Skocz do zawartości
tomon

Chyba padł I7 4770K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj własnie skompletowałem nową płyte główna do tego cooler - zwarty i gotowy zacząłem składac kompa po dość długiej jego bezczynności. 

Kilka miesiecy temu sprzedalem go ale podobno uszkodziła sie płyta głowna i kupujący mi go odesłał. 

Wczesniej procesor działał na AsRock Z87 Extreme4 .

Przed chwila wrzuciłem I7 do nowiutkiej płyty AsRock z97 Pro4 . 

 

Wszystko podłączone tak jak ma być ( nie jestem nowicjuszem w tych sprawach :) ) 

jednak po odpaleniu komputera zasilacz zakreci się raz a wentylator na coolerze wystartuje i po paru sekundach sie zatrzymuje. 

Sprawdzilem na boxowym chlodzeniu procesora - to samo. 

Mysle sobie - moze zasilacz - podpialem zasilacz pod stara plyte Abit IP35 - działa.

Zasilacz to Cirsair AX750.

 

Moje pytanie jest takie: W jaki sposob moge stwierdzic z jak najwiekszym prawodpodobienstem ze to jest problem z procesorem ( od momentu jak otrzymalem zwrot od sprzedajacego nie mialem jak sprawdzic procesora ) 

Mam jeszcze Plyte Z87 ale chyba bez pewnego CPU nic sie nie da zrobic.

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę zasilającą cpu i zobacz czy też komp od razu się wyłączy. Jeśli będzie kręcił wentylatorami do momentu wyłączenia, robisz kolejny test. Podłączone zasilanie ale bez cpu ;) jeśli też nie wyłączy się od razu, podejrzany na 99% będzie procesor.

 

Przy okazji sprawdzisz, czy nie pogiąłeś pinów w podstawce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę zasilającą cpu i zobacz czy też komp od razu się wyłączy. Jeśli będzie kręcił wentylatorami do momentu wyłączenia, robisz kolejny test. Podłączone zasilanie ale bez cpu ;) jeśli też nie wyłączy się od razu, podejrzany na 99% będzie procesor.

 

Przy okazji sprawdzisz, czy nie pogiąłeś pinów w podstawce.

Która to jest ta wtyczka od CPU ?