Gumka23 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam, jako, że przeszukałem forum i googla bezskutecznie, mam takie pytanie. Przymierzam się do sciągnięcia IHSa z 4670K i wymiany pasty pod nim. Dysponuję Gelidem GC Extreme i dzisiaj zamówionym CLU. Pod IHSa CLU, na IHSa Gelida (stopa Fortisa jest po częsci aluminiowa). I tu powstaje pytanie: Czy Liquid Ultra zasycha i traci swoje właściowści (gdzieś coś takiego wyczytałem, ale nie mogę znaleźć więcej źródeł, które by to potwierdziły). A jeśli tak, to czy można sciągnąc tak zespolony IHS nie uszkadzając rdzenia, no i wkońcu czy można wyczyścić rdzeń? Czytałem, że przy CLP trzeba szlifować papierami ściernymi, aby pozbyć się pasty, ale nic takiego nie widziałem na temat CLU. Ma ktoś doświadczenia ze ściąganiem IHSa po dłuższym czasie, pod którym był CLU? Prosiłbym o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszc123890 Opublikowano 11 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2014 Mam 4770K oskalpowanego, pod rdzeniem CL Liquid PRO. Kilka miesięcy po nałożeniu była jakaś potrzeba żeby rozebrać kompa (nie pamiętam jaka) i przy okazji wyciągnąłem procka. "Pasta", czy tam metal w stanie jak nałożyłem (prawie płynna), z rdzenia schodzi papierem toaletowym, potem doczyścić benzyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OCM4n14k Opublikowano 11 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2014 Ja mam CLU i jak po roku ściągałem czapke z procka to nadal była w "normalnym" stanie. Natomiast jeśli trafisz na skamieniałą pastę to użyj środka o nazwie Label Killer, ja tym usuwam "kamienne" pasty z układów chłodzenia i procesorów w laptopach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumka23 Opublikowano 13 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2014 Dzieki za odpowiedzi. Operacja za pomoca imadla przeprowadzona bezbolesnie. Przy okazji wykonalem lapping IHSa (5h szlifowania ;) ). Na rdzeniu siedzi CLU a na IHSie Gelid. Temperatury w tych samych warunkach spadly rowno o 20 stopni. Planuje jeszcze jeden mod, ktory moglby obnizyc temperatury. Moze ktos juz probowal to chetnie sie dowiem czy to pomaga? Otoz z racji tego, ze siedze w temacie robienia samochodow, pod takim katem, aby byly bardziej efektywne w torowych warunkach, kiedys trafilem na film, ktory mowi o tym, ze chlodnica ( w tym przypadku byl to intercooler) pomalowana cienka warstwa na czarny mat oddaje lepiej cieplo. Doczytalem tu i owdzie i okazuje sie, ze pomalowany metalowy element jest blizszy cialu doskonale czarnemu (i co ciekawe, wcale nie chodzi tu o kolor). Radiator na procku ciezko pomalowac dokladnie miedzy finami, ale anodowanie aluminium rowniez usprawnia oddawanei ciepla. No wiec chce oddac swojego Fortisa do zakladu zajmujacego sie galwanizacja i anodowaniem i zrobic taki zabieg. Nie wiem czy przyniesie to w tym wypadku wymierny efekt, ale koszt jest niski, a i radiator w czerni bedzie lepiej wygladal, wiec w razie niepowodzenia na marne nie pojdzie ;) Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OCM4n14k Opublikowano 13 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2014 Malowanie na pewno utrudni oddawanie ciepła, na 100%. Farba zadziała jak izolacja. Natomiast nie mam pojęcia czy tlenki powstałe podczas anodowania mają większą przewodność cieplną niż materiał, z którego wykonany jest radiator. Musiałbyś to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leven Opublikowano 13 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2014 Nie wiem, czy coś da anodowanie, bo jakoś nie umiem się doczytać nic na temat wydzielanego ciepła przez anodyzowane aluminium. Tu jest opisane, po co się anoduje: http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=anodowanie&?w=&name=Anodowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumka23 Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Cos do poczytania. http://www.audiostereo.pl/wplyw-koloru-na-dzialanie-radiatora_104444.html A na podstawie tej tabeli wynika, ze anodowane aluminium ma lepsza emisyjnosc: http://www.cmv-steck.de/download/Emissionsgradtabelle.pdf Co do farby jako izolatora- wydawaloby sie to logiczne, ale spojrz: Najlepiej obejrzec caly film, ale od 7 minuty jest sedno sprawy. Edytowane 14 Września 2014 przez Gumka23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptys Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2014 gumka jak chcesz poprawić wydajność to zmień chłodzenie na wydajniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumka23 Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Nie potrzebuje wydajniejszego chlodzenia. Na obecnym mam 60-63 stopnie w najbardziej wymagajacych grach. Po drugie wydajniejsze chlodzenie jesli sprzedalbym Fortisa to +/- 100zl, a tutaj to kwestia 30zl. Niby roznica nie duza, ale w trakcie kupna mieszkania robi roznice ;). Po trzecie to dla testow/zabawy/zrobienia czegos samemu. Jak sie uda to bedzie dla potomnych, a jak nie to bede mial ladnie czarnego Fortisa ;) ps. Leven- andowanie, nie anodyzowanie. :> Edytowane 14 Września 2014 przez Gumka23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KosiMazaki Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2014 @gumka A propos filmu to tu masz wyjasnione dlaczego Goście z MCM troszkę złe wnioski wyciągneli: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...