Skocz do zawartości
Chaos

ti4200 64mb VS r9200 128mb !! JAKOSC TEXTUR !!

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiscie ze pytam ludzi ktorzy mieli jedna i druga karte albo chociaz mieli okazje testowac ..

 

a co do ilosci ramu i predkosci gry z texturami na high to jak ram nie ma z tmy nic wspolnego to nie wiem skad ty sie wzieles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytam pod kątem jakosci textur .. od samego poczatku 

normalnie zero kumacji .. ludzie!

dziwny jestes chłopie , podniecasz sie r9200 bo to wsumie niejest taka zła karta stosunek cena/wydajnosc lepsze to od kazdego mx-a a gef4ti to niebo a ziemia porównujjac do tego 9200 wogoóle nie rozumiem tematu ! pytanie bez sensu! wartburg czy mercedes ??? bierz wartburga bo lepszy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe widizsz bo nie rozumiesz ..

ja nie pytam ktora karta lepsza ...

nie prosze o rade któa kupic

 

ja pytam o jakosc textur i mozliwosci w kwesti textur

 

czyli: ktory samochud ma lepszy lakier a nie ktory lepszy ..

to sie wlasnie nazywa niekumacja wsród ludzi

 

to tak jakbym pytal czy carmen electra jest dobra w lozku a kazdy by pisal ze napewno jest zajebista .. ja sie pytam ludzi ktorzy mieli okazje cos podobnego sprawdzic ..

 

to mnie zawsze bawi na tweaku .. mało ludzi potrafi rzeczowo wypowiedziec sie w problemie .. wiekszosc trzyma sie utartych ogolnikow

 

"to jest dobre" "to jest do kitu" "tamtego nie kupuj dołoz na to"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja pytam o jakosc textur i mozliwosci w kwesti textur

No napocządku pytanie było trochę inaczej sformuałowane :P ale nieważne. A odpowiadająć na powyższe to powiem, że różnic nie będzie ale będą różnice w wydajności (przy takich samych texturach na high) na kozyść gf4ti, a text, że jakoby na nv były gorsze textury już mnie całkiem rozśmieszył.

 

Coś czuję, że poprostu chciałeś przeczytać tu że lepiej będzie przy 128mb r9200, bo tak naprawdę nie chce ci się przesiadać na nv i to jaszcze "tylko" 64mb :P. Ale (nie)stety prawda jest inna 8).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dev-o udawac cwaniaka ?! pierd... 

sam do niedawna mialem gf4 i np deus-ex2 w max detalach nieszlo grac, musialem zjechac na 8x6; wiec sorry ale cos ciezko mi uwierzyc ze grasz we wszytskie gry na max, aha mialem tego samego confa co teraz tylko ze gf4

wez koles wyluzuj, wiesz co oznaczaja poszczegolne emotikony typu ;) :P ?? jak nie to sie naucz je rozpoznawac a nie skacz na ludzi

 

np. jakie gry ci ciely ?? moze mi poweisz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dev-o udawac cwaniaka ?! pierd... 

sam do niedawna mialem gf4 i np deus-ex2 w max detalach nieszlo grac, musialem zjechac na 8x6; wiec sorry ale cos ciezko mi uwierzyc ze grasz we wszytskie gry na max, aha mialem tego samego confa co teraz tylko ze gf4

wez koles wyluzuj, wiesz co oznaczaja poszczegolne emotikony typu ;) :P ?? jak nie to sie naucz je rozpoznawac a nie skacz na ludzi

 

np. jakie gry ci ciely ?? moze mi poweisz ??

sorry ale to nie ja zaczelem nazywac kogos cwaniakiem, a te przymrozenie oka jak dla mnie niewiele daje...

 

co do gier podalem przyklad deus-ex2, ut2k3 tez niezbty ciekawe chodzil choc byl grywalny, ktos powiedzial ze call of duty smiga z 60fps - tu zapodalem wyniki z toms hard;

sumujac stwierdznie ze kazda nowa gra chodzi na max detalach w 1024 mija sie z prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehehe ale sobie gadacie jeden drugiego błotem po twarzy obrzuca w zasadzie bez powodu :). Spokojnie chłoapki a odpowiedz jest bardzo prosta bo nie wziąłeś pod uwage tego że w dużej mierze wszystko leży po stronie sterowników karty to jaki ma GPU to już inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe widizsz bo nie rozumiesz ..

ja nie pytam ktora karta lepsza ...

nie prosze o rade któa kupic 

 

ja pytam o jakosc textur i mozliwosci w kwesti textur

 

czyli: ktory samochud ma lepszy lakier a nie ktory lepszy ..

to sie wlasnie nazywa niekumacja wsród ludzi

 

to tak jakbym pytal czy carmen electra jest dobra w lozku a kazdy by pisal ze napewno jest zapupista .. ja sie pytam ludzi ktorzy mieli okazje cos podobnego sprawdzic ..

 

to mnie zawsze bawi na tweaku .. mało ludzi potrafi rzeczowo wypowiedziec sie w problemie .. wiekszosc trzyma sie utartych ogolnikow

 

"to jest dobre" "to jest do kitu" "tamtego nie kupuj dołoz na to"

czy uwazasz ze r9200 jest lepszy pod wzglede mjakosci grafiki niz 4ti ??? a jakie to mozliwosci w kwesti textur ?? wytlumacz mi bo nie czaje :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ut2k3 jak miod mi chodzila, to samo call of duty przestalo mi cic po tym jak dalem 256 ramu, napewno wystarczyloby poszperac w sterach, bo jak fps skacze z 80 do kilku klatek to napewno wina sterow, jakby grafa nie wyrabiala mialbys nonstop 20-30

a cwaniaczek to nie bylo raczej zlosliwe przezwisko, jkbym mial cos do posiadaczy radkow wczesniej wymienonych napewno uzylbym innego slowa, jesli kogos skrzywdzilem w ten sposob to nie bierzcie se tego na serio

 

co do topicu to pewnie ze Ti wciaga nosem tego radka, jezeli chodzi o wydajnosc, o jkosc napewno radek nie jest lepszy od Ti

 

a tak na marginesie ---- hassky jaki tym 300W zasilacz masz ze ci ciagnie tego configa ?? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od modecoma :> calkkiem dobry ale planuje go zmienic obecine testuje kumpla proca bartka i ciagne na 2500+ na 2.2MHz  stabilnie :> no i sie nie wykrzacza.

no na 2.2Mhz nie ma prawa sie wieszac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chaos straciles w moich oczach i to sporo :?

 

 

Jak czytalem ten watek to az sie dziwilem jak takie brednie moze wygadywac ktos kto sie juz troche zna w tych sprawach(myslalem ze sie zna, ale chyba sie mylilem...)

 

Ciagle piprzysz o jaksoci tekstur, a przeciez wiadomo ze jka na radku dasz wsyztsko na high to bedziesz mial 3 slajdy na krzyz a nie jakos tekstur....a GF4Ti bedzie ci smigalo a jaksoc tekstur napewno bedzie lepsza od tego gownaniego radka, przeciez to jest totalne shictwo....rozumeim jeszcze 9100(pelna wersja a nei 8500le) to by jakos mozna byo porowanc choc moim zdaniejm i tak by to nei mailo wiekszego sensu, ale 9200 czlowieku opanuj sie....

 

 

Ja mam Gf4Ti od MSI pamieci 3,6ns 64mb i na moim monitorku NEC FE791 jakos obrazu jest wysmienita,...a zapomnaielm ze tobie chodiz o jakos tekstur, nie no :lol:, zeby byla WYOKSA JAKOSC TEKSTUR MUSISZ MIEC MAKSYMALNE USTAWEINAI W GRACH, A DO TEGO POTRZEBA MOCNEJ KARTY ZEBYU SIE NIE CIELO, wiec na radku i tak bedziesz musial obnizyc ilosc detali bo tak kasrta wymieknie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chaos straciles w moich oczach i to sporo :?...

a niby co widziales we mnie wczesniej we mnei takeigo wpsanialego?

sam pieprzysz o daniu czegos na high gdy ja mowie tylko o detalach textur .. a efektach specjalnych na LOW

 

nie jarzycie esensji problemu .. zrozumialgo chyba tylko Yotomeczek z którym rozmawialem na gg

ja dokladnie wiem ze chipset gf4 jest mocniejszy niz r9200

o co wam biega?

nie rozumiem

wy nie rozumiecie mnie to po kiego grzyba mam rozumiec was?

czy ja powiedzialem ze w ktrym kolwiek momencie ze r9200 kosi gf4?

 

nie .. chcialem zdania od kogos kto mial okazje zrobic podobne porownanie .. a wy zaraz z LOLami ..

czy tak trudno rozpatrzryc jakis problem pod jakism innym kątem niz zawsze?

 

jakbym mial kase i mialbym wybierac to zapewne bez wachanai wzialby gf-a ale teraz r9200 mam a gf-a musialbym doplacic ... (natomiast w zyciu bym nie wzial zadnego FX-a a napewno nie 5200)

 

dajcie spokoj z topiciem bo nikt nic do neigo nie wniosl oprócz lolowania na prawo i lewo ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w koncu o co biegalo w tym topiku ?? 8O 8O w takim razie po co e porownanie jak i tak nie kupujesz nic - chyba ze dla wlasnej ciekawosci ktora karta ma lepsza jakosc wyswietlanego obrazu - to normalne ze kazdy ci odpowie ze GF, bo to proste i logiczne :? :? i nie mowie tego dlatego ze jestem posiadaczem GF , ale dlatego ze widzialem nie jednego takiego radeona w akcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe widizsz bo nie rozumiesz ..

ja nie pytam ktora karta lepsza ...

nie prosze o rade któa kupic 

 

ja pytam o jakosc textur i mozliwosci w kwesti textur

 

czyli: ktory samochud ma lepszy lakier a nie ktory lepszy ..

to sie wlasnie nazywa niekumacja wsród ludzi

 

to tak jakbym pytal czy carmen electra jest dobra w lozku a kazdy by pisal ze napewno jest zapupista .. ja sie pytam ludzi ktorzy mieli okazje cos podobnego sprawdzic ..

 

to mnie zawsze bawi na tweaku .. mało ludzi potrafi rzeczowo wypowiedziec sie w problemie .. wiekszosc trzyma sie utartych ogolnikow

 

"to jest dobre" "to jest do kitu" "tamtego nie kupuj dołoz na to"

Interesują cie ładne duże teksturki , tak? OK.

Z tego co przeczytałem to kolega Has$kY ci dobrze odpowiedział , ale chyba nie do końca zrozumiałeś , o czym świadczy twoja późniejsza odpowiedź:

dzięki za brak pomocy ... 

mnie chodizlo o czystą roznice miedzy 64 a 128 w nowych grach gdzie texturki rosna do pokaźnych rozmiarów .. a tu kazdy zjechal temat .. blah ..

Następnie Crazy_Ivan:

Ale odpowiedz jest taka sama, już wiele osób to tu powiedziało - nawet w nowych grach iliść pamięci nie będzie miała znaczenia (przynajmniej do 1024) a GF4ti był, jest i będzie wydajniejszy od r9200 (przecież to nawet nie ta klasa kart).

i znowu źle zrozumiałeś pisząc:

hehe .. ale ja wiem ze bedzie wydajniejszy .. przeci to normalne 

tyle ze mnie nie potrzeba najwyzysch detali .. 

za to lubie miec textury na high + anizo (co jest mocna strona ati) 

i tylko o to pytalem ... jakosc textur (z czym wiadomo ze nVidia kuleje)

Jakość tekstur zależy głównie od wypełniania karty graficznej (zakładając , że pamięć karty jest na tyle szybka że nadąża z odbiorem danych , a akurat w tej kwesti lepiej radzi sobie GF 4 TI niż R 9200).

Wypełnianie GF 4 TI to:

1000 MPixeli/s i 2000 MTexeli/s

a R9200:

1000 MPixeli/s i 1000 MTexeli/s

A więc "im wyższe wypełnianie (oczywiście w jednostce czasu czyli na sekundę) tym lepsze tekstury" , bo tekstury są zbudowane z texeli , czyli wypełnianie = tekstury , czyli w kwesti tekstur lepszy GEFORCE!

 

Pamięć graficzna służy karcie do przechowywania danych (tekstur , polygonów , rozdzielczości , głębi koloru) ramki!

I tu można by powiedzieć , że im więcej tej pamięci (Radek 128 , Gf 64) na karcie to tekstury będą lepsze , nie? Nie do końca!

Bo tą pamięć musi coś "napełnić" , a jak wiadomo "napełnia" ją GPU karty , a GPU Geforca 4 TI jest dużo wydajniejsze od GPU radeona 9200!

I teraz tak. Ilość pamięci na karcie graficznej jest mniej więcej dostosowana do jej wydajności , czyli również możliwości wyświetlania tekstur! A więc skoro GF4 TI wystarcza 64MB , to R9200 nic nieda dodatkowe 64 MB , czyli 128MB! (są pewne wyjątki jak:extremalne rozdziałki np.1240x1024 , wysokie poziomy AA czy ANSIO :D , do których przydałoby się właśnie te 128 MB , ale GPU tych dwóch kart są za słabe żeby zastosować te "upiększacze" przy płynnej animacji!!!)

 

Mam nadzieję , że w miarę zrozumiałeś :D , i teraz najważniejsze:

Jakość tekstur na obu kartach będzie podobna , ale wydajnościowo jest lepszy Gf, czyli przy takiej samej jakości tekstur dużo płynniej w grach będzie na GF 4TI 64MB RAM , niż na R9200 128 MB RAM !

 

Bierz GF4 TI 64 MB RAM 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T800 cos mi nie pasuje z tym

 

Jakość tekstur zależy głównie od wypełniania karty graficznej (zakładając , że pamięć karty jest na tyle szybka że nadąża z odbiorem danych a akurat w tej kwesti lepiej radzi sobie GF 4 TI niż R 9200)...

 

... A więc "im wyższe wypełnianie (oczywiście w jednostce czasu czyli na sekundę) tym lepsze tekstury

Czyzby jakosc tekstur zalezala od wydajnosci pamieci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T800 cos mi nie pasuje z tym

 

Jakość tekstur zależy głównie od wypełniania karty graficznej (zakładając , że pamięć karty jest na tyle szybka że nadąża z odbiorem danych a akurat w tej kwesti lepiej radzi sobie GF 4 TI niż R 9200)...

 

... A więc "im wyższe wypełnianie (oczywiście w jednostce czasu czyli na sekundę) tym lepsze tekstury

Czyzby jakosc tekstur zalezala od wydajnosci pamieci ?

A pamiętasz choćby Geforce 256SDR. Jego moc nie mogła być wykorzystana w pełni bodajże w 32 bit bo pamięci miał za wolne. SDR pozwalało mu osiągnąć wydajność coś koło 200MPixeli na sek w podanej 32bit. Później był gf 256 DDr który miał 2x wydajniejszą pamięć :) (wiadomo o co chodzi) i wtedy pokazywał pełną moc karty czyli wypełnianie 480 MPixeli/s.

 

Jakość , czytaj jako szybkość , czyli wydajność teksturowania/s - trochę źle napisałem , wybacz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rozumiem, ze po prostu byla szybsza. Ale czy ladniejszy obraz ?

Z Twojej wypowiedzi jasno wynika, ze im wieksza przepustowosc pamieci tym ladniejszy obraz co oczywiscie jest nieprawda.

Albo cos pokielbasiles albo ja nie do konca zrozumialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rozumiem, ze po prostu byla szybsza. Ale czy ladniejszy obraz ?

Z Twojej wypowiedzi jasno wynika, ze im wieksza przepustowosc pamieci tym ladniejszy obraz co oczywiscie jest nieprawda.

Albo cos pokielbasiles albo ja nie do konca zrozumialem.

Chyba nie doczytałeś:

Jakość , czytaj jako szybkość , czyli wydajność teksturowania/s - trochę źle napisałem , wybacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T800

wreszcie co konkretnego :)

thx

 

o takei cos mi chodzilo co prawda troche ci sie jakos z wydajnoscia pomylila ale ogolnie wlasnie o ten problem mi chodzilo .. jak sobie radza karty z texturami

 

p.s: w jendym sie mylisz radek potrafi wykorzystac 128mb .. (256 jzu nie a takei wersje widzialem tez) .. widac to bylo chociazby w alphie painkillera .. no ale pozatym to thx za odpowiedz o takie cos mi chodzilo ..

jednak sa ludzie którzy potrafia cos powiedziec z sensem i na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T800

wreszcie co konkretnego :)

thx

 

o takei cos mi chodzilo co prawda troche ci sie jakos z wydajnoscia pomylila ale ogolnie wlasnie o ten problem mi chodzilo .. jak sobie radza karty z texturami

 

p.s: w jendym sie mylisz radek potrafi wykorzystac 128mb .. (256 jzu nie a takei wersje widzialem tez) .. widac to bylo chociazby w alphie painkillera .. no ale pozatym to thx za odpowiedz o takie cos mi chodzilo ..

jednak sa ludzie którzy potrafia cos powiedziec z sensem i na temat

"są pewne wyjątki jak:extremalne rozdziałki np.1240x1024 , wysokie poziomy AA czy ANSIO , do których przydałoby się właśnie te 128 MB"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakośc tekstur nie zalezy od GPU!! tzn nie zalezy w tym sensie że np podobne karty różnych firm generuja lepsze tekstury bo przecież to zależy tak jak mówi T800 od wydajności teksturowania bo mając jakiś obiekt np kwadrat i chcemy aby miał ładne teksturki to co robimy dajemy mu tekstury o wysokiej rozdzielczości np 2048x2048 wiadomo ze taka tekstura sporo waży i potrzebna jest 1. pamięc karta aby ją przechowywac i moc obliczeniowa (tj szybkośc GPU) aby można było płynnie ją pzretwarzać.

 

W zasadzie wiekszosc gier obecnie nie korzysta z tak dużych tekstur gdyz wymagało by to przynajmniej 256 MB na karcie. Obecnie stosuje się tekstury do 1024x1024 a te można przetwarzać majac nawet 64 MB ramu tyle że powyzej rozdziałki 1024 zaczyna pamieci brakować i system przydziela tekstury po przez AGP do pamięci systemowej co zwalnia straszliwie grafike (dlatego w wyzszych rozdzielczosciach 64 MB karty tak słabo sobie radzą) A co do obrazu to inna sprawa. Bo ttutaj wchodzi czynnik monitora, RAMDAC karty i sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...