Jump to content
kulfi82

OCZ StealthXstream 2 600W problem z realizacją gwarancji

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich,

Od dwóch miesięcy bez sukcesu wojuje z moim OCZ 600W. Problem dość klarowny, po odpaleniu jakiejkolwiek gry 2-3 sec. i blackout komputera. Podmieniłem do testów OCZ na jakiegoś niedrogiego Thermala 500W i gram bez restartu ile wlezie. Podpinam OCZ, uruchamiam The Bureau XCOM Declassified i odcięcie zasilania. Spakowałem więc mój super zasilacz i wysłałem na gwarancję do Piaseczna. W odpowiedzi Pan z firmy realizującej serwis OCZ (nazwy nie przytoczę) odpisuje mi: "Zasilacz sprawny, testowano ok 6 godzin pod obciążeniem 200W w programach testujących grafikę 3D. W przeciągu tego czasu nie wykonał się ani jeden restart komputera". Nie ukrywając zaskoczenia podpiąłem zasilacz pod zestaw (podany poniżej) odpalam grę... i restart. System świeżo przeinstalowany, oryginalny W8.1 x64, najnowsze sterowniki NVidia + MB. Sprzęt testowałem w różnych kombinacjach, nawet na zintegrowanym GPU. Temperatury w spoczynku normalne, w stresie nie jestem w stanie przetestować bo kończy się to restartem w ciągu kilku chwil. Jak zachować się w takiej sytuacji ? Nie uśmiecha mi się kolejny raz wysyłać na swój koszt zasilacza tylko po to aby szpec po raz kolejny zwrócił mi go z UNS. Poradźcie Panowie co robić, zasilacz tani nie jest więc szoda spisywać go na straty.

 

Zestaw:

MB: ASRock Z77 Extreme4

Power: OCZ StealthXstream 2 600W

GPU: Asus GTX 560 DCII

Audio: Asus Xonar DS

RAM: Crucial 

SSD: Samsung 60GB + 1TB Seagate

Ballistix Sport XT 8GB

Obudowa: Carbide 300R

 

Zrzut z HWMonitora


 

Z góry dzięki za sugestie  :/

Edited by kulfi82

Share this post


Link to post
Share on other sites

 (kto sprawdza zasilacz 600W pod 200W). 

Serwis OCZ w Piasecznie.

 

Asus 560 DCII jest mocno podkręcony,płaci za to poborem prądu 120-150W.Bierze chyba więcej  od fabrycznie podkręconej GTX 560 TI.

Ok, zgadzam się, niech łyka nawet te 200W ale mamy tu jeszcze 400W zapasu. Procek max 140W, 2 dyski max 10W, no i 3 wentyle w 300R. W dużym zaokrągleniu podchodzimy do 400W... chyba, że coś pokręciłem. Tak czy siak, dziś ponownie wysłałem zasilacz na gwarancje dodatkowo umieszczając w kartonie opis jak powinno się testować zasilacz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz możliwość reklamacji u sprzedawcy to idź tą drogą. Trzeba było im jeszcze napisać, że jak jeszcze raz sprawdzą go tak niekompetentnie to zasięgniesz ekspertyzy bezstronnego rzeczoznawcy i w razie potwierdzenia tego co mówisz obciążysz ich kosztami tej ekspertyzy. Coś takiego warto napisać, możesz poszukać w google jak to dokładnie brzmi, ja tak na szybko to skleiłem, ale dużo daje takie coś. Nie wiem czy da coś z gwarantem, ale ze sprzedawcą zawsze daje efekt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co z nonsens, czytam to wszystko i nie dowierzam... Panowie, trochę rozsądku! Skoro serwisant zasilacz 600W obciąża tylko 200W wyciągając z tego wnioski, że jest sprawny i od razu wysyła Towar z powrotem, to chyba masz wszystko jak na tacy, że robią z Ciebie wała! Zasilacz ma tabliczkę znamionową i musi jej kryteria spełniać przy zachowaniu norm nie tylko przez 6h i to w dodatku przy określonej temperaturze deklarowanej przez producenta.

 

Serwisant dał ciała i na podstawie tego co Ci napisał piszesz mu jasno, że popełnił błąd więc to On musi przysłać kuriera i ponownie przetestować sprzęt pod odpowiednim do zasilacza obciążeniem i nic do tego nie ma Twój komputer! Możesz sobie ewentualnie do jakiegoś kolegi z mocniejszym sprzętem iść i sprawdzić dla świętego spokoju, czy zachowa się tak samo. Ale to tylko dla Twojej wiedzy, bo serwisanta nie powinno to nic interesować! On ma przetestować sprzęt który ma 600W i się pod tym podpisuje. W zasilaczu pewnie już kondensatory spuchły i tyle. Ale to takie diagnozowanie przez internet. Serwisant, jak chce być serwisantem, powinien mieć stosowny sprzęt i obciążyć odpowiednio Twoje PSU. Musisz znać swoje prawa, poczytaj, jak rozmawiać z takimi ludźmi i musisz być nie ugięty. Niestety w tym kraju mamy niski poziom i jak klient trochę nie ogarnia, to od razu to wykorzystują na swoją korzyść. 

 

Jak będzie nieugięty to możesz spróbować u rzecznika spraw konsumenta albo od razu do sądu, bo serwisant dał ciała w tym przypadku, o ile zrobił tak jak piszesz i jak będziesz to dobrze prowadził to wygrasz sprawę spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak jak poradziliście, twarda rozmowa ze sprzedawcą + ostra notatka wrzucona do paczki. Wczoraj dostałem informację, że zasilacz jest faktycznie uszkodzony ale niestety nie ma możliwości abym otrzymał nowego OCZ. Zaproponowano mi abym wybrał coś do kwoty 253PLN brutto:

 

Corsair Builder Series CX 500W 80+ Bronze Modular
lub
XFX Core TS 550W (80+ Bronze, 2xPEG, 120mm, Single Rail)
 
Z jednej strony się ciesze ale z drugiej prawie 2 miesiące czekania przez jakiegoś parchatego lenia.
Edited by kulfi82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...