Skocz do zawartości
nezza

Gwarancja Na Pixele

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak mozna sobie poradzic z ta debilna norma ISO 13406-2.

 

Ja uwazam to za lamanie praw konsumenckich.

Uzasadniam to tym, ze skoro w skepie mamy 2 takie same monitory i jeden ma wypalone pixele a drugi nie i oba sa klasy II wiec obowiazuje je ta sama norma ISO 13406-2, to dlaczego klient ma placic takie same pieniadze za cos w rzeczywistosci gorszego.

 

1.5 roku temu kupilem LG lcd z jednym wypalonym subpixelem, niestety nie kupywalem go w Polsce gdzie LG daje 30 dni na zwrot monitorow z jaka kolwiek wada pixela.

Nie moglem nic z tym zrobic bo obowiazuje ta norma, niby taki paly punkcic swiecacy ale jednak nikt raczej nie chce miec cos takiego w fabrycznie nowym produkcie.

 

Teraz chce wymienic ten monitor na cos innego - postowalem nizej (jaki monitor 26"?).

 

Jednak mocno sie waham bo zaden producent nie przyjmie mi monitora z wypalonymi nawet 4 pixelami (w zaleznosci od wielkosci matrycy i polozenia uszkodzonych pixelow).

Nawet Eizo ma jeszcze gorsze obwarowania w tym zakresie gdzie to dla mnie jest totalnym waleniem w ...... Wydac grube tysiace i miec jakies wadliwe pixele to miesci sie wszystko w normie ???? :mur:

 

Jedynie zostaje mi kupno czegos w sklepie ale zyje w Irlandii gdzie owce czasami maja wiecej rozumu od tej nacji a ceny sa 2-tnie wyzsze niz w sklepach internetowych a i dostepnosc towarow jest ograniczona.

 

Chcial bym kupic samsunga t260 z pixmani ale sie poprostu boje, niby jest opcja dodatkowej uslugi (dotakowe 37euro za jakies extra opcje i dodatkowe uslugi gwarancyjne ale wedlug tej debilnej normy kilka wadliwych pixeli rozpatruje sie jako nie wade).

 

Mam do Was pytanie, czy da sie uszkodzic pixele domowym sposobem aby to bylo uznane za wade fabryczna?

 

Przeciez jak kupie monitor i bedzie mial wadliwe pixele, ktore oczywiscie sie mieszcza w tej normie to producent nie uzna to za wade, ale jak tych pixeli bedzie z 20 to juz bedzie wada i mozna smialo reklamowac.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupach z internetu zawsze można wykonać zwrot towaru. Teoretycznie więc można szukać idealnego egzemplarza do skutku. Co do Eizo nie wiem jake są statystyki, ale wiele osób nigdy nie miała na nim sub czy bad pikseli (na bazie opini znajomych oraz for/grup dyskusyjnych)

 

To jest wada technologiczna LCD, eliminacja jej jest za droga dla producentów, co pociągnęło by za sobą wysokie ceny monitorów. Egzemplarze klasy "0 bad i sub pixeli" byłby dla przeciętnej osoby poza zasięgiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może czy ktoś inny oprócz LG ( 30 dni z możliwością zwrotu) udziela jakiejkolwiek gwarancji tzw. zero bad pixeli ? W szczególności samsung ?

Z tego co sie ostatnio dowiedziałem to jeszcze Iiyama daje taką gwarancje, ale nie wiem czy w każdym sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupach z internetu zawsze można wykonać zwrot towaru. .

Nie mozna.

Trzeba miec wykupiana dodatkowa opcje, badz trafic na sklep typu AGROS gdzie mozna zwrocic towar w ciagu 7 dni niezaleznie od powodow.

 

Samsung nie daje 30dniowej gwarancji na pixele :sad:

 

Wyczytalem, ze Philips przyjmuje wszystkie swoje lcd z wadliwymi pixelami i nie ma znaczenia czy jest jeden uszkodzony pixel czy kilka.

Glowy za to nie dam ale mozna to sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może czy ktoś inny oprócz LG ( 30 dni z możliwością zwrotu) udziela jakiejkolwiek gwarancji tzw. zero bad pixeli ? W szczególności samsung ?

iyama daje chyba 7 dni tez

 

Nie mozna.

Trzeba miec wykupiana dodatkowa opcje, badz trafic na sklep typu AGROS gdzie mozna zwrocic towar w ciagu 7 dni niezaleznie od powodow.

 

Samsung nie daje 30dniowej gwarancji na pixele :sad:

 

Wyczytalem, ze Philips przyjmuje wszystkie swoje lcd z wadliwymi pixelami i nie ma znaczenia czy jest jeden uszkodzony pixel czy kilka.

Glowy za to nie dam ale mozna to sprawdzic.

na kazdy zakupiony towar w necie (nowy ofc) masz 10 dni na zwrot bez powodu.

na towar zakupiony w sklepie nie ma rękojmy o ile jest sprawny ofc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kazdy zakupiony towar w necie (nowy ofc) masz 10 dni na zwrot bez powodu.

na towar zakupiony w sklepie nie ma rękojmy o ile jest sprawny ofc

Ja mieszkam w Irlandii :unsure:

 

Tak kazdy robi co chce, prawo jest kulawe a ich wiedza na temat "co to jest pixel" jest zadna.

Ale kontaktowalem sie z pixmania w Irlandii i daja 15 dni na zwrot towaru. Jesli towar sie zwroci w ciagu 7 dni to zwracaja gotowke, a po 7 otrzymujesz bon na rownowartosc zakupu i oczywiscie trzeba pokryc koszty transportu gdzie w Irlandii nie jest to tanie :sad:

Dziwnie by sie pewnie przygladali jak bym kupil monitor zwrocil go bo ma jakis pixel martwy i znowu bral ten sam typ heheh.

 

tylko pixmania w Irlandii ma takie cos inne sklepy internetowe maja klienta w .... :sad:

 

A w sklepach 22" samsung kosztuje prawie 500e gdzie w internecie mniej niz 300e. Fajnie

 

Jesli chodzi o sprzet komputerowy w skepach to jest bieda, wszystko inne kosztuje tyle samo co w Polsce lub jest tansze (w zaleznosci od kursu euro), a zarobki sa nieporownywalne :rolleyes:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche odkopie temat:

 

Jesli zamowie lcd przez internet i zaplaca za niego przelewem a odbiore osobiscie w sklepie gdyz sklep jest kolo mnie to czy zalapie sie na:

 

na kazdy zakupiony towar w necie (nowy ofc) masz 10 dni na zwrot bez powodu.

na towar zakupiony w sklepie nie ma rękojmy o ile jest sprawny ofc

Edytowane przez siloos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep oczywiście powie, że nie, ale w myśl ustawy jeśli transakcja została zawarta 'poza lokalem przedsiębiorstwa' (czyli przez internet) - masz prawo zwrócić sprzęt. Nikogo nie obchodzi forma płatności (czyli odbiór osobisty). Google -> Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...