Jump to content

WebCM

Stały użytkownik
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralna

About WebCM

  • Rank
    Uczestnik

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://dhost.info/compmaster
  • Jabber
    webcm@jabder.ath.cx

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Zmieniłem wentylator i nalożyłem nową pastę termo. Niestety laptop nie przeżył operacji. Podłączam go do zasilania, świeci dioda, ale naciskam przycisk i nic się nie dzieje. Najchętniej oddałbym go do serwisu, ale w sobotę nikt tam nie zajrzy. Poniżej kilka faktów, które mogą naprowadzić na przyczynę: 1. Z powodu braku narzędzi bebechy leżały na biurku przez tydzień. 2. Miałem problem z wyjściem wtyczki od wiatraka. Pomagałem sobie śrubokrętem i mogłem porysowac ścieżki na płycie głównej. Wystarczyło pociągnąć za kabelki. Nie zrobiłem tego wcześniej, bo w podobny sposób kolega wydarł piny od głośników i teraz muszę je ręcznie wsadzać do wtyczki. 3. Podjąłem kilka prób nałożenia pasty i za każdym razem nie wychodził mi znak X. Możliwe, że dałem jej za dużo. Jednak nie przewodzi ona prądu i wątpię, aby spowodowała jakieś zwarcie. 4. Procesor, GPU i okolice myłem wacikiem na patyku moczonym w izopropanolu oraz chusteczką. Przejechałem też zabrudzone miejsca na płycie głównej.
  2. Od miesiąca w laptopie NP-R540-JS01PL wentylator działa tylko przez 10 minut po włączeniu komputera. Potem zwalnia i przyspiesza, iskrzy, aż w końcu staje. Próbuje ruszyć, ale nie ma siły. Otworzyłem laptop, przedmuchalem sprężonym powietrzem, ale niewiele to dało. Co może być przyczyną? Wiatrak do wymiany? Udało mi się go wyjąć. Jestem na wyjeździe i nie mam niezbędnych narzędzi do diagnozy. Wiatrak jest przytwierdzony do radiatora czarną taśmą klejąca, a on sam skręcony małymi śrubkami. Trzeba też wymienić pastę termo. Co powinienem zdiagnozować i jakich narzędzi potrzebuję? Jaki wiatrak i pastę polecacie?
  3. Z5 Compact to też ciekawy model. Czy idealny? Są różne opinie. Wciąż w tej klasie cenowej Lumia 950 i LG G4 są niepokonane, jeśli chodzi o aparat i wideo, przy czym G4 ma kilka wad (słaba widoczność w słońcu, chłodny balans bieli, kiepski mikrofon), a L950 ma niedopracowany system. Aparat w Galaxy S6 też jest świetny i niewiele ustępuje temu w L950, ale brak slotu na microSD i niewymienna bateria to poważne wady tego modelu. Czy warto dopłacić do S6 pomimo tych 2 kardynalnych niedociągnięć? A co myślicie o tańszym Galaxy A5 2016? Teraz kompletnie nie wiem, co wybrać. Do deweloperki najlepiej coś z czystym Androidem/WP. Zależy mi jednak na porządnym aparacie, GPS, energooszczędności, trybie manualnym aparatu, czystym dźwięku i wszystkich bajerach niezbędnych do aktywności, o których wspomniałem w poprzednim poście. LG G4 już nie produkują i jeden sklep już wyprzedał wersję z brązową skórą. Promocyjna Lumia 950 niedługo też zniknie i mogą wrócić do starej ceny. Ale może nie ma sensu przepłacać i są lepsze modele. Stąd ten temat. Jutro wybiorę się do salonu Samsunga na dogłębne testy. Być może MS też ma swoje autoryzowane sklepy.
  4. Na początku rozważałem Nexusa 5X, ale to nieudany model. Potem Moto X Play, ale kilka rzeczy mu brakuje, m.in. żyroskopu i jest za ciężki jak na swoje możliwości. Obecnie LG G4, Lumię 950, Galaxy A5, Xperię Z3, Nexus 5, ewentualnie Galaxy S6 lub inny model. Nexus 5 tak, ale nowy i niemodyfikowany. Gdybym takiego znalazł, wziąłbym w ciemno. Może gdzieś jeszcze zalega w magazynach. Cytat z innego forum: „Prędzej znajdziesz dziewicę w burdelu niż nowy oryginał tego telefonu.” Zainteresowałem się w sklepie Xperią Z3, ale sprzedawca mi go odradzał ze względu na politykę firmy Sony. Odsłonię wszystkie karty i wtedy zobaczycie, do czego tak naprawdę potrzebny mi telefon: 1. Nauka tworzenia aplikacji - jeszcze nie wybrałem, czy pod Androida (Java), czy pod Windows 10 (C#), czy HTML5 (Cordova). Chcę nauczyć się tworzyć aplikacje na smartfony. Oczywiście do tego nie potrzeba smartfona, bo są emulatory, jednak warto przetestować, jak apka zachowuje się fizycznie na telefonie. 2. Nawigacja po mieście - jestem na wakacjach i bez map było ciężko. Chcę mieć możliwość: a) sprawdzić na mapie, gdzie jestem (GPS) b) wyszukać sklep, basen, kino, urząd, dworzec c) nawigacji pieszo, na rowerze, w aucie, a nawet w autobusie (GPS) d) znaleźć najbliższe przystanki i połączenia komunikacji miejskiej e) odpalenia map z pamięci telefonu i GPS także bez dostępu do Internetu 3. Rejestrowanie tras - jeżdżę na rowerze i chcę analizować postępy, czyli: a) mierzyć czas, odległość, wysokość, prędkość, przebieg trasy (także w lesie!) b) możliwość ustalenia postojów i wznowienia danej trasy (kwestia aplikacji) 4. Piękne zdjęcia i filmy - a jeśli podróżujemy, zwiedzamy, jesteśmy świadkami ciekawych wydarzeń, wykonujemy zdjęcia i kręcimy filmy. Do większości potrzeb wystarczy aparat w telefonie. W świetle dziennym dobrze poradzi sobie nawet budżetowy smartfon. Moje potrzeby są następujące: a) jeśli fotografuję w słoneczny dzień w plenerze, zdjęcie ma mieć dużo szczegółów (wręcz idealne) b) jeśli niebo jest niebieskie, to ma być niebieskie, a nie białe c) jeśli fotografuję tekst (np. w książce), to ma być ostry i czytelny d) każde zdjęcie ma budzić pozytywne emocje i być przyjemne w odbiorze e) przedni aparat jest mało istotny - nie jestem królem selfie f) jakość filmów co najmniej przyzwoita g) czysty i nieprzesterowany dźwięk (to kiedyś była plaga w amatorskich filmikach) 5. Komunikacja - czyli to, do czego stworzono telefon, a w szczególności: a) łatwe pisanie SMS (słowniki, automatyczne korekty, wygodna klawiatura ekranowa) b) historia SMS jak na Facebooku (chyba już standard) c) czysty głos przy rozmowie w obu trybach d) komunikatory typu Skype, Viber 6. Internet - w podróży na pewno często będę z niego korzystał, a szczególnie z: a) przeglądarki internetowej b) komunikatorów: GG, Messenger Facebooka, Skype c) aplikacji łączących się z Internetem d) mimo że jeszcze nie mam, to LTE się przyda 7. Budzik - kwestia aplikacji. (8. Muzyka) - obecnie słucham tylko z kompa, ale to może się zmienić. 9. Oszczędność baterii - jeśli z telefonu nie korzystam, to co najmniej kilka dni powinien wytrzymać. Mogę nie mieć przy sobie ładowarki i nie chcę stracić wtedy kontaktu ze światem. Kiedy jadę w trasę, telefon nie może rozładować się w godzinę. To tyle z punktu użytkowego. Cechy drugorzędne to: wodoodporność, AMOLED, ładny wygląd, odporność na stłuczenia. Jeśli są, to dla mnie lepiej. Jeśli ich nie ma, to nic się nie stanie. Im mniej waży, tym lepiej. Im tańszy, tym lepiej. Cena max 2000 zł. Chcę do jutra kupić telefon i najpóźniej w sobotę go mieć. To ostateczny termin. Dużo pomogliście, ale wciąż mam wątpliwości. Liczę, że powyższy opis pomoże wam polecić mi odpowiedni model. Oprócz G4, A5, Z3, S6 jest jeszcze wiele innych telefonów. PS. Gdybym miał kupić przecenioną Lumię 950 DualSim LTE, to czy to wszystko z powodzeniem mógłbym na niej robić? Wcześniej napaliłem się na LG G4, ale jednak Lumia bije go aparatem.
  5. Planuję zakup pierwszego smartfona. Aby nie przedłużać, podam wytyczne. Zastosowania 1. Komunikacja tekstowa i głosowa - GSM, SMS, Skype, FB, Viber... 2. Testowanie aplikacji mobilnych - zamierzam uczyć się technologii 3. Rejestrowanie aktywności sportowej (pomiar czasu i odległości) 4. Mapy łącznie z GPS i wyszukiwaniem miejsc, rozkłady jazdy 5. Przeglądanie neta (przeglądarka powinna w pełni obsługiwać HTML5) 6. Facebook, Instagram, poczta, GG, banki, usługi w chmurze, inne aplikacje 7. Aplikacje biurowe - na tel niewygodnie, ale awaryjnie się przydadzą 8. Kalendarz, terminarz, budzik, notatki, biznes, newsy, RSS, pogoda 9. Może muzyka, ale wolę z kompa Wymagania - sprzęt 10. Dotykowy ekran bez wad od 4.8" do 5.6" 11. Wysokiej jakości aparat foto i wideo 12. Długi czas pracy na baterii (oszczędność energii) 13. Czysty głos przy rozmowie (nie może skrzeczeć) 14. Lekki i nienagrzewający się 15. Odporny na stłuczenia Wymagania - software 16. System Android 6+ lub Windows Phone 10+ 17. Skuteczna blokada połączeń internetowych, gdy nie ma WiFi 18. Możliwość instalacji softu spoza sklepu 19. Szybki czas reakcji, czyli niemulenie (np. w przeglądarce) 20. Opcjonalnie: nieodebrane połączenia, SMS, czas, pogoda, sterowanie odtwarzaczem Na razie rozważam: LG Nexus 5X, Nokia Lumia 930, MS Lumia 950, Sony Xperia Z2..Z5, LG G3/G4, HTC M8/M9, Huawei P8, Honor 7, Motorola Moto G. Serie Nexus i Lumia ze względu na czysty system. Jeśli inne telefony lepiej spełnią moje wymagania, to podajcie ich modele. Obmacałem w sklepie Lumię 950 dual sim. Kosztuje 2700 zł. Trochę za dużo, bo wtopię dużo kasy, a potem stanieje. Ładnie wygląda, ale w gry nie gram, więc czy potrzebuję takiego smoka? Grzeje się przy zwykłym użytkowaniu. Nawigacji Nokii nie znalazłem, a jedynie mapy Microsoftu. Nexusa nie mieli na wystawie, ale da się wyciszyć telefon na kilka godzin, dobierze odpowiednie newsy, mapy Google, Street View, integracja z ich usługami. Nokia z klawiaturą QWERTY (nie pamiętam dokładnego modelu) ma fatalny głośnik do rozmów - skrzeczy i ledwo da się zrozumieć rozmówcę. W innym sklepie obmacałem tanią Lumię. Dotyk ledwo działał. Chcę kupić smartfon z wysokim stosunkiem jakości do ceny. Co polecacie? Warto pchać się w Windowsa 10? O ile Android jest lepszy w dostosowaniu interfejsu i aplikacji? Jak na obu działa wielozadaniowość? A może nie ma wielkiej różnicy? Istotny też jest design, bo ci, co nie znają się na technologiach, oceniają telefon po wyglądzie.
  6. @Aurora001: Od dawna wiadomo, że Luxottica kontroluje większość rynku i zawyża ceny. Podobnie jest w innych branżach. Na przykład prezes Zary jest najbogatszym Hiszpanem, prezes H&M drugim najbogatszym Szwedem, a odzież szyją w Azji i Afryce. Tak samo w motoryzacji. Dodajmy modę i poczucie pseudoluksusu, a zawsze znajdzie się ktoś, kto kupi produkty po cenie 5x wyższej niż jest warty. Często to są produkty wysokiej jakości, ale mają złą opinię ze względu na grupę docelową (czyt. galerianki). Gorzej, gdy nie ma wyboru, bo globalne koncerny opanowały galerie handlowe i markety. Powróćmy do tematu. Testuję Testuję „zabawkowe” okulary przeciwsłoneczne za 15 zł. Niestety psują oczy. Soczewki szybko brudzą się, odbijają światło, a kontrast jest słaby. Nawet po chwilowym użyciu i zdjęciu bolą oczy. Nie wiem, ile % UV blokują. Na foliowym worku znajdują się znaczki UV400 i CE, ale na oprawkach brak takich oznaczeń. Antyrefleks zmył się po pierwszym umyciu. Chcę kupić prawdziwe okulary przeciwsłoneczne. Czasami idę rano do pracy, a słońce mocno na... po oczach. Jeśli wayfarer, to z naciskiem na antyrefleks także od wewnątrz. Niestety producenci nie podają pełnej specyfikacji. Napiszą tylko UV400 i polaryzacja, a co do innych cech rozbieżne informacje podają sami sklepikarze. Wystarczy przyjść w inny dzień, kiedy klientów będzie obsługiwać inny pracownik. Oto wiedza użyteczna: 1. Antyrefleks jest niezbędny. Można go uszkodzić mechanicznie, np. czyszcząc soczewki na sucho. To powłoka nanoszona na soczewkę. Droższe modele z prawdziwym antyrefleksem bardziej wytrzymują mycie i wycieranie. W okularach nieopływowych typu wayfarer konieczny jest także po wewnętrznej stronie. Podobno raybany mają taką powłokę. Nie wiem jak w tańszych modelach. 2. Filtr UV - podobno poliwęglan zapewnia 100% ochronę, trójoctan celulozy (TAC) tylko 40%. Nie jestem chemikiem i nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć. TAC wykorzystuje się w okularach polaryzacyjnych. 3. Jakość widzenia i kontrast - ważna jest jakość wykonania soczewek i utrzymanie ich w czystości. Są powłoki chroniące przed zabrudzeniem - hydrofobowe, oleofobowe, antystatyczne, hydrofilowe. Nie wiem, w jakim przedziale cenowym. Niestety 90% sklepów ma w asortymencie tylko to, co na wystawie, nawet przez kilka sezonów - mierzone 1000 razy, szkła brudne i zamazane paluchami, czyszczone chusteczką, a więc czy takie okulary będą mieć sprawny antyrefleks i inne powłoki? 4. Kolor soczewek - najlepsze są takie, które nie zmieniają kolorów obrazu. Ewentualnie takie, które eliminują część widma niebieskiego, ale to temat do dyskusji. 5. Polaryzacja - jeśli inwestujemy więcej kasy, nie żałujmy na coś, co poprawi pole widzenia. Filtr eliminuje tylko odbicia od powierzchni płaskich, więc zagadnienie eliminacji intensywnych promieni społecznych padających wprost pozostaje zagadką. Znalazłem artykuł sceptyczny: Common Myths About Sunglasses That Can Hurt You - zaleca, aby nie nosić okularów przeciwsłonecznych na co dzień, ponieważ potrzebujemy pełnego widma światła.
  7. Odwiedziłem sklepy optyczne poza centrami. W połączeniu optyk+okulista wybór jest mały. Ceny 50-350 zł. Może już po sezonie. Sklepy czysto optyczne mają większy wybór, ale nie powala. Ograniczenie do 1-2 marek. Polaroid, Solano, Belutti. Podobnie na korytarzach centrów handlowych, gdzie są też tańsze marki. Jedne modele lepiej chronią przed światłem padającym wprost, inne słabiej. Większość źle leży na nosie. W tej sytuacji najlepiej zamówić przez Internet, ale łatwo wtopić bez przymierzenia. Może szukać w sklepach sportowych? Kilka faktów: 1. Źle wykonane kształty opływowe ograniczają widoczność naprzód. Taka sytuacja miała miejsce w kilku mierzonych modelach. 2. Tanie soczewki mogą przekłamywać kolory i zniekształcać obraz. Trudno to zauważyć i mało kto ma odpowiednie testery. 3. Każdy ma inną budowę czaszki. Nawet kształty opływowe mogą przepuszczać światło. Należy upewnić się, że okulary dobrze leżą na nosie, nie spadają i światło nie omija oprawek. Obecnie mogę lepiej zdefiniować moje wymagania: A. Pełna ochrona przed UV + polaryzacja B. Oprawki opływowe dopasowane, ale nieograniczające widoczności C. Światło nie może omijać oprawek z żadnej strony - bokami, z góry... D. Kategoria 3 z lepszym przyciemnieniem - światło nie może razić E. Blokada intensywnych promieni padających wprost Z wyższej półki tylko Oakley, ale jeśli inne marki oferują taką samą lub lepszą jakość, po co przepłacać? Szukałbym czegoś typu UVEX, Arctica. Jeśli nie znajdę, poczekam na następny sezon.
  8. Wnioski z badania rynku 1. Okulary muszą mieć znaczek CE. Napis UV400 oznacza, że filtr odcina całkowicie UV, ale różnie z tym bywa. Istnieje kilka norm europejskich, np. EN 172, EN 1836+A1:2009, ISO 9001:2000. Poczytać szczegóły, ponieważ nie każą całkowicie blokować UV, a podają maksymalną przepuszczalność. 2. Tanie okulary z napisem UV400 też chronią przed promieniowaniem UV. Jest jeden warunek - muszą pochodzić z zaufanego źródła. Istnieją chińskie podróbki ze znaczkiem UV400, które przepuszczają UV. Należy omijać stoiska na bazarach i deptakach. 3. Soczewki w tanich okularach zazwyczaj są miernej jakości i mają wady optyczne. Jeśli nawet mają filtr UV, wciąż będziemy psuć sobie wzrok! Lepiej wydać więcej pieniędzy i kupić z porządnymi soczewkami. 4. Okulary sportowe Arctica u optyka kosztują 200 zł, a w sklepach sportowych w przedziale 50-100 zł. Co o tym sądzicie? Czy optycy zawyżają ceny? A może sprzedają lepsze modele? 5. Włoski koncern Luxottica znany z zawyżania cen kontroluje 80% rynku. Ma marki typu Ray-Ban, Oakley, Persol, Vogue, G&B. 6. Sklep optyczny. Są 2 stojaki. Na jednym Arctica za 200 zł, na drugim Oakley za 700 zł wzwyż. Według sprzedawczyni Oakley tyle kosztują, gdyż mają poliwęglanowe soczewki i oprawki. Kiedy upadną, nie zbiją się, a przy kolizji nie polecą odpryski do oczu. Pojawią się tylko rysy bez większego wpływu na widzenie. 7. Sklep optyczny. Okulary za 200 zł z polaryzacją. Przeszły test z ekranem LCD telefonu. Kategoria 3. Patrzę w słońce. Dalej razi. No cóż, okulary przeciwsłoneczne nie służą do gapienia się w słońce i producenci przed tym ostrzegają. 8. Sklep sportowy. UVEX za 50-450 zł. Ulotka ta sama do każdych i nie ma podstawowych informacji. Im ciekawsza oprawka, lustrzane soczewki, tym wyższa cena. 9. Optycy zalecają opływowy kształt, aby światło nie omijało oprawek bokami. Ostatnio panuje moda na kształty klasyczne typu Ray-Ban Wayfarer. Założyłem okulary marki Arctica w podobnym kształcie. Trudno to zbadać w lokalu ze sztucznym oświetleniem. Trzeba dobrze ustawić się do lamp, aby światło ominęło oprawki. Inne są doznania w okularach opływowych (izolują od światła przed przejściem przez soczewki) i klasycznych (macie kontakt z otoczeniem przed przejściem przez soczewki). Jaka jest wasza opinia? 10. Jakość widzenia. Im lepsze soczewki, tym wyższa jakość obrazu. W warunkach sklepowych nie zauważam różnicy. Czy istnieją technologie, aby blokować intensywne promienie słoneczne i jednocześnie zachować wysoki kontrast? Aby widzieć pod słońce, trzeba chyba kategorię 4, ale jest niezalecana, bo co chwilę trzeba by zdejmować okulary. Kategoria 3 domyślnie przepuszcza za dużo światła, aby widzieć coś pod słońce, zaś kategoria 4 może całkowicie ściemnić obraz i zobaczymy cienie zamiast obiektów. Rozwiązanie problemu - kat 3 + nie przepuszczać intensywnych promieni, o ile to technicznie możliwe. 11. Czapka z daszkiem rozwiązuje problem oślepiania i dodatkowo chroni głowę przed przegrzaniem. Dlaczego nikt jej nie nosi, tylko wszyscy masowo noszą okulary przeciwsłoneczne? 12. Odnieśmy się ponownie do punktu 10. Idziecie na stadion, słońce wypala widzom oczy, na boisko wychodzą zawodnicy i rozpoczyna się mecz. Nic nie widzicie. Przysłaniacie sobie oczy dłonią jak gość na zdjęciu wyżej, ale po dłuższym czasie nie jest to wygodne, a czasami do kibicowania trzeba mieć 2 łapki wolne. Czy okulary przeciwsłoneczne pomogą coś widzieć bez negatywnego wpływu na wzrok? Czy wystarczy czapka z daszkiem? Połączenie obu? To nie jest wielki wydatek, a 90% widzów nie ma ani okularów, ani czapki, tylko używa dłoni. Każde przymierzone okulary niewygodnie leżą na nosie. Mam wrażenie, że żadne nie pasują wizualnie. Może kształt klasyczny nieco lepiej, ale ważniejsza jest całkowita ochrona. Nosi ktoś z kształtem klasycznym, czy wszyscy z opływowym? Podzielcie się waszymi spostrzeżeniami co do ochrony oczu i czy rzeczywiście światło wpada bokami lub innymi szparkami. Teraz naprawdę mam wątpliwości.
  9. Myślę, że to nie margines. Dużo osób nosi tylko lub także dla lansu. Szczególnie gwiazdy muzyki i filmu. Czyli lans. B-) Jeśli nosisz model wayfarer, czy osłania w pełni oczy, czy promienie słoneczne pod odpowiednim kątem swobodnie omijają oprawki i rażą oczy? Sądząc po ich budowie, raczej druga opcja, ale zawsze lepiej sprawdzić to w praktyce. Chyba sobie kupię okularki, choć ostatnio mało czasu spędzam na zewnątrz. Lato powoli kończy się, ale modele z wyższej półki wytrzymają więcej niż 1 sezon. Dalej nie wiem, czym różni się filtr UV w takich za 50 zł od sztuk za 250 zł, ale na pewno mają lepsze soczewki. PS. Znacie marki okularów przeciwsłonecznych Made in Poland?
  10. Jesteście pewni, że to oryginalne Ray-Bany? Odwiedziłem kilka sklepów, najtańsze od 450 zł. Cena rynkowa też jest wysoka. Może za granicą taniej. Co do Lidla, wykonałeś testy przepuszczalności UV i polaryzacji? Może jest polaryzacja i UV, ale gdzieś musi być haczyk przy tak niskiej cenie. Słabe porównanie. Buty zimowe to konieczność. Okulary przeciwsłoneczne to gadżet - ma ułatwić życie - jednak są tacy, co nie noszą ich wcale, nie przeszkadza im słońce, wolą obraz 100% rzeczywisty, nie lubią lansu i twierdzisz, że bez butów chodzą. :unsure: Okulary przeciwsłoneczne poza swoją pierwotną funkcją są elementem popkultury i jest wielu użytkowników, którzy noszą wyłącznie dla lansu lub jako część ubioru, aby lepiej wyglądać. Stąd chińskie podróbki ze straganów schodzą tak szybko jak telewizory po otwarciu marketu. Czy markowe okulary zasługują na bandyckie ceny? W świecie mody tak jest. Producenci sztucznie podnoszą ceny i eksponują loga, aby wytworzyć pseudoelity gotowe zapłacić każdą cenę, aby inni (wg nich - biedota, podludzie) widzieli, że są kasiaści i ich stać. Nie wszyscy zrozumieli przesłanie tematu. Nie krytykuję noszenia okularów przeciwsłonecznych. Tak jak w tytule, chcę zbadać, czy motywem przewodnim w społeczeństwie jest ochrona oczu, czy moda i podążanie za innymi (efekt stada), czy wpływ mają idole, czy mają własny styl, czy „tak jak wszyscy” by nie wyróżniać się. Nigdy nie miałem potrzeby nosić okularów przeciwsłonecznych. W końcu każdy ma mechanizmy obronne przed intensywnym światłem. Jednak czasami by się przydały i zastanawiam się nad zakupem. Na pierwszym miejscu stawiam ochronę oczu i bezpieczeństwo. Wymagania 1. Filtr UV - sprawny w 100% i całkowite odcięcie UV 2. Soczewki plastikowe - są lżejsze i bezpieczniejsze 3. Polaryzacja - ale rzeczywiście polaryzacja, a nie sam napis 4. Obraz wysokiej jakości - bez zniekształceń i niepożądanych efektów 5. Blokada oślepiających promieni słonecznych Zastosowania 1. Codzienny użytek - zazwyczaj spacer po mieście 2. Oglądanie zawodów sportowych - słońce wali prosto w oczy 3. Możliwe inne aktywności, np. jazda na rowerze Odwiedziłem kilka sklepów. W sportowym modele Arctica za 50-75 zł. Napisy UV400 i Polarized. W optycznych 150-250 zł. Założyłem kilka, ale nie zauważyłem różnicy. Podłoga ma odblaski i w polaryzacyjnych widać je tak samo jak bez. W innym klasyczne Ray-Bany od 450 zł do 750 zł ze szklanymi soczewkami i tańsze sportowe. Podoba mi się kształt Wayfarer, ale czy zapewnia pełną ochronę? Jest taki układ ulic, że słońce pada pod kątem 45°-80° na osi Y. Co myślicie o kształtach sportowych (opływowych)? Na co zwracać uwagę? Jakie modele polecacie?
  11. Kiedy spoglądam na zabieganych ludzi idących deptakiem w ciepłe słoneczne dni, połowa ma okulary przeciwsłoneczne. Czy wszystkim dokucza słońce? A może noszą dla lansu? Wiele sklepów internetowych nie podaje danych technicznych. Za to przeczytamy: 1) są modne 2) firma podąża za trendami 3) kto je nosi, którzy aktorzy, jakie gwiazdy 4) w jakich filmach, gazetach, programach Inne sklepy zamieszczają podstawowe informacje: 1) UV400 - wymóg UE, ale wiele producentów kłamie 2) przepuszczalność światła 3) polaryzacja / antyrefleks / inne cechy 4) kształt i rozmiar oprawek Okulary z bazaru za 20 zł i te z marketu za jedyne 2,99 zł należy omijać szerokim łukiem. UV400 to chwyt marketingowy, a rzeczywiście nie mają filtra lub bardzo słaby. Kiedy przyciemnimy obraz, źrenice rozszerzają się. Jeśli nie ma filtrów, do oczu wpada więcej promieniowania UV. Otwieram gazetkę Lidla, a tam UV400+polaryzacja za niecałe 20 zł. Specjaliści ostrzegają - wyprodukowanie soczewek z porządnym filtrem UV za 20 zł jest technicznie niemożliwe, nie mówiąc o innych technologiach. Dlaczego nas oszukują? Skąd takie różnice w cenie? W sklepach sportowych kupicie okulary tanich marek już od 50 zł do 150 zł. Nieco drożej u optyków. Za markowe typu Ray-Ban trzeba dać min. 500 zł i to bez polaryzacji, natomiast z polaryzacją blisko 700 zł. Są też za 1000 zł. Czy w tym przypadku płacimy za wyższą jakość, skuteczniejsze filtry, lepsze soczewki, zastosowane technologie, czy głównie za markę i napis Ray-Ban na soczewce tak jak jabłko na urządzeniach Apple? Niestety w sieci nie znalazłem rzetelnych testów porównawczych. Potrzebna zaawansowana wiedza z optyki, a może nawet doktorat. Krótka ankieta: 1) Czy nosicie okulary przeciwsłoneczne? 2) Jak często / do jakich celów? 3) Czym kierujecie się w sklepie przy wyborze?
  12. Za namową znajomego zamówiłem głośniki 2.0 Edifier Studio R1600TIII. Wcześniej do słuchania muzyki i gry w Rocksmitha korzystałem jego sprzętu 2.2 Easy Touch ET-5000. Brzmią przyzwoicie, ale szukaliśmy czegoś lepszego. Znalazł w sieci szczegółową recenzję Edifier. Uwierzyłem, że za 370 zł dostanę lepszą jakość i większy zakres częstotliwości. Otwieram pudełko. Spodziewałem się, że te głośniki są większe. Podłączam. Dźwięk jest czystszy, średnie i wyższe częstotliwości brzmią dobrze, ale brak basy z dolnych pasm ledwo słychać. Słabo nadają się do oglądania filmów. Zmieniałem ustawienia pokręteł. Porównując: ET-5000 mają przestrzenne basy, więc lepiej odwzorowują rzeczywisty dźwięk, ale nieco gorzej przenoszą wyższe częstotliwości. R1600TIII dobrze przenoszą wyższe pasma, ale najniższych nie ma. Podczas gry w Rocksmitha słychać szumy, pocieranie o metal, jedne piosenki brzmią doskonale, inne fatalnie (z mocnym przesterem). Jeśli chodzi o pasmo, niewiele lepiej grają od zwykłych głośników 2.0. Płaci się za moc (na max grają bardzo głośno), pilot, drewno i może jakość komponentów wewnątrz. Występuje jeszcze inny problem. Nawet przy niskiej głośności emitują wysokie ciśnienie akustyczne. Nawet po chwili słuchania uszy mają dość. Po 15 minutach słuchania muzyki miałem pisk w uszach, co nie zdarzało się nawet po głośnym słuchaniu muzyki na ET-5000 ani laptopowych. Co o tym sądzicie? Czy Edifier Studio R1600TIII do Rocksmitha to mądry wybór czy wtopa? Jeśli wtopa, co polecilibyście do 500 zł? Nieważne, czy 2.0, czy 2.1, czy inna konfiguracja. Ważne, aby dźwięk z wejścia był zbliżony do dźwięku z wyjścia. Karta dźwiękowa to wbudowana Realtek HD.
  13. Po włączeniu laptopa podświetlenie matrycy działa tylko przez kilka sekund. Po długim odpoczynku wytrzyma nawet kilka minut lub więcej. Nic nie da naciskanie klawiszy funkcyjnych. Trzeba ponownie uruchomić komputer albo wybudzić ze stanu wstrzymania. Niezależnie, czy laptop pracuje na baterii, czy na AC. Czym zmierzyć napięcie na wyjściu inwertera? Mam do dyspozycji tylko miernik z maksymalnym zakresem 1000 V. Jeżeli wychodzi wyższe napięcie, może dojść do jego uszkodzenia. Napięcia na wtyczce wejściowej są następujące: Czarny: 0 V Brązowy: 0 V Czerwony: 3,2 V Pomarańczowy: 0 V Żółty: 3,2 V Zielony: 4,8 V Niebieski: 5 V Fioletowy: 5 V Szary: 5 V Nieco inaczej napięcia badane na pinach gniazda na wejściu z włożoną wtyczką: [0 0 0 0 3.2 2.7 5 5 5] V Po włożeniu wtyczki podświetlenie zapala się na kilka sekund, co sugeruje, że usterka jest w inwerterze, poza wyjściem albo są złe napięcia/prądy na wejściu. Od czego zacząć diagnozę? Gdzie szukać usterki? Czy to może być wina samej lampy lub przewodów? Zanim zaczął gasnąć z niczego, podświetlenie wyłączało się po zbyt gwałtownym ruchu klapą bądź gdy się kiwała. 2 lata temu była wymieniana lampa oraz gniazdo zasilania laptopa (wciąż nie ma dobrego styku wtyczki z gniazdem). O dziwo po dłuższym spoczynku włączyłem go i wytrzymał aż 2 godziny.
  14. Rozważam tylko te modele: Samsung Wave 723 Samsung Galaxy i5700 Samsung Galaxy i5800 Sony Ericsson Hazel HTC Wildfire LG GT500 LG GT540 Swift Sony Ericsson X8 Obecnie mam D900i i jestem z niego zadowolony, chociaż producent nałożył wiele ograniczeń. Mam możliwość nabycia nowego telefonu. Czy to się opłaca? Musi być poważny powód, abym dokonał zmiany, czyli 400% lepszy. Co musi mieć obowiązkowo 1. WiFi - ma chodzić bez zarzutów - z uwierzytelnianiem EAP-TTLS 2. Wysokiej jakości aparat foto, odtwarzacz muzyki i radio z RDS 3. Dużo pamięci na aplikacje i pliki 4. Dotykowy ekran 5. Przeglądanie wszystkich zdjęć na pełnym ekranie 6. Swobodne wgrywanie aplikacji z komputera 7. Stosunkowo lekki, cienki i niski współczynnik SAR 8. Pełny słownik T9 albo inne udogodnienia SMS Który model polecacie z listy i dlaczego?
  15. Chcę kupić szybki i cichy laptop do wielu zastosowań. Podstawowe potrzeby Przeglądanie Internetu, komunikatory Klepanie kodu (PHP, HTML, SQL, C++, Pascal) i odpalanie go Programy naukowe (Maxima, symulacje), kalkulatory, wykresy, PDF, DOC, PPT, ODF Muzyka i lekkie gry, czasami grafika 2D i 3D Bezproblemowa instalacja Linuksa i innych OS, zabawy w systemie Wymagania od laptopa Szybki czas startu systemu i aplikacji Cicha praca Wygodna klawiatura Wydajność - dobra współpraca podzespołów Przyzwoita jakość dźwięku zwbudowanych głośników Stabilne gniazdo zasilania, aby zawsze kabel kontaktował Nie nagrzewa się, a ciepło jest poprawnie odprowadzane Oszczędny - czyli nie żre prądu jak smok System: Linux, Windows 7 albo brak (sam wgram) Wymagania techniczne Matryca: od 13" do 16" najlepiej ~15" Procesor: w miarę wydajny - najlepiej, by się nie grzał mocno. Najpopularniejsze są Intel Core i3, i5 i i7. Ile mają rdzeni i ilu bitowe? Warto interesować się Intel Core2Duo albo Pentium M? Dysk: ważny szybki dostęp do danych. Szukam zestawu z dyskiem SSD. Ciężko taki dostać. Wystarczy 32 lub 64 MB. Jeżeli HDD, musi być szybki, cichy i nie nagrzewać się. RAM: co najmniej 2 GB dla 32bit, 4 GB dla 64bit Grafika: przyzwoita. W CS ani GTA IV nie będę grać Napęd optyczny: niekonieczny. Jeśli już to CD/DVD Internet: kabel + WiFi i opcjonalnie Bluetooth Waga: do 2-3 kg, dopuszczam wyjątki Bateria: wystarczy 2-3h, i tak go podłączę do prądu Sterowniki: najlepiej bez 10 osobnych aplikacji w autostarcie Coś pominąłem? Nie wszystko wyjaśniłem? Od razu pytajcie. Można dyskutować na temat powyższych punktów. 8) Które modele? Jaka firma? Co polecacie? Podajcie gotowe zestawy (składaki odpadają). Gdzie najlepiej kupić? Byłem w Media Expert. Są 3 półki laptopów. Większość Intel Core i3, 2/3/4 GB RAM, Windows 7, ale szczegółów na temat dysku (obroty, ciepło) nie ma na metce, tak samo wielkości matrycy, wagi i wielu innych cennych informacji. Pewex Vobis był już zamknięty. Teraz zastanawiam się, czy iść tam w tygodniu, czy nabyć lapka w ME już dziś. Czym kierować się przy wstępnej selekcji w sklepie? Czego się strzec? Z czym macie złe doświadczenie?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.