Skocz do zawartości
ghost_mode

GeForce 5500 czy 5600 ???

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym brał fx 5500 bo w tym przypadku jest on mocniejszy od tego OKROJONEGO fx5600!!

Jeden jak i drugi ma 4 potoki renderujące i tą samą częstotliwość rdzenia więc ten sam fill rate, ale ten fx 5500 ma szybsze pamięci więc jest leprzy :D:D:D

 

Taki jest mój tok rozumowania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mój tok jest taki:

Nie bierz żadnej z nich :!: Sam mam FX 5500 tyle, że 270/400 i po przekręceniu do zegarów Gigabyte'a i tak ma podłą wydajność więć śmiem twierdzić, że ten FX 5500 będzie też słaby.

 

Proponuję Radeon 9550 Gigabyte ~260 zł - tańszy i po OC o niebo lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bierz fx;]

jak koniecznie cos od nv to czekaj na 6200 na agp;]

ja mam teraz zamiennie fx5600 winfasta i nadaje sie tylko do przeglądania forum bo jakosc obrazu ma zabójczą.

i nic po za tym :lol: :lol:

w nfs u2 na takich samych detalach jak na 4ti mam teraz 8fpsów :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam kartę PixelView FX 5500 i uważam, że jak do gier to jest zdecydowanie za wolna. Doom3 na 800x600 przy średnich detalach początkowo działa dobrze, ale w późniejszych etapach ilość klatek na sekundę potrafi spadać, miejscami do poniżej 10 fps.

 

W Toca Race Driver 2 można pograć na 800x600. Ilość FPS wacha się od 20-42, ale czasami spada poniżej 20, przez co obraz traci płynność. W Painkiller FPS waha się bardzo: czasami jest około 100fps, a czasami spada do około 12-14fps.

 

Need For Speed Underground 2 Demo - 800x600, na details 2 (są 4 stopnie, gdzie 4 to detale największe) gra działa dobrze (25-40fps). Kiedy włączam na details 3 (wtedy gra wygląda dużo ładniej) to już nie można pograć - powód: 10-12fps.

 

Oczywiście nie ma mowy o żadnym antyaliasingu, który bardzo poprawia wygląd. Karta ta jest na to za słaba.

 

Do nowszych gier karta FX 5500 jest za wolna, a OC daje wzrost najwyżej o kilkanaście procent.

 

No, ale dobra i szybka karta kosztuje dużo więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Need For Speed Underground 2 Demo - 800x600, na details 2 (są 4 stopnie, gdzie 4 to detale największe) gra działa dobrze (25-40fps). Kiedy włączam na details 3 (wtedy gra wygląda dużo ładniej) to już nie można pograć - powód: 10-12fps.

(...)

Oczywiście nie ma mowy o żadnym antyaliasingu, który bardzo poprawia wygląd. Karta ta jest na to za słaba.

Co prawda mam FX5200 Ultra (jak w podpisie), która ma szybsze pamięci, ale w to demo gram w 1024x768, detale i oświetlenie (odbicia) samochodu na high, world rendering medium, do tego te odbicia świateł na drodze i WŁĄCZONY antyaliasing 2x i chodzi całkowicie płynnie ;) (nie mam FRAPS'a, żeby podać dokładne wartości, ale gra nie traci płynności).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Need For Speed Underground 2 Demo - 800x600, na details 2 (są 4 stopnie, gdzie 4 to detale największe) gra działa dobrze (25-40fps). Kiedy włączam na details 3 (wtedy gra wygląda dużo ładniej) to już nie można pograć - powód: 10-12fps.

 

Oczywiście nie ma mowy o żadnym antyaliasingu, który bardzo poprawia wygląd. Karta ta jest na to za słaba.

 

(...)

 

No, ale dobra i szybka karta kosztuje dużo więcej.

W NFSU2 jeśli zmieniasz detle tylko tym suwaczkem ;] to AA włącza się automatycznie, czyli details 3 jest już z AAx2 albo nawet x4 i dlatego tak wolno.

Dobra i szybka karta nie kosztuje dużo patrz r9550 ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Need For Speed Underground 2 Demo - 800x600, na details 2 (są 4 stopnie, gdzie 4 to detale największe) gra działa dobrze (25-40fps). Kiedy włączam na details 3 (wtedy gra wygląda dużo ładniej) to już nie można pograć - powód: 10-12fps.

(...)

Oczywiście nie ma mowy o żadnym antyaliasingu, który bardzo poprawia wygląd. Karta ta jest na to za słaba.

Co prawda mam FX5200 Ultra (jak w podpisie), która ma szybsze pamięci, ale w to demo gram w 1024x768, detale i oświetlenie (odbicia) samochodu na high, world rendering medium, do tego te odbicia świateł na drodze i WŁĄCZONY antyaliasing 2x i chodzi całkowicie płynnie ;) (nie mam FRAPS'a, żeby podać dokładne wartości, ale gra nie traci płynności).

To znaczy, że FX5200 Ultra jest bardzo wydajną kartą. A te częstotliwości sa fabryczne, czy je przetaktowałeś? Ja próbowałem podwyższać częstotliwości zegara, ale dawało mi to około kilkanaście procent zysku wydajności. Fabryczne taktowania dla mojej karty to 270/400. Kiedy ustawiłem na 300/500 to gra Toca Race Driver 2 w pewnym momencie mi się zawiesiła. Gdy dałem na 290/484, to grafika w grze zatrzymywała sie czasami, i to na krótkie chwile (takie zacinania).

 

Czy są jakieś dobre wartości dla częstotliwości zegarów, które powinienem ustawić, aby było dobrze?

 

Co mogę jeszcze zmienić w konfiguracji komputera, aby uzyskać większą wydajność grafiki w grach 3D?

 

Tego że w NFSU2 na poziomie detali 3 jest AAx2 to nie wiedziałem. Ale wyjaśnia to, dlaczego spadek wydajności jest tak duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) A te częstotliwości sa fabryczne, czy je przetaktowałeś? Ja próbowałem podwyższać częstotliwości zegara, ale dawało mi to około kilkanaście procent zysku wydajności.

Mam kartę Gainwarda (niestety nie GoldenSample) i ma ona fabrycznie 325/650, jednak bez problemu działa z zegarami wersji GS, czyli 350/700.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzymo czemu ci jakos nie wierze?:)

Odpal frapsa i potem pisz niektorzy moga uwazac ze spadki do 15fps to plynnie:)

Teraz mam stery 44.03, to fraps pokazuje min. 35 fps przy ustawieniach jak pisałem. W każdych nowszych sterach muszę wyłączyć/zmniejszyć kilka efektów (głównie światła), żeby mieć min. ok. 30 fps.

 

W każdym razie FX5200 jest dużo wolniejszy na każdych sterach, na których w ustawieniach DirectX (program RivaTuner), zakładka LMA - opcja "Z-occuling...." jest przyciemniona (na 44.03 nie jest :D ). Dla przykładu u mnie różnica między sterami 44.03 a każdymi nowszymi to ok. 1400 marków 2001se (konkretniej 9700 do 8300 marków). Żeby nie było, że operuję samymi markami, to w Q3A (pr 1.32) tryb 1280HQ AA4x Anizo8x (+wyostrzanie tekstur i audio 3D) na 44.03 mam ok. 73fps, na nowszych mniej niż 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...