tomasz_lbn Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 Witam. Ostatnio spalił mi się zasilacz więc zakupiłem nowy mianowicie: Seasonic 650W Focus plus 80 gold Zamontowalem w komputerze, włączyłem i wszystko działało lecz nie robiłem nic na kompie prze kilka dni poza przeglądaniem stron www. Dzis z żoną postanowiliśmy obejrzeć film (serial na VOD, nic wymagającego) i niestety po paru minutach na ekranie pojawił się komunikat "brak sygnału", oczywiście wygenerowany przez sam monitor, sam komputer pracuje dalej, wiatrak na CPU chodzi, wiatrak na zasilaczu również, wszystkie diody się świecą włącznie z dioda na karcie graficznej. Jak myślicie czy mam pecha i nowy zasilacz jest uszkodzony czy też mogła paść karta, dodam że nawet nie ma prawa się zagrzać, wyłącza po chwili. Sam Windows jest włączony już z pół godziny (nie dotykam) i nic się nie dzieje. Reszta sprzetu: Płyta główna: MSI Z170-A PRO Procesor: i5-6600 3.3GHz Karta graficzna: Asus strix GTX 970 Przed uszkodzeniem starego zasilacza nic takiego się nie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Setnik Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 Spróbuj na karcie z procesora i już będziesz wiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 Tylko czy nie będzie tak że karta z procesora pobiera energię z innego miejsca w zasilaczu i pomimo uszkodzenia zasilacza może działać? Ale oczywiście spróbuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 Przełączyłem na zintegrowaną kartę i niby działa. Oglądam film już jakieś 30min i nic. Ale jak pisałem wyżej dalej nie jestem pewny czy to nie zasilacz. Jako ciekawostkę dodam że podczas uruchomienia prawym przyciskiem na pulpicie panelu sterowania NVidia, wyskakuje tam takie kręcące się logo w 3D nVidia, i od razu po 3 sec. komp mi się wyłącza, czyli to logo na tyle już obciąża kartę że ją wywala, dziwne. W końcu wyjąłem kartę fizycznie z kompa i przepiąłem display port w wejście z płyty i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 (edytowane) Panowie pobawiłem się temperaturami i zauważyłem że kartę odpina przy ok 50st. Ustawiłem więc w MSI afterburner załączanie wiatraków tak by nie dopuszczały do wyłączenia. Uważam że te 50 stopni to trochę nisko, stąd moje pytanie: Jak zmienić tą max temp. GPU, w biosie nie znalazłem albo tak to się nazywa że ja nie wiem że to właśnie to. Niestety zapuscilem 3dmarka i po 10sec. karta sie wyłączyła. Czyli to nie wina temperatury, chyba bez podmiany karty się nie obędzie. Edytowane 1 Stycznia 2019 przez tomasz_lbn Aktualizacja informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Setnik Opublikowano 1 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2019 Bo prawdopodobnie jeszcze siedzi jeszcze grafika lub płyta główna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 2 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2019 (edytowane) 8 godzin temu, Setnik napisał: Bo prawdopodobnie jeszcze siedzi jeszcze grafika lub płyta główna. Jak teraz najszybciej zdiagnozować co się uszkodziło? Mam zamiar wziąć wieczorem kartę graficzną i pojechać z nią do szwagra na podmianke, to kartę wykluczy ewentualnie. A płytę główną jak sprawdzić? Edytowane 2 Stycznia 2019 przez tomasz_lbn Poprawa błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Setnik Opublikowano 2 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2019 Z płytą trochę gorzej bo uszkodzeń nie widać, a na integrze będzie stabilnie, lecz jak sprawdzisz grafikę będzie coś już wiadomo. Odinstaluj sterowniki NV i zainstaluj sobie coś z serii 399 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 2 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2019 (edytowane) Po rozmowie telefonicznej z pobliskim serwisem komputerowym postanowiłem zawieźć im całe pudło bo niby diagnoza za darmo. Zobaczymy co powiedzą. Jedno co gość powiedział po otworzeniu obudowy to że karta graficzna jest wygięta od ciężaru i to pewnie dlatego, fakt karta jest dość duża i trochę ją gnie do dołu ale to moim zdaniem raczej nie to, a poza tym komp przez niemal 3 lata tak pracował, wysypał się po awarii zasilacza. Znalazłem podobny problem z gtx970 dla zainteresowanych, nikt nie pisze o problemach w działaniu: Edytowane 2 Stycznia 2019 przez tomasz_lbn Wstawienie odnosnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Setnik Opublikowano 2 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2019 Jedynie co karta może zepsuć to slot PCI Express x16 Wtedy przekładasz do drugiego i powinno działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 6 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2019 Serwis potwierdził że uszkodzona jest karta, mam szczęście bo okazało się że ten model ma 3 lata gwarancji a kartę zakupilem w lutym 2016. Mam tylko nadzieję że na gwarancji nic nie podważą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 Dziś dostałem info z x-kom że karta została sprawdzona przez serwis zewnętrzny i jest w 100% sprawna! Jakaś kpina z ich strony. Pan przez telefon powiedział że mogę się odwołać od decyzji. Karty jeszcze fizycznie nie odebrałem ale dziś odbiorę i spróbuję z nią gdzieś pojechać w celu sprawdzenia, włożyć do innego kompa. Bo już sam nie wiem. Zna ktoś serwis w Lublinie lub okolicach który mógł by rzetelnie sprawdzić taką kartę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firedash Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 @tomasz_lbn Skoro na serwisie tak stwierdzili, to zapewne sprawa jest, ja bym na twoim miejscu jeszcze spróbował podpiąć do drugiego slotu, może tu jest problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) Podpinałem, nie działa Edytowane 6 Lutego 2019 przez tomasz_lbn Błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 3 godziny temu, Firedash napisał: @tomasz_lbn Skoro na serwisie tak stwierdzili, to zapewne sprawa jest, ja bym na twoim miejscu jeszcze spróbował podpiąć do drugiego slotu, może tu jest problem. Podpinałem. Nie dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@nita Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 Skoro wcześnie padł Ci zasilacz, możliwe, że uszkodził coś na płycie głównej. Musisz sprawdzić swoją kartę u kogoś innego lub inną na swojej płycie głównej.Innej rady nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firedash Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) Też mi się wydaje, że najbardziej prawdopodobna wersja to to, że poprzedni zasilacz pociągnął jakiś element ze sobą. Pisałeś wyżej, że chciałeś do kogoś jechać sprawdzić kartę, może zrób to i w 100% wykluczysz, że z grafiką jest coś nie tak, wystarczy ktokolwiek ze składakiem. Edytowane 6 Lutego 2019 przez Firedash Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 4 minuty temu, Firedash napisał: Też mi się wydaje, że najbardziej prawdopodobna wersja to to, że poprzedni zasilacz pociągnął jakiś element ze sobą. Pisałeś wyżej, że chciałeś do kogoś jechać sprawdzić kartę, może zrób to i w 100% wykluczysz, że z grafiką jest coś nie tak, wystarczy ktokolwiek ze składakiem. Tak miałem zrobić, ale na początku oddałem kompa do lokalnego serwisu bo nie wiedziałem że Asus daje 3 lata gwarancji producenta. Oni stwierdzili że karta leży więc zadowolony oddałem do xkomu. A tu karta wraca i twierdzą że jest ok. Dzwoniłem do tego serwisu i mają mi dać ekspertyze potwierdzającą usterkę. A na własną rękę pojadę do szwagra i wloze kartę do niego bo już zgłupialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@nita Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 Skoro serwis uważa, że uszkodzona jest karta, jedz do nich, niech włożą sprawną i przekonasz się, że z płytą wszystko jest ok. Jeśli mają racje to x-kom wali w ch...a albo niezbyt dokładnie ją sprawdzili(o ile w ogóle). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firedash Opublikowano 6 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2019 @B@nita Sklep, czyli w tym przypadku x-kom chyba nic z tą kartą nie robi poza przesłaniem jej do serwisu producenta, chyba że się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nemayu Opublikowano 13 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Może dosłownie nic nie robić. Przyjąć i odesłać mając nadzieje, że odpuścisz. Sprawdź czy działa w innym kompie i jeśli nie działa ślij na rękojmie. Masz 12 miesięcy na zgłoszenie rękojmi, więc jeśli usterkę stwierdzisz w 24 miesiącu to masz jeszcze 12 miesięcy na zgłoszenie, czyli w sumie 36 miesięcy. Możesz też zarejestrować się na stronie:https://www.asus.com/support/product/aprp/?lang=1045 i zadać pytanie czy produkt o takim numerze S/N był w ogóle u nich na gwarancji. Edytowane 13 Lutego 2019 przez Nemayu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz_lbn Opublikowano 14 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2019 13 godzin temu, Nemayu napisał: Może dosłownie nic nie robić. Przyjąć i odesłać mając nadzieje, że odpuścisz. Sprawdź czy działa w innym kompie i jeśli nie działa ślij na rękojmie. Masz 12 miesięcy na zgłoszenie rękojmi, więc jeśli usterkę stwierdzisz w 24 miesiącu to masz jeszcze 12 miesięcy na zgłoszenie, czyli w sumie 36 miesięcy. Możesz też zarejestrować się na stronie:https://www.asus.com/support/product/aprp/?lang=1045 i zadać pytanie czy produkt o takim numerze S/N był w ogóle u nich na gwarancji. Sprawa stanęła na tym że prywatny serwis o którym wspominałem wystawił mi oficjalną diagnozę, i z tą diagnozą karta została odesłana jeszcze raz, bez odbierania jej z xkom'u. Gość w X powiedział że tak będzie lepiej, że odmawiam przyjęcia. Na razie czekam, dam wam znać jak się temat zakończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadi73 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2021 Jak tam ? wyjaśniła się sprawa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...