Skocz do zawartości
Ben9

Bioshock Infinity

Rekomendowane odpowiedzi

BioShock: Infinite to kolejna odsłona serii strzelanek, której twórcy stawiają na nieszablonową fabułę i rozbudowaną rozgrywkę. Przez pewien czas produkcja była znana jako Project Icarus. Całość nie jest kontynuacją gier rozgrywających się w podwodnym mieście Rapture (BioShock, BioShock 2), ale poboczną odsłoną marki. Za opracowanie tytułu odpowiada studio Irrational Games, znane z gier BioShock, czy System Shock 2.

Akcja rozgrywa się na początku XX wieku. W grze wcielamy się w Bookera DeWitta, detektywa pracującego dla agencji Pinkertona. Niestety bohater zostaje wydalony z biura po pewnej wpadce i rozpoczyna pracę na własną rękę, przyjmując dobrze płatne, ale niezwykle niebezpieczne i ryzykowne zlecenia. Jedno z nich zabiera DeWitta na pokład Columbii, niezwykłego podniebnego miasta. Metropolia pierwotnie miała być pokojowym projektem, ale okazała się fruwającą fortecą. Kontrolę nad miastem przejęła nieznana grupa, która bezkarnie porywa i więzi ludzi oraz zagraża całemu światu. Naszym zadaniem jest wydostanie z tego miejsca kobiety o imieniu Elizabeth. Nie będzie to łatwe, gdyż Columbię rozdziera konflikt pomiędzy dwiema siłami. Każda z nich ma własne plany wobec tej kobiety. Rządzący metropolią więzili ją przez długich piętnaście lat i nie cofną się przed niczym, by tę niewolę przedłużyć. Natomiast konkurencyjna radykalna wojskowa frakcja, znana jako Vox Populi, chce wykorzystać Elizabeth do przejęcia władzy w Columbii.

Twórcy gry oddali do dyspozycji graczy mnóstwo zróżnicowanych broni (strzelby, karabiny snajperskie) oraz specjalnych mocy. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii możemy więc atakować wrogów piorunami, czy korzystać z telekinezy pozwalającej na podnoszenie i rzucanie przedmiotami. Główny bohater otrzymał kilka nowych zdolności, w tym przyzwanie kruków, które obezwładniają przeciwników na kilka sekund. Z równie niezwykłych zdolności korzysta także wspomniana Elizabeth - dziewczyna dysponuje potężnymi umiejętnościami telekinetycznymi i potrafi manipulować rozdarciami ("tears" w osnowie rzeczywistości. Pozwala to jej przywoływać z innego wymiaru przedmioty (uzbrojenie, pojazdy), które pomagają Bookerowi podczas starć.

Zmiana miejsca akcji wiąże się z występowaniem otwartych lokacji, w których można wykorzystać specyficzne rodzaje broni (np. karabiny snajperskie). Podniebna Columbia jest zamieszkała przede wszystkim przez ludzi, chociaż na naszej drodze spotykamy też lokalne odpowiedniki Dużych Tatuśków (charakterystyczni przeciwnicy z poprzednich BioShocków) oraz potężnego, mechanicznego stwora znanego jako Songbird, który pełnił funkcję strażnika i obrońcy Elizabeth w czasie gdy ta była w niewoli. Wrogowie zostali wyposażeni w zaawansowaną sztuczną inteligencję i potrafią robić użytek ze wszystkich elementów otoczenia wykorzystywanych przez gracza. Na przykład z łączącej poszczególne podniebne wyspy pajęczyny lin, którą wybudowano jako element kolejkowego systemu transportowego. Teraz jest on nieczynny, ale dzięki doczepionemu do nadgarstka hakowi możemy ślizgać się po tych linkach i swobodnie podróżować między wyspami. Szkopuł w tym, że to samo potrafią wrogowie. Nieraz będziemy musieli bronić się przed nadciągającym po sąsiadującej lince nieprzyjacielem, a trzeba pamiętać, że przy takiej prędkości i wysokości upadek może mieć skutek jedynie śmiertelny. Ponadto przeciwnicy wykorzystują tę metodę transportu również po to, by zajść nas od tyłu.

Wszystko to zostało stworzone przy pomocy technologii Unreal Engine 3. Irrational dodatkowo wprowadziło do tego silnika sporo własnych ulepszeń, w tym nowy system oświetlenia oraz zaawansowaną sztuczną inteligencję, pozwalającą kierowanym przez komputer postaciom na większą interakcję z otaczającym je światem.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

 

Core i5 2.4 GHz,

2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7),

karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza),

30 GB HDD,

Windows Vista/7/8

Aż dziwne, że nie ma tematu o takiej grze. Gra dostaje noty wyższe niż Skyrim (aż 12 maksymaolnych not, tego jeszcze nie było w historii gier), a gra już wyszła. Może ktoś opisze wrażenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem dziś non-stop od 9:00 do 17:30. Nie przypominam sobie gry, która wciągnęła by mnie na dłużej sięgając pamięcią całe lata wstecz. Gra jest OBŁĘDNA. Zawsze byłem fanem klimatu Bioshock, ale ta część pobiła swoje poprzedniczki, które mimo sentymentu b.szybko mi się nudziły (nie dokończylem żadnej). Uważam, że 2K robi najlepsze gry w stylu retro, twórcy posiadają sporą wiedzę historyczną. Ilość smaczków z okresu ok. roku 1910r. jest imponująca. W bardzo ciekawy sposób wpleciono "samouczek" - praktycznie nie wiemy, że uczymy się mechaniki gry a zwyczajnie dobrze się bawimy. Charakterystyczne "Bioshockowe" poczucie humoru przeplata się z "poważnymi" w swojej treści autologami różnych znanych nam i nie znanych nie raz przypadkowych bohaterów. W poprzednich częściach zawsze gubiłem się w tych wszystkich tonikach, co do czego, te automaty z upgrade-ami.. w tej części jest wszystko uproszczone, dużo wygodniej się korzysta, dużo bardziej użyteczne są te alternatywne bronie. Motyw z dziewczyną trafiony w 10-tkę. Jest urocza. Towarzyszy nam, rozmawia, pomaga przeszukiwać lokacje rzucając nam gdzieś ukradkiem np. amunicję gdy nam jej zabraknie w trakcie walki. Ratuje nam życie, pomaga z zamkami, bardzo naturalnie się zachowuje. Gdy się zatrzymujemy gdzieś na chwile w miejscu opiera się o ścianę, ogląda wystawy z zabawkami lub korzysta i siada sobie na pobliskiej kanapie. Jak coś uda jej się wypatrzeć mówi do nas np. "tam gdzieś widzę wytrych" i pokazuje mniej więcej palcem. Grafika bajeczna (mimo mojej karty DX10). Początek - aż się ciepło na sercu robi - słoneczny dzień, zielona trawa kontrastuje z niebieskim niebem, do tego woda, fontanny no i oczywiście wszechobecne posągi. Dużo nawiązań do tematów religijnych. Ludzie myślący znajdą tam wiele "pokarmu" dla duszy, ale i nie lubiący myśleć, czytać w grach też znajdą tam wiele fun-u. Zwróćcie uwagę na stylizowane na tamte lata krótkie instrukcje działania alternatywnych broni - śmieszą swą prostotą i prostotą tamtych lat. Wg. mnie gra wybitna, trzeba zagrać !

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...