TomekB Napisano 14 Czerwca 2007 Zgłoś Napisano 14 Czerwca 2007 (edytowane) Witam Nagle przestała mi działać drukarka podłączona do komputera pod port równoległy. Prawdopodobnie jest problem z portem równoległym, bo drukarka nie drukuje ani z pod Visty ani z pod XP. Próbowałem zmieniać tryby pracy portu, sterowniki drukarki itp... nic to nie dało. Przy próbie drukowania wyskakuje lakoniczny komunikat o błędzie drukowania. Drukarka podłączona pod inny komputer pracuje bez zarzutu. Czy znacie jakiś soft, który jest w stanie przetestować działanie portu równoległego ? Sprawdziłem dokładnie jeszcze raz i .... Pod czystym dos-em drukarka prawie drukuje, czyli po naciśnięciu klawisza PrintScreen wysyła dane do drukarki, ale żeby je wydrukować muszę ręcznie nacisnąć na drukarce przycisk wznowienia. Pod Windowsem w ogóle już nie wykrywa drukarki jako urządzenia plug&play. Edytowane 14 Czerwca 2007 przez TomekB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ULLISSES Napisano 14 Czerwca 2007 Zgłoś Napisano 14 Czerwca 2007 1. Zacznijmy od tego, że LPT nie jest Plug&Play. 2. Spróbuj tak: Start->Uruchom: cmd[Enter]Jak się pojawi konsola, to w niej np. tak:echo TEST DRUKOWANIA >lpt1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekB Napisano 14 Czerwca 2007 Zgłoś Napisano 14 Czerwca 2007 To już próbowałem :( Przeszedłem też już ten cały system pomocy wbudowany w windowsa. 1. Zacznijmy od tego, że LPT nie jest Plug&Play.Może i nie jest, ale zawsze mi pokazywał się dymek, że znaleziono nowe urządzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...