Jump to content

Derick

Stały użytkownik
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralna

About Derick

  • Rank
    Uczestnik
  • Birthday 11/24/1964

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://
  • GG
    0

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Września
  • Zainteresowania
    - sprzęt komputerowy
    - technologie wyświetlania obrazu; ekrany; hdtv-tv; sat; sprzęt HD
    - sprzęt audio Top hi-fi
    - cybernetyka
    - wedkarstwo
    - politologia
    - paleontologia
    - kosmos; literatura S.F.
    - sadownictwo i ogrodnictwo
    - film
    - muza techniczna; rockowa; inne.
  1. Derick

    Szukam Gry!

    W linku masz około 200 takich mało znanych, darmowych fulli gier na Windows - niektóre są świetne. Na bank coś ciekawego dla siebie znajdziesz, bo jest co testować. Space Shooter Games Free Download To oczywiście jeszcze nie wszystkie scrollowane strzelanki. Na tej stronie jest też mnóstwo innych gier z wielu kategorii. Od siebie mogę polecić kapitalny DemonStar (w zestawieniu go nie ma) - jeśli nie grałeś. Z nowocześniejszych i bardzo rozbudowanych polecam Jets'n'Guns. Robi wrażenie - wystarczy spojrzeć na screeny. :-) http://jng.rakeingrass.com/screenshots.php Tak jeszcze zainteresowałem się tematem, bo sam czasem lubię odpalić jakiegoś scrollowca a widzę że raczej szukasz nowości. Dzisiaj zalazłem ciekawą freeware'ową produkcje Facewound. Krwawa wyrzynka zombiaków, w efektownej oprawie z efektem ragdoll. Natomiast w poniższym linku masz przegląd co ciekawego w scrollówkach (170 gier) wyszło na konsole i arcade, tak gdzieś do 1999 roku. Przyda się jak ktoś kombinuje z emu. @jedendwatrzy Supaplex jest freeware, więc dam ci linka do wrzuty na Rapidzie wersji z ponad 1000 poziomami, spatchowanej Speed Fix'em i filmowymi pokazówkami jak je przejść. Supaplex megapack
  2. Jasne że tak. Do każdej karty obsługującej CUDA i PhyzX dodają optymalizacje zwiększające wydajność. Lepsza wydajność CUDA, które są już w wersji 3.1, potrzebne są do dekodowania materiału HD np. przez CoreAVC Pro, w programowych odtwarzaczach, co przekłada się na coraz niższe zużycie procesora. Tu jest wykaz kart obsługującej CUDA. Masz już CUDA? Dodaje akceleracje do niedawno wprowadzonego Flasha 10.1 potrzebnego do ogladania strimowanych filmów np na Youtube w HD 720p, 1080, wspieranego teraz przez grafy a który jest przydatny posiadaczom słabszych procków. http://www.nvidia.pl/object/adobe_flashplayer_plus_nvidia_pl.html Dodaje obsługe Open CL do wszystkich grafik serii 8000 Nawet do całkiem starych grafik, pokroju gforce serii 6000, są czasami usprawnienia w odpaleniu jakiejś tam gry, w specyficznym konfigu ustawień. Dużo poprawek we współpracy z monitorami i rozdziałkami. Poprawki do DXVA. Co nie odpalało, czy źle odpalało kiedyś na zabytkowej grafie, dziś może poprawnie chodzić. Zresztą niech każdy zainteresowany zobaczy, na podanym przykładzie z poniższego linka, ile materiału jest do przestudiowania po wydaniu kolejnej rewizji sterów WHQL. http://pl.download.nvidia.com/Windows/257.21/257.21_WinXP_Desktop_Release_Notes.pdf - Windows XP 32/64-bit http://pl.download.nvidia.com/Windows/258.96/258.96_Win7_WinVista_Desktop_Release_Notes.pdf - Windows Vista/7 32/64-bit Z niego dowiecie się, czemu jakaś gra, czy konfiguracja z czymś, po przez co się sypie? Bo macie czarno na białym napisane co trzeba zrobić, zmienić, lub gdzie doinstalować patcha, bo np. problem leży po stronie aplikacji a nie sterownika. Pozdrawiam Dartas aka DaRcO vel Derick ;-)
  3. Pewnie w nieoficjalnych tak, ale na stronie coreavc piszą że od 182.05 or higher. Ale żeby pracowały CUDA w wersji 2.2, potrzeba już sterów nieoficjalnych bodajże 190.15, lub wyższych. @ lachuma Pewnie patrzysz co pisza na tej stronie o grafach wspierających i rzeczywiście nie ma tam GF 9400, ale to zwykłe przeoczenie, że brakło tam tej karty w zestawieniu. Chyba logicznym jest, że jak jest GF 8400, to i musi banglać 9400. :) Edyta Off Topik. Jako że nie moge pisać na forum a jedynie w komentach - chyba przez osty,.. bo udowodniłem kiedyś paru młodzikom, że nie mają pojęcia o niektórych aspektach sprzętu komputerowego i w kilku ostrych wymianach, po ataku na mnie że się nie znam, zarobiłem nie całkiem słuszne ostrzeżenia, ale mniejsza o to.. :lol2: Wstawie tu ciekawy materiał, który może nie jest ściśle na temat, ale mysle że niektórych zainteresuje, choć chciałem go zamieścić w dziale Najważniejsze/Nowości, ale nie moge, więc nie bijcie dalszymi %. ;) Jak jest gdzieś o tym na forum, to wyedytuje kasując O.T. Pierwsze benchmark DX 11 Na głownej i forum nic nie widze o pierwszym benchu DX11. Może gdzieś, ktoś zapodawał w dziale Karty Graficzne, ale warto aby bardziej był na wierzchu. ;-) Właśnie mamy pierwszy tester DX 11 a jedną z ważniejszych funkcji jest teslacja - którą opracowała firma Imagination Technologies a jako pierwsza do obsługi sprzetowej, poprzez swoje API, w swoich chipach dawno temu, zaimplementowała w którejś wersji karty PowerVR, firma VideoLogic. Teraz ta świetna technologia, jest w Direct 3D 11 - można by powiedzieć że wreszcie... Pierwszy raz w grze, będzie zaprezentowana chyba jeszcze w tym miesiącu, lub grudniu CMR Dirt 2 (dx11) Nowe możliwości za pomocą teslacji widać na tych filmach z Drita 2 http://www.shacknews.com/onearticle.x/60965 A tu tłumaczenie z eng. za google, newsa o benchmarku Unigine Heaven. Windows 7 ogarnęło na świat wczoraj i świat 3D sprzętu nie trzeba czekać zbyt długo. Mamy kontakt Matthew Tippett z linkiem do rosyjskiego autora Unigine Corporation. Okazuje się, że deweloper stworzył całkiem imponujący DirectX 11 oraz silnika wykonane z niego punkt odniesienia. Lista funkcji jest następująca: -Natywna obsługa OpenGL, DirectX 9, DirectX 10 i DirectX 11 -Kompleksowy tessellation wykorzystania technologii -Zaawansowane SSAO (screen-space ambient occlusion) -Wolumetryczne chmury cumulonimbus generowane przez algorytm fizycznie dokładne -Symulacji dynamicznych zmian otoczenia o wysokiej wierności fizycznej -Interaktywne doświadczenia z pływania / walk-through trybów -ATI Eyefinity support ATI Eyefinity wsparcia Pierwszy na świecie benchmark DX11 nazywa nieba, a nie zalecamy, aby pójść i zobaczyć nagrania wszystkich możliwości Unigine silnik 3D prawo na YouTube, a jeśli jesteś zainteresowany odniesienia nieba, ale nie mają DirectX 11 sprzętu, można zobaczyć cztery minuty wideo odniesienia Heaven działa w trybie DirectX 11 [4:23 video]. OpenGL przybędzie wkrótce. Zdaniem Michała odniesienia Heaven będzie lądował na systemie operacyjnym Linux, dzięki czemu punkt odniesienia, aby uruchomić w trybie 24 wyświetlacz - my nie wspominając Eyefinity jest obsługiwany po wyjęciu z pudełka? Jeżeli wszystkie rzeczy idą dobrze, drugi 24 wyświetlania 3D jest z linuksową wersją odniesienia nieba, po laminarna Research X-Plane. Now, here comes the impressive part about this benchmark. Teraz, tutaj jest imponująca część o tym odniesienia. Dzięki szerokim wykorzystaniem Tessellation i DirectCompute i tekstur w formacie JPEG [zamiast BMP starych dawnych czasach, które przetrwały do dziś]. Deweloperzy nie muszą już korzystać wielogigabajtowych pliki do pobrania. Instead, Heaven benchmark is a brilliantly small 127.8 MB. Zamiast odniesienia Niebo jest doskonale małych 127,8 MB. To tylko może zasługują na miano "Ściąganie tydzień". ;-) Źródło orginalne Tu Cały bench na filmiku HD z YT -
  4. Jak to nie rozumiesz? :) Przecież masz w tym notebooku karte serii 9, więc wyższej niż 8 (w teorii, bo to niemal czysta kotletowa ósemka), to czemu nie miałoby być tam CUDA? I kto tak twierdzi, że grafa w nim nie obsługuje tej technologi? A przecież sam się przekonałeś że jest inaczej. Wierz sobie i temu co widzisz w trayu i pod alt-ctrl-del. ;)
  5. Fajny artykuł o historii technologi 3D w jednej firmie. Lubie takie, ale szkoda że ma sporo błędów, przeinaczeń i niedomówień. Tak trochę wychodzi na to, że Nvidia to był pionier nowinek w układach graficzny a tak nie było, bo sporo innowacji jako pierwsze wprowadzały i inne firmy jak 3Dfx, S3, Ati, czy nawet VideoLogic, 3DLabs. Nie wszystkie dobre się przebiły, ale tak jest zawsze w branzy elektronicznej... No i na pewno Nv1 to nie był akcelerator 3D a tylko 2D i nazywał się multimedia akcelerator a że potrafił nakładać tekstury i chyba filtrował linearnie, to foto realistycznie wyświetlał fotki a nie grafike 3D. :) Nie wiem skąd to zostało wzięte, ale na bajdurzeniach marketingowców nie ma co się opierać. Wszystkie funkcje, efekty 3D do DirectX 4 realizował procesor. Dopiero od dx 5 chipy graficzne zaczeły sprzętowo przetwarzać, z bodajże 10ciu, kilka funkcji 3D: S3 Virge, 3Dfx VooDoo, Nvidia Riva128. Ati Rage, takich jak; siatki wielokątowe, dwuliniowe filtrowanie tekstur, mipmapping, bufor głębokości (Z buffer), więc pisanie że NV1 dostarczał grafike trójwymiarową jest de fakto nieuprawnione. ;) Gdybym ja miał napisać taki artykuł, to przewertowując net w połączeniu z moją wiedzą byłby sporo dokładniejszy, ale wiem że są dużo lepsi ode mnie w tej dziedzinie, ale pewnie i sporo drożsi :rolleyes: Gdzie jest TNT 1 /16MB? TNT to był DX6 a TNT2 DX 6.1 Od serii powyższych chipów zaczęła się era oszukiwania na funkcjach akceleracji poprawy obrazu. TNT/TNT2 nie potrafiło poprawnie filtrować trójliniowo (przynajmniej pod DX, bo nie wiem jak było w OGL) a stosowało aproksymacje - kiedy konkurenci implementowali tą funkcje prawidłowo. Porównywałem swego czasu jakość filtrowania w Unrealu (DX), na moim sprzecie - miałem S3 Savage4 a znajomy przyniósł TNT2 i było to dobitnie widać. Zresztą ówczesny spec od grafik niejaki sławny 'Fachman' obnażał wszystkie niedociągnięcia w grafikach, jak obecnie do niedawna robił to Focus. Potem GeForce 256 kiepsko realizował kompresje tekstur s3tc (jakość wynikowa), którą pożyczył sobie od S3 Savage 3D. ;-) Za to Ati RageMAXX, który też zapożyczył, zaimplementował ją świetnie. Nie mówiąc już, że bałwochwalstwo firm, które mając w swych chipach takie oto wypasione funkcje jak; antyalising, anizo, czy duże wysokorozdzielcze, niekompresowane tekstury 2048x2048, nijak nie mogły błyszczeć nawet w starszych uwczesnych grach, bo były po prostu zbyt wymagajace jak na możliwości układów 3D, ale świetnie paliły oczy w reklmówkach. Od powyższej serii zaczeła się era kastratów i rasowańców w postaci TNT 2 M64 (64bit szyna), TNT 2 Ultra. Następnie poszły do piachu, świetne natywne API sprzętowe jak Glide 3DFX'a (szybkość), czy Metal S3 (jakość randeringu sceny 3D), bo beznadziejny Direct 3D, który marnował połowe mocy chipów graficznych, za pomoca siły Microsoftu, zaczął powoli dominować. Kompensacje ruchu z 4 istotnych funkcji wspomagajacych dekompresje mpeg2, miał przed GeForcem 256, S3 Savage 4, tak jak i kompresje tekstur s3tc. No, ale wiadomo że to historia Nvidii a nie całego przemysłu konsumenckich chipów 3D. :-) GeForce Fx w pełni wspierał dx9 tylko na papierze, bo w praniu robił to bardzo kiepsko, więc dostawał lanie od konkurencji. Dopiero Fx PCX 5900 i 5950 miał poprawioną implementacje dx9 i tam było już dobrze. GeForce 6 miało 16x filtrowanie anizo, ale co z tego jak mało wydajne i Ati wtedy biło tą funkcją w testach NV. Dalej PureVideo w pierwszej wersji wspierało tylko WMV, MPEG-2 i H264, dopiero późniejsze usprawnienie w PureVideo HD dekoduje VC1, ale przy wsparciu CPU. Co do technologi CUDA, to niedawno wywaliłem z dysku starą instalke sterownika grafy, z beta wersją CUDA i teraz nie pamiętam jej numerka, ale technologia jest od dawna a teraz ma na czym działać. Sprawdzić to można w każdym popularnym playerze video, który ma możliwość zapodania mu zewnętrznych dekoderów jak MPC- HC, GOM, VLC, czy innych. - zainstalować stery conajmniej pierwsze VHQL seri 190.XX, lub ostanie sideband'a, w moim przypadku XP 32bit. - najnowsze toolkity CUDA w wersji 2.2, lub 2.3beta. - zainstalować najnowszą wersje dekodera CoreAVC Pro, który ma Nvidia CUDA GPU SUPPORT. http://coreavc.com/ Odpalić playera - zablokować internalne dekodery a wskazać external codec AVC i po odpaleniu materiału w formatach kompresji MPEG-4, pokaże się ikona w trayu - na zielono CUDA działają, na niebiesko nie'use'ują. Zresztą inne decodery, które dekodują przez DXVA też operuja już na gpu i u mnie na DC 1.8@3Ghz zużycie procka średnio wynosi około 20% przy 8800GT, - .mkv 720p H264, formacie kolorów RGB32 i bitrate sięgającym w szczytach do 20Mbps + matroska spliter i DTS AC3 filter, czyli mocno wymagającym kontenerze i poprawiaczach obrazu, bo gdy puszcze nie poprzez render matroski a zwykle overlay mixer, to zużycie spada do 3-10% ze wspomaganiem GPU - czyli niemal cały procek wolny dla innych zadań. Jakie funkcje mają wspierające materiał wideo, poszczególne starsze chipy Nvidia, widać w tabelce z archiwalnego artykułu o PureVideo - który jest gdzieś na Frazie. Logiczne dedukując, CUDA po prostu anektowały oprogramowanie PureVideo, gdzie zaprzęgnięto do obliczeń dzisiejszą, lepszą architekture chipów graficznych od serii 8, które mają już pełne wsparcie sprzętowo wspomaganego procesu dekodowania i poprawiania obrazu a co więcej pozwoliły obcym firmom poprzez tą technologie korzystać z GPU a nie tylko CPU. CUDA liczą też fizyke na GPU i wywodzą się po cześci właśnie od technologi PhysX Ageia (drugi aneks), dlatego obsługa fizyki jest dostępna od GF 8. Sorry jak gdzieś się pomyliłem, ale pisze to z pamięci i najwyżej ktoś mnie w czymś poprawi.
  6. No fajnie, tylko czemu dałeś w Neo opis od płyty diamond.. A ok. Opisane są wszystkie 3 płyty w jednym, czyli Neo/Diamond/Combo.
  7. Czy rozważałeś Neo 3-F? :) Jak widać mam ją i ma nawet 4 sloty PCI, które Tobie są potrzebne. Płyta ma też regulacje obrotów wentyla z biosu na standardowym złączu 4pin i na 3pin sysfan1. Ja wentyl procka mam wpiety w złączke rozgałęźną wentyla na tyle obudowy arctic-cooling PWM 120. Ze złączki idzie podłączenie kabelkiem równoległym pod sysfan1 i reguluje sobie obroty procka przez to złacze w biosie. Pod 4 pin jest podłączony A.C.pwm. Wentyle Arctika PWM mają ten plus, że możesz podłączyć wiele wentyli tego typu równolegle do jednego zasilania. :razz: Podkręciłem na niej procka już na 3.4ghz przy 1.4v. Żadnych problemów, czy fochów płyty. Narazie nie szukałem walla,.. odpalałem na 375/400/425/450mhz i zawsze wstawała, nawet po niedowoltowaniu procka i próbuje wstawać do skutku aż nie damy wiecej papu. Wiem z sajtów zagranicznych że robi spokojnie 520/40mhz. Po prostu poezja :D
  8. Derick

    Crysis

    Jak na high to w sam raz, bo na verynice to za dużo klatek. :razz:
  9. Spróbuj jeszcze poszukać najnowszych sterów do chipsetu intela p35,.. może akurat tu problem, ale zgłasza błąd direct 3D więc ciężko wyczuć na odległość co dolega temu komputerowi. Stery są datowane 9/24/2007 INF Update Utility http://downloadcenter.intel.com/
  10. Wygląda mi jakby to był problem z Direct X. Masz zainstalowany najnowszy? Przetestuj directa i sprawdź czy wszystko z nim w porządku.
  11. Jak miałem ati, to jechałem na warcatsach i były super. Kiedyś ktoś zrobił na purepc testy różnych rasowanych sterów dla ati i wygrywały właśnie warcatsy. Wątek jest gdzieś w archiwum, w dziale biosy i sterowniki.
  12. Nie opłaca się zdecydowanie. Ja na Twoim miejscu dołożyłbym na ten rok drugie 512 ddr noname 333 cl2.5, albo 1gb jeśli wyczaiłbym gdzieś za tania kaske i na tym doczekał do zmiany sprzętu. Na wzrost wydajnosci sie nie łakom, bo będzie on znikomy. Natomiast komfort wymiany danych dysk-pamieć znacząco wzrośnie i zniknie to niustanne mielenie dyskiem i czekanie na loady z virtualnej. Wiem bo niedawno sam męczyłem sie na 512mb (winxp okrojony) i w grach to był koszmar, mimo że miałem Kingstony HyperX cl2.2.2.5
  13. Derick

    Crysis

    No i wreszcie na tym konfigu jest prawie pełnia jakości, na jakiej od biedy da się ugrać na 8800gt, choć dogrywa krzaczki w oddali co troche psuje efekt. Najbardziej podoba mi się podniesienie rozdziałki spritów tekstur roślinności. Hdr jest troche przegięty, ale ujdzie. Jest świetny LOD obiektów w oddali, co w poprzednich orginalnych veryhigt dx10 na win Xp nie miało miejsca. Po wyłaczeniu w opcjach najwyższego cieniowania spadała też rodzielczość tekstur na obiektach, czego zupełnie nie rozumiem, czemu to było powiazane z cieniowaniem... Przeszedłem z tym konfigiem całą gre na normalu w resie 1680x1050 bez AA i AF z patchem 1.1 (Proc 3GHz i GPU 700/1700/2000). Chwilami to była mordęga, na lotniskowcu musiałem tylko zejść z detalami, ale przy gorszym framie przechodziłem dawniej gry a tu wcale nie było trudno. Da się wybić niemal wszystkich z daleka snajpując, albo po kolei wyciągać i likwidować, więc grając wolno nie przeszkadza mała ilość fps. Jednak warto było sie pomeczyć, aby zobaczyć te wszystkie "cuda". Cuda w cudzysłowie, bo do realizmu odwzorowania świata, to jeszcze mega daleko. Mógłbym wymieniać odstępstwa na każdym kroku. I tak na to co pozwala dzisiejszy sprzęt, to szacunek dla twórców, bo dali dużo dobrego. Samo zaprojektowanie i ustawienie całej tej roślinności, gór, skał, to mega żmudność dla programistów. Grafika i radocha ze strzelania z fajnych giwer, bo sama fabuła jest naiwna jak myśli 14latka :lol2: Największą polewe miałem z nawoływań i krzyków koreańców. Szkoda że AI nie dorównuje grafice i jest nic nie lepsze jak w farcry a rezerwy w procku są nie wpełni wykożystane, bo sama fizyka nie ciągnie wszystkich istrukcji procka na 100%. Ogólnie gudi, choć wybitnie gra jest podrasowana na rynek głupiutkich zjadaczy amerykańskich fimów sensacyjnych/sf - wide te tanie gadki i odzywki z produkcji klasy B :lol:
  14. Dx 10.1 nigdy nie będzie miał żadnego znaczenia, tak jak nie miał dx 8.1 od ati. Na najmocniejszych kartach dx 10 ledwo ciągnie a co dopiero, jak by dorzucili obsługe sprzętową w grach efektów dx 10.1. Marketing nie mający przełożenia na żadne korzyści dla usera,.. zresztą jak to przy wszystkich akceleratorach 3D od zawsze. Pamietam zestawienia funkcji, jeszcze za czasów voodoo, rivy128, premedia, powerVR, s3 savage: ile to i jakich fantastycznych funkcji te układy nie obsługuja... Tyle że realnie nie wykorzystywały nawet połowy tego, bo poprostu były za słabe. S3 Savage mógł teoretycznie wyświetlać tekstury 1024x1024, w czasie kiedy twórcy programowali 256x256. Ilość pamięci montowana na karcie (8mb) wystarczała tylko na tekstuty 512x i to tylko w przypadku kompresji, co wykorzystało kilka gier z nedznym frameratem. Pamiętam jak włączyłem AA, to niemogłem doczekać się na rendering choćby jednej klatki :D. Taka Rivka tnt2 nie potrafiłą nawet poprawnie filtrować 3liniowo w dx, choć oczywiście oficjalnie odsługiwała taką funkcje. Ilość sciem i zwyczajnych kłamst jakie serwują nam obie miłościwie panujące nam firmy, dawno nauczyła patrzeć przez palce na szumne zapowiedzi, przez ludzi mających pojęcie o technologi wizualizacji virtualnych swiatów. Wystarczy troche wiedzy, dedukcji i analizy :)
  15. Napięcia nie zmniejsza, ale po temperaturze widać że łyka mniej pradu. Mniejsze takty, to logiczne że tranzystorki mniej marnuja energi i napewno sie opłaca. Na wszystkich kartach które miałem zawsze tak robie, bo po co karta ma łykać puste waty podczas surfowania w necie, czy oglądania dvixa. Gdyby dało sie wyłaczyć shadery całkowicie, to byłoby jeszcze lepiej, ale nie wiem jak to zrobić, bo riva nie pozwala zejść poniżej pewnego pułapu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.