Jump to content
ath

Ufo: Extraterrestrials

Recommended Posts

Dołączona grafika

 

http://www.ufo-extraterrestrials.com/

 

premiera: 16 kwietnia 2007

 

Strategia turowa wyraźnie nawiązująca do klasycznej serii „UFO” (UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror From The Deep, UFO: Apocalypse itd.) i wydanego w 2003 roku „UFO: Aftermath”. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości. Ziemia po raz kolejny została zaatakowana przez Obcych i niestety, tym razem wrogie siły zwyciężyły. Nie można było temu w żaden sposób zapobiec. Właściwa gra opowiada o losach planety o nazwie Esperanza - kolejnym, po Ziemi, celu wrogich sił. Pojawienie się pierwszych statków Obcych zwiastowało nadejście kolejnego kataklizmu. Rząd Esperanzy postanowił utworzyć organizację, której zadaniem miała być walka z najeźdźcami z kosmosu. Nazwano ją CAF. Prowadzono intensywne badania naukowe mające na celu stworzenie systemu, który pozwoliłby na obronę planety przed atakami Obcych. Nie udało się. Kiedy zorganizowano odpowiednie siły zbrojne było już za późno. Kosmiczni najeźdźcy dokonali znacznych zniszczeń. Mieszkańcy Esperanzy nie poddali się jednak i stanęli do nierównej walki z agresorami. To czy uda się im odeprzeć najeźdźców zależy już tylko i wyłącznie od gracza.

 

Właściwa rozgrywka koncentruje się na starciach z Obcymi rozgrywanych w systemie turowym. Sam wygląd bitew nie uległ żadnym zmianom, wyglądem klasycznych reprezentantów gatunku – „Silent Storm” „Jagged Alliance” czy właśnie „UFO: Enemy Unknown”.

 

Podstawowym atutem „UFO: Extraterrestials” jest wysoki realizm zabawy. Bitwy nie toczą się wyłącznie na odosobnionych obszarach i bardzo często dochodzi do nich na zaludnionych terenach. Gracz musi więc uważać na ludność cywilną, nie może też dokonywać zbyt dużych zniszczeń. Nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwa policja oraz armia. Wzorem „Silent Storma” udostępniono możliwość demolowania otoczenia. Gracz może na przykład wysadzić ścianę budynku, aby łatwiej dostać się do środka, czy zabić Obcego, który przy niej stał. Do jego dyspozycji oddano rozbudowany arsenał broni (białej, maszynowej, wyrzutnie rakiet, miny, granaty itd.).

 

W przeciwieństwie do wielu zbliżonych tytułów przeciwnicy charakteryzują się wysoką inteligencją. Za SI przeciwników odpowiedzialni są profesjonaliści - absolwenci cybernetyki, dzięki temu gra stanowi wyzwanie dla doświadczonych strategów. Zadbano też o to, aby różne gatunki Obcych zachowywały się w charakterystyczny dla siebie sposób.

 

Oprawa graficzna „UFO: Extraterrestials” przypomina inne gry gatunku. Gracz obserwuje akcję w rzucie izometrycznym przy czym większość widocznych na ekranie obiektów została wykonana w pełnym 3D.

screenshots

gameplay

 

Sounds good... oby, ostatnie odslony ufo to dla mnie smiech na sali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tą grę to już troszkę robią. Ale mam nadzieję że się opłacało czekać. Ostatnie ufole nie są takie złe, drażnią tylko te same lokacje w czasie bitwy i to że są tak małe :( . Oby ta gra pod tym względem się różniła czyli lokacje tworzone losowo przez kompa wide diablo.

 

P.S. Na tym ->>http://www.ufo-extraterrestrials.com/UFO_ET_Small_UFO.html screenie(i nie tylko) te ufoki do złudzenia przypominają Starych "Snejkmenów". Ciekawe jak z innymi ufokami. Już mi ślina cieknie :D

Edited by Ulv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowym atutem „UFO: Extraterrestials” jest wysoki realizm zabawy. Bitwy nie toczą się wyłącznie na odosobnionych obszarach i bardzo często dochodzi do nich na zaludnionych terenach.

Przecież tak było w X-com i TFTD

Gracz musi więc uważać na ludność cywilną, nie może też dokonywać zbyt dużych zniszczeń

.

Inwazja na miasto w X-com

Inwazja na miasto lub statek w TFTD

Wzorem „Silent Storma” udostępniono możliwość demolowania otoczenia. Gracz może na przykład wysadzić ścianę budynku, aby łatwiej dostać się do środka, czy zabić Obcego, który przy niej stał. Do jego dyspozycji oddano rozbudowany arsenał broni (białej, maszynowej, wyrzutnie rakiet, miny, granaty itd.).

lol zworem „Silent Storma” ??????? przecież wcześniej był X-com i TFTD. Zresztą ja już w ramach przygotowań do walki z obcymi poszukam X-Coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież tak było w X-com i TFTD

Zgadza się, ale czy ktoś twierdzi, że jest inaczej? Podstawowy atut a nie coś, co wyróżnia grę z tłumu, co jest charakterystyczne tylko dla tej gry.

 

Inwazja na miasto w X-com

Inwazja na miasto lub statek w TFTD

Każda misja w X-com: Apocalypse.

Swoją drogą też bardzo dobra gra i aż dziwne, że się o niej praktycznie nie pisze. :? Obrona jednego wielkiego miasta - Megalopolis - nie jest łatwym zadaniem. Nie dość że walczymy z obcymi, to zdarzają się różnego typu kulty czczące obcych i gangi (można liczyć na policje ;)), a do tego firmy nie przekazują funduszy na walkę, zwłaszcza jak podczas misji zniszczymy własność takich przedsiębiorstw.

Jak sobie pomyśle o face s(f)uckerach to aż mną wstrząsa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że jeszcze żadnych relacji nie ma a gra już wyszła :). Miałem już okazję sobie w nią zagrać i jest to chyba najlepsza pozycja na rynku, która jest klonem UFO: Enemy Unknown.

 

Tak samo jak w UFO: EU tutaj także mamy do czynienia z przeróżnymi misjami, terrorami, najazdami na bazę, itp. Jest kilka drobnych zmian, np. zastrzeleni żołnierze nie giną tylko przechodzą do szpitala, nie można nabywać/wynajmować naukowców/inżynierów/żołnierzy. Co więcej, wszelkie walki między statkami ludzi a ufo odbywają się nad planetą - nie ma tutaj żadnych zbliżeń i osobnych okienek tak jak to miało miejsce w oryginalnym UFO. Poza tym, jedno ufo może zostać zaatakowane przez kilka statków ludzi.

 

Ogólnie, co tu dużo się rozpisywać. Gra jest niezła, wciągnęła mnie na kilka godzin. Nie mam siły więcej pisać, ponieważ jestem zmęczony. Mogę powiedzieć jedynie, że jako fan oryginalnego UFO daję tej grze osobistą ocenę 8,5/10. Dlaczego nie wyżej? Ponieważ zabrakło obcych chowających się w kapuście (autorzy zapomnieli o planszach z polami kapusty :(, bu :(), a także troszkę spaprana jest muzyka. Reszta jest jak najbardziej ok :)

Edited by BigSpider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez pogralem juz dobrych pare godzin ale jednak jestem troche rozczarowany. Interfejs jednak za bardzo przypomina te nowe czesci (nieudane zreszta) UFO i jest taki "plastikowy".

Grafika oczywiscie nie jest nowoczesna ale nie o to przeciez chodzi.

Sam gameplay troche mi nie odpowiada. Gra jest trudna juz naawet na poziomie EASY. Ponadto jest naprawde ciezko z funduszami.

No i zostala usunieta jedna rzecz z protoplasty - teraz na przedmiotach wyprodukowanych w warsztatach nie mozna zarobic! - ich cena jest po prostu nizsza niz koszty produkcji. Troche to komplikuje sprawe i tak ciezkiego pozyskiwania kasy.

Teraz tez naukowcow i inzynierow nie mozna wynajmowac tylko przybywaja wraz ze stawianiem budynkow laboratoryjnych/warsztatow - to akurat moze byc na plus. Ale ze zolnierze przybywaja automatycznie i to bardzo rzadko to juz jest minus bo smiertelnosc wojakow jest bardzo wysoka!

Poza tym dodano pare nowych broni - np. rozne gazowe wynalazki. Brakuje mi jednak kilku broni z oryginalu - np. Stun Roda ktory jednak byl przydatny na poczatku.

 

Mam jednak pewien problem z rozwojem - nie wiem czemu nie moge wynalezc broni plazmowych - mimo ze przekopalem juz wiele statkow UFO i pojmalem troche zywych ufokow to jednak okazuje sie ze w laboratoriach plasma rifle/pistol nie moge rozwijac bo pojawia mi sie napis ze musze wynalezc wczesniej technologie plazmowa - ale jak to zrobic???

Powynajdowalem juz rozne inne rzeczy, duzo bardziej wyprzedzajace badania niz plasma rifle a jej samej nie moge. Sprawia to dosyc spory problem bo znalezionych plasma gunow nie ma w moim magazynie i nie moge ich sprzedawac. No i oczywiscie moim wojacy maja tylko lasery a one nie sa zbyt skuteczne.

Ktos potrafi mi podpowiedziec o co w tym chodzi?

Podejrzewalem ze moze trzeba zlapac zywcem ufokow ale jak ich lapie to na koniec misji pisze mi ze tylko Commander sie nadaje do przesluchan a inni sa usmiercani. Ale jak moge zlapac Commandera jak po pierwsze nie mam zabawek typu mind probe (i nie moge podejrzec ktory ufok jest kim) ani tez nie jestem w stanie powylapywac wszystkich ufokow w misji granatami czy rakietami ogluszajacymi.

PLZ help!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem toszke napalony na te gierke. Lecz ostatnio wysiadl moj x800 pro. Obecnie lece na GF2 MX oczywiscie gierka sie nie uruchamia wymaga pixel i vertex shadera. Moze ktos napisac na jakim sprzecie ta gierka ruszy i normalnie da sie pograc. Ogolnie gierki przestaly mnie bawic wiec nie mam zamiaru wydawac kasy na grafe. W ta gierke musze zgrac bo jestem wielik fanem UFO, bardzo duzo gralem w Terror oOf The Deep. Nowe klony calkowicie mi nie podeszly mam nadzieje ze sie na tym tytule nie zawiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem toszke napalony na te gierke. Lecz ostatnio wysiadl moj x800 pro. Obecnie lece na GF2 MX oczywiscie gierka sie nie uruchamia wymaga pixel i vertex shadera. Moze ktos napisac na jakim sprzecie ta gierka ruszy i normalnie da sie pograc. Ogolnie gierki przestaly mnie bawic wiec nie mam zamiaru wydawac kasy na grafe. W ta gierke musze zgrac bo jestem wielik fanem UFO, bardzo duzo gralem w Terror oOf The Deep. Nowe klony calkowicie mi nie podeszly mam nadzieje ze sie na tym tytule nie zawiode.

W Manualu jest tak jesli chodzi o minimalne wymagania:

1,5 GHz Procesor

video ze 128MB RAMu

pamiec 256MB

 

Zalecane sa dwukrotnie lepsze parametry.

 

BTW co do mojego problemu z odkryciem plazmy to juz go rozwiazalem ale i tak gra jest cholernie trudna - bez save/load w trakcie misji sie nie obejdzie a to troche przegiecie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Manualu jest tak jesli chodzi o minimalne wymagania:

1,5 GHz Procesor

video ze 128MB RAMu

pamiec 256MB

 

Zalecane sa dwukrotnie lepsze parametry.

 

BTW co do mojego problemu z odkryciem plazmy to juz go rozwiazalem ale i tak gra jest cholernie trudna - bez save/load w trakcie misji sie nie obejdzie a to troche przegiecie...

 

Jak jesli mozna wiedziec? ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy zauważyliście, ale wyszedł oficjalny patch, dzięki któremu gra się bardziej komfortowo :)

 

UFO:Extraterrestrials Patch v7.530 June 1, 2007

 

Fixed issues

------------

 

• Inventory crash caused by overlapping items

• Inventory crash in non default resolutions

• Inventory crash when adding units to transport

• Crash on globe when ship starts from base

• Crash in mission after game restart from settings menu

• Corrupted save caused by supply ship flying to alien base

• Corrupted save with in mission items on the ground

• Production finance calculations, which caused waste of all moneys in some situations

• Corrupted save after ship was sold

• Unfinished mission loading in some special cases

• Indestructible alien units after destruction of near doors

• Empty hangar calculations during ship transfer

 

Game improvements

-----------------

 

* extended settings

- multiple resolution support, 1024*768 and higher, windowed mode

- controls for speed of in mission units

- controls for in mission bullets and scrolling speed

- control for camera behavior

* autosave support

- game is saved into special slot before and after each mission and at the start of each game month

* increased selling price of most items

* extended damage of base defenses

* units move faster and smoother in missions

* added hotkeys

 

Hotkeys on globe:

-----------------

1, SPACE - Set time control to Real

2 - Set time control to 20 min

3 - Set time control to 1 hour

4 - Set time control to 1 Day

 

F1 - Ufopedia

F2 - Build new base

F3 - Go to base

F4 - Intercept

F5 - Monthly report

F6, ESCAPE - Options

 

R - Research

P - Production

C - Centaurus

S - Soldiers

 

LEFT, RIGHT, UP, DOWN ARROWS - Rotate globe

Mouse wheel - Zoom globe

 

Hotkeys in mission:

-------------------

 

SPACE - Stop current unit's action

ENTER - End turn

LEFT, RIGHT, UP, DOWN ARROWS - Scroll tactical map

ADD (NUMKEY) - Zoom in

SUBTRACT (NUMKEY) - Zoom out

MULTIPLY (NUMKEY) - Reset zoom

Mouse wheel - Increase/decrease current map level

 

N, [ - Select previous unit

M, ] - Select next unit

A, DELETE - Kneel/stand

Z, INSERT - Activate item in left hand

X, HOME - Activate item in right hand

W, PAGE UP - Move unit up on the elevator

S, PAGE DOWN - Move unit down on the elevator

I - Inventory screen

H - Health screen

 

ESCAPE - Context dependent: enter main menu, close inventory/health screen, end shooting mode

 

 

Global hotkeys:

---------------

 

F8 - Quicksave (uses save slot 10)

F12 - Quickload (uses save slot 10)

teraz jest o niebo lepiej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie , wie ktos jak rozpoznawac commanderow ??

czy jest cos takiego jak bylo w pierwszym ufo , ze mozna bylo czytac ich mysli i sie dowiedziec kim oni sa ??

jaki jest najlepszy sposob na lapanke ?? (stun granaty sie nie sprawdzaja jakos:( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

no snakemanow juz rozgryzlem :) a co z reszta ??

nie wiesz moze czy jest gdzies jakis poradnik co do tego ?? (na necie)

 

btw, odnosze dziwne wrazenie ze tylko my w ta gre gramy :) czyzby reszta nie dostrzegala potegi UFO ?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko wy :P

Ja jestem w połowie drugiego roku/normal. Mam teraz przestój - czekam na battleshipa coby dokończyć badania nad Centaurusem. Kiedy można oczekiwać jego przybycia? Misje antyterrorystyczne już mi się nudzą :P. Poza tym o ile przez pierwsze pół roku był istny nalot UFO, o tyle od czasu pojawienia się battlecruiserów mam kilka NOLi miesięcznie tylko :). Generalnie bardzo udana podróbka Enemy Unknown. Szkoda tylko że silnik jest maaaaało wydajny.

 

Wielki plus za modowalność - jak tylko skończę obecną wersję z patchem, biorę się za FrankenMod BMan 2.03/Mori .90

 

Ogółem 7.5/10 plus ze 2 punkty za mody pewnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja trafiłem na fajnego buga :D Klonuje mi wojaków tzn ładuje na statek np czterech a misją wykonuje sześciu bo pojawiają się dwa zestawy bliźniaków (ONI są wszędzie :D). Jak na razie nie zauważyłem żadnej wady w tym bugu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja juz chyba wiem jak poznac commanderow

a prawym dolnym jak sie pojawiaja ikonki ze widac ufoluda jakiegos to zazwyczaj sa czerwone , czarna ikonka oznacza commandera ..

nie jeste pewnien na 100% ale w 2 przypadkach jak dotad sie sprawdzilo

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

no faktycznie z ta ikonka to wtopa :)

ale mam kolejny problem ...

buduje sobie ten taki duzy stateczek miedzygwiezdny ... i brakuje mi dosc sporej ilosci elementow ... lapie commanderow jakich moge i oni mi jakies duperele opowiadaja ...

jak zdobyc wiedze zeby moc kontynuowac budowe tego stateczka .. ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...




×
×
  • Create New...