Skocz do zawartości
superduty

Reklamacja płyty asrock?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z płytą Asrock p67 extreme4. Więc tak, płyta jest na gwarancji do 30 czerwca 2014.

1. Nie działa od jakiegoś czasu karta sieciowa, tzn zawsze po włączeniu kompa wykrywa ikonkę kręci się kółko i zaraz jest żółty znak ostrzegawczy z wykrzyknikiem brak dostępu do sieci. Więc daję rozwiąż problemy, napraw i komunikat "karta zastała naprawiona"  bardzo mnie to denerwuje próbowałem różnych sterowników ale bez skutku. 

2. Chłodzenie na cpu ma 2 wentyle, czasami wentylator nr 2 na cpu się nie kręci więc go muszę lekko palcem pchnąć, jak wejdę do biosu czy w zakładkę do monitorowania wentyli AXTU to ma 0 rpm, a najdziwniejsze że jak zamienię wtyczki to działa.

3. Kumpel aktualizował mi bios do płyty z 2,10 na L3,03 w celu poprawienia oc procka, ale zauważyliśmy, że procek chcę więcej papu na tych samych ustawieniach i nawet był niestabilny w porównaniu do wcześniejszego biosu. Na angielskim słabo się znam więc on tam poczytał i zrobił powrót do wcześniejszego biosu, wszystko ok komp się uruchomił tylko pojawił mi się komunikat że, "system nie może odczytać firmwaru" a drugi to "intel managment engine bios extension HECI pointer mismatch". Poczytałem w internecie, że zostały skasowane dane z kości biosu i trzeba wgrać na nowo firmware i bios do kości.

 

Czytałem że asrock przysyła kości biosu za darmo tylko nie wiem co dalej robić, bo wydaję mi się, że lepiej całą płytę oddać na gwarancję.

 

Druga najgorsza sprawa to wczoraj poszedłem do sklepu, a tu kartka że został zlikwidowany i jakiś tam serwis się zajmuje reklamacjami, czy naprawami.

 

Czy ktoś był już w takiej sytuacji co mam teraz zrobić :

1.Czy oddawać do tego serwisu płytę

2.Czy lepiej wysłać do asrocka

Już raz kiedyś oddałem do serwisu to oni zamiast wysłać to sami próbowali naprawiać i spierd....li. 

Z tej racji, że nie ma już tej płyty w produkcji to:

a) czy serwis odda mi kasę za płytę

b) czy będzie sam naprawiał

c) lub wyśle do producenta

 

Jeśli serwis wyśle do producenta to jaka przyjdzie płyta, ten sam model czy np na Z68 lub Z77 itp? Serwisy lubią wałki kręcić dostaną kasę za płytę, a mi wcisną dziada.

Jeśli wyślę bezpośrednio do producenta to jaki mogę otrzymać model P67, Z68, Z77?

A jak z gwarancją na nową płytę?

 

Na zagranicznych forach czytałem, że ludzie dostawali wyższe modele płyt.

Inna sprawa jak reklamowałem dysk w sklepie to otrzymałem nowy z wadliwej serii seagate, to bez problemu dopłaciłem różnicę w cenie i wziąłem wd 1tb.

Doradźcie coś jak było w waszym przypadku, bo jestem podenerwowany.

Edytowane przez superduty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękuj kumplowi za uwalenie płyty. Na stronie ASRock'a była jasna i czytelna informacja:

 

* After updating this BIOS, please flash newer versions only.

 

Szukaj u niego kasy, bo serwis się wypnie na taką głupotę, której dokonał.

Poza tym przeleciałem po kolei wszystkie biosy 3.XX i OC zawsze było na takim samym poziomie.

 

Chcesz po prostu nową płytkę i to najlepiej na gwarancji i wg. mnie serwis/producent szybko poznają się na tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba w podanym linku masz taką ikonkę apteczki, a powyżej napis: How to Update

 

Jak nie kumasz angielskiego to od czego jest Google Translator. Od biedy też z obrazków można wszystko wywnioskować.

 

Masakra zero ogaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba w podanym linku masz taką ikonkę apteczki, a powyżej napis: How to Update

 

Jak nie kumasz angielskiego to od czego jest Google Translator. Od biedy też z obrazków można wszystko wywnioskować.

 

Masakra zero ogaru.

Nie pękaj radier. Wgrałem bez problemu bios 3,10 i już nie ma tych komunikatów. :banana: Miałem stracha bo to w windowsie. Co innego pod dosem lub w uefi.  Stawiam wirtualne piwo. :grin:

 

Teraz pozostała sprawa reklamacji czy wysyłać do asrocka, czy walić do tego serwisu?

Edytowane przez superduty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz z poziomu UEFI wgraj najnowszą betę: http://66.226.78.22/downloadsite/bios/1155/P67%20Extreme4(L3.19)Win.zip

 

Zrób solidny CLR CMOS, potem załaduj ustawienia domyślne i zapisz.

 

Sprawdzałeś problemy z siecią, na innym routerze/modemie, kablu etc?

 

Po mojemu płycie nic nie dolega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Ale się działo. Podczas gry komp mi się zawiesił, a w słuchawkach było trrrrrr.....Po resecie komp nie wstaje resetuje się i ma bluscrena 0x00000116 nvdlllsys coś tam więc znalazłem w necie, że padła karta grafiki(nie ma już gwary).Pożyczyłem grafę, w biosie nawet ma freza, za 10tym razem się uruchomi, wyświetla błędy A2/B4/B6. Dysk samsung został uszkodzony ma 2 pending sector, nie uruchamia się tylko stoi w miejscu, zmieniałem kable podpinałem do innych portów ale bez rezultatu. Nowy dysk wd 10ezex po podłączeniu do sata3 jako bierny lub master wyskakuje, aby zrobić chek disk potem komunikat że partycja wolumin jest uszkodzony i nic reset. Zmieniałem kable sata, podpinałem do innych portów, ale też od czasu do czasu świruje, no i mam interface CRC error count. Cepik nie chce działać z oc, nawet nie działa na defaultowych ustawieniach, resetuje się do prędkości 1,6 ghz. Bios obecny to 3,19.

link do zdjęć http://www.fotosik.pl/u/mr-x/album/1638110/1?show=1

Edytowane przez superduty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem w kropce, doradźcie coś.

Dostałem info z serwisu że płyta już jest. Serwis prosi abym dostarczył cpu i ram do sprawdzenia z płytą. Zastanawia mnie jedno po co im moje podzespoły skoro serwis ma na pewno swoje podzespoły do sprawdzenia. Czy mam się czego bać iż serwis uszkodzi mi celowo cpu i ram? Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...