Skocz do zawartości
szajbz

Piszczący dysk ST2000DM001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z dyskiem ST2000DM001 jest to Seagate 2TB. Wersja 2 talerzowa w związku z tym firmware ze strony seate nie pasuje 

Mimo że przechodzi poprawnie wszystkie testy w Seatools, to wydaje nieustanny pisk podczas pracy. Nawet gdy nie jest używany, tylko służy jako dysk na dane.

Co wiecej podczas dostępu do plików czasami wydaje dziwne zgrzyty. Dysk kupiony 2 tygodnie temu. 

Czy można jakoś to naprawić? Jeśli nie to jaka jest szansa że na gwarancji to uznają? 

 

 

 

Edytowane przez szajbz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firmware CC4H powstał na skutek nacisków użytkowników i był częściowym rozwiązaniem problemu parkowania głowicy. Częściowym, ponieważ APM nie zostało zgodnie z oczekiwaniami użytkowników wyłączone, a tylko zmniejszona została jego agresywność (te same dyski ładowane są do obudów przenośnych, a jak widać zasoby korporacji są zbyt małe aby stworzyć dwa osobne firmware). W CC24 jest to już także uwzględnione. Tak że teoretycznie zmiana na CC4H nic nie powinna dawać, nawet gdyby była możliwa (nie jest).

 

Możesz łatwo zasymulować czy całkowite wyłączenie APM rozwiązałoby problemy tego dysku, używając Crystal Disk Info (funkcje/advanced feature/AAM/APM Control) i wyłączając APM (działa do najbliższego ponownego uruchomienia).

 

Formę fizyczną talerzy możesz zawsze sprawdzić HDDScanem lub MHDD, wyników pozytywnych z Seatools w żadnym razie nie warto traktować serio.

 

Mam ten sam model dysku (z tym że z partii 9YN164) i jestem z niego w pełni zadowolony (pracuje u mnie jako systemowy od ponad roku. Natomiast ogólnie to w warunkach faktycznego duopolu rzeczywiście nie wygląda to wesoło. Seagate pozwala sobie podobnie jak Intel. Dostajemy bardzo szybki dysk, z bardzo wysokim upakowaniem danych w bardzo dobrej cenie, ale niestety coś za coś. W tym przypadku krótsza gwarancja (2 lata w granicach eurozwiązku, ale producenta chyba nadal tylko rok, potem ewentualna wtopa jest po stronie dystrybutora). Do tego to niezrozumiałe forsowanie APM, które jak większość tych eko-pierdół faktycznie zmniejsza żywotność sprzętu (zerknij w Smarcie na parametr C1 czy dość szybko nie przyrasta). WD też ma swoje za uszami. Takie czasy.

 

Tego "piszczenia" to IMO nie ma szans "naprawić" jakoś chałupniczo. Ja bym próbował zwracać ten dysk, bo nic w nim piszczeć nie powinno. A ewentualnego pretekstu dodatkowego (oprócz samego piszczenia) szukałbym w wynikach z MHDD/HDDScan.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie to jaka jest szansa że na gwarancji to uznają? 

 

Napiszesz zgłoszenie na stronie Seagate to będziesz wiedział.

 

 

Rafa nie ma to jak nic nie wnosząca odpowiedz.

 

Wręcz przeciwnie. Po to jest RMA na stronie producenta. Dowiesz sie czy zaakceptują naprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedz od Seagate że dysk zostanie odesłany w stanie niezmienionym. Natomiast w rezultacie dysk został wymieniony na model z nowszym firmware. Różnił się od sklepowego informacją że jest Certified Repaired oraz zieloną ramką wokoło naklejki. Także fajnie z ich strony że mi go wymienili. Co ciekawe dysk w pierwszą stronę leciał trzy dni, natomiast w moją stronę zajęło to już 9 dni.

Co ciekawe gwarancje podbili mi od nowa. Także ciężko być nie zadowolonym z serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...