Skocz do zawartości
Ogór

Szlifowanie C2d

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko dzis zeszlifowalem mojego e6400, jest juz prawie lusterko, ale nie jest idealne. Na koniec uzylem wodnego papieru 2500, mam w domu T-CUT oraz polish, i teraz nie wiem jak z tymi preparatami zrobic lustro, tzn ktorego uzyc pierwsze i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko dzis zeszlifowalem mojego e6400, jest juz prawie lusterko, ale nie jest idealne. Na koniec uzylem wodnego papieru 2500, mam w domu T-CUT oraz polish, i teraz nie wiem jak z tymi preparatami zrobic lustro, tzn ktorego uzyc pierwsze i jak.

Może po prostu zwykły papier... Tylko mniejszy? Też wyjdzie lustro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to szlifowanie nie sprawia, ze powierzchnia robi sie "nieplaska" :?: Jak kontrolujesz sposob (sile/kierunek/??) szlifowania :?:

 

Zeby nie bylo tak, ze efekty (miarodajne - czyli temperatura) sa na minus a wszystko robi sie tylko po to, zeby miec "lustro"... :rolleyes:

Edytowane przez Dimek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na lusterku raczej nie

Hejka

Nie do końca tak jest .Obracaj proca po każdym przejsciu (co parę ruchów) .Najlpiej jak przyłożysz proca do bloka z odrobiną pasty (na sucho) .Jak będą problemy z oderwaniem go od spodu bloczka to można uznać że jest już OK.Użyj jakiejkolwiek pasty polerskiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najwazniejszy jest docisk przy takim polerowaniu malych rzeczy. dociskaj idealnie na srodku proca, inaczej go krzywo/skosnie zeszlifujesz. daruj sobie polerowanie pastami czy innymi [ciach!]lami, wystarczy jak bedziesz powoli schodzil z grubosci papieru konczac np. na papierze 2000 ;)

 

edit, widze ze zakonczyles na 2500. nie wiem jak ty to robisz ale ja polerujac alu po papierze 2000 mialem juz calkiem ladna i przede wszystkim rowna powierzchnie. to jest papier wodny jak nazwa wskazuje wiec szlifuj sie z dodatkiem wody, chyba nie robisz tego na sucho?

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szlifujesz 2500 i jeszcze nie ma idealnego lustra to raczej na początku zawaliłeś i za krótko szlifowałeś grubym papierem i w efekcie zostały głębokie rysy które są do teraz. Jeśli na początku się grubym papierem dobrze wyszlifuje to przy szlifowaniu 2000 powinno być lustro.

 

To jest zrobione papierem 2000, przy czym było szlifowane tylko po to żeby uzyskać idealnie płaską powierzchnię a nie po to żeby robić z tego lustro, czyli drobnymi papierami było na prawdę krótko szlifowane:

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kilkinij w link który cytował sobih ;)

 

fota dobra, nie powiem ;)

http://koti.mbnet.fi/dani69/ASUS_P5WDH_Del...ed_polished.JPG

Martinii złoczyńca edytował linka ;)

 

A polerka szlifowanej powierzchni, choć świetnie wygląda, niewiele już w sumie daje poza walorami estetycznymi. No i trzeba pamiętać o zmyciu resztek pasty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:P

 

No coz, efekty szlifowania sa rozne - od Racuchowych 8 stopni (o ile dobrze pamietam), przez (wyczytane w linkowanym temacie na XS) 2-3 do 0 zysku...

 

Tyle tylko, ze nalezy odrozniac polerowanie, wyrownywanie i razem jedno z drugim. Bo jeden bedzie jezdzil prockiem po krzywej powierzchni i moze uzyska jakies tam lusterko, ale czy bedzie to rowne?

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kilkinij w link który cytował sobih icon_wink2.gif

 

fota dobra, nie powiem icon_wink2.gif

http://koti.mbnet.fi/dani69/ASUS_P5WDH_Del...ed_polished.JPG

To tak ja jeszcze dodam fotke mojego szlifu e6600:

foto1

foto2

 

szlifowany na sucho papierami: 320->400->800->1000, tak wiec nie specjalnie mocno "lustrowany" p- zadnych past czy papierow 2000

 

U mnie spadek temp. moze nie znaczny, ale zawsze - 2 stopnie mniej na mojej ninji

Edytowane przez BLBK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No coz, efekty szlifowania sa rozne - od Racuchowych 8 stopni (o ile dobrze pamietam), przez (wyczytane w linkowanym temacie na XS) 2-3 do 0 zysku...

 

Tyle tylko, ze nalezy odrozniac polerowanie, wyrownywanie i razem jedno z drugim. Bo jeden bedzie jezdzil prockiem po krzywej powierzchni i moze uzyska jakies tam lusterko, ale czy bedzie to rowne?

Dokładnie. Najpierw dobrze jest sprawdzić, czy szlifowanie rzeczywiście jest potrzebne. Cytaty z XS:

 

Lapping helped the E6600 a lot because it was shaped like a spoon, but the E4300 didn't get any decrease in temps whatsoever.

Seriously though lapping to a mirror finish is nice to look at sure, but really as long as the surface is flat that is enough, as dinos/cathar says 600 grit is plenty to achieve this without gouging the surface. To lap an IHS that is already pretty much dead flat is not worth it, but if your IHS is concave like mine was then chances are you will get a good result from lapping... sadly Intel's IHS's are not consistent in that regard so it's always worth checking.

 

As far as paste application, in my experience it pays to use as little as humanly possible, I've always had best results when the paste is so thinly applied that it is practically translucent. The method described by Arctic Silver where you apply a line for dual core or a grain of rice for single cores and then let the heatsink spread it always gives much worse results for me, it may be fine for the uninitiated, but when every last 0.1c counts it usually makes the thickness of the TIM way too heavy and hinders heat transfer.

A tu dobre poradniki, jak łatwo i przyjemnie wygładzić sobie jajka: 1 i 2. Edytowane przez Bartolomius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się udawało już jako takie lusterko uzyskać na 2000 :P trzeba tylko poprostu polerować pierw pionowo a później poziomo(nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć)

 

ja do polerowania na lustro używam pasty polerskiej(a w sumie to jest bardziej płyn) Dara. Bardzo dobrze poleruje. Do nabycia u jubilera. Jest w ok 100-150ml różowej buteleczce.

jak poleruje mozesz zobaczyc na aukcji mojej bylej chlodniczkilink

 

jak znajde irde to zapodam foto(tego plynu) :)

 

 

 

edit: co do posta nizej, resztki pastu usowamy spirytusem :P

Edytowane przez Dar!ush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polerowanie spodu radiatorów/bloków czy procków pastą to kompletna głupota, bo zysku w stosunku do papierów 2000 czy 2500 nie będzie (a jak ktoś chce na silę to może użyć i 4000), a resztki pasty na powierzchni tylko pogarszają sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:P

 

No coz, efekty szlifowania sa rozne - od Racuchowych 8 stopni (o ile dobrze pamietam), przez (wyczytane w linkowanym temacie na XS) 2-3 do 0 zysku...

 

Tyle tylko, ze nalezy odrozniac polerowanie, wyrownywanie i razem jedno z drugim. Bo jeden bedzie jezdzil prockiem po krzywej powierzchni i moze uzyska jakies tam lusterko, ale czy bedzie to rowne?

dokładnie sprawdzałem i jak jeszcze pamiętam to było tak:

proc bez szlifu i pasta AS5 w stresie do 70C

proc bez szlifu i CLP w stresie do 64C-65C

proc po szlifie i CLP w stresie poniżej do 60C

fakt ze mało miarodajne bo nie mam pomiarów temp. wody ,otoczenia ale 2 zabiegi skutecznie zbiły temp.Blok zakładałem wielokrotnie żeby wykluczyć zły docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie szlifowanie zakończyło się na papierze bodaj 1200 i lusterko jest jak widać - potem przez kilka minut pastą do porządku - potem kąpiel w acetonie, żeby zmyć pastę i finito.

 

Może nie wyszło zwierciadło dla kobiety, ale jak na 10 minut machania nadgarstkiem - chyba OK ?

Przy polerce od razu wyszło, że czapka prosta nie jest (wytarły się najpierw brzegi, potem środek), ale co polerka dała ? Nie wiem.

 

Nudziło mi się - przyznaje - :gitarzysta:

 

FOTO CPU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że aby nie zrobić sobie ze szlifowanego (polerowanego) przedmiotu "kolyski", to należy go szlifować robiąc tzw. "ósemki". Przy takim ruchu wszystkie krawędzie, są jednakowo szlifowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...