gacus24 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam Was :) Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Scenica 1.9 DCI. Jestem zmuszony w bardzo niedalekiej przyszłości zmienić w nim kapcie letnie. Obecnie są zainstalowane oponki w rozmiarze 185\65R15T, chciałbym jednak założyć kapcie 195,reszta taka sama. Które oponki byście mi polecili? Cena powiedzmy do 1200zł za komplet. I jeszcze jedno pytanko do właścicieli tego pojazdu. Czy do tego auta mogę założyć zimówki 175\65R15? Producent chyba zakazuje zakładania mniejszego rozmiaru od 185? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2010 Kilka tematów niżej znajduje się temat o oponach i jest tam wiele mądrych postów. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam Was :) Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Scenica 1.9 DCI. Jestem zmuszony w bardzo niedalekiej przyszłości zmienić w nim kapcie letnie. Obecnie są zainstalowane oponki w rozmiarze 185\65R15T, chciałbym jednak założyć kapcie 195,reszta taka sama. Które oponki byście mi polecili? Cena powiedzmy do 1200zł za komplet. I jeszcze jedno pytanko do właścicieli tego pojazdu. Czy do tego auta mogę założyć zimówki 175\65R15? Producent chyba zakazuje zakładania mniejszego rozmiaru od 185? Zdajesz sobie sprawę, że zmieniając szerokość opony, powinieneś zmienić też profil? powinny być 195/60 i 175/70, jeżeli wyjściowym (fabrycznym) rozmiarem jest 185/65. Przy 195/65 i 175/65 średnika koła zmienia Ci się o 13mm , a wskazania spidometra o 2.1% (raz w górę, raz w dół). Tyle, że 195/65 są tańsze od 195/60 o jakieś 50-70zł za sztukę, a 13mm to niedużo (ja mam obecnie z przodu 36mm mniejsze) Nie wiem, na ile to aktualne, ale jakiś czas temu dobry stosunek jakość/cena miały Dunlop SP Sport Fastresponse i Vredestein Sportrac 3 (mieścisz się w limicie), ale Ty niekoniecznie będziesz patrzył na te same walory, co ja. Bo ja szukałem opony o dobrej przyczepności tak na suchym, jak i mokrym i twardych ściankach bocznych (małe ugięcie na zakrętach), bo jeżdżę dość szybko i przed zakrętem zwalniam, jak muszę (czytaj: ktoś jedzie przede mną i w odróżnieniu ode mnie nie lubi zakrętów), ale jest to kosztem ścieralności - oba modele mają wysoką. Więc najpierw odpowiedz sobie na pytanie czego oczekujesz od opony, a później jej szukaj. Co do zimówek na 175: przy masie samochodu ~1500kg i jego wysokości ~165cm to i 185 wydaje mi się wąskie... ja bym nie zmieniał. PS. Ja zawsze rozkładam to tak, żeby nie zmieniać kompletu na raz, mniej boli finansowo wymieniać po 2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majk3l Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dokładnie- animejunkie ma rację. Co do opon długowiecznych to Micheliny, eeewentualnie Fulda. Dużo wieksze przebiegi wytrzymują, jednak okupione jest to nieco słabszą przyczepnością na mokrym... Natomiast mimo wszystko proponowałbym wymieniać 4 na raz. Moze i bardziej boli ale tak jest bezpieczniej :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 Miałem trochę innych wydatków ostatnio więc oponki zeszły na dalszy plan, ale teraz temat wraca. Co sądzicie o oponkach Toyo Proxes CF-1 oraz Nokian H w rozmiarze 195/60R15? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trawienny Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 Ja jezdze na Toyo Proxes T1R w 195/50/R15 i sa po prostu rewelacyjne. Najlepsze opony na jakich jezdzilem. Sa ciche (zdecydowanie przy wiekszych predkosciach slychac opor powietrza i "ryk" silnika), bardzo dobrze trzymaja w zakretach (zadnych uslizgow czy piszczenia), zadnego zwiekszonego spalania (choc zmniejszonego tez nie). Idealne na deszcz i wode - w kaluze wchodza jak noz w maslo. Jedyny feler to ze troszke szybko sie scieraja.. Nie wiem niestety jak inne produkty firmy Toyo ale Proxes T1R polecam zdecydowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 Tylko że opona o jakiej piszesz nie występuje w rozmiarze jaki jest mi potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwal4 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 I nie jest wcale taka super ;) W tym rozmiarze w cenie ~215zł sztuka to Uniroyal RainExpert (indeks prędkości do 210km/h, r. produkcji: koniec 2009r); ~280zł/sztuka to Continental ContiPremiumContact 2 lub GoodYear Efficient Grip; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 Czy kraj produkcji inny niż " oryginalny " ma jakieś znaczenie we właściwościach / jakości opon? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwal4 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 W teorii każda fabryka winna robić produkt w tej samej jakości; Choć dla komfortu psychicznego wolałbym mieć (i mam) 4x oponę z tej samej fabryki; (O czym zawsze można w uwagach do zamówienia napisać, tj ten sam kraj i zbliżona/ta sama data produkcji); Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 Chodziło mi raczej o to że dajmy na to opony oryginalne produkowane są w Finlandii, czy jeśli zostanie wyprodukowana np w Holandii to może to oznaczać że jest gorsza? Zauważyłem też że opony nieoryginalne są tańsze i to sporo. Czyżby zatem naprawdę były gorsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 W przypadku gdy to będzie fabryka tego samego koncernu lub podwykonawca to raczej nie będzie różnic w jakości chyba że ktoś coś zawinił , linia jest źle ustawiona albo coś innego to faktycznie może być różnica w jakości . Co innego jak to będzie podróbka/zamiennik to spadek jakości z reguły będzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2010 To teraz jeszcze 1 pytanko. Czy lepiej kupić np Nokiany wyprodukowane poza Finlandią czy np Toyo prosto z Japonii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...