kamilooo Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Miesiąc temu kupiłem w/w notebook. Niestety na każdej aplikacji 3d z wykorzystaniem karty GeForce występuje klatkowanie fps co 1,5s. Reinstalacja sterowników, systemu (win7 x64), update BIOSU nic nie pomogło. Oddałem sprzęt na serwis. Po kilkunastu dniach lap wraca, ale nie stwierdzono żadnej wady, a wdodatku pojawiło się piszczenie w środku i zagięta obudowa.... Wysyłam ponownie do serwisu. Konsultanci z pomocy technicznej cały czas coś krecą i sami nie wiedzą co chcą... Znowu po kilkunastu dniach lap wraca z nietwierdzeniem wady.... Już nie wiem co mam robić.... Pomóżcie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilooo Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Czy jest ktoś w stanie mi pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Fakt, że panowie nic nie stwierdzili może sugerować, że problem jednak nie występuje na wszystkich aplikacjach. Spróbuj inne wersje sterowników. Podaj przykładowe aplikacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilooo Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 Próbowałem wszystkich sterowników. Grafika zacina się nawet w panelu sterowania Nvidia. Inni też mieli taki problem, lecz oni wymienili w ciągu 7 dni lapa na inny egzemplarz, a ja nie mogłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 Asus ma chyba gwarancję Door-To-Door. Wysyłaj do skutku z konkretnym opisem usterki. Ewentualnie gadaj ze sklepem, gdzie zakupiłeś sprzęt lub dzwoń na infolinię sklepu/Asusa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilooo Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 Tyle, że ka wyślę teraz ponownie na serwis i dalej nic nie znajdą to bulę za kuriera... Będę próbował z "towarem niezgodnym z umową".... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 A czy gwarancja Door-To-Door nie zakłada przypadkiem, że to serwis płaci za kuriera w obie strony? Tzn może być tak, że Ty płacisz, ale oni zwracają. Jak reklamowałem swego czasu coś tam w Apollo, to podali mi numer klienta i kurier przyjechał po sprzęt na ich rachunek. Kupowałeś przez Sieć czy osobiście? Jeśli osobiście, to podjedź i pokaż panom palcem, co jest nie tak - może mają problemy ze wzrokiem. Podobnie można by podjechać, jeśli do serwisu nie jest daleko. Ja byłbym w takim wypadku skory podjechać nawet te 100km, aby ich opierniczyć przy okazji. Jest jeszcze opcja, że u siebie na biurku podłączasz jakieś urządzenie, które to powoduje. U nich nie ma urządzenia, nie ma problemu. Odłącz wszystko od laptopa (karty rozszerzeń, myszki itp). Upewnij się też, że w miejscu gdzie używasz laptopa, ma on wentylację od spodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilooo Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 Kopiłem lapa w Vobisie. Płacę za kuriera jeżeli ponownie nie wykryją usterki. Reinstalowałem świeżo system i niczego nie podłączałem. Problem występuje nadal... Serwis jest na drugim końcu Polski... Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 A czy nie można tej sprawy załatwić w okolicznym oddziale Vobisu? Trzeba wysyłać do centrali (bodajże zachodniopomorskie) ? Ewentualnie olej Vobis i popytaj w Asusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilooo Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Ponownie odesłałem lapa do serwisu... W końcu po zainteresowaniu odpowiednich osób serwis oznajmił, że do wymiany będzie płyta główna. Oczywiście trzeba czekać na jej przyjście z Tajwanu... No nic... Ale jak to nie pomoże to ja się załamię... :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandar Opublikowano 19 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2010 Ponownie odesłałem lapa do serwisu... W końcu po zainteresowaniu odpowiednich osób serwis oznajmił, że do wymiany będzie płyta główna. Oczywiście trzeba czekać na jej przyjście z Tajwanu... No nic... Ale jak to nie pomoże to ja się załamię... :( Trochę się uśmiałem czytając ten wątek i nawet się zarejestrowałem żeby odpowiedzieć -.- Otóż mam tego samego laptopa Asus N71JV i ta seria ma zaimplementowaną technologię Nvidia Optimus, a problem o którym piszesz związany jest po prostu z przełączaniem rdzeni graficznych wykorzystywanych w tym przypadku przez programy do grafiki 3D. Efekt klatkowania to nie wada laptopa ale ustawień w sterownikach Nvidii! ;] Domyślnie technologia Optimus ma włączać grafe GeForce 325M do renderowania obrazu gdy wykryje aplikację 3D, lub jeśli będzie ustawiony domyślny rdzeń graficzny w sterach NVidii na 325M lub gdy dodasz swoją aplikację na listę w sterach NVidii do obsługi przez GPU 325M. Widać NVidia Optimus nie wykrywa/obsługuje poprawnie używanej przez Ciebie aplikacji 3D, więc wystarczy wskazać w sterach Nvidii: -> Ustawienia 3D -> Zarządzanie ustawieniami 3D -> Ustawienia globalne -> Preferowany procesor graficzny (i tu wybrać) -> Procesor Nvidia o dużej wydajności albo -> Ustawienia 3D -> Zarządzanie ustawieniami 3D -> Ustawienia programu -> i dodać swoją aplikację do uruchamiania tylko na GeForce 325M I PO PROBLEMIE, WIEM BO MIAŁEM PODOBNIE Z NIEKTÓRYMI APLIKACJAMI, lecz mi zajęło rozwiązanie problemu 10 minut ;-] BTW. Sam laptop jest boski, a jako że ma 2 dyski myślę nad wymianką jednego na OCZ VERTEX 2 120GB. Pozdr Łukasz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_bos Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja mam asusa tak jak w sygnaturce i muszę powiedzieć że nie miałem nigdy większych problemów z działaniem technologii optimus. No może po za problemem z wywalaniem przez punkbustera. Na szczęście ostatnie bety naprawiają problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Inspektor Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Trochę się uśmiałem czytając ten wątek i nawet się zarejestrowałem żeby odpowiedzieć -.- Otóż mam tego samego laptopa Asus N71JV i ta seria ma zaimplementowaną technologię Nvidia Optimus, a problem o którym piszesz związany jest po prostu z przełączaniem rdzeni graficznych wykorzystywanych w tym przypadku przez programy do grafiki 3D. Efekt klatkowania to nie wada laptopa ale ustawień w sterownikach Nvidii! ;] Domyślnie technologia Optimus ma włączać grafe GeForce 325M do renderowania obrazu gdy wykryje aplikację 3D, lub jeśli będzie ustawiony domyślny rdzeń graficzny w sterach NVidii na 325M lub gdy dodasz swoją aplikację na listę w sterach NVidii do obsługi przez GPU 325M. Widać NVidia Optimus nie wykrywa/obsługuje poprawnie używanej przez Ciebie aplikacji 3D, więc wystarczy wskazać w sterach Nvidii: -> Ustawienia 3D -> Zarządzanie ustawieniami 3D -> Ustawienia globalne -> Preferowany procesor graficzny (i tu wybrać) -> Procesor Nvidia o dużej wydajności albo -> Ustawienia 3D -> Zarządzanie ustawieniami 3D -> Ustawienia programu -> i dodać swoją aplikację do uruchamiania tylko na GeForce 325M I PO PROBLEMIE, WIEM BO MIAŁEM PODOBNIE Z NIEKTÓRYMI APLIKACJAMI, lecz mi zajęło rozwiązanie problemu 10 minut ;-] BTW. Sam laptop jest boski, a jako że ma 2 dyski myślę nad wymianką jednego na OCZ VERTEX 2 120GB. Pozdr Łukasz Przez przypadek natrafiłem na mój stary temat. Wątek zakładany był z innego konta, na które teraz nie mogę się zalogować. Nieważne. Tej odpowiedzi w owym czasie nie przeczytałem, bo w grudniu już temat ten mnie nie interesował. Jednak dla wszystkich zainteresowanych mogę odpowiedzieć, że autor cytowanego posta nie rozumiał problemu, bądź podał tylko błędne rozwiązanie. Doskonale wiedziałem, jak w tamtym laptopie przełącza się karty i na czym to polega. I tak jak napisałem 7 lat temu. Na grafice GeForce co 1,5 była regularna ścinka, tak jakby gubił klatkę. Poza tym czasem np. animacja przesuwała się płynnie, ale co z tego, skoro co 1,5 s była czkawka. I nie tylko ja miałem taki problem, więc nic sobie nie uroiłem. Z reklamacją miałem dużo zachodu, ale w końcu wymieniłem na inny model, gdzie ten problem nie występował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...