MaciekCi Posted January 14, 2013 Report post Posted January 14, 2013 Na Lisie też działa * Brakuje dwa razy %2 w linku dany przez MaciekCi które jest już w linku danym przez _KaszpiR_ To nie robi na Operze różnicy. %20 to znak odstępu. :) Spoko, pooglądam na Chromie. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mardok Posted January 15, 2013 Report post Posted January 15, 2013 To nie robi na Operze różnicy. %20 to znak odstępu. Spoko, pooglądam na Chromie. Chodziło o %2 czyli / a nie %20 :) Ale starczy już tego OT ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MaciekCi Posted January 23, 2013 Report post Posted January 23, 2013 _KaszpiR_ , jeśli wciąż masz otwarty top, mógłbyś zrobić fotkę połączenia węży z chłodnicą ? Ewentualnie od środka, bardzo mnie zastanawia, jak to się tam "wygięło" pozostawiając porty I/O . Gdyby coś, to 35$. ;) http://www.coolerguys.com/llbzu01.html Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted January 23, 2013 Report post Posted January 23, 2013 (edited) Jedna jest prosto, druga 45 stopni. Zauważ, że można zdemontować teę srebrną półeczkę i puścić kolanka prosto w dół - i chyba tak zrobię. Aczkolwiek wtedy musiałbym pokombinować z podparciem chłodnicy.... Co do panelu, wolałbym raczej http://www.coolerguys.com/840556094005.html Poza tym klapki to zło. Edited January 23, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MaciekCi Posted January 23, 2013 Report post Posted January 23, 2013 (edited) Dzięki za fotki, czyli tam jest całkiem sporo miejsca jeszcze. puścić kolanka prosto w dół - i chyba tak zrobię. Aczkolwiek wtedy musiałbym pokombinować z podparciem chłodnicy.... Albo wywiercić dziury na węże... Będzie estetycznie i raczej nigdy nie odczujesz negatywnego efektu tej operacji. EDIT : I takie lamerskie pytanie, ale sam miałem z tym sporo kłopotu przy ostatnim zestawie WC, chłodnica była właśnie u szczytu obiegu i powstawał Problem zapełnienia chłodnicy do połowy, czy dalej to występuje, czy dalej trzeba się bawić z przechylaniem budy jak kiedyś ? ;) Wybaczcie mój kurz, który wkradł się w tą strefę... Edited January 23, 2013 by MaciekCi Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted January 23, 2013 Report post Posted January 23, 2013 Hm, też opcja, ale kolanka koniecznie. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 7, 2013 Report post Posted July 7, 2013 Nuda panie, nic sie nie dzieje. W najblizszych dniach tne sufit aby miec siatke i side panel pod okno. Wreszcie. Ale nie CNC, na dzialce mam narzedzia i sie zobaczy. To bedzie koniec zmian w tym układzie. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 15, 2013 Report post Posted July 15, 2013 (edited) Fotki z cięcia blach. Cięcie wykonane zostało na pile tarczowej, którą złożył mój Tata jakieś dobre 20 lat temu. Stosowana była głównie do cięcia drewna (przy budowie działki), ale kilka razy była tez wykorzystywana do cięcia metalu, np aluminium - oczywiście z wykorzystaniem odpowiednich tarcz do metalu. W sumie linie pomocnicze były... tylko do pomocy - bardziej się liczyło, aby wycięcie było proste. Zboczenie z kursu o 3mm od linii prostej nie stanowi zbytniego problemu na bocznej ścianie, gdyż otwór i tak jest mniejszy niż założone marginesy. W efekcie niestety trochę się w jednym miejscu nam ześlizgnęło, ale juz daruje sobie pieszczenie tej obudowy - zamaskuje to kroplą czarnej farby, albo jakąś listwą. Niestety nie miałem dokładnych wymiarów (zapomniałem, że jednak trochę przemieszczałem chłodnicę na topie) i muszę jeszcze tylko wywiercić otwór na wlew. W tym tygodniu chciałbym podskoczyć do szklarza aby wstawić szybę do okna, więc mam kilka pytań: - szyba przydymiona, czy może szyba zwykła ? - chcę aby szyba była pokryta srebrem od strony wewnętrznej, aby uzyskać efekt lustra weneckiego, aby lepiej odbijac światło uciekające z obudowy, aby trafiało spowrotem i lepiej rozświetała całość - dobry pomysł? jakieś zabezpieczenie tego pokrycia przed odchodzeniem/zadrapaniem, np jakiś cienki lakier? - montaż szyby - nie chcę wykonywac żadnych otworów, a to generuje problem jak zamontować szybę - może na jakiś klej silikonowy (zmatowione krawędzie), czy lepiej zrobić szyny (i jak je zamocować)? - montaż oświetlenia - led strips na ścianie - czy istnieją jakieś złącza/styki, które można by ożenić z obudową i ścianką, nie chce mi sie bawić w rozpianie kabli. Edited July 15, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 22, 2013 Report post Posted July 22, 2013 Szklarz niestety sie niezle obija, ale go juz przycisnalem. Kreci nosem, ze mi sie zachcialo szkla typu opti white. Ale za to przyszła siatka. Na allegro jedyną rzeczą jaka pasowała była siatka do ... terrarium :) Rozmiar oczka 3mm, układ naprzemienny, 68% prześwitu. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
RavenMT Posted July 22, 2013 Report post Posted July 22, 2013 Też miałem kłopoty z dostaniem odpowiedniej blachy perforowanej alu, jak gdzieś znalazlem to rozmiary gigantyczne. Udało mi się znaleść w supermarkecie budowlanym i to anodowaną. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Heat Posted July 23, 2013 Report post Posted July 23, 2013 Kaszpir daj linka do aukcji z tą blachą. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 23, 2013 Report post Posted July 23, 2013 http://allegro.pl/listing/listing.php?string=blacha+terrarium Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 23, 2013 Report post Posted July 23, 2013 siatka zmatowiona lekko papierem, umyta i odtluszczona. Pierwsza warstwa. Dopiero po piewszym malowaniu na czarno widać zadziory w niektórych oczkach - trzeba je usunąć nożykiem i jest ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 23, 2013 Report post Posted July 23, 2013 Odebralem szybe, na probe zamontowalem na drzwiach na uniwerslna tasme klejaca. Chcialem przykleic szybe do drzwi tasma dwustronnie lepna do luster - problem, ze ta tasma ma jakis 1mm, i bedzie przerwa miedzy szyba, a scianka. Druga opcja, przykleic dookola krawedzi na silikon/klej terminczy - trzeba będzie tylko trochę zmatowić ścianę boczną, aby klej lepiej złapał, szyba szlifowana, więc bez problemu. Za to panel boczny waży ze 2 kilo XD Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MaciekCi Posted July 24, 2013 Report post Posted July 24, 2013 Do mocowania szyby użyj czegoś takiego : Dwa na dole i dwa na górze, oczywiście są inne wzorki i raczej wybierz metalowe. Minimalistycznie a jednak nie zapaćkasz sobie budy klejami czy innym silikonem. Uwierz, będzie ładniej i zawsze będzie można zdjąć szybę bez ponownych kosztów/wymagań (jak np. silikon pod ręką). Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 24, 2013 Report post Posted July 24, 2013 Juz to rozważałem, odpada z powodu wiercenia. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mib Posted July 24, 2013 Report post Posted July 24, 2013 ja montowalem szybę na cienką (po grubości i szerokości) taśmę. do tej pory pieknie trzyma pomimo demontażu/montażu panelu wielokrotnie. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
HeatheN Posted July 24, 2013 Report post Posted July 24, 2013 (edited) Edita: Dobra teraz doczytałem że autor rozważa silikon:) Imho wypadnie lepiej niż klej na gorąco, bo można go położyć cieńszą warstwą. Edited July 24, 2013 by HeatheN Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MaciekCi Posted July 24, 2013 Report post Posted July 24, 2013 A zajechałem dziś po drodze do meblowego, żeby popatrzyć na mocowania szyb. No i ciekawą opcją jest przyssawka i magnes, ale niestety do alu się nie przyklei. ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 25, 2013 Report post Posted July 25, 2013 (edited) Kilka dni temu wywalilem klatke na dyski, wstawilem taka na 3 urzadzenia, byla w sekcji sufitowej. Jest troche wiecej miejsca. Usunalem zbedne kable. Koszyk na dyski, trzbea bedzie jakos dół zamaskować, aby nie było widac bałaganu przez okno. koszyk podklejony cienkimi paskami gumy, przykręcony, nie przenosi drgań. Dzisiaj mialem chwile wolna, na horyzoncie z robota tez cisza, wiec troche pomajstrowalem. Zamontowałem siatke na suficie, zamontowałem sufit. Okazało się, że zawieruszył mi się gdzieś kawałek plastiku do przyklejenia klapki (ni cholery nie pamietam abym ją urwał, więc dziwne...) Dosztukowalem urwany kawaleczek plastiku trzymajacy klapke (wlasnie dlatego nienawidze klapek). W sumie siatka wyszła całkiem całkiem. Zastanawiałem się, czy malować krawędzie, ale sobie odpuściłem, może kiedyś. Natomiast klejenie na klej termiczny trzyma lepiej niż się spodziewałem. Musialem z lekka rozpilowac otwory aby sruby zlapaly sufit, bo okazuje sie, ze tam 2mm siaty powoduja rozjazd. Wywalilem deske na ktorej wozilem kompa, przenioslem koleczka z deski na obudowe, wiec jest wiekszy przewiew top komputera - stół pod którym stoi. Siatka z topem. Najwiekszą bolączką tej obudowy jest bok za płyta główną - za mało miejsca na kable, a dodatkowo poskąpili na kablach do front panelu, ech. Zamontowalem bok obudowy i front - z sufitem WRESZCIE jakos to wyglada. Pomyslalem, ze wlacze kompa i w tym czasie przykleje do boku sciany szybe. Problem w tym, ze komp sie nie wlączył. Zasilacz umarł. Teraz jade na CoolerMaster GX 750W - OH GOD MY EARS. Stary Enermax Modu 85+ 625W wysłuzył swoje. Zobacze czy na gwarancji (pewnie juz nie) i moze sie go zregeneruje. Tymczasem jakies propozycje zasilacza, najlepiej pod SLI. Edited July 25, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MaciekCi Posted July 26, 2013 Report post Posted July 26, 2013 Tymczasem jakies propozycje zasilacza, najlepiej pod SLI. Stary, idź w Top. Seasonic półpasywny. Będzie Pan zadowolony. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 29, 2013 Report post Posted July 29, 2013 (edited) Wczoraj przykleiłem konto do boku na silikon. Tylko, żeby to się dobrze utrzymało potrzebny był jakiś docisk - niestety nic innego nie miałem pod ręką równie wygodnego ;D Na focie widać element metalowej siatki (ta sama co poszła na sufit), w celu przetestowania przyczepności. Ogólnie silikon jest super, elastyczny, jak schodzi, to nie ma po nim śladu. Niestety wolno tężeje i trzeba na czas wiązania jakoś zabezpieczyć elementy przed ruchem i zaaplikować docisk. Pod tym względem to klej termiczny jest znacznie lepszy, ale przy montażu okna byłby beznadziejny - stygnie na metalu tak szybko, że na jednym końcu tej samej linii byłby gorący, a na drugim już by stężał. Edited July 29, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted July 30, 2013 Report post Posted July 30, 2013 (edited) Na zdjęciach starałem się oddać kolorystkę postrzeganą przez oko ludzkie. Oczywiście nie da się dodać prawdziwego efektu UV czyli specyficznego rozmazania obrazu z powodu innych fal świetlnych (takie halo/bleeding fioletowego światła w miejscach najbardziej odbijających). Dzisiaj krótkie przymiarki do paska ledowego Phobya. Niestety jakos nie bardzo chce z nim reagować niebieski płyn :/ Montaż paska na szybko, niedokładnie, chciałem zobaczyć, jak rozświetli bude, jutro test z wyłożenie wnętrza boku z oknem odbijającymi białymi kartkami lub jakąś srebrną folią. I chyba zmienie płyn za jakiś czas. Na dole katody uv do testu mocy. Zdjęcie tego nie oddaje, ale ten pasek ledowy wali tak po gałach, że szok. Na lewo pasek zasłonięty zdjętą ścianką boczna. Niebieski płyn na prawo słabo świeci na biały kolor. Zielony świeci jasnym zielonkawo-żółtym. Ah i taka ciekawostka, po demontażu deseczki z kółeczkami i zamontowaniu kółeczek bezpośrednio do obudowy obudowa jakoś tak straciła 3cm margninesu po bokach i lepiej się mieści pod stołem. Dziwne, że jakoś wcześniej mi to nie wyszło, bo pasuje wręcz idealnie. Edited July 30, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
99tomcat Posted August 19, 2013 Report post Posted August 19, 2013 Ja tam pokochałem swoja dopiero co zrobiona deseczkę ;)Cała sztuka polega na tym,zęby deska była nieco węższa i ewentualnie też krótsza od budy i wtedy nie zagraca ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted August 19, 2013 Report post Posted August 19, 2013 No tak, ale jak mam teraz bliżej kółka, to buda jest trochę mniej stabilna. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
99tomcat Posted August 20, 2013 Report post Posted August 20, 2013 coś za coś ale przy wadze ok 18kg mojej i niskim środku ciężkości to nie jest wielki problem ;) czekam na dalsze postepy Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted August 20, 2013 Report post Posted August 20, 2013 (edited) No u mnie niestety ale z powodu chłodnicy środek ciężkości został przesunięty ku górze, oraz w kierunku ściany na której jest płyta główna z blokami wodnymi.Co do zmian, zmienilem trochę bieg węży na dole i układ pompki - wróciłem do podwieszanej pompki pod rezem. Jest imo znacznuie lepiej.Wieczorem dam foty.Szczerze powiedziawszy zaczyna mnie ta buda denerwowac, ale to dlatego, ze towery mi zbrzydly ( chyba jasne czemu, wyjasnilem to w innym temacie), oraz dlatego, ze jednak ta buda widac robuons jest na AC. Najbardziej jednak denerwuje fakt, ze druty do panelu dali za krotkie - troche zal dupe sciska, ze taki design, a na kablach oszczedzili. Chyba dojrzalem do full custom, ale wiem, ze w takim projekcie to roboty jest od groma, nie mowiac o kosztach niektorych prac.To niestety przerzuca sie na niechec w dokonywaniu jakichkolwiek zmian.Aktualnie mysle tylko nad zabudowaniem jakos przestrzeni na prawo od reza, aby kable nie straszyly, oraz musze zaslonic klatke z dyskami. Planuje wykonac te zmiany do konca sierpnia.Jak to wykonam, to bedzie to koniec projektu.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Edited August 20, 2013 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
pierrekubica Posted August 25, 2013 Report post Posted August 25, 2013 (edited) Masz rację Kaszpir na full custom to już trzeba mieć motywacje której na początku wcale nie brakuje ale po jakimś tygodniu jak zobaczymy co zostało zrobione myślisz kurcze kiedy ja to skończę. A każdy nowy pomysł niesie za sobą dodatkowe godziny i nieudogodnienia , w pewnym momencie tracisz cierpliwość i masz dość myślisz i po co mi to było ale kiedy wreszcie skończysz i patrzysz jak narodziło się coś nowego to satysfakcja wynagradza godziny spędzone w warsztacie. W moim przypadku ostatnie trzy dni siedziałem od ok. 23 oo do 7 oo rana ale opłaciło się moim zdaniem i już jestem gotowy na nowy project. Rezik podświetlony na niebiesko jest debest Edited August 25, 2013 by pierrekubica Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_KaszpiR_ Posted August 17, 2015 Report post Posted August 17, 2015 (edited) Czas na GORE. Dobra, dokładnie dwa lata mineły od czasu, jak dotykałem się kompa. Przez ten czas NIC (oprócz odkurzania) nie było robione - pochłonięty pracą raczej nie miałem czasu na gierki a tym bardziej ochoty na grzebanie w komputerze. Na szczęście w ten weekend nadarzyła się okazja do gruntownego sprzątnięcia w pokoju (i z rozpędu także komputera). 2 lata bez wymiany płynu na niklowanych blokach. Kto wie, ten już czuje co jest w spolierze ;) Zdjęcia aparatem w telefonie, więc szału nie będzie. Wyciągamy wężyk z szafy aby spuścić płyn i..... zapala się czerwona lampka w głowie. Zasilacz przed i po odkurzeniu, better than expected. Ta, to widziałem jakiś czas temu, ale nie spodziewałem się, że aż tak nadżarło... W tych wężach nie ma płynu, za to jest osad zzieleniałej miedzi. Blok został nadgryziony oraz jak to zwykle bywa, zebrał trochę kurzu. Widać odłupane kawałki niklu, wżery w powłokach na krawędziach, tam gdzie były uszczelki. Metalowa dysza trochę straciła na blasku, a na ostatniej focie widać wyczyszczony blok. Jakby co mam jeszcze jeden, full copper, będzie w razie czego. Myślałem, że jednak płyn EKWB EK-Ekoolant UV Blue i nikiel trochę lepiej będą gadały, ale chłodnica była głodna ;) Poza tym 24/7 robią swoje. W najblizszym czasie: - zmienić in/out miejscami na CPU (well....) - wymienić węże (oh really?) - wymienić płyn na zielony - zajrzeć do bloku na chipsecie. - przepłukać układ - zamontować flow controller jak należy, teraz wrzucony na chama - zamontować wentylacje do 3 zatok, http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/bz-502/ Tymczasem trochę podkręcamy x5675. Edited August 17, 2015 by _KaszpiR_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
aerial Posted August 17, 2015 Report post Posted August 17, 2015 Jaki to był płyn? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...