Skocz do zawartości
Hajmon3

PS 3.0 - rewelacja

Rekomendowane odpowiedzi

PixelShader 3.0 w NV36 - 14:21

Maciej Wieńszczak | źródło: TheInquirer

Jak donosi TheInquirer, jego "dobrze poinformowane źródła" wydobyły od jednego z pracowników NVIDIA informację, iż w chipie GeForce FX 5900 zaszyto sprzętową implementację Pixel Shaderów w wersji 3.0, lecz jest ona software"owo zablokowana w sterownikach. Miało to wyjść na jaw podczas wewnętrznych testów z wykorzystaniem jednostki PS3.0, podczas których ujawnił się sprzętowy błąd. No cóż, ciekawe czym zaskoczy nas gigant z Santa Clara. Wydajność shaderów jej najmocniejszego dziecka jest, co by tu mówić, żenująca, sytuacja z PS 3.0 przywodzi na myśl wsparcie DirectX 9.0 w FX 5200, niskobudżetowej wersji nowego rdzenia. Ciekawe, czy informacje te okażą się prawdą...

 

No coz ledwo PS 1.4 obsluguje (Adwanced pixel shader w 2001 3dmarku) a tu sie okazuje ze PS 3.0 wspiera :lol:

 

P.S. w artykule jest blad NV35 = FX 5900 a nie NV 36 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli najszybsze FX-y ledwo dają radę w Direct 9.0, w którym byle Radeon 9600 kopie kartę za 3000 zł, to jaką będzie paranoją wymuszać na NVIDI testy na PS 3.0?! :P

 

A co do NV 36- mają podobno w niej wzmocnić te shadery, ciekawe z jakim skutkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na nvision.pl napisali ze chodzi o NV36 :

W Internecie możemy znaleźć informację jakoby nowy procesor graficzny firmy NVIDIA NV36 posiadał obsługę Pixel Shader wersji 3.0. Jednak nie ma obecnie sterownika który pozwoliłby to wykorzystać. To samo źródło, czyli serwis The Inquirer twierdzi, że podczas wewnętrznych testów Pixel Shader 3.0 u NVIDIA wystąpił jakiś poważny błąd sprzętowy. Nie wiadomo, czy jest to prawda jednak kwestia sterownika - może ma jakiś związek z przyszłym wydaniem nowych Detonator 50.xx? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam że się mylicie słaba wydjnośc PS2.0 może być własnie spowodowana intelpelacją i optymalizacją karty pod kątem PS 3.0.

Pozatm przypomina to sytuacje z HT, było zały czas w P4 ale było zablokowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dyskusja jest bezprzedmiotowa: pokażcie mi programy (oprócz 3dmark03) wspierające PS 2.0. Ba pokażcie mi wspierające PS 1.4 (te można chyba policzyć na palcach jednej ręki.

Przez wspieranie shaderów rozumiem pełne ich wykorzystanie np demko nature w 3dmark 2001 wspiera shadery w pełni bo jego wydajność nie zależy od mocy procka. Co innego wykorzystanie shaderów tylko do pewnych efektów - vide morrowind (fajna woda) ale w tej grze wydajność grafiki zależy w 80% od procka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu następna rewelka w sprawie HL2 i NV

Kolejna część Half-Life2 robi wokół siebie prawdziwe zamieszanie. NVIDIA pronuję HL2 w swoim nZone - z drugiej strony pojawiają się bardzo ciekawe informacje. Otóż seria GeForce FX nie za dobrze radzi sobie z Half-Life2 - prasuje powiedzieć, że GeForce FX 5900 Ultra raczkuje wydajnością w stosunku do RADEONa 9800PRO. Na dodatek mówi się o tym, iż HL2 ma być dodawany do kart ATI jako dodatkowe oprogramowanie - jednak nie liczyłbym, że znajdziemy go w low-endowych wersjach kart. 

Całość rozpoczęła się po testach serwisu Beyond3D (no cóż, serwis ostatnimi czasy też jest nieco kontrowersyjny ...) w grze Tomb Raider : Angel of Darkness. Owa gra intensywnie wykorzystuje Pixel i Vertex Shadera w wersji v2.0. A w tym przypadku karty NVIDIA uzyskuje znacznie niższe wyniki (widać to dobrze nawet w benchmarku Mother Nature z 3DMarka03). Jeżeli NVIDIA nie poprawi jakoś owej wydajności, to HL2 może okazać się kolejnym gwoździem w nodze NVIDIA.

Źródło: nvidia.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kucyk to nie taka rewelka bo o tym zrobil ktos osobny topic i dosc interesujaca rozmowa sie odbyla.

A PS 3 w FX ?

Hmm, niby po cholere mieliby to implementowac ?

Po drugie dlaczego NV o tym nie mowila w celach reklamowych jak wypuszczala NV35 ?

Game nature mozna rowniez uruchomic na kartach dx7 no ale takie ozsukiwanie nie ma sensu.

Caly ten szum z dx9 u GFFX jest tylko stekiem bzdur wg. mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zródło TheInquirer2 podaje że

R350 i R360 oprócz PixelShader w wersji 2.0 posiada także 2.1 i 3.1 następne wesrje odblokowywane są przez odpowiednie sterowniki.

Informacje tą dostarczył anonimowy pracownik Ati, który jednak nie chciał ujawnić swojego nazwiska.

Dodał jednak że nieoficjalnie i oficjalnie takie sterowniki jeszcze nie istnieją, ale zapewnił nas również, że opcja umożliwiająca włączenie

w/w funkcji zostanie zaimplementowana w najnowszych sterownikach omega. Opdał jeszcze jedną ciekawą informację, że takie same pixelshadery zostały zaimplementowane w R300 jednak z powodów marketingowych nie zostały uruchomione. Można to jednak zrobić modyfikując nieznacznie pewne połączenia na PCB podobnie jak to miało miejsce ze zmianą R9500 na R9700.

 

Nasz tajemniczy informator skomentował też testy wykonane przy pomocy TombRaider. Jego zdaniem właśnie ten program jest w stanie uruchomić pixelshader w wersji 2.1 i to dlatego R9800 tak przewyższa

w wydajności FX5900 który posiada PixelShader 2.0 i 3.0.

 

 

 

Pozdrówka :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dyskusja jest bezprzedmiotowa: pokażcie mi programy (oprócz 3dmark03) wspierające PS 2.0. Ba pokażcie mi wspierające PS 1.4 (te można chyba policzyć na palcach jednej ręki.

Przez wspieranie shaderów rozumiem pełne ich wykorzystanie np demko nature w 3dmark 2001 wspiera shadery w pełni bo jego wydajność nie zależy od mocy procka. Co innego wykorzystanie shaderów tylko do pewnych efektów - vide morrowind (fajna woda) ale w tej grze wydajność grafiki zależy w 80% od procka.

TR: Angel Of Darkness :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh.... dla mnie to jaja.... za niedlugo sie okaze ze w gf4 bedzie sie dalo za pomoca spacjalnych driverów odblokowac PS 4.0 i ze jak wyjdzie za 3 lata dx11 to bedzie z nim full zgodna, ale na to ATI odpowei ze przewidziala to tworzac R200, ktory wyprzedza sterowniki o jakies 10 lat i jest full zgodny z dxx 2.0 (Direct XX :wink:) zastapca dx , ktory sie prwadopodobnie ukaze za 5 lat, ale gry go wykorzystujace wyjda dopiero za 15 lat.....

 

Dla mnie cala ta sytuacja wydaje sie smieszna, jeszcze dx80 zadko jest gry ful wykorzystywany.... heh marketing robi swojie (ogolnie dx9.0 to jest jedna wielka marketingowa chała dlatego gir do tego nie robia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh.... dla mnie to jaja.... za niedlugo sie okaze ze w gf4 bedzie sie dalo za pomoca spacjalnych driverów odblokowac PS 4.0 i ze jak wyjdzie za 3 lata dx11 to bedzie z nim full zgodna, ale na to ATI odpowei ze przewidziala to tworzac R200, ktory wyprzedza sterowniki o jakies 10 lat i jest full zgodny z  dxx 2.0 (Direct XX :wink:) zastapca dx , ktory sie prwadopodobnie ukaze za 5 lat, ale gry go wykorzystujace wyjda dopiero za 15 lat.....

 

Dla mnie cala ta sytuacja wydaje sie smieszna, jeszcze dx80 zadko jest gry ful wykorzystywany.... heh marketing robi swojie (ogolnie dx9.0 to jest jedna wielka marketingowa chała dlatego gir do tego nie robia)

Popieram, popieram. Masz u mie piwo :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh.... dla mnie to jaja.... za niedlugo sie okaze ze w gf4 bedzie sie dalo za pomoca spacjalnych driverów odblokowac PS 4.0 i ze jak wyjdzie za 3 lata dx11 to bedzie z nim full zgodna, ale na to ATI odpowei ze przewidziala to tworzac R200, ktory wyprzedza sterowniki o jakies 10 lat i jest full zgodny z  dxx 2.0 (Direct XX :wink:) zastapca dx , ktory sie prwadopodobnie ukaze za 5 lat, ale gry go wykorzystujace wyjda dopiero za 15 lat.....

 

Dla mnie cala ta sytuacja wydaje sie smieszna, jeszcze dx80 zadko jest gry ful wykorzystywany.... heh marketing robi swojie (ogolnie dx9.0 to jest jedna wielka marketingowa chała dlatego gir do tego nie robia)

Popieram, popieram. Masz u mie piwo :wink:

ja też popieram ale czasem demka fajnie zobaczyc na PS 2.0 w sumie można powidzieć że karty na DX 8.1 są dla normalnych zrównoważonych i rozsądnych graczy a karty na DX9.0 są dla maniaków którzy dla jednego demka wydadzą o 1000zł wiecej żeby zobaczyć inaczej wyglądającą flare:) Czy tacy jak ja powinni się leczyć tylko nie mówcie że tak bo to bedzie wyrok na mnie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...