Skocz do zawartości
_KaszpiR_

Replicant

Rekomendowane odpowiedzi

_KaszpiR_ , jeśli wciąż masz otwarty top, mógłbyś zrobić fotkę połączenia węży z chłodnicą ? Ewentualnie od środka, bardzo mnie zastanawia, jak to się tam "wygięło" pozostawiając porty I/O .

 

Gdyby coś, to 35$. ;) http://www.coolerguys.com/llbzu01.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jedna jest prosto, druga 45 stopni. Zauważ, że można zdemontować teę srebrną półeczkę i puścić kolanka prosto w dół - i chyba tak zrobię.

Aczkolwiek wtedy musiałbym pokombinować z podparciem chłodnicy....

 

 

Co do panelu, wolałbym raczej http://www.coolerguys.com/840556094005.html

Poza tym klapki to zło.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki, czyli tam jest całkiem sporo miejsca jeszcze. Dołączona grafika

 

puścić kolanka prosto w dół - i chyba tak zrobię.

Aczkolwiek wtedy musiałbym pokombinować z podparciem chłodnicy....

 

Albo wywiercić dziury na węże... Będzie estetycznie i raczej nigdy nie odczujesz negatywnego efektu tej operacji.

 

EDIT : I takie lamerskie pytanie, ale sam miałem z tym sporo kłopotu przy ostatnim zestawie WC, chłodnica była właśnie u szczytu obiegu i powstawał Problem zapełnienia chłodnicy do połowy, czy dalej to występuje, czy dalej trzeba się bawić z przechylaniem budy jak kiedyś ? ;) Wybaczcie mój kurz, który wkradł się w tą strefę...

Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuda panie, nic sie nie dzieje.

 

W najblizszych dniach tne sufit aby miec siatke i side panel pod okno. Wreszcie.

 

Ale nie CNC, na dzialce mam narzedzia i sie zobaczy. To bedzie koniec zmian w tym układzie.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotki z cięcia blach.

 

Cięcie wykonane zostało na pile tarczowej, którą złożył mój Tata jakieś dobre 20 lat temu. Stosowana była głównie do cięcia drewna (przy budowie działki), ale kilka razy była tez wykorzystywana do cięcia metalu, np aluminium - oczywiście z wykorzystaniem odpowiednich tarcz do metalu. W sumie linie pomocnicze były... tylko do pomocy - bardziej się liczyło, aby wycięcie było proste. Zboczenie z kursu o 3mm od linii prostej nie stanowi zbytniego problemu na bocznej ścianie, gdyż otwór i tak jest mniejszy niż założone marginesy.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W efekcie niestety trochę się w jednym miejscu nam ześlizgnęło, ale juz daruje sobie pieszczenie tej obudowy - zamaskuje to kroplą czarnej farby, albo jakąś listwą.

 

Niestety nie miałem dokładnych wymiarów (zapomniałem, że jednak trochę przemieszczałem chłodnicę na topie) i muszę jeszcze tylko wywiercić otwór na wlew.

 

 

W tym tygodniu chciałbym podskoczyć do szklarza aby wstawić szybę do okna, więc mam kilka pytań:

- szyba przydymiona, czy może szyba zwykła ?

- chcę aby szyba była pokryta srebrem od strony wewnętrznej, aby uzyskać efekt lustra weneckiego, aby lepiej odbijac światło uciekające z obudowy, aby trafiało spowrotem i lepiej rozświetała całość - dobry pomysł? jakieś zabezpieczenie tego pokrycia przed odchodzeniem/zadrapaniem, np jakiś cienki lakier?

- montaż szyby - nie chcę wykonywac żadnych otworów, a to generuje problem jak zamontować szybę - może na jakiś klej silikonowy (zmatowione krawędzie), czy lepiej zrobić szyny
(i jak je zamocować)?

- montaż oświetlenia - led strips na ścianie - czy istnieją jakieś złącza/styki, które można by ożenić z obudową i ścianką, nie chce mi sie bawić w rozpianie kabli.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szklarz niestety sie niezle obija, ale go juz przycisnalem. Kreci nosem, ze mi sie zachcialo szkla typu opti white.

Ale za to przyszła siatka. Na allegro jedyną rzeczą jaka pasowała była siatka do ... terrarium :)

Rozmiar oczka 3mm, układ naprzemienny, 68% prześwitu.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebralem szybe, na probe zamontowalem na drzwiach na uniwerslna tasme klejaca.

Chcialem przykleic szybe do drzwi tasma dwustronnie lepna do luster - problem, ze ta tasma ma jakis 1mm, i bedzie przerwa miedzy szyba, a scianka.

Druga opcja, przykleic dookola krawedzi na silikon/klej terminczy - trzeba będzie tylko trochę zmatowić ścianę boczną, aby klej lepiej złapał, szyba szlifowana, więc bez problemu.

 

 

Za to panel boczny waży ze 2 kilo XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mocowania szyby użyj czegoś takiego : 

Dołączona grafika 


Dwa na dole i dwa na górze, oczywiście są inne wzorki i raczej wybierz metalowe. Minimalistycznie a jednak nie zapaćkasz sobie budy klejami czy innym silikonem. Uwierz, będzie ładniej i zawsze będzie można zdjąć szybę bez ponownych kosztów/wymagań (jak np. silikon pod ręką). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wywalilem klatke na dyski, wstawilem taka na 3 urzadzenia, byla w sekcji sufitowej. Jest troche wiecej miejsca. Usunalem zbedne kable.

 

Dołączona grafika

Koszyk na dyski, trzbea bedzie jakos dół zamaskować, aby nie było widac bałaganu przez okno. koszyk podklejony cienkimi paskami gumy, przykręcony, nie przenosi drgań.

 

Dzisiaj mialem chwile wolna, na horyzoncie z robota tez cisza, wiec troche pomajstrowalem.

Zamontowałem siatke na suficie, zamontowałem sufit.

 

Okazało się, że zawieruszył mi się gdzieś kawałek plastiku do przyklejenia klapki (ni cholery nie pamietam abym ją urwał, więc dziwne...) Dosztukowalem urwany kawaleczek plastiku trzymajacy klapke (wlasnie dlatego nienawidze klapek).

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

W sumie siatka wyszła całkiem całkiem.

Zastanawiałem się, czy malować krawędzie, ale sobie odpuściłem, może kiedyś. Natomiast klejenie na klej termiczny trzyma lepiej niż się spodziewałem.

 

Musialem z lekka rozpilowac otwory aby sruby zlapaly sufit, bo okazuje sie, ze tam 2mm siaty powoduja rozjazd.

 

Wywalilem deske na ktorej wozilem kompa, przenioslem koleczka z deski na obudowe, wiec jest wiekszy przewiew top komputera - stół pod którym stoi.

 

 

Dołączona grafika

 

Siatka z topem.

 

 

Najwiekszą bolączką tej obudowy jest bok za płyta główną - za mało miejsca na kable, a dodatkowo poskąpili na kablach do front panelu, ech.

 

Zamontowalem bok obudowy i front - z sufitem WRESZCIE jakos to wyglada.

Pomyslalem, ze wlacze kompa i w tym czasie przykleje do boku sciany szybe.

 

Problem w tym, ze komp sie nie wlączył.

 

Zasilacz umarł.

 

Teraz jade na CoolerMaster GX 750W - OH GOD MY EARS.

 

Stary Enermax Modu 85+ 625W wysłuzył swoje. Zobacze czy na gwarancji (pewnie juz nie) i moze sie go zregeneruje.

 

Tymczasem jakies propozycje zasilacza, najlepiej pod SLI.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przykleiłem konto do boku na silikon.

 

Tylko, żeby to się dobrze utrzymało potrzebny był jakiś docisk - niestety nic innego nie miałem pod ręką równie wygodnego ;D

 

 

Dołączona grafika

 

Na focie widać element metalowej siatki (ta sama co poszła na sufit), w celu przetestowania przyczepności.

Ogólnie silikon jest super, elastyczny, jak schodzi, to nie ma po nim śladu. Niestety wolno tężeje i trzeba na czas wiązania jakoś zabezpieczyć elementy przed ruchem i zaaplikować docisk.

 

Pod tym względem to klej termiczny jest znacznie lepszy, ale przy montażu okna byłby beznadziejny - stygnie na metalu tak szybko, że na jednym końcu tej samej linii byłby gorący, a na drugim już by stężał.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach starałem się oddać kolorystkę postrzeganą przez oko ludzkie. Oczywiście nie da się dodać prawdziwego efektu UV czyli specyficznego rozmazania obrazu z powodu innych fal świetlnych (takie halo/bleeding fioletowego światła w miejscach najbardziej odbijających).

 

Dzisiaj krótkie przymiarki do paska ledowego Phobya. Niestety jakos nie bardzo chce z nim reagować niebieski płyn :/

 

Dołączona grafika

Montaż paska na szybko, niedokładnie, chciałem zobaczyć, jak rozświetli bude, jutro test z wyłożenie wnętrza boku z oknem odbijającymi białymi kartkami lub jakąś srebrną folią.

 

I chyba zmienie płyn za jakiś czas.

 

Dołączona grafika

 

Na dole katody uv do testu mocy. Zdjęcie tego nie oddaje, ale ten pasek ledowy wali tak po gałach, że szok.

Na lewo pasek zasłonięty zdjętą ścianką boczna.

Niebieski płyn na prawo słabo świeci na biały kolor.

Zielony świeci jasnym zielonkawo-żółtym.

 

Ah i taka ciekawostka, po demontażu deseczki z kółeczkami i zamontowaniu kółeczek bezpośrednio do obudowy obudowa jakoś tak straciła 3cm margninesu po bokach i lepiej się mieści pod stołem. Dziwne, że jakoś wcześniej mi to nie wyszło, bo pasuje wręcz idealnie.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niestety ale z powodu chłodnicy środek ciężkości został przesunięty ku górze, oraz w kierunku ściany na której jest płyta główna z blokami wodnymi.Co do zmian, zmienilem trochę bieg węży na dole i układ pompki - wróciłem do podwieszanej pompki pod rezem. Jest imo znacznuie lepiej.Wieczorem dam foty.Szczerze powiedziawszy zaczyna mnie ta buda denerwowac, ale to dlatego, ze towery mi zbrzydly ( chyba jasne czemu, wyjasnilem to w innym temacie), oraz dlatego, ze jednak ta buda widac robuons jest na AC. Najbardziej jednak denerwuje fakt, ze druty do panelu dali za krotkie - troche zal dupe sciska, ze taki design, a na kablach oszczedzili. Chyba dojrzalem do full custom, ale wiem, ze w takim projekcie to roboty jest od groma, nie mowiac o kosztach niektorych prac.To niestety przerzuca sie na niechec w dokonywaniu jakichkolwiek zmian.Aktualnie mysle tylko nad zabudowaniem jakos przestrzeni na prawo od reza, aby kable nie straszyly, oraz musze zaslonic klatke z dyskami. Planuje wykonac te zmiany do konca sierpnia.Jak to wykonam, to bedzie to koniec projektu.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Kaszpir na  full custom  to już trzeba mieć motywacje której na początku wcale nie brakuje ale po jakimś tygodniu jak zobaczymy co zostało zrobione myślisz kurcze kiedy ja to skończę.

A każdy nowy pomysł niesie za sobą dodatkowe godziny i nieudogodnienia , w pewnym momencie tracisz cierpliwość i masz dość myślisz i po co mi to było ale kiedy wreszcie skończysz i patrzysz 

jak narodziło się coś nowego to satysfakcja wynagradza godziny spędzone w warsztacie. W moim przypadku ostatnie trzy dni siedziałem od  ok. 23 oo  do 7 oo rana ale opłaciło się moim zdaniem i już jestem 

gotowy na nowy project.

 Rezik podświetlony na niebiesko jest debest

Edytowane przez pierrekubica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na GORE.

 

Dobra, dokładnie dwa lata mineły od czasu, jak dotykałem się kompa.

Przez ten czas NIC (oprócz odkurzania) nie było robione - pochłonięty pracą raczej nie miałem czasu na gierki a tym bardziej ochoty na grzebanie w komputerze.

Na szczęście w ten weekend nadarzyła się okazja do gruntownego sprzątnięcia w pokoju (i z rozpędu także komputera).

 

2 lata bez wymiany płynu na niklowanych blokach. Kto wie, ten już czuje co jest w spolierze ;)

Zdjęcia aparatem w telefonie, więc szału nie będzie.

 

maintenance.01.jpg

 

Wyciągamy wężyk z szafy aby spuścić płyn i..... zapala się czerwona lampka w głowie.

 

 

maintenance.02.jpg

 

maintenance.03.jpg

 

Zasilacz przed i po odkurzeniu, better than expected.

 

 

maintenance.04.jpg

 

maintenance.05.jpg

 

maintenance.06.jpg

 

maintenance.07.jpg

 

Ta, to widziałem jakiś czas temu, ale nie spodziewałem się, że aż tak nadżarło...

 

 

maintenance.08.jpg

 

maintenance.09.jpg

 

maintenance.10.jpg

 

W tych wężach nie ma płynu, za to jest osad zzieleniałej miedzi.

 

maintenance.11.jpg

 

maintenance.12.jpg

 

maintenance.13.jpg

 

maintenance.14.jpg

 

Blok został nadgryziony oraz jak to zwykle bywa, zebrał trochę kurzu. Widać odłupane kawałki niklu, wżery w powłokach na krawędziach, tam gdzie były uszczelki.

Metalowa dysza trochę straciła na blasku, a na ostatniej focie widać wyczyszczony blok.

Jakby co mam jeszcze jeden, full copper, będzie w razie czego.

 

Myślałem, że jednak płyn EKWB EK-Ekoolant UV Blue i nikiel trochę lepiej będą gadały, ale chłodnica była głodna ;)

Poza tym 24/7 robią swoje.

 

W najblizszym czasie:

- zmienić in/out miejscami na CPU (well....)

- wymienić węże (oh really?)

- wymienić płyn na zielony

- zajrzeć do bloku na chipsecie.

- przepłukać układ

- zamontować flow controller jak należy, teraz wrzucony na chama

- zamontować wentylacje do 3 zatok, http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/bz-502/

 

Tymczasem trochę podkręcamy x5675.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...