Skocz do zawartości
CzlowiekBeton

Upgrade sprzętu pod rendering.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jakiś czas temu zakupiłem taki oto sprzęt pod 3D/rendering/CAD.

Cytat

AMD Ryzen Threadripper 1920X, 3.5GHz, 38M ( YD192XA8AEWOF )
Asus Prime X399-A (90MB0V80-M0AAY0)
G.Skill Ripjaws V DDR4, 2x8GB, 3200MHz, CL16 (F4-3200C16D-16GVKB)
ADATA XPG SX8200 240G PCIe x4 NVMe (ASX8200NP-240GT-C)
Chieftec PROTON BDF-750C 750W
MSI GeForce GTX 1060 ARMOR OC V1 6GB GDDR5 (192 Bit) 2xHDMI, DVI, 2xDP, BOX (GTX 1060 ARMOR 6G OCV1)

Jak widzicie kluczowym dla mnie był procesor, gdyż mój silnik do renderowania, nie wykorzystywał wcale GPU.

Teraz to się zmieniło i chciałbym zrobić upgrade GPU i dodać jeszcze raz tyle RAM.

Czy może mi ktoś doradzić, czy obecny sprzęt będzie w jakimś stopniu ograniczał możliwości rtx3060/70/80 itd.?

Skupiam się tylko na nvidii, gdyż potrzebuję CUDA. Czy przy takim upgradzie potrzebuję również wymienić PSU?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli silnik renederujący jest sensownie napisany to CPU nie powinien ograniczać GPU - choć 1920X to już leciwy procek a do tego troche ciągnie prądu - na plus - duża liczba linii PCIe, QuadChannel. Miałem takiego -> https://valid.x86.fr/ugtpa5

ugtpa5.png

ale wysoki pobór energii w idle spowodował że zmieniłem go na 3900X

Pamięć dodatkowa jak najbardziej - dwie kosci 8GB lub wymiana na 4x16, jeżeli będzie to jedna grafika to nawet 3080 powinno dać radę z tym zasilaczem (moja 3080 potrafi pociągnąć 370W, proc do 150W)

Twój procek o ile nie jest podkręcony to też gdzieś do 150-160W pociągnie wiec 750W jeszcze da rade

Edytowane przez Raptor
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, CzlowiekBeton said:

Cześć.

Jakiś czas temu zakupiłem taki oto sprzęt pod 3D/rendering/CAD.

Jak widzicie kluczowym dla mnie był procesor, gdyż mój silnik do renderowania, nie wykorzystywał wcale GPU.

Teraz to się zmieniło i chciałbym zrobić upgrade GPU i dodać jeszcze raz tyle RAM.

Czy może mi ktoś doradzić, czy obecny sprzęt będzie w jakimś stopniu ograniczał możliwości rtx3060/70/80 itd.?

Skupiam się tylko na nvidii, gdyż potrzebuję CUDA. Czy przy takim upgradzie potrzebuję również wymienić PSU?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

jaki to silnik ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, CzlowiekBeton said:

Kiedyś: archicad + maxwell render 2 (teraz nowe wersje zdaje się, już liczą kartą graficzną)

Teraz: blender + cycles / corona

Przy Cycles/Cycles X CPU nie będzie ograniczać grafiki , w Blender 3.1 modyfikator subdivision surface jest liczony przez GPU. Osobiście Blendera używam pod Linuksem , chodzi szybciej i stabilniej niż wersja pod Windows. Pamięć do dołożenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, Setnik said:

Tak jak pisał @raptor.
Moim zdaniem max RTX3080 i Ram ile się uda obsadzić.
Jak coś więcej i duże projekty to zalecam wymianę zasilacza na 850W

Może sobie obsadzić nawet 128GB ram tyle że po co ? Przy dużych projektach i tak braknie VRAM'u na 3080 , zostaje albo 3090 albo render farma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, masin napisał:

Może sobie obsadzić nawet 128GB ram tyle że po co ? Przy dużych projektach i tak braknie VRAM'u na 3080 , zostaje albo 3090 albo render farma.

Jak ma się vram na gpu do ramu w komputerze. One się nie uzupełniają? 

Strasznie dużych projektów nie robię, ale archiviz i duża liczba zieleni w wizce skutecznie potrafi zabić każdą maszynę. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie uzupełniają się , w RAMie masz całą scenę (siatki, modyfikatory ,tekstury, światła , mapy hdri etc ), aby to wygenerować na GPU całość jest przerzucana do VRAM GPU i jeżeli wielkość sceny przekroczy ilość VRAM na GPU to zostaje Ci liczenie przez procesor. Lewy prawy róg masz statystyki sceny w tym ile scena zajmuje w pamięci RAM a ile podczas generowania na GPU czyli VRAM.

Screenshot from 2022-03-18 09-45-32.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...