Skocz do zawartości
pierdlik

Zależność Szyny 128 Bit W Grfice A Wykorzystnie Ramu Na Niej

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio na allegro i w sklepach pojawiaj sie różne grafiki z serii nvidia x8000 ati x2000 które maja szynę danych pomiędzy pamięcią na karcie graficznej a procesorem graficznym 128 Bit i są to wersje 512MB i 1024MB i teraz sie nasuwa pytanie :? czy czasem 128 bitow szyna nie ogranicza tutaj wykorzystania tej pamięci :? Jak myślicie. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są to karty typu GF 8500/8600 i Radki HD2400/2600, te karty nie są w stanie pracować w takiej rozdzielczosci i takich detalach by wykorzystać tyle pamieci, więc te 512 i 1024 MB to, wg mnie, tylko chwyt marketningowy by sprzedać to tym, którzy leca na ilosc pamieci na grafie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to, wg mnie, tylko chwyt marketningowy

dokładnie. Prawda jest taka, że ludzie którzy sie nie znają patrzą na liczby, zakładają, że im wiecej tym musi byc lepiej :D niestety w tym przypadku to nie ma odzwierciedlenia. Tani chwyt marketingowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na allegro i w sklepach pojawiaj sie różne grafiki z serii nvidia x8000 ati x2000 które maja szynę danych pomiędzy pamięcią na karcie graficznej a procesorem graficznym 128 Bit i są to wersje 512MB i 1024MB i teraz sie nasuwa pytanie :? czy czasem 128 bitow szyna nie ogranicza tutaj wykorzystania tej pamięci :? Jak myślicie. :?

Czasem się trochę przydaje taka ilość pamięci na nawet tak słabych kartach. Jak pojedziesz z ustawieniem tekstur w grze na maxa, to zajmują one (w przypadku najnowszych gier) czasem i ponad 500MB. Jak mamy karte z 512MB pamięci to w całości mieszczą się tekstury w niej. Ale jak mamy karte 256MB lub 128MB to większość zostaje w buforze na tekstury w ramie systemowym. Na framerate nie ma to wpływu, ale zostaje wtedy sporo mniej pamięci systemowej dla samej gry. Jak ktoś ma 2GB RAM to nie problem, ale przy 1GB RAM, jak ci odpadnie 300MB to zaczyna ostro młucić HDD.

Natomiast karty z pamięcią 1GB to już rzeczywiście przesada - jeszcze nie ma takich gier, które by wykorzystywały tak dużą ilość teksur (chociaż nie wiem ile wykorzystuje Crysis przy ustawieniu na Very High; co prawda dx10 na kartach GF8500/8600 i R2400/2600 to pomyłka, ale można wymusić Very High i w dx9 na WinXP)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, ze aby zapchac 500MB teksturami musialbys grac w rozdzielczosci i/lub z ustawieniami AF takimi, przy ktorych te karty i tak dawalyby pokaz slajdow ;)

Uważasz, że jeśli ustawimy tekstury na maxa, to w 800x600 zajmą one dużo mniej miejsca niż w 1600x1200 ?

No to tak konkretnie mógłbyś podac różnice objętości tekstur przy "Max Size/Quality" w różnych rozdzielczościach np. w Crysis, GRAW czy innej grze wykorzystującej 512MB VRAM ?

Edytowane przez Avitr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...