Jump to content

webjay

Stały użytkownik
  • Posts

    169
  • Joined

  • Last visited

webjay's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Uzywales kiedys watomierza? Sprawdziles chociaz ile 'zjada' Twoj komputer pod linxem przy pelnym OC? Wydaje mi sie, ze raczej nie...
  2. Podejrzewam, ze zmiana zasilania nic Ci nie da - masz taki okaz proca jaki masz i raczej w nim jest problem.
  3. Sprzedalem mobo asusa p6td i w sprzedazy jeszcze i7 920, a juz planuje kupic MSI H55M-ED55 + do tego i5-650. Komputer bedzie pelnil 3 role: do pracy (i7 byl za mocny jakies 10 razy), HTPC - glownie muzyka i filmy oraz jako serwer backupu / testowy. Calosc bedzie chodzic 24/24, supportujac przez caly dzien jesli nie laptopa / ampli - grajac muzyke i wyswietlajac filmy. Wiem, ze i5 650 wystarczy az nadto, nie mniej mam kilka pytan dot. tej plyty: 1. o ile mozna zejsc z napieciem na CPU? 2. czy sluchajac z niej muzyki (juz bomba, gdyby ktos mial podpiete kino) slyszycie szumy / trzaski - czy jakies niepokojace przebicia? 3. czy da sie podpiac 2 monitory na raz? Tj. jeden via dvi, a np. drugi przez hdmi/vga? 4. jesli dual-head nie dziala, to czy plycie nie szkodzi dolozenie drugiej karty graficznej na pci-e (gdzies czytalem, ze asus nie chcial juz tak odpalic) 5. czy jest jakas realna roznica pomiedzy i3 a i5 w moim zastosowaniu? Przepraszam za te infantylne pytania, ale mam nadzieje, ze ktos mimo wszystko pomoze.
  4. Mial juz ktos WD6402AAEX? (czyli 640GB z 64MB cache, seria Black)? Niby mialem kupowac blue, ze wzgledu na cisze, jednak te 64MB bufora to bardzo bardzo duzo... (pomijam juz fakt, ze profile systemowe mam na SSD). Jakie spostrzezenia? Niestety, testow zadnych sie nie doszukalem na razie...
  5. gratuluje! vtt jednak nie za wysokie? ps. cos jest jednak nie tegens - 51Gflopsow tylko... na 4.0 & 1600/CL7 mam bodaj tyle samo lub ciut wiecej i teraz czy mozna traktowac linxa jako wyznacznik? Sa wszelkie powody ku temu - obciaza proc na 100% i dziala mocno na ramie. A jesli nie, to co innego? ;) Chyba tak juz jest, ze do pewnego pulapu taktowanie ramu nie bedzie mialo wiekszego znaczenia - jakby nie bylo, CPU i tak musi czekac na RAM, prawie zawsze... Czym wieksze obciazenie ramu, tym dluzej musi czekac CPU... Pewnie w wielowatkowosci ulega to marginalizcji (cpu ma dosc zadan na ta chwile, aby je przeliczyc i tylko co dluzsze okresly czasu siega do ramu) - nie mniej - dalej pozostaje ten sam temat - jesli nie zczytuje na raz zbyt duzo / lub zbyt duzo nie zapisuje - czy to bedzie 1333Mhz czy 2000Mhz - nie ma _wiekszego_ znaczenia. Moze nie okrylem ameryki, ale chyba tak jest? Prosze mnie uswiadomic lub pokazac jakies testy (koniecznie dla szybko taktowango CPU, tj. min 2x niz ram), w ktorych nie ma hipotetycznej analogii ktora wyzej przedstawilem (w sensie roznic pomiedzy pewnymi wartosciami taktowania ramu).
  6. zartowalem sobie, ale wnioskujac - pierwszy przebieg polecial naraz przy wlaczonym linxie i occt (stad tez mniejsza ilosc gflopsow i b. dlugi czas przeliczenia), drugi linx juz polecial bez konkurencji - a dlugo, bo mial spora probke (all) do obrobienia. IMHO rowniez mozna uznac wynik za stabliny, w dodatku zauwazylem, ze zlaszcza starszy (nie stary) soft (i nie licze browserow / czy jakis innych slabo obciazajacych proca programow - bo to nie ma zadnego znaczenia - liczy sie tylko to, co potrafi dopalic pow. 80%) nie wykorzystuje HT wcale... Np. kodowanie video z pakietu nero - 8 rdzeni i 4 na 90-100%, a 4 pozostale 1-3%.... W sumie to chyba warto gruntownie przestudiowac czy w ogole jest sens wlaczania HT w konkretnym (moim/Twoim/Jego) przypadku - bo moze sie okazac, ze nie zyskujemy nic poza wiekszymi tempeaturami...
  7. HT off i jeden przebieg w linxie? cheater!!!... ;))))))))) ps. niezle jak na 12GB RAM (niektorzy maja problemu, zeby jakkolwiek uruchomic tyle ramu), dorzuc jeszcze VTT i VDRAM - komus z pewnoscia za jakis czas sie przyda.
  8. mobokiller... ;) ide wlacze blaszaka, zobacze co slychac na pulpicie ;) shoxeh: 14 przebiegow to i tak sporo wytrzymal - jest szansa, ze dasz rade 20 przejsc :) jacekcz: dawaj wiecej! :) przeciez poza linxem bedziesz mial temp. max - 20^C (i tak jest ladnie). ps. co jest z ta bariera dla 200Mhz? 203 i juz wali zong - czyzby cache prefetching byl tak przeciazony, ze to wlasnie on powoduje problemy z wyzsza czestotliwoscia?
  9. 1.42V - szalony :D tylko cos te gipsy nie tak - troche jakby ich malo... moze sie rozkreca (powylanczaj wszystkie ciach!-diodki na desktopie), przy 4.4 powinno byc raczej na 100% powyzej 55GFlops (wazna jest tez pamiec, ale przy 1600 tyle juz powinno byc) i zycze 20 przebiegow bez czerwonego paska ;)
  10. Racuch & wozaq: dzieki za wyjasnienia. I wracajac do mojego porownania AC vs LC w ujeciu kosztow, jakby rozumiem plusy (blok na gpu z cala pewnoscia ujmuje wielu dBA - zwlaszcza jesli zamieniamy male pierdzikolka na 12/14cm wentylatory na chlodnicy) i walory 'estetyczne' - nie to, zebym tylko krytykowal, ze pieniadze w bloto, bo tansze AC zrobi to samo ;) Ale jesli ktos wstawia tylko LC do proca, to IMHO jesli nie jest totalnym maniakiem, to jednak wyrzuca kase w piach ;) (maniacy sa usprawiedliwieni, z racji manii ;) ) A na oslode (jesli ktos poczul sie urazony powyzszym), to sam 4 dzien bodaj blaszaka nie wlaczylem... Jestem jeszcze lepszy w trwonieniu PLNow ;)
  11. KUBA: moj kupiony w lutym (napisalem wczesniej we wrzeniu - nie wiem dlaczego :| ) - selekt jeden na dziewiec i chyba ogolnie mam szczescie... wozaq: ja podejrzewam cos innego - wszyscy jak jeden macie wpiety proc w jeden obwod z gpu... serio - nie wiem ile to zre w 2d (moze ktos wrzucic ile W oddaje w idle taki 280 i inne mocne karty? bo takty to pewnie na gpu sa obnizane x2, a pamiec chodzi tak samo - tylko - ile W wytwarza ten tryb?) i to one podgrzewaja Wam wode... bo inaczej, to ja nie widze sensu wydawania 2-3 razy wiecej kasy tylko po to, aby miec te same wyniki co na dobrym AC za 300PLN (mowa o chlodzeniu samego cpu!!!).
  12. KUBA_TM: pisz co i jak z nimi - ile bylo sensownych, a ile do d... w miare dokladnie jesli mozesz ;)
  13. QPI: 1.2V, VDIMM: 1.6V - jak nie podkrecasz pamieci tylko puszczasz na stocku - powinno wystarczyc. ps. te > 80 masz na wodzie?
  14. jacekcz: dziwne masz temperatury - napiecie nizsze niz u mnie, woda zamiast powietrza, a male roznice... czy to dlatego, ze qpi dla ramu wyzej woltowane? choc pewnie Twoj gtx w samym 2D takze sporo zjada mocy i podgrzewa wode... nie da sie go bardziej zdownclokowac w dol niz przewiduje to producent? (u siebie na 7800GTX tez chcialbym to zrobic, ale nowe stery juz nie maja tej opcji - pamietam kiedys w 6600GT byla mozliwosc ustawienia metoda prob i bledow jeszcze nizszego taktowania -> obnizenia temperatury i konsumowanej mocy)
×
×
  • Create New...