszy dzień niewątpliwie stoi pod znakiem AMD. Torrenza to nowa technologia, która znajdzie zastosowanie w serwerach i stacjach roboczych wyposażonych w procesory Opteron. Istota tego rozwiązania to stosowanie obok zwykłego CPU, wyspecjalizowany koprocesorów do wykonywania specjalistycznych obliczeń. Role takiego koprocesora można porównać do roli GPU w zwykłych komputerach... " Jest to ni mniej ni więcej to o czym pisałem na forum "Dzikie.net" jakieś 8 miesięcy temu. Podejście procesora Cell w architekturze x86. Przecież już nie będzie potrzebna Ageia z kartami PhysX. Teraz kooprocesor będzie baaardzo "blisko" procesorqa. Tak jak mówi sama nazwa. Jestem zdania, że ta zmiana architektury znajdzie szybko zastosowanie w grach, obliczeniach itd. ale gdzie to wyczytales stacje robocze i servery to nie deskop z drugie jstrony specjalizacja to przyszlosc aczkolwiek ogolnego przeznaczenia procesora do zwyklych obliczen tez sie nie da pozbyc w pc jak w maszynkach do grania stad pewnie idea dolozenia. Predko tego nie zobaczymy 2009 2010 Edytowane 2 Czerwca 2006 przez helmut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość #Mreko Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 (edytowane) :lol2: :lol2: :lol2: kolejny belkot marketingowy pic na wode :mur: :mur: :mur: :mur: wszystko przeznaczone na rynek najbardziej dochodowy serverowy i stacji roboczych a na deskop bedzie raczona spolecznosc badziewnycm am2 i tyle o aht tez jakos ucichlo w k8l nie bedzie bo nigdy nie mialo byc Edytowane 2 Czerwca 2006 przez #Mreko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejku Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 (edytowane) Lepiej sie dowiedzcie co to znaczy "koprocesor" i co to jest, a nie piszecie posty "głupi i głupszy". Podpowiem tylko, że koprocesorem jest np. jednostka zmiennoprzecinkowa, więc powinniście zrozumieć o co chodzi. A jak nie to przejrzyjcie sobie schemat blokowy front-end'u CPU. Edytowane 2 Czerwca 2006 przez ojejku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
99tomcat Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 no też chciałem zauważyc ze procki od lat mają zintegrowane koprocesory w rdzeniu... to nie jest wiedc nowośc ale ddoanie dodatkowego zewnętrznego...tylko czy to ma sens? jak jest taka potrzeba to przecież można zwiększyć liczbe jednostek zmiennoprzecinowych w rdzeniu...no ale widocznie tak było by drożej ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myrddin669 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 no właśnie, dlaczego w konsolach jest stosowana taka architektura?? rozumiem - CPU, GPU, ale w takim ps3 chyba jest jeszcze 1 procesor?? albo nawet więcej na pewno są 3 taktowane 3,2ghz i kilka pomniejszych czy jak?? nie kumam tego ale i tak mi sie to dziwne zawsze wydawało :P pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 2 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2006 3 rdzenie są w XBOX360 a nie w PS3. PS3 ma 1 rdzeń PPC i 8SPU (jednostki wektorowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 5 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2006 Czytałem o tym w Computerwolrd, zastosowanie odpowiedniego koprocesora w konfiguracjach dwuprocesorowych Opteron + koprocesor. Daje to ogromnego kopa np. w operacjach stałoprzecinkowych, na dodatek taki koprocesor może być programowany - pracuje na mini dystrybucji linux'a. Jak wrócę dziś do domu to wrzucę skana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 6 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2006 Czytałem o tym w Computerwolrd, zastosowanie odpowiedniego koprocesora w konfiguracjach dwuprocesorowych Opteron + koprocesor. Daje to ogromnego kopa np. w operacjach stałoprzecinkowych, na dodatek taki koprocesor może być programowany - pracuje na mini dystrybucji linux'a. Jak wrócę dziś do domu to wrzucę skana. Dokładnie tak. Tzw "stary" kooprocesor obsługuje x86 z mutacjami i już. Każdy go ma zintegrowanego, oprócz 286 i 386sx. Dołożenie nowych, programowalnych, jednostek jest , rzecz jasna dołożeniem kooprocesora /specjalistycznego/ do kooprocesora zwykłego. Dla tych, którzy dalej nie widzą sensu przypomnę, że 100mln tranzystorów zaszytych w każdym procesorze potrafi robić pewne rzeczy /wykonywać określone działania/ sprawnie a inne nie. Stąd równolegle z AMD X2 i Intelowym Duo żyją i żyć będą konsole dające poprostu lepszy obraz /bo mają inną - czytaj specjalizowaną architekturę/. Ale zamieszanie /z rozszerzeniem architektury/ nie sprowadza się do gierek, a w każdym razie nie tylko. Jeżeli technologia wypali to "nowe programowane kooprocesory" obsłużą obróbkę dźwięku, fizyki w grach, obliczenia klimatu, seti i wybuchów nuklearnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myrddin669 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2006 tylko niech nie zapomną o koprocesorze do pi :P żebyśmy mogli pozamiatać conro ;) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 6 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2006 tylko niech nie zapomną o koprocesorze do pi :P żebyśmy mogli pozamiatać conro ;) pozdr Możecie powoli zamiatać Conroe :] Akcelerator DRC - 100 krotne przyśpieszenie obliczeń stałoprzecinkowych: HyperTransport 3.0: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 6 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2006 13-nasto osobowa firma... Szkoda tylko że taka cena :P :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi Opublikowano 7 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2006 ...Dołożenie nowych, programowalnych, jednostek jest , rzecz jasna dołożeniem kooprocesora /specjalistycznego/ do kooprocesora zwykłego... ... Ale zamieszanie /z rozszerzeniem architektury/ nie sprowadza się do gierek, a w każdym razie nie tylko. Jeżeli technologia wypali to "nowe programowane kooprocesory" obsłużą obróbkę dźwięku, fizyki w grach, obliczenia klimatu, seti i wybuchów nuklearnych. Kurcze no i Ati szybko znlazła kooprocesor programowalny. Wiadomośc z dzisiejszych newsów: Ati dołożyła do swojej karty, zamiast Agei ... drugą swoją kartę, tyle, że "przeprogramowaną" na liczenie fizyki. Może "oni" nazwą to CrossFireX, lub SliX. Gdyby co to prawa zastrzeżone :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...