Skocz do zawartości
fit

WC rev 2.0a by fit (duze i zdjecia - modemowcy beware)

Rekomendowane odpowiedzi

jako że kilka osób mnie prosiło abym zaprezentował swoj projekt - oto kilka zdjęć części pierwszej rewizji dwa :D

 

celem projektu bylo zbudowanie cichego PC - wydajnosc i inne parametry takie jak temperatura chlodziwa, procka czy C/W bloku mnie nie interesują - nie będę odpowiadał na pytania a ile ma procek itd...

(AXP MPMW0306 1,75V 215x11,5=2,48GHz, R9k8Pro 450/370)

 

całe moje WC jest podzielone na 2 niezależne części - część we wnętrzu kompa i wymiennik/pompka; podyktowane to jest mobilnoscią i niezależnoscią rozwiązań

 

jest to moje drugie WC w pierwszym mialem blok wiercony na P4, pompke 600l/h i nagrzewnice od poloneza - wszystko upchane w Cheftec Dragon - rozwiazanie z pozoru dobre jednak zestaw wcale nie byl mobilny

 

bude sprzedalem (zasilacz sobie zostawilem) no i zamówiłem w kwietniu 2003 bloczek u popixa :D

w miedzy czasie przerzucilem sie z P4 na Athlona zmieniłem 3x mobo i 2 razy grafę - bloczku nadal nie było (greets for Popix & co)

w pierwszej rewizji mojego WC zrobiłem 2 ciekawe elementy zestawu:

 

1.ZASILACZ

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

zrezygnowalem z wylutowywania MOSFETów i przenoszenia ich na osobny blok - zrobilem po prostu z rurki miedzinaej 12mm, kolanek i płaskownika miedzianego wymiennik ciepla i przymocowałem go do istniejących radiatorów - przy odrobinie wprawy rozwiazanie jest proste w realizacji i skuteczne

jedyną jego wadą jest POŁĄCZENIE masy wysokiego i niskiego napięcia (kopiujących pomysł ostrzegam przed mozliwymi skutkami)

wyjscia z zasilacza kolankami pod dziwnymi kątami są spowodowane dopasowaniem do pozostalych elementów (jak widac jednego kąta nie trafiłem - wiercony blok miał inne wejscie)

opornik przy wiatraku zapewnia 500RPM i dzialającą regulację obrotów (jak nie bylo WC to 1200RPM)

 

2. DYSK TWARDY

 

Dołączona grafika

 

tutaj podobnie - rurka miedziana Twoim przyjacielem jest - 2 płaskowniczki dolutowane do rurki 12mm i całe chłodzenie gotowe - dysk zamontowany jest w pozostalosciach po szufladzie - rurka wklejona bezbarwnym silikonem a calosc otoczona gruba warstwą pianki z karimaty - niestety Barcauda 7200.7 jest znacznie glosniejsza od mojej ukochanej BIV

 

Wlot wody do kompa jest zrobiny na stałe - dysk i zasilacz są pierwszymi elementami chlodzonymi przez wode - wiem ze to moze niezgode z teorią ale wygodne... brakuje mi tu dwustronnych szybkozlaczek ktore moznaby zamocowac do otworu w blasze - wlutowalem po prostu kawałek rurki 12mm

 

Dołączona grafika

 

no ale kilka dni temu dostalem paczke z bloczkami.... po prostu piękne 90% profesjonalizmu!!! wielki plus dla W&P za jakość (chociaz łyżka dziegciu zaraz się znajdzie)

 

oto 2 postawowe bloczki zamontowane do Abita NF7-S

 

Dołączona grafika

 

a to bloczek na radku z podfrezowaną krawędzią na shima:

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

tu wyłazi amatroszczyzna naszych pionierów:

 

Dołączona grafika

 

jak widac - aby zamocowac blok na NB trzeba wykrecic jedną ze śrubek przytrzymujących top - to po prostu porazka - wiem ze top zostal zmieniony ale na "oko"problem moze pozostac

 

Dołączona grafika

 

a to kolejny dramat naszych projektantów - tym razem motylki do mocowania bloku zahaczają o złączki - zastanówcie sie jak zamocowalem blok majac do dyspozycji takie coś ??

 

Dołączona grafika

 

to "coś" czyli mocowanie bloku to najwieksza porażka całej imprezy - nagwintowany pręt M4 uciety chyba dremelem nawet nie zfazowany - palce mozna sobie pociąć o ostre krawędzie gwintu.... WSTYD!!! do tego sprężynki o nieznanej twardosci...

 

a oto najwięksi bohaterowie calego projektu:

 

Dołączona grafika

 

dwie rurki 12mm w ksztalcie litery U - połaczenia miedzy blokami - dzięki nim mozliwe staje sie takie coś:

 

Dołączona grafika

 

czysta i prosta operacja - dzieki szybkozłączkom montaz i demontaz jest trywialny

 

zmontowany zestaw wyglada tak:

 

Dołączona grafika

 

jak widac - woda zasilajaca kompa węzem 16/12 plynie przez dysk, potem zasilacz nastepnie trafia na CPU gdzie sie rozdziela się na NB i GPU i opuszcza kompa 2 wężami 12/10

 

aktualnie do chlodzenia wody uzywam "poloneza" ze szroudem i wiatrakiem 12cm na 5V

 

Dołączona grafika

 

a chłodziwo pompuje PH802 (za duza wg mnie woda płynie ze hej, no i nie wiem jak zlikwidowac buczenie slyszalne w nocy - kupie pewnie eheima jak go usłyszę na wlasne uszy :D)

 

do zrobienia - zapakowanie nagrzewnicy i pompki do obudowy (to już mam gotowe tylko PH za duza i nie miesci mi sie do zbiorniczka) oraz zrobienie "czystego" wyjcia wody z kompa - marza mi sie szybkozlaczki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No aldnie to wyglada. ale mam pewne zastrrzeznia, co do budowy szroudem, czy nie powoduje on wzrostu tem(ta pianaka jest raczej izolatroem) a jak wiafomo na brzegach rowniez jest wydalane cieplo. do tego zastanawiaja mnie ter rurki, przy nastepnej zmianie mobo, grafy, itp bedziesz musial przerabiac(przelutowywac) rurki. ale po za tym spox, ladne wykonanie:))

no i chlopaki od loczkuj musza chba jeszcze rtosze kporacowa.... a sie zastawialem na kupnem ale zobaczym jak jest z nowym topem: :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

erm ... a za moich czasow shroud poprawial chlodzenie ... :D

 

fit - bardzo ladnie zlozone. ale mam pomysl na ten zasilacz - gdyby rozciac te dwie czesci "U" i nastepnie polaczyc je krotkim kawalkiem weza, to przy zalozeniu, ze woda nie przewodzi pradu byloby ok. oczywiscie powstaje problem zlaczy rurek/nieszczelnosci w zasilaczu, ale zakladajac np 3 zaciski w miejsce 1 moznaby sie chyba poczuc w miare pewnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez to jest najnormalniejszy w swiecie uklad, z wyjatkiem wlasnie tego, ze fragmenty sa w miedzi (no i tego zasilacza/hdd przed cpu, ale to wymogi obudowy) a poza tym woda i tak bedzie chlodniejsza od gpu i nb, wiec bedzie je chlodzic, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"

to "coś" czyli mocowanie bloku to najwieksza porażka całej imprezy - nagwintowany pręt M4 uciety chyba dremelem nawet nie zfazowany - palce mozna sobie pociąć o ostre krawędzie gwintu.... WSTYD!!! do tego sprężynki o nieznanej twardosci...

"

 

nie dremelem tylko szlifierką :D

 

teraz nam sie juz takie nie zdarzaja :)

 

sprezyny maja odpowiednia twardosc, tu akurat nie wiem czy to zarzut czy jak, bo sprezynki sa super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"sprezyny maja odpowiednia twardosc, tu akurat nie wiem czy to zarzut czy jak, bo sprezynki sa super."

 

Zwroc uwage, ze tylko Mate i CFD jest dodaja do swoich zestawow. Takie mocowanie to podstawa, a sprezyny maja odpowiednia twardosc, zeby utrzymac blok w odpowiedniej pozycji, rownomiernie dociskajac go do proca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"

nie dremelem tylko szlifierką :D

 

teraz nam sie juz takie nie zdarzaja :)

Fajnie że się teraz nie zdarzają ale tym partactwem na początq zraziliście do siebie sporą ilość potencjalnych klientów :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taa, niestety, poczatki bywaja czesto trudne i czesto przychodzi nam sie pewnych rzeczy uczyc po fakcie. Po kolei wiec:

 

:arrow: nowe topy zmienily diametralnie sytuacje, sa wreszcie odpowiednio wieksze wiec nie ma problemu z wpuszczeniem glowek w srodek, co skutecznie eliminuje wszystkie kolizje. Do tego standardem juz sa sprezynki takze do NB/GPU wiec dodatkowo jest pewniej z tym.

 

:arrow: kazdy z gwintowanych pretow jest ladnie szlifowany (popixs o to osobiscie dba) wiec tutaj takze jest lepiej

 

:arrow: z haczeniem o zlaczki to niestety problemu nie prezwidzielismy (jak tez np. producenci atlantisa :lol: ja musialem obcinac skrzydla motylka zeby sie krecic dalo), juz jest czesciowo rozwiazany przez stosowanie w standarcie sprezynek, caly czas poszukujemy wiekszych mosieznych "srubek", wtedy problem zniknie calkowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polaczenia bloczkow rurka sa na prawde niezle. Szacun. Tylko sie tak zastanawiam, czy ten wymiennik ciepla na regulatorach w zasilaczu i przy dysku zdaje egzamin. Miedzy rurka a radiatorem jest bardzo mala powierzchnia wymiany ciepla. Moze daj tam wiecej lutowia?! Zwiekszysz powierzchnie, ale nie wiem, czy srebro Ci nie wyplynie jak dasz go wiecej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyna ma słabą przewodność cieplną, ale tu zda egzamin.

Będzie oddawać ciepło, słąbo bo słąbo ale będzie. I ta wydajność wystarczy, gdyż normalnie nie potrzeba z owych części odpierć dużo ciepła.

 

Lutowanie srebrne na większej powierzchni - fajna rzecz może ale w mojej opinii zbyteczna. Może być to dobre jeśli by ktoś robił lutowany blok na CPU (np wystjące części lutowane do podstawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Calkiem fajne (lubie samodzielnie robione zestawy).

 

Nie podoba mi sie

- syf w obudowie

- chlodnica i pompka wywalona na zewantrz

- plastikowe opaski zaciskowe na wezach (mozesz dac KROPELKE, trzyma swietnie i nic nie bedzie przeciekalo)

- kolanka 1x90* zamiast 2x 45*

- te polaczenia miedzy blokami zrobilbym z kolanek i weza, bo zawsze bedziesz mogl to minimalnie zgiac, a sama miedz juz jest na sztywno

 

Ogolnie fajnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8O nie za niski ten wynik ?? Powinno byc z 7000 najmarniej

wynik jak wynik - zeby zrobic wynik trzebaby miec swieży system, wysrubowane FSB i dual channel właczony... a ja nie grywam w 3DMarka... ciekawą rzeczą jest to, że musiałem nieco obniżyć częstotliwość pamięci na grafie - brak przepływu powietrza powoduje ze sie grzeją bardziej? a co do radiatorów na MOSFETy to Berkut masz rację (jestem ofiarą takiej awarii na epoxie) ale po prostu nie uznaje przyklejania taśmą dwustronną - pozyjemy zobaczymy a epoxa wymienili na gwarancji...

 

jeżeli chodzi o rozdzielenie wymiennikow w zasilaczu - to chyba nic nie da - jak bedzie nie daj Boze przebicie na mase z wysokiego to poleci po wodzie jak nic... - powinien zadzialac bezpiecznik lub różnicówka

 

wymiennik w zasilaczu zdaje egzamin na 100% - w Chieftecu jest automatyczna regulacja obrotow wiatraka i chodzi caly czas na minimum (500RPM po zduszeniu opornikiem) - bez załączonego WC ma 1200RPM

 

teraz do Popixa - sprężyny są wg mnie za miękkie - zresztą - jezeli jesteście profesjonalistami (mocno w to wierzę) to powinniscie wiedziec jakie obciazenie przykladacie - w specyfikacji athlona jest napisane jak byk - max static load 30 lbf - ile ma wasza sprężynka? wg mnie to bardzo ważne - w tej chwili mam spręzynki skręcone na maxa a load idzie z grubych podkładek z PCV (jak sprężynki są niedokręcone na 1 mm to blok mozna łatwo przekrecić) - a z motylkami - nie mam pomysłu poza scieciem koncowek (to najprostrze) - ja mocowałem blok od DRUGIEJ strony mobo - uzyłem zamiast Waszych prętów śrubę M4 i kręciłem nią od łba

 

top na grafę skopany - to wiecie - ale widze ze nie sprzedajecie aktualnie bloczkow na GPU wiec jest szansa ze nastepny bedzie OK - zwróccie uwagę że tak naprawdę to NAJWAZNIEJSZY TOP w całym kompie - na dwie śruby mocujesz blok do czipa którego ukruszenie kosztowac moze 2000pln!!! zrezygunjcie z uniwersalizmu - zróbie porzadny TOP do Radków - z podfrezowanym dołem - i macie rzesze zadowolonych klientow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwol, ze sie wtrace:

Kto bedzie Ci robil top dla kazdego rodzaju MOBO, GRAFY, innego ulozenia mosfeta, itp? Przejdz sie to zakladu i zapytaj ile kosztuje frezowanie w zaleznosci od ilosci zamowionych rzeczy. Jak przewidzisz ile ludzi kupi jeden top, a ile drugi? Jak chesz to sam zainwestuj swoja kase i zacznij robic takie rzeczy.

Niestety w naszym pieknym kraju jak chcesz cos zrobic do WC to patrza na Ciebie jak na wariata :)

 

Co do sprezynek to nie chodzi o to, zeby blok sie nie ruszal, ale zeby docik byl rownomierny na calej powierzchni jadra. Dlatego ja u siebie gorne dociskam troche bardziej niz te na dole.

 

Niestety z motylkami sprawa tak wyglada, ale przy takich zlaczkach raczej nie ma na to rady. Ja uzywam zwyklych, ladnych nakretek m4. Wyglada to calkiem niezle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

top na grafę skopany - to wiecie - ale widze ze nie sprzedajecie aktualnie bloczkow na GPU wiec jest szansa ze nastepny bedzie OK - zwróccie uwagę że tak naprawdę to NAJWAZNIEJSZY TOP w całym kompie - na dwie śruby mocujesz blok do czipa którego ukruszenie kosztowac moze 2000pln!!! zrezygunjcie z uniwersalizmu - zróbie porzadny TOP do Radków  - z podfrezowanym dołem - i macie rzesze zadowolonych klientow

mozesz wyjasnic troche szerzej co takiego jest nie tak :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz pokazuje

 

Dołączona grafika

 

otóż po pierwsze bloku nie mozna ustawić tak aby osie symetrii bloku i czipa pokrywaly się - zielona linia bedąca wównoległa do krawędzi karty jest pod pewnym katem do krawędzi bloku a obrót taki jak pokazuje żółta strzałka jest niemozliwy- wynika to z "niedofrezowania" wycięcia (w czerwonym kółku) - co gorsza - szczelina powoduje ze dokręcenie podkladki z PCV powoduje tendencje "do uciekania" bloku jeszce bardziej w lewo - konstrukcja jest mało stabilna - zwlaszcza ze do wcisniecia węża w szybkozłaczke potrzeba pewnej siły (po pierwszym obrocie bloku na czipie ze strachu zdjałem blok i wcisnałem wąż do bloku nieprzymocowanego )

 

 

(to są oczywiscie pierduły bo jestem zachwycony waszym produktem - ale chcialbym zeby byl jeszcze lepszy - dla wnuków :D)

ergo - nie dawac szczeliny tylko otwory w wyznaczonych miejscach - mysle ze wszystkie radki od 9k5 wzwyz maja dziury w tym smym miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:cry: Widzę, że kolejna osoba założyła Urielka v.2. Ja też go zakupiłem ale mam problem z wciśnięciem węży w szybkozłączki. Prosiłbym o łopatologiczą instrukcję montażu. Mój wąż to 10/12 i szybkozłączki całe srebrne takie jak na zdjęciach powyżej. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...