Skocz do zawartości
emeth

Hp I Usuniety Dysk "recovery"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupilem laptopa z systemem Vista, ale jako ze nie lubie Visty to ja usunalem (razem z recovery-HDD). Zainstalowalem XP. Okazalo sie ze pod XP nie ma wszystkich sterownikow (przede wszystkim WiFi). Pisalem na wsparcia technicznego HP, odpisali mi ze "laptop ma byc uzywany tylko z systemem z ktorym byl sprzedany". I teraz taka sprawa, ze musze wrocic do Visty. Tylko nie chce sciagac pirata, bo mam oryginalny klucz. Co teraz zrobic ? Czy HP moze wyslac mi na CD/DVD ten recovery-disc ? Na laptopie mialem na hdd, ale usunalem

 

z gory dzieki za odpowiedz

 

Edit:

 

Ewentualnie, czy mozna zrobic cos takiego, ze skopiuje sie ten dysk "recovery" z innego, takiego samego laptopa ? Czy to zadziala i w jaki sposob bedzie mozna to zrobic ? (Kolega kupil sobie identyczny model)

Edytowane przez emeth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech kolega wypali sobie płytkę hp recovry czy jak tam się ona nazywa i ty uruchomisz ją na swoim kompie i po problemie.

a jak ta plytke nagrac ? normalnie pzregrac wszystkie pliki z tego dysku na cd/dvd ? czy jakos zgrywac to z dysku do obrazu a potem na plytke ? (tylko jak?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w opcjach musisz miec " utworz cd,dvd recovery " skorzysaj z tej opcji

 

Na jakimś innym forum znalazłem info o tym, że HP wysyła płytki instalacyjne na żądanie.

 

Skorzystałem z tej opcji w dwóch przypadkach:

 

HP 6710b Vista Business

HP nx7300 Vista Home Basic

 

Modus operandi jest taki:

 

1.

Na stronie HP zgłaszasz uszkodzenie - brak możliwości utworzenia płyt odzyskiwania aplikacją HP Recovery i prosisz o przesłanie nośników instalacyjnych (oczywiście podajesz adres wysyłki).

 

http://h41159.www4.hp.com/wsparcie_technic...ja_zgloszen.php

 

2.

Zapisujesz numer zgłoszenia

 

3.

Cierpliwie czekasz (2-3 tygodnie)

 

4.

HP Hungary radośnie przysyła Ci płytki, z których przywracasz system

 

 

Ot i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapisałem sobie komunikaty zwrotne ich systemu zgłoszeń:

 

 

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zarejestrowane. Firma HP została poinformowana. Nasz inżynier skontaktuje się z Tobą w celu rozpoczęcia obsługi zgłoszonego problemu. Oczekuj na kontakt uwzględniając godziny pracy Wsparcia Technicznego HP określone w umowie serwisowej.Zanotuj identyfikator zgłoszenia. Może być on przydatny w przyszłości. Pamiętaj, że za pomocą programu Menedżer Zgłoszeń Serwisowych możesz śledzić postęp obsługi Twojego zgłoszenia przez firmę HP. Zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi korzystania z tej usługi. Identyfikator zgłoszenia: 1217604800 Zarejestrowane: 2007-11-13 00:37:49 CETOpis problemu : System Vista Business - nie można utworzyć płyt odzyskiwania zapomocą dostarczonego oprogramowania HP.Proszę o przesłanie stosownych płyt umożliwiających ponownezainstalowanie systemu.Wklejono z <http://www4.itrc.hp.com/service/mcmBsc/createHWCallReq.do> Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zarejestrowane. Firma HP została poinformowana. Nasz inżynier skontaktuje się z Tobą w celu rozpoczęcia obsługi zgłoszonego problemu. Oczekuj na kontakt uwzględniając godziny pracy Wsparcia Technicznego HP określone w umowie serwisowej.Zanotuj identyfikator zgłoszenia. Może być on przydatny w przyszłości. Pamiętaj, że za pomocą programu Menedżer Zgłoszeń Serwisowych możesz śledzić postęp obsługi Twojego zgłoszenia przez firmę HP. Zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi korzystania z tej usługi. Identyfikator zgłoszenia: 1217604810 Zarejestrowane: 2007-11-13 00:48:15 CETOpis problemu : System Vista Business - nie można utworzyć płyt odzyskiwania zapomocą dostarczonego oprogramowania HP.Proszę o przesłanie stosownych płyt umożliwiających ponownezainstalowanie systemu.Wklejono z <http://www4.itrc.hp.com/service/mcmBsc/createHWCallReq.do>

 

Fotkę płytek znajdziesz tu:

 

http://www.landofconfusion.eu/img/DC080114001.jpg

 

 

Co ciekawe, błędnie zgłosiłem dwukrotnie Vistę Business - HP po serialu dostosowało płytki do rzeczywistości i przysłali jedną z Vistą Business, drugą z Vistą Home Basic oraz dwie ze sterownikami i aplikacjami do odpowiednich modeli (grup modeli).

 

 

Pzdr

Edytowane przez Mr_Kain

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i g****. Lapek kupiony w Niemczech, ale płytek przez polski HP nie dostanę. Muszę dzwonić lub pisać do Niemiec...

Spróbuj więc via niemiecka strona HP znaleźć analogiczny system zgłoszeniowy.

Jeżeli będzie Cię identyfikował jako PL to spróbuj się połączyć przez jakieś niemieckie proxy.

Oczywiście adres wysyłki podajesz w PL.

 

Powyższe jest czysto teoretyczną dywagacją - sprawdź i podziel się doświadczeniami.

 

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może po prostu załatw od jakiegoś znajomego legalną Vistę w odpowiedniej wersji rzecz jasna, użyj klucza - powinien działać bezproblemowo. Sterowniki do Visty sobie ściągniesz z HP :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam przygode z hp. Tak jak pisał wyżej Mr_Kain skorzystałem z Menedżera Zgłoszeń Serwisowych, wysłałem prośbe o przysłanie płyt z vistą do notebooka pavilion. Dziś otrzymałem od nich maila o tresci:

 

"Uprzejmie informujemy, iż wsparcie na zgłoszony przez Państwa model sprzętu udzielane jest pod warszawskim numerem telefonu: 224111803"

 

Po zalogowaniu na stronie hp widze ze moje zgloszenie ma status "zakończone". Zatem musze tam dzwonić do nich? Wolabym jednak do nich nie dzwonic, bo juz raz telefon wykonalem, to było kilka tygodni temu, przełączano mnie do róznych osób, w koncu stwierdzili że nie moga mi wysłać płyt z systemem windows, ale że ja moge do nich wysłać laptopa na kilka tygodni to oni mi wgraja system.

Kupiłem notebooka, zaplacilem za niego jak i za syfiastą viste, partycja recovery sie wysypała i teraz ja mam wysyłać do ich serwisu komputer? komputer który uzywam cały czas w pracy.... Chyba ich....

 

 

A moze ma ktoś viste home premium? Klucz do aktywacji mam swój : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze mała impresja na temat płyt HP :)

 

 

1.

Też mam przygode z hp. Tak jak pisał wyżej Mr_Kain skorzystałem z Menedżera Zgłoszeń Serwisowych, wysłałem prośbe o przysłanie płyt z vistą do notebooka pavilion.

 

...

 

A może jakiś zaprzyjaźniony sklep komputerowy posiada coś takiego? Pójść wtedy do nich, zainstalowac na miejscu, albo poprosić o kopię i sprawa z głowy.

Mój mechanik (la grande spezialisti czyli mistrz od pięknych i ślicznych włoskich samochodów Lancia Lybra), kupił sobie zabawkę w Mendamarkcie - Pavulona właśnie - o ile pamiętam dv6125ev.

 

Nie wykonał do niego płyt odzyskiwania i... w ciągu dwóch dni z kolegami tak uwalił system, że większość rzeczy nie działała (np. touchpad). Próba stworzenia płyt zakończyła się nagraniem jednej płyty i zawieszką totalną.

 

Pojechał więc do Mendamarktu i w punkcie serwisowym powiedział: "dzień dobry, kupiłem tutaj komputer i przestał działać :) Mam tu płytę (jedną hehe) wykonaną zgodnie z instrukcją i ona nie chce pomóc".

 

Pan serwisant ponad godzinę "ćwiczył" z tą płytą, po czym skapitulował i... dali koledze "brand new" sztukę Pavulona :)

 

Oczywiście kolega, nauczony doświadczeniem i pomny tego, co mu powiedziałem o konieczności stworzenia takich płyt, przywiózł nowego Pavulona do mnie - ma teraz zarchiwizowane u mnie dwa komplety "dysków optycznych przywracania".

 

 

2.

W kartonie z notkami HP w wersji 7400, 7300, 6710b, nc2400 oraz 9420 (takie kupowałem, o innych się nie wypowiem) można znaleźć taką karteczkę z narysowaną płytą w kolorze pomarańczowym zatytułowaną "Przywracanie systemu bez użycia dysków optycznych".

Na tej karteczce jest napisane między innymi:

 

WAŻNE! Aby zapewnić sobie możliwość przywrócenia systemu do pierwotnego stanu fabrycznego w razie wystąpienia awarii bądź niestabilnego działania systemu, NALEŻY UTWORZYĆ DYSKI DO ODZYSKIWANIA. Dyski zakupione od firmy HP zawierają tylko system operacyjny oraz sterowniki i nie umożliwiają przywrócenia systemu do pierwotnego stanu fabrycznego.

Karteczka ma numer 412935-241 i wygląda tak:

 

http://www.landofconfusion.eu/img/DC080118001.jpg

 

 

Dlaczego to cytuję? Proszę zwrócić uwagę na zdanie: "Dyski zakupione od firmy HP..." - zdanie to oznacza, że jest możliwość zakupienia dysków z systemem operacyjnym oraz sterownikami od firmy HP.

Myślę, że skoro firma HP w komplecie umieszcza taką informację, to ma ona charakter deklaratywny i można się na nią powołać żądając od HP sprzedania płyt.

 

Oczywiście powyższą tezę należałoby potwierdzić z prawnikiem.

 

 

2bis.

O ile dobrze pamiętam, podobna karteczka, tym razem w kolorze zielonym znajduje się w komplecie z Pavulonem - ta informacja może być przydatna koledze docento

 

Pzdr

 

 

P.S.

Zadałem sobie trud i odszukałem oryginalny wątek dotyczący płyt HP, na którym się opierałem rozpoczynając operację zamawiania "dysków optycznych odzyskiwania" :)

 

http://forum.laptopy.info.pl/viewtopic.php?t=2918

 

Zwracam uwagę na posty kolegi fieras - on to właśnie z sukcesem zakończył operację zamawiania.

Edytowane przez Mr_Kain

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za polityka, skoro kupuje laptopa to powinienem zainstalowac taki system jaki mi sie podoba, a nie to co narzuca mi producent.

 

ps. jak kupowac laptopa to tylko z linuxem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, uwaga! HP deutschland wyśle mi płytki Recovery CD z Vistą Home Basic, jeśli zapłacę 39 euro za nie oraz opłacę koszty przesyłki do Polski :)

 

HP kocham Was, Dell jednak to zdecydowanie lepsza marka!

 

A jaki model HP kolega posiada?

 

Hmmm... przyjemność pracy na niemieckojęzycznej wersji Windows.... bezcenna ;)

 

 

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, w dodatku do nowszych HPków firma nawet łaskawie sterowników do XPka nie podaje na stronie - do Visty zresztą też nie. Śmiech, jak na taką dużą firmę to po prostu śmiech.

 

...

 

Pavilion G6030EG, on jest z nowej serii, która weszła na rynek we wrześniu 2007.

 

Znalazłem coś takiego ze sterownikami:

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...mp;dlc=pl

 

To oczywiście za duże słowo "sterowniki" - jest jeden sterownik - do nForce - nie drążyłem tematu głębiej, ale sądzę że jest to jeden sterownik do całej grupy układów płyty głównej, a pozostałe może przyjęli założenie że będą generyczne z Windows.

Zresztą pozostałe sterowniki nie są trudne do znalezienia w sieci:

- touchpad - zazwyczaj Synaptics lub Alps

- WiFi - Intel lub Broadcom

- LAN - czasami się zdarza Realtek (ale tutaj może być "wewnątrz" nForce)

- Card Reader - często Texas Instruments

 

 

Ciekawe tylko, czy została zachowana "zgodność" odnośnie sprawdzania legalności Windows? - w modelach 7400, 7300 można dość swobodnie wykorzystywać płyty odzyskiwania systemu (oczywiście wyłącznie w celach "badawczych").

Przetestowałem użycie WinXP Home Edition z jednego egzemplarza 7400 na innym, gdzie fabrycznie była Vista Home Basic - działa bez zrzutu (w zakresie sprawdzania legalności).

Podobnie rzecz się miała z tymi samymi dyskami użytymi w 7300.

 

Teoretyzując, można byłoby spróbować zastosować w tym Pavulonie płyty WinXP Home Edition z 7400 i potem dograć sterowniki, lub też użyć płytek Vista Home Premium z Pavulona 6125.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Mam poważny problem z tym HP Pavilion dv7-1140ew.

 

Może będziecie w stanie mi jakoś pomóc.

 

Chodzi o to , że chciałem zainstalować system XP ale po kolejnych restartach pojawiał się ten sam błąd - Błąd ładowania systemu.

 

O to chodzi , że załadowały się pliki instalacyjne Windows XP i przy pierwszym restarcie zawsze wyskakiwał ten błąd.

 

Postanowiłem więc ........ sformatować partycję , na której była ta felerna Vista. Niestety po tej operacji już nic nie chodzi. Nie da się wejść do Biosu (klawisz ESC nie reaguje) ani też napęd nie chce czytać kolejnych płyt z systemami. Partycja na której był HP_RECOVERY nie została skasowana , więc myślałem , że można to jakoś wszystko odzyskać ale widzę , że jest problem. Pytanie moje brzmi - czy da się w jakiś sposób odzyskać tą Vistę z tej partycji ??? Ja nie wiem jak to zrobić w takiej sytuacji. Nie wierzę , że instalacja XP mogła przeszkodzić teraz w odzyskaniu Visty , skoro dysk HP_Recovery nie został usunięty , bo był zupełnie na innej partycji niż Vista. O co tu chodzi ??? Po uruchomieniu laptopa pojawia się logo HP i jest napisane - Press ESC for Startup Menu ale naciśnięcie ESC nic nie daje i wtedy tylko słychać pipczenie z komputera (jakikolwiek klawisz bym nie nacisnął).

 

Z tego co się dowiedziałem to problem rozwiążą płytki do odzyskiwania systemu , HP_Recovery , czyli 2 płytki , których wcześniej nie zrobiłem. Pytanie teraz czy jest jakiś inny sposób ???

 

Z góry Dzięki za odpowiedź i Pomoc.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja troszke z innej beczki (ale stojacej dosc blisko), "wymienilem" system w moim nx7300 na 7ke (32bit, rev.7057) i wszystko pieknie smiga.

Nie musialem nawet kiwnac palce w kwestii sterownikow... do czasu kiedy zrozumialem, ze laptop jest niewyobrazalnie cichy.

 

Odchodze juz od zmyslow, poniewaz nie moge w zaden sposob zmusic wentylatora na procesorze do pracy.

 

Jesli macie jakies pomysly, podobne doswiadczenia lub linki bede wdzieczny.

 

p.s.: mb: 30a2 | ver.:kbc 40.17 | bios v.:F.0E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziei Kacp3r,

 

Twoj post troche mnie naprowadzil. Wentylator odpala sie i wachluje sie przez chwile przy bootowaniu i kiedy przegladam bios.

Natomiast zaraz po zalodwaniu sie 7ki wiatraczyna cichnie mimo relatywnie wysokiej temperatury (~60 stopni Celsjusza).

 

Czyli problem musi tkwic badz to w sterowniku (tylko nie wiem jakim, bo bezposredniego do plyty nie moglem znalesc), badz w ustawieniach systemu (ale z kolei czegos takeigo nie moge znalesc poza prostymi ustawieniami zasilania).

 

Czytalem o problemach z wciaz krecacym sie wiatrakiem, moj kumpel mial problem podobny do mojoge i wydaje sie, ze wszysto powinien naprawic dobry driver. I mimo strony producenta z setka driverow nadal nieznalazlem tego poprawnego.

 

Dzieki jeszcze raz Kacp3r, bede szukal dalej, dam znac jak sytuacja sie rozwiaze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może chodzi o to :

 

"DSDT (Differentiated System Description Table) is a part of the ACPI specification and it supplies configuration information about a base system. ACPI capable computers come with a preinstalled DSDT from the manufacturer. A common linux problem is missing ACPI functionality (fans not runninng, screens not turning off when the lid is closed, etc.) ".

 

Co prawda ten problem odnosi się do użytkowników Linuxa ale może taka niekompatybilność ma miejsce również w wypadku Windows 7 i twego lapka.

Edytowane przez hill70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coz brzmi to sensownie choc na takei rzefczy jestem za cienki w uszach.

Znajomy polecil mi zebym sprobowal zaintalowac soft od zarzadzania mobilnoscia (plan energetyczny ?) lapow HP spod Visty i instalowal pod 7ke ale jescze nie mialem czasu na to.

 

Postaram sie Was poinformowac w neidlugim czasie czy cos to dalo.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wg licencji kwestia legalności systemu opiera się na kluczu licencyjnym umieszczonym na komputerze, a nie na posiadaniu odpowiedniego nośnika od HP, więc można zainstalować Vistę z dowolnej płytki, a stery ściągnąć ze strony HP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest jak piszesz.

niestety wpisując klucz licencyjny, który jest na laptopie nie zrobisz aktywacji systemu.

Cała operacja w takim przypadku będzie wymagała wykonania telefonu do MS, gdzie na podstawie posiadanego klucza otrzymamy klucz aktywacyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wg licencji kwestia legalności systemu opiera się na kluczu licencyjnym umieszczonym na komputerze, a nie na posiadaniu odpowiedniego nośnika od HP, więc można zainstalować Vistę z dowolnej płytki, a stery ściągnąć ze strony HP

Jeżeli komuś bardzo zależy na posiadaniu nośnika z "oem-ową HP-kową" wersją systemu to zawsze pozostaje najprostsza droga czyli skontaktować się z pomocą techniczną HP i po podaniu nr seryjnego laptopa zamówienie nośnika, a właściwie dwóch bo na jednej płytce jest system, a na drugiej sterowniki. Po okolo 14 dniach otrzymujemy przesyłkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo to:

1. Praktycznie do każdego modelu pasują sterowniki od innych wersji (bo przecież nie klepią nowego sprzętu co miesiąc - modele układów graficznych i dźwiękowych są wspólne dla kilku serii). Kto szuka ten znajdzie sterowniki dla XP.

2. Aktywację robi się przez Net i ma się na to 30 dni. Nie widzę potrzeby dzwonienia gdziekolwiek.

3. Nie musi być żadna płytka od HP. Wystarczy identyczna wersja systemu (np. jak było Home Premium, to bierzemy Home Premium) i jeśli tylko zaakceptuje klucz z naklejki na spodzie laptopa, to jesteśmy w domu. To, że wersja ta będzie czy nie będzie okrojona ze śmieci od MS, to nie jest istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Praktycznie do każdego modelu pasują sterowniki od innych wersji (bo przecież nie klepią nowego sprzętu co miesiąc - modele układów graficznych i dźwiękowych są wspólne dla kilku serii). Kto szuka ten znajdzie sterowniki dla XP.

problemy są z oprogramowaniem do obsługi np paneli dotykowych.

2. Aktywację robi się przez Net i ma się na to 30 dni. Nie widzę potrzeby dzwonienia gdziekolwiek.

nie ma takiej możliwości. Możesz wpisać klucz z naklejki ale i tak nie aktywujesz systemu. Potrzebny jest specjalny klucz aktywacyjny. Można go "wyciągnąć" za pomocą programu ABR na aktywowanej viscie.

3. Nie musi być żadna płytka od HP. Wystarczy identyczna wersja systemu (np. jak było Home Premium, to bierzemy Home Premium) i jeśli tylko zaakceptuje klucz z naklejki na spodzie laptopa, to jesteśmy w domu. To, że wersja ta będzie czy nie będzie okrojona ze śmieci od MS, to nie jest istotne.

tutaj się zgodzę. wystarczy poszukać czystej płyty intalacyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisałem, że "jak komuś bardzo zależy" na tej płycie od HP z systemem - oczywiście, że można sobie samemu spreparować taką płytę i nie trzeba będzie nic aktywować jeżeli tylko użyje się np jednego z poniższych kluczy:

 

2VX48-BVXT6-GD2PK-BD3R2-44MV3 --- 89572-OEM-7332166-00021 --- Vista Home Basic

2R6WF-KYF88-27HYQ-XTKW2-WQD8Q --- 89578-OEM-7332157-00061 --- Vista Home Premium

2Q2WM-VCB98-8C6BG-C9BT2-3XDRY --- 89576-OEM-7332141-00039 --- Vista Business

23CM9-P7MYR-VFWRT-JGH7R-R933G --- 89580-OEM-7332132-00015 --- Vista Ultimate

 

Jak widać nie mają one wiele wspólnego z tym co mamy na swych "nalepkach legalności" na obudowach lapków :)

 

Co do sterowników do Xp to w najlepszej sytuacji są tu właściciele laptopów z preinstalowaną Vistą Busiess, gdzie była możliwość "wrócenia" do Xp zapewniona w licencji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli scislosci to nic nie wymyslilem na slabo (bo jednak sie kreci ale bardzo powoli) dzialajacy wiatrak w lapie pod windows 7. Stery z Visty mimo, ze probowalem chyba wszystkich nie pomagaja. Nie moge tez rozgrysc co lub jak zmienic acpi (nawet nie wiem czy to poprawnie ujalem).

 

W kazdym razie jest obejscie tego problemu (panel chlodzacy lapa od spodou...) bo sam laptop sie nie wiesza i ogolnie wysoka (ale wciaz w normie) temperatura nie jest problemem. Poprostu lubie miec takei kwestie pod kontrola i nie stresowac krzemu.

 

To wlasciwie wszystko. Dzieki jescze raz za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...