Nie ma problemu na RTX 4060Ti. Takiego The Last Of Us przeszedłem w 4K FSR Performance i detalach własnych (brak spadków fps poniżej 60 - przy czym tutaj 8GB VRAM byłoby niewystarczające, więc to tyczy się RTX 4060Ti w wersji 16GB VRAM). Natomiast Resident Evil 3 Remake chodził zupełnie płynnie na RTX 4060Ti na wysokich detalach przy w pełni natywnej rozdzielczości 3840x2160 (brak spadków poniżej 60fps - tutaj też nie wiem czy 8GB VRAM wystarczy do takiego rezultatu, bo gra niby raportuje wymaganie ~13GB VRAM). Nawet na GTX 1650 pograsz w bardzo mało wymagające gry w 3840x2160 np. w Dead Space z 2008r i fps zawsze będzie powyżej 60. Ba ... nawet RX460 4GB "obsługuje" rozdzielczość 4K (choć tutaj już na prawdę tylko wybitnie mało wymagające gry można próbować w tej rozdzielczości).
Teraz pytanie do @Micromachines - co jest bardziej wymagające obliczeniowo: 2560x1440 DLAA czy 3840x2160 DLSS Balanced? 😁
Jak ktoś jest w stanie uruchomić 2560x1440, to uruchomi też 3840x2160, tylko w innym trybie DLSS/FSR.