Jump to content

Marasek

Stały użytkownik
  • Posts

    651
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Skąd
    Włocławek
  • Zainteresowania
    IT. gsm

Marasek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. jest sens sie bawic jak taki adapter 2,5-->3,5" kosztuje 4-5zł??? ja kupiłem za 4zł i 35gr przecież to jedno piwo mniej w pubie. chyba że bardzo chcesz miec satysfakcję z własnej roboty, chociaż w tym przypadku to nie ma raczej sensu
  2. Powiem Ci tak po roku użytkowania. Wady: -Wymiary 148x60x24 dla porównia N6310i 129x47x21 -pisanie smasa w samochodzie jedną ręką (rozwiązanie instalacja programu z pełnoekranową klawiaturą aby móc paluchem pisać) -czas czuwania przy korzystaniu z GPSa i UMTS. ale UMTS mozna wylaczyć co poprawia znacznie długosc działania telefonu -przeglądarki pod symbiana cieżko sobie radzą ze stronami www banków (logowanie do banku i wykonywanie przelewów itd) -standardowe oprogramowanie nie pozwala na włączenie VIBRY jednoczesnie z dzwonkiem, ale od czego mamy SYMBIANA i gogle ;-) Zalety: UMTS GPRS WAP 2.0 Java Symbian GPS WBUDOWANY ZESTAW GŁOŚNOMÓWICY bluetooth irDA (podczerwień) klient email pakiet quickOFFICE (word, excel itd) tryb lotniczy - możliwośc wylączenia modułu GSM świetna ksiązka telefoniczna z przydatym podziałem kontaktów na kategorie wg własnego uznania ekran duży dotykowy 208x320 normalne strony WWW na sensownym ekranie a nie jakies 128x128 odtwarzacz MP3 dzwonki polifoniczne i MP3 (dowolny utwór) slot kart SD/MMC fimy Divx na pełnym ekranie z napisami masa, masa oprogramowania gry, emulatory konsol itd wyposażenie zestawu (2xładowarka, 2x akumulator, stacja dokująca, słuchawka bluetooth, słuchawki stereo, karta pamieci, futerał) stosunek ceny do możliwosci i wyposażenia Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie użytkowania telefonu z zamkniętym systemem operacyjnym czyli bez Symbiana albo Windowsa. Niestety z motką własnie się żegnam (sprzedaję) bo kupiłem HTC czy inaczej SPV M3000 z windowem Mobile 5.0 Co do GPSu Ja używalem/używam programu nhGPS i własnoręcznie przygotowanych map (wyeksportowanych z nawigatora i skalibrowanych na podstawie jego współrzędnych) -na podszybiu w samochodzie, albo w uchwycie motrola dość szybko łapie fixa/satelitę, ale jak jest kiepska pogoda to są z tym problemy. na allegro są już anteny zewnętrzne z wtyczką do A925 ale mi jakos nie była potrzebna. Dokladosć z jaką działa GPS zalezy od tego jak dokładne mapy zrobiłeś/ściągnąłes. na dzień dzisiejszy w zasadzie cała Polska jest dobrze przygotowana dla A925. polecam poszukac map na róznych forach poświeconych temu telefonowi np www.matrax.net Jak mam jechać w nieznany teren, to odpalam na pececie NAWIGATOR MAPA POLSKI z niego eksportuje sobie dany fragment mapy do pliku BMP zmieniam PAINTem na JPG i przerzucam na kartę pamieci. Potem na podstawie wspólrzednych z NAWIGATORA kalibruję mape w nhGPS i po sprawie. Ja na GPS nie narzekałem a sporo kraju zjeździłem. fakt nhGPS to nie AUTO MAPA (twórcy automapy porzucili projekt przystosowania jej do symbiana) i trasy zadanej nie wyznaczyszysz ani pani jadzia nie podpowie "skręc w lewo za 200m" ale za sam program AutoMapa zapłacisz tyle co za motorolę A925 z całym zestawem. A tu musisz kupic auto mapę ok500zł, palmtopa z funkcją telefonuGSM np1000zł i odbiornik GPS 300-500zł nhGPS,jest po polsku, pokazuje ci gdzie jesteś na mapie, prędkość z jaką jedziesz, wysokośc nad poziomem morza, współżedne. dodatkowo mozesz w roku ekranu uruchomic graficzny kompas. masz też możliwość ustawienia punktow orientacyjnych np. FOTORADARÓW ;-) i automatycze przełączanie map gdy wyjeżdzasz z jednej mapy do drugiej. programik ma też swoje wady, automapa zresztą również wystarczy poczytac wypowiedzi poirytowanych użytkowników którzy wywali na nią kupę kasy a błednie pokazuje trasy. Wada działania GPS to masakryczne pożeranie bateri (dlatego motorola daje dwie w zestawie) --> wskazane jest używanie stałego zasilania w samochodzie. Ale tylko oryginalna ładowarka samochodowa motoroli, przetestowałem wiele tanich podróbek i nie były w stanie udziwgnąc prądowo zasilania tej motki, wiec w koncu kupiłem oryginalną ładowarkę. i potrafi sie czasem jakiś program (np nhGPS) wywalic np po 2-3 godzinach działania wtedy trzeba właczyc i wyłaczyc telefon. ale cóz to już uroki otwartych systemów w których mozna sporo mieszac. nie jest to telefon dla idiotów czy fanów prostych menu ala nokia, tylko dla ludzi którzy lubią grzebać w ustawieniach itd.
  3. w sumie też swego czasu szukałem sporo informacji na ten temat, i na razie wniosek mam jeden: i plazma i LCD mają póki co sporo wad: już bez rozróżniania na LCD i PLASME: -kąty (LCD) -smużenie (LCD) -pobór prądu (zwłaszcza plasma) -odwzorowanie czerni (LCD) -wypalanie sie stałych elementów w plazmach tzw duszki -jakość obrazu ze ze słabego źródła np kablówki I jedna zaleta rozmiary ekranu i mała głębokość Przecież jakbym dał za pionieera 12-15 tys a za miesiac miabym na stałe wypalony w rogu napis TVP1 to by mnie krew zalała!!! (tak tak są metody, docieranie plazm itd kurcze to nie jest sprzęt za 500zł!!! Póki co taki sprzęt nadaje sie jedynie do oglądania DVD czy puszczania sygnału ze źródła o super jakości. Moja propozycja: - do ogladania TV na co dzień kup sobie dobry 100Hz telewizor tradycyjny CRT 29" 32" albo 36" - a do ogładania filmów projektor i rozwijany ekran. Nie musisz przecież wiadomosci TVP oglądać na 42 calach., A obejrzenie wieczorkiem dobrego filmu DVD na ekranie o przekątnej np 2m to jest cos. tak lampa w projektorze ma swoją żywotność ale ile będzesz filmów dziennie oglądał? lampa zachowa swoje parametry na odpowiednim poziomie przez np 4000godzin. Zakładajac nawet 2 filmy 2 godzinne dziennie to i tak starczy Ci na 3 lata. Jak dotąd oglądajac w sklepach i salonach różne rzeczy puszczane na LCD i PLAZMIE mogę powiedziec ze nie powala mnie to jakością wrecz przeciwnie czesto tragedia w stosunku do tego samego obrazu wyświetlanego na CRT. Wyjątek obraz HD to rzeczywoscie widac już piekne obrazki. ale póki co to taki klient naoglada sie w sklepie specjalnie spreparowanej płytki demo HD kupuje sprzeciąr podłącza w domu pod antene/kablówkę i wielkie rozczarowanie. za taką samą kasę mozesz kupic albo 42" plazmę (nie te najtansze shity daewoo) albo tradycyjne 100hz crt i zostanie na sredniej klasy projektor.
  4. to że któreś z urządzeń do iplusa np karta SonyEricssona GC79 ma problemy ze wspólpracą z niektórymi Acerami to akurat nie jest powód to chwalenia się tym tej firmy a tym bardziej branie na siebie za to odpowiedzialności jeżeli np. do końca nie wiadomo gdzie leży problem. Zresztą w tym przypadku to raczej PLUS albo SE powinien informować ze jego PCMCIA nie jest kompatybilna z acerem. Zresztą nic nie wiem o takich problemach iplusa vs acer wiec nie będę tego rozwijał. Ale akurat wydłużenie gwarancji to jest coś czym firmy się chwalą a nie trzymają to w tajemnicy. Czy Twoim zdaniem ta nowa 2 letnia gwarancja jest takim powodem do wstydu że Acer trzyma to w tajemnicy? i nie informuje swoich klientów? Warunki gwarancji są integralną cześcią umowy i póki co obowiązują jako pismene ustalenia a nie plotki. A póki co acer w swoich pismach i stronie www (co jest wiążące z punktu widzenia prawa) informuje klienta o ROCZNEJ GWARANCJI. poczta patoflowa to jest dobra dla plotkarek na targu a nie relacji klient/konsument a producent/dystrybutor. widzisz u mnie w firmie na szkoleniach i konferencjach też pokazują mi/nam ładne tabelki jak to jesteśmy liderem rynku, a faktycznie jeszcze nie jesteśmy - wszystko zalezy kto, jak i które dane chce pokazać. Jako posiadacz Acera szczerze jestem zainteresowany bezpłatną 2 letnią gwarancją PRODUCENTA (nie 2 letnia odpowiedzialnością sprzedawcy wg ustawy) datego jescze raz proszę POKAŻ MI PISMO ACERA W KTORYM STNANDARDOWO DAJE ON KLIENTOM DWA LATA GWARANCJI. BO DOPÓKI NIE MA TEGO NA PIŚMIE TO TEGO NIE MA I TYLE W TYM TEMACIE dlatego to Ty lepiej zastanów się co piszesz a tematu Wieczystej Gwarancji nie poruszałem w kontekscie gwarancji na całe życie ale w kontekscie nieuczciwych np. allegrowiczów czy sklepów którzy oszukują klientów ze towar na który np producent daje 1 albo 2 gwarancji bedzie dlużej pod ochroną gwarancyją producenta bo karta gwarancyjna nie jest wypełniona, nie ma wpisanej daty. wiec jeszcze raz warunkiem realizacji gwarancji jest posiadanie dowodu zakupu: paragonu/faktury a na tym dokumencie jest data sprzedaży i to od niej biegnie gwarancja nie zaleznie od tego jaką datę jakiś naiwniak sobie wpisze bądź nie wpisze w karcie gwarancyjnej.
  5. super fajnie ze Ci cytat "łepki na szkoleiu Acera" mówili pokaż mi to proszę na piśmie od Acera. bo póki co odsyłam na stronę ACERA POLSKA www.acer.pl poczytać dział warunki gwarancji. a co do faktury czy paragonu to musisz miec go zawsze bo bez dowodu/dokumentu zakupu żaden producent/sprzedawca nie musi honorować gwarancji. Sama karta gwarancyjna (chociaż w przypadku acera i tak jej nie ma) bez dowodu zakupu i tak jest zresztą bezwartoścowym świstkiem - to tak dygresja do osób sprzedających towar z rzekomo wieczystą gwarancją bo bez wpisanej daty zakupu.
  6. nie chodzi o piksele ale o proporcje ekranu, przecież to wiesz. poprostu filmy kinowe (16:10 i inne) lepiej wkorzystują obszar roboczy panoramy 15,4 - (zminimalizowane paski na dole i górze filmu) niz ekranu 15" (4:3) . oczywiscie możesz powiekszyc obraz na tradycyjnej 15 tak aby zmniejszyc paski tylko ze automatycznie tracisz szczególy kadru z lewej i prawej strony a to jest rozwiązanie bez sensu. Ja jakoś na mojej panoramce widze znaczną różnicę w komforcie oglądania filmu niż na 15stkach znajomych. inna sprawa to kąty w pionie matryc laptopów :cry: wiec i tak bede musiał kupic na biurko jakąś 19LCD no 193+ samsunga. A co do samego laptopa za te same pieniądze mam to co w podpisie i nie żałuję tego zakupu a dość długo wybieralem model najlepszy stosunek ceny do możliwości i wyposażenia.
  7. co masz 24 miesiace gwarancji? moze w sklepie u sprzedawcy ale nie u producenta i nie gwarancję a odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową (zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej [Dz. U. 141 poz. 1176]) a taką ochronę to ma każdy konsument RP niezaleznie czy kupuje acera, toshibę, della czy pralkę. tylko w praktyce wyegzekwowanie jej (gdy skończyła sie DOBROWOLNA gwarancja producenta) to już cieżkie boje.
  8. temat tyle razy wałkowany GWARANCJA jest tylko dobrowolnym gestem producenta i nie jest obowiązkowa. Acer daje standardowo na rok (akumulator 0,5 roku) z możliwoscią rozszeżenia do 2 i 3 lat za dodatkową kasę. A te "bujdy" sklepów ze gwarancja 2 lata to chodzi o prawo unijne i polskie. od stycznia 2003 roku zniknął termin rękojmia a powstał "Niezgodność Towaru z umową" który obowiązuje SPRZEDAWCE na dwa lata od daty sprzedaży. Jeżeli ta niezgodność/wada wystąpiła do 6 miesiecy od sprzedaży to uznaje się że była od początku i tutaj jeszcze da się zawalczyć ze sprzedawcą/sklepem Ale życzę szczęścia (w naszym sytemie przewlekło-sądowniczym) przy egzekwowaniu u sprzedawcy swoich praw konsumeckich jeżeli laptop wam się rozleci po np. 18 miesiącach a producent dał tylko rok gwarancji. Już widzę jak sprzedawca/sklep ochoczo bieże sie do wykonania swoich obowiązków wg. ustawy o sprzedaży konsumenckiej. polecam 1855046[/snapback] dzieki za dosyc konkretna odpowiedz. czy ktos wie cos blizej na temat tej ustawy? jaki ma numer artykul czy cos w tym stylu. zebym wiedzial na co sie powolac :-P pozdro Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) ustawa - http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=321 omówienie - http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=139
  9. pociągnę ten stary wątek Acer ASPIRE 3023 WLMi (semptron 3000+; 512MB; X700) oraz tuner PCMCIA AverMedia e-500 plus - ma ktoś sposób na rozjeżdzanie się dzwięku z obrazem??
  10. rok czasu na komputer/ 6 miesiecy na akumulator jest oczywiście możliwość wykupienia przedłużenia gwarancji
  11. ten model będzie miał tuner TV jak go do niego dokupisz np AVERA na PCMCIA za 220-299zł za to ma port FireWire do ktorego mozesz podłączyc cyfrówkę.
  12. mam ten sam problem, wszędzie chwilowy brak 3023wlmi, jest w vobisie za 4099 a to jednak nie 3700-3800zł. ale może na ceny w okolicach 3,7-3,8 tys. nie ma co liczyć w najbliższej przyszłości bo kilka dni temu komputronik pokazywał cenę 3899zł, a teraz pokazuje już 4019zł. Może jak pojawią się na sklepach to cena niemile zaskoczy. w Vobisie dogadalem się ze biore lapka siadam u nich w sklepie instaluję system, jak wszystko jest ok matryca super bez zonków/pixeli to biorę go. jak nie testujemy nastepnego. w małych sklepach czy internetowych ciężko o przetestowanie i bierzemy kota w worku potem kulamy się z reklamacjami próbami zwrotu itd. Wiec moze się skłonię aby trochę przepłacić. pozatym niedawno kupowałem w promocji w MM - 3613 WLMi za 2699zł (teraz po 3349zł) a wczoraj sprzedałem go za 3100zł wiec i tak jestem 400 do przodu, a najpóżniej do soboty muszę kupić nowego.
  13. kupując poza siedzibą przedsiębiorstwa. czyli np przez sklep internetowy masz 10 dni na odstapienie od umowy bez podawania przyczyny takie jest prawo obowiazujące w RP i widzimisie sklepu nie ma tu znaczenia. Co wiecej sklep taki powinien jasno klienta informować ze ma on mozliwość odstapienia od umowy w ciągu 10dni
  14. dla podsumowania sprawy gwarancji. W obecnym prawodawstwie obowiązującym zdaje się od 01.2003 1.nie ma pojęcia rękojmi 2.Gwarancja producenta jest jego dobrowolnym zobowiązaniem a nie przymusem. zamiast rękojmi obowiązuje termin niezgodność towaru/usługi z umową który obowiązuje kupującego i sprzedającego 24 miesiace od daty zakupu i jest to sprawa niezależna od np. 12 miesiecznej gwarancji producenta. do 6 miesiecy od zakupu w przypadku ujawnienia wady prawo automatycznie stwierdza ze wada istniała w chwili wydania towaru i podlega on naprawie. powyżej 6 miesiecy niestety już się najczęsciej boksujemy ze sprzedawcą sklepem. i w tym temacie rękojmia była lepsza bo niby 12 miesiecy ale te 12 miesiecy bylo lepsze niz obecne 24
  15. sorki za przydługi cytat: AcerAdvantage to program rozszerzonej gwarancji na produkty Acer, który odniósł wyjątkowe sukcesy w krajach w których został już wprowadzony. Obecnie programem AcerAdvantage zostaną objęte wszystkie kraje Unii Europejskiej. AcerAdvantage jest obecnie programem europejskim. Rozszerzoną gwarancję można nabyć wraz z produktami firmy Acer, takimi jak notebooki, komputery PC, monitory LCD, projektory, serwery oraz macierze dyskowe. Program rozszerza gwarancję do trzech lat, przy czym sposób i termin realizacji napraw gwarancyjnych zależy od produktu oraz wybranego rozszerzenia – prosimy zapoznać się ze szczegółowymi informacjami zamieszczonymi na stronach poszczególnych linii produktów. Przykładowe warianty obsługi gwarancyjnej: naprawa w Centrach Serwisowych Acer lub w siedzibie klienta, zróżnicowane czasy reakcji serwisu od 4 godzin do 2 dni, dostępność serwisu od 5 do 7 dni w tygodniu, od 9 do 24 godzin na dobę, skrócone czasy napraw dzięki przywilejom programu AcerAdvantage, urządzenia zastępcze na czas naprawy w celu zapewnienia największej dostępności nabytego produktu. Program ten zapewnia ponadto uczestnikom wiele dodatkowych korzyści, takich jak np. bezpłatne naprawy przypadkowych uszkodzeń (dotyczy notebooków) wykonywanie napraw w ciągu 5 dni roboczych, bezpłatne konsultacje przez telefon, faks lub e-mail w czasie 3-letniego okresu gwarancyjnego. Celem programu AcerAdvantage jest zapewnienie klientów firmy Acer, że zawsze mogą liczyć na specjalistyczną i terminową obsługę w ciągu 3-lat w każdym kraju Unii Europejskiej pozwalając na pełne wykorzystanie nabytych produktów. Klienci, którzy nabyli rozszerzoną gwarancję AcerAdvantage z produktem firmy Acer muszą zarejestrować umowę gwarancyjną na stronie www.acer-ee.com lub dzwoniąc do Europejskiego Centrum Obsługi Klienta, a następnie przesłać podpisany formularz rejestracyjny wraz z kopią dowodu zakupu w kopercie dołączonej do broszury AcerAdvantage. Firma Acer prześle klientowi kartę „Rozszerzonej gwarancji” ze wszystkimi danymi identyfikacyjnymi produktu. Rozszerzenia gwarancji, usługi indywidualne oraz Europejskie Centrum Obsługi Klienta stanowią część zintegrowanej strategii „Obsługi Klienta” z powodzeniem realizowanej przez firmę Acer w celu zacieśnienia więzi z klientami i osiągnięcia unikalnego europejskiego poziomu zarządzania relacjami z klientami (CMR). Państwa praca wymaga odpowiedniej ochrony, dlatego firma Acer oferuje program rozszerzonej gwarancji AcerAdvantage, który daje szansę nieprzerwanego użytkowania naszych produktów. Informacje ogólne Dla wszystkich notebooków z serii TravelMate oraz Aspire dostępne są dwa rodzaje rozszerzonej gwarancji: 1)- Rozszerzenie gwarancji do 3-lat od daty zakupu notebooka z naprawami w naszych centrach serwisowych. 2)- Rozszerzenie gwarancji do 3-lat od daty zakupu notebooka z naprawami w naszych centrach serwisowych oraz bezpłatnym usuwaniem przypadkowych uszkodzeń. Korzyści Obie wersje rozszerzonej gwarancji: -Fezpłatna pomoc Biura Pomocy Technicznej w całym okresie trwania rozszerzonej gwarancji. -Wykonywanie napraw w pierwszej kolejności. -Prawo do korzystania ze specjalnych ofert oraz promocji autoryzowanych sprzedawców. Tylko wariant z ubezpieczeniem przypadkowych uszkodzeń: Bezpłatne naprawy przypadkowych uszkodzeń (w przypadku uszkodzenia wyświetlacza pobierana jest opłata 100 euro + VAT). Formalności związane z nabyciem rozszerzonej gwarancji Rozszerzenie gwarancji trzeba nabyć i zarejestrować w ciągu 360 dni od daty nabycia notebooka. (W przypadku rozszerzenia obejmującego bezpłatne naprawy przypadkowych uszkodzeń okres ten jest skrócony do 90 dni.) Data zakupu musi być udokumentowana dowodem zakupu (fakturą lub paragonem), którego kopię trzeba przesłać do firmy Acer. Formalności związane z rejestracją rozszerzonej gwarancji Każda broszura AcerAdvantage zawiera tajny kod umożliwiający klientowi zarejestrowanie się na stronie www.acer-ee.com. Klienci nie mający dostępu do Internetu mogą rejestrować się dzwoniąc bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta. -------------------------------------------------------------------------------- Elementy objęte rozszerzoną gwarancją Gwarancja AcerAdvantage obejmuje wszystkie uszkodzenia elementów notebooka uniemożliwiające jego użytkowanie. W przypadku uszkodzenia wyświetlacza za naprawę będzie pobierana opłata 100 Euro + VAT. -------------------------------------------------------------------------------- Elementy nie objęte rozszerzoną gwarancją Rozszerzona gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych niedbałym lub nieostrożnym obchodzeniem się, nieprawidłową konserwacją, ingerencją osób nieuprawnionych, transportowaniem w nieodpowiednim opakowaniu, wszelkich uszkodzeń nie wynikających z winy producenta, jak również drobnych uszkodzeń, takich jak zarysowania, obtarcia, itp. powstałe na skutek normalnego użytkowania. Rozszerzona gwarancja nie dotyczy akumulatora, który jest objęty gwarancją standardową (180 dni). Rozszerzona gwarancja nie obejmuje nieprawidłowego działania sprzętu spowodowanego wirusami komputerowymi lub konfliktami systemu operacyjnego po zainstalowaniu sterowników lub urządzeń peryferyjnych oraz utraty danych z jakiegokolwiek powodu. A tu ze strony komputronika cennik rozszerzonej gwarancji http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=3446 tyko czemu w komputroniku piszą o 90 dniach podczas gdy ACER pisze o 360 (przy opcji 3 lata bez ubezpieczenia)?
×
×
  • Create New...