Skocz do zawartości
gacus24

Która opona według Was jest najlepsza ( 205\55\16 )

Najlepsza opona letnia ( 205\55\16 )  

33 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Która opona według Was jest najlepsza?

    • BRIDGESTONE Potenza RE050A
      12
    • CONTINENTAL ContiPremiumContact 2
      6
    • DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE
      4
    • NOKIAN H
      5
    • Pirelli P7
      2
    • UNIROYAL Rain Expert
      4
    • VREDESTEIN Sportrac 3
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

 

Podobno obecna pora roku jest najlepszą aby zaopatrzyć się już teraz w opony letnie do auta Tak więc postanowiłem założyć ten temat, gdyż przed takim wyborem właśnie stoję, a nie mogę się zdecydować ( chociaż mam swój typ )

 

Proszę o pomoc w wyborze najlepszej opony spośród przedstawionych propozycji, wraz z uzasadnieniem dlaczego polecacie właśnie tę oponę. Bardzo proszę o rzeczowe wypowiedzi, które naprawdę pomogą mi dokonać tak ważnego wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno obecna pora roku jest najlepszą aby zaopatrzyć się już teraz w opony letnie do auta

Nie zgodzę się z tym. Ceny moich opon letnich:

Kwiecień 2010 - 172 zł/szt

Czerwiec 2010 - 161 zł/szt

Dzisiaj - 190 zł/szt

Zarówno Euro jak i Dolar stały wyżej w czerwcu niż dzisiaj.

 

Poza tym w zimie kupisz opony jeszcze z wiosny/lata, czyli do następnego sezonu mają już rok.

 

Co do opon to zgodnie z testem ADAC(link) poleciłbym Conti.

 

Oczywiście masz zamiar kupować w internecie a nie od jakiegoś lokalnego dealera 50-60% drożej? :wink:

Edytowane przez Puma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla mnie sezon zacznie się prawdopodobnie mniej więcej w połowie marca, gdyż uważam że właśnie wtedy temperatury będą na tyle wysokie iż jazda na zimówkach będzie już bezsensem :)

 

Oczywiście masz zamiar kupować w internecie a nie od jakiegoś lokalnego dealera 50-60% drożej? :wink:

 

Oczywiście, że tak :) Jak również chcę spośród sklepów on-line wybrać najtańszy, ale jednocześnie renomowany :)

W testy za bardzo nie wierzę, gdyż po 1 testują na innym aucie niż ja mam, a po 2 - warunki laboratoryjne ( sztuczne ) to według mnie nie to samo co rzeczywiste. Z tego też powodu tak ważne są dla mnie Wasze opinie i uwagi w tej kwestii.

 

Jeśli możesz to oddaj proszę swój głos na oponę jaką polecasz, abym miał jasność sytuacji :)

Edytowane przez gacus24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na pierwszych trzech, i zdecydowanie Potenza najlepsza, Continentale średnio pamiętam a Dunlopy to w/g mnie g.... :P Fabrycznie dostałem i przy najbliższym zdarciu zmieniam na Potenzy. Z resztą nie miałem do czynienia.

 

 

 

 

 

Co do opon to zgodnie z testem ADAC(link) poleciłbym Conti.

 

Zgodnie z ADAC to byś polecił Bridgestona. Wiem, że tam jest Turanza a tu mowa o Potenzie, ale Potenza>=Turanza  Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój głos na p7 - ciche i dobre. i nie zjadą się w sezon.

 

sprawdź tz300 od firestone - tanie (205/55/16 = 220+zł..za tę gumę rozbój..) i moim zdaniem bardzo dobre. kupiłem bo: wysoko w adac, świetny wynik na mokrym, rewelacyjny komfort. w zimie dokupię parkę bo stary przód nie miał już klocków po bokach ;) i albo dokupię fstone albo p7 właśnie. Po kilku tysiącach na tyle wyglądają jak nowe a styl jazdy mam zużywający opony. Uni rallye550 miałem połowę opony z samochodem, po 8000 się skończyły

 

gumy z klasy stricte perormance mają tę wadę że mają twarde boki = nie wybierają nierówności za zawias. jak jeździsz dużo po kiepskich drogach dobrze się zastanów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Continentale miałem w poprzednim służbowym toczydle i byłem z nich naprawdę bardzo zadowolony, pomimo wysokości auta i relatywnie małej szerokości opony uślizgi na zakrętach małe i kontrolowalne -> sztywna ścianka boczna, małe ugięcie. Do tego dobra trwałość i ciche. Tyle że mała awantura była z działem floty w firmie jak faktura przyszła ;]

 

Dunlopy i vredesteiny mam w E36, konkretnie dunlopy z tyłu a vredesteiny z przodu. Z obu jestem zadowolony, ale bardziej cenię dunlopy - mają naprawdę niezłą przyczepność, przy tylnim napędzie i szerokości 205 moimi biednymi 100KM nie dam rady dupą rzucić na normalnej nawierzchni. Na mokrym też dosyć OK, natomiast wadą jest, że szybko się ścierają, przy czym u mnie to wina cieżkiej nogi na zakrętach, dużej masy auta i sporego negatywu. Natomiast stosunek jakości do ceny naprawdę przyjemny.

 

Vredesteiny z przodu mi na mokrym trochę nie robią, zdarzyło mi się składać w zakręt 90* z dużymi problemami. Lepszym rozwiązaniem byłyby dunlopy na przodzie i vrede na tyle, ale nie zamienię, bo na przodzie mam numer mniejszy rozmiar i po wsadzeniu na tył będę wydechem walił o krawężniki przy zjeździe. Jeździłem też mondeo z tymi oponami i przy przednim napędzie na mokrym było o wiele lepiej, wręcz świetnie.

 

Podobno obecna pora roku jest najlepszą aby zaopatrzyć się już teraz w opony letnie do auta

 

Też się z tym nie zgodzę. Najlepszy zazwyczaj jest wrzesień/październik, jak wszędzie powoli robią miejsce na zimówy, czasem 2-3 letnie leżaki można kupić za naprawdę niezłe pieniądze. Często przed wakacjami, jak marazm w interesie panuje też można coś tanio wyhaczyć.

 

PS. Ja po przemyśleniach i testach przesiadam się na używki - dunlopy po jednym sezonie, 6mm bieżnika kupiłem za 115zł sztuka, tyle że pędziłem po nie 100Km tego samego dnia, jak koleś je na allegro wystawił. Na wysokim bieżniku nie lubię jeździć, pływa toto na zakrętach i hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój post wiele mi rozjaśnił. Co prawda mam inne auto niż Ty ( Scenic ) i inny styl jazdy, gdyż ze Scenica rjadówki raczej się nie zrobi, lecz dobrze znam sytuację tańczenia na mokrej nawierzchni ( szczególnie na zakrętach ), a nie uważam iż miałem do tej pory złe opony ( Dunlop SP Sport 01 ), bardziej jednak powodem tej sytuacji jest chyba rozmiar opony niż jej jakość ( 185\65\15 ), stąd zmiana na większe ( większa średnica i szersze ale o niższym profilu ). Po przeczytaniu Twojego postu najbardziej składniam się ku Continentalom, chociaż Vredesteiny też jak widać spisują się bardzo poprawnie ( przy przednim napędzie, a taki jest w moim samochodzie ). Podobno Vredne są głośne. Mógłbyś coś powiedzieć na ten temat?

 

Natomiast nie rozumiem tego:

 

PS. Ja po przemyśleniach i testach przesiadam się na używki - dunlopy po jednym sezonie, 6mm bieżnika kupiłem za 115zł sztuka, tyle że pędziłem po nie 100Km tego samego dnia, jak koleś je na allegro wystawił. Na wysokim bieżniku nie lubię jeździć, pływa toto na zakrętach i hałasuje.

 

Przecież nie od dziś wiadomo, że głębszy bieżnik daje większe bezpieczeństwo. Opona lepiej trzyma się drogi, szczególnie na mokrym. Z hałasem też zazwyczaj jest tak, że im opona bardziej się zdziera tym bardziej hałasuje.

Edytowane przez gacus24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mokrej nawierzchni im więcej bieżnika tym lepiej;

 

 

Ja u siebie używam Uniroyali, ale model RainSport2;

Kleją się do asfaltu bdb, na mokrym też spisują się wyśmienicie; Nie jest to jednak opona długo-dystansowa, mieszanka znacząco miękka;

Należy też pamiętać że Uniroyale ogólnie są miękkawe i przydaje się dobić ciśnienie powietrza ciut wyżej niż seria, bo ma się uczucie pływania w zakręcie;

 

RainExpert prawdopodobnie na wiosnę wpadną do auta mamy (195/65/15), no ale to dopiero za parę miesięcy więc o nich nic nie mogę napisać;

 

RE50A Potenzy to opona klasy wyżej od Uni, będzie cichsza i ciut więcej km zrobi;

Ja nie jeździłem, ale znajomy posiada takie u siebie na aucie i też je chwali;

 

Pirelli P7 mieliśmy na Lagunie ale to były dawne czasy więc... też nic nie napomknę z nich;

 

Osobiście z tej stawki brałbym RE50A;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno Vredne są głośne. Mógłbyś coś powiedzieć na ten temat?

 

Natomiast nie rozumiem tego:

 

[ciach]

 

Przecież nie od dziś wiadomo, że głębszy bieżnik daje większe bezpieczeństwo. Opona lepiej trzyma się drogi, szczególnie na mokrym. Z hałasem też zazwyczaj jest tak, że im opona bardziej się zdziera tym bardziej hałasuje.

 

Vrede są dość głośne, ale raczej w sposób, w jaki głośne są wszystkie opony z bieżnikiem "w choinkę"; taki specyficzny szum. Co do bieżnika, głębszy jest lepszy na mokrej nawierzchni, ale na suchej na zakrętach wysoki bieżnik powoduje uślizgi, bo lamelki - jeżeli są wysokie - uginają się siłą odśrodkową tak, jak wysoko trzymana gumka do mazania podczas przesuwania jej po kartce. Z resztą - MARKGUM SPORT - bieżnikowane opony sportowe - punkt 5 chyba lepiej nie da się wytłumaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam potenzy tylko w rozmiarz 225/45/17. Oponka super jak sie nagrzeje. Na zimno są dosyć twarde. No i hałasują nie ma co ukrywać. Ale i tak bym je polecił bo chyba nie ma w tej cenie fajniejszych opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądając strony www z ofertami sklepów sprzedających opony natknąłem się na opony YOKOHAMA AVS Decibel. Czy ktoś może coś powiedzieć o tych oponach? Jakoś nie widzę żadnych renomowanych testów w którym brałaby ona udział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co zauważyłem, na yokohamach baardzo często jeżdżą taksówkarze. Jeżeli tak, to pewnie są tanie i robią duże przebiegi, jakkolwiek taksiarze - jak to taksiarze - jeżdżą głównie po mieście i raczej nie piszczą na zakrętach. Więc jeśli jeździsz spokojnie, to kop dalej w poszukiwaniu informacji, może warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tanie te oponki to nie są - byłyby to najdroższe opony z wymienionych w ankciecie. Tylko czy cena w tym przypadku ma odzwierciedlenie w jakości? Chyba się tego nie dowiem dopóki ADAC ich nie przetestuje.

Edytowane przez gacus24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potenza, Uniroyal średnie, P7 kiepskawa. Innych nie miałem więc się nie wypowiadam Z tym, że Potenza chyba ciut lepsza od Uniroyala, ale nie upierał bym się.

Generalnie sam się zastanawiam nad oponami na lato i nie mam pomysłu na oponki klasy UHP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potenza srednia? to co proponujesz z "cywilnych" opon?

 

Jeździłem w wersji RFT 17 cali, co jakoś może rzutować na moją ocenę, były to opony fabryczne w poprzednim aucie. Te opony są całkiem niezłe na suchym jak się je rozgrzeje, ale ulica to nie tor F1, a z zachowania na mokrym jak już pisałem byłem średnio zadowolony. W tym rozmiarze o którym mowa nie wiem co polecić z letnich. Zastanawiam się nad Bridgestone Potenza S001, ale nie jeździłem na tej oponie i minimalny rozmiar to 18 cali - trzeba byłoby kupić felgi do kompletu. Ponoć jednak jest świetna, także na mokrym.

 

Jedyne opony z których byłem do tej pory zadowolony to Continentale TS830P. Opony są dla mnie zdumiewająco dobre (szczególnie, że to zimówki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tu mowa o oponach do Scenica gdzie właściciel Kubicy na drogach nie chce odstawiać;

 

Potenzy będą aż nadto;

Ja używam Uniroyali RainSport2, opona klasy średniej, jeżdżę napewno dynamiczniej niż auto z tematu i też jestem bardzo zadowolony;

 

Nie dajmy się zwariować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w wersji RFT 17 cali, co jakoś może rzutować na moją ocenę, były to opony fabryczne w poprzednim aucie. Te opony są całkiem niezłe na suchym jak się je rozgrzeje, ale ulica to nie tor F1, a z zachowania na mokrym jak już pisałem byłem średnio zadowolony. W tym rozmiarze o którym mowa nie wiem co polecić z letnich. Zastanawiam się nad Bridgestone Potenza S001, ale nie jeździłem na tej oponie i minimalny rozmiar to 18 cali - trzeba byłoby kupić felgi do kompletu. Ponoć jednak jest świetna, także na mokrym.

 

Jedyne opony z których byłem do tej pory zadowolony to Continentale TS830P. Opony są dla mnie zdumiewająco dobre (szczególnie, że to zimówki).

 

a to zwracam honor, faktycznie runflaty za twarde sa juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tu mowa o oponach do Scenica gdzie właściciel Kubicy na drogach nie chce odstawiać;

 

Potenzy będą aż nadto;

Ja używam Uniroyali RainSport2, opona klasy średniej, jeżdżę napewno dynamiczniej niż auto z tematu i też jestem bardzo zadowolony;

 

Nie dajmy się zwariować ;)

 

To nie do końca tak jest. Ja też generalnie jeżdżę spokojnie, ale czasem na drodze sytuacja wymaga zmuszenia opon do pracy na 100%. Np wbiegnie sarna, albo wtoczy się coś z podporządkowanej. Im lepsze opony tym większy margines bezpieczeństwa. Ja z Rainsportów nie jestem zadowolony. Złe nie są, ale imho da się kupić lepsze, nie mówię, że w podobnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...