Slazer Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Witam, kupiłem kartę graficzną, po pewnym czasie zaczęły pojawiać się artefakty, wysłałem ją na gwarancję, minęły 30 dni, człowiek od którego ją kupiłem napisał mi że "ze względu na przedłużającą się naprawę nastąpi zwrot zapłaconej kwoty. proszę podać nr konta do zwrotu." zapytałem się kiedy i ile zwrotu dostanę i dostałem coś takiego "Postaram się w poniedziałek. Mamy w rodzinie wesele. Jestem na wyjeździe za granicą i nie pamiętam ile zapłaciłeś.", więc odpisałem ""nie pamiętam ile zapłaciłeś" zaraz, a czy to aby nie czasami morelezwraca pieniądze? (do tego za tyle za ile się kupiło?)". I przybyłem na forum po poradę, czy dobrze rozumuję. Gdzieś wyczytałem że morele w razie braku możliwości naprawy lub wymiany zwraca tyle pieniędzy ile się zapłaciło, czyli ten pan teoretycznie dostał tyle ile zapłacił a mi chce dać mniej (tyle ile ja mu zapłaciłem) i się dzięki temu wzbogacić? Mogę coś z tym zrobić? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 zwróci ci tyle ile zapłaciłeś, właściwie jak miałes paragon to trzeba było reklamowac bezpośrednio, miałbys pełna kontrole nad sytuacją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Jeżeli masz na myśli to, że chciałbyś dostać więcej niż zapłaciłeś i w ten sposób się wzbogacić, to nie, nic nie możesz z tym zrobić, jesteś całkowicie na łasce osoby, od której kupiłeś kartę, o ile to ta osoba rozpoczęła procedurę reklamacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Dokładnie tak jak piszą wyżej jakbyś miał paragon/fakturę i samodzielnie zgłosił niezgodność towaru z umową to co innego, a tak odesłałeś kartę do osoby od której kupiłeś i ona jakby jest dla ciebie gwarantem w tej chwili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slazer Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Nie miałem możliwości samemu zgłoszenia gwarancji (konto na morele), kartę wysyłałem od siebie bezpośrednio do morele. Czyli nie da się nic z tym zrobić? Można jakoś nie zgodzić się ze zwrotem pieniędzy i zażądać identycznej karty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Przy gwarancji nie. Przy rękojmi tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Można się nie zgodzić, wtedy pewnie po prostu sprawa zawiśnie. Może jakimś rozwiązaniem było oddanie karty w którymś z netpunktów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomon Opublikowano 5 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2015 Nie miałem możliwości samemu zgłoszenia gwarancji (konto na morele), kartę wysyłałem od siebie bezpośrednio do morele. Czyli nie da się nic z tym zrobić? Można jakoś nie zgodzić się ze zwrotem pieniędzy i zażądać identycznej karty? Moze ja czegoś nie rozumiem ale czy to nie jest lepsze rozwiazanie abys dostał kwote którą zapłaciłes za karte - kupisz taka samą lub lepszą ( nie wiem jak długo używałeś tej która teraz wylądowała na gwarancji) i gwarancja biegnie od nowa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slazer Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Karta to była MSI 280x, dałem za nią 750zł + przesyłka no i + przesyłka na gwarancję. Teraz najtańsza MSI jest od ~800zł. (ciągle mówię o cenach z allegro) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Ogólnie to jak kupiłeś kartę na allegro od osoby prywatnej to nic nie możesz, żądać. W sumie to taka osoba mogła by ci powiedzieć, żebyś sobie sam załatwiał reklamacje, a tak robi to za ciebie. Lepiej załatwiać takie sprawy osobiście jeśli masz fakturę tylko musisz powiadomić np. morele, że zakupiłeś kartę od innej osoby i chcesz samodzielnie przeprowadzić proces reklamacyjny. A tak z trochę innej beczki, dla osób kupujących grafiki od osób prywatnych bez gwarancji. Według prawa osoba prywatna może nie dać żadnej gwarancji na kartę i na przykład wysłać ci popsutą kartę. Następnie odmówić zwrotu przyjęcia tej karty bo nie udzieliła na nią gwarancji i stwierdzić, że karta była sprawna. Czyli ty musisz udowodnić, że karta była popsuta zanim do ciebie dotarła. Na szczęście mało kto tak robi. Ale zdarzają się takie wynalazki na allegro. Bo mało komu chce się chodzić po specjalistycznych serwisach i robić ekspertyzy, bo bez tego nie można się ubiegać o zwrot kasy od osoby prywatnej. Jeśli chodzi o zakup od firmy to jest odwrotnie, oni muszą udowodnić i mają mało do gadania. Edytowane 7 Września 2015 przez lukadev Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...