Skocz do zawartości
Slayer

Samochody O Najniższym Oporze Aerodynamicznym

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się, ale i tak 0,28 dla normalnej wersji to bardzo dobry wynik, bo samochód wygląda jak napompowany i jest dosyć wysoki :)

 

Co do Daewoo- tak, wiedziałem o tym już daawno. Że nie wpsomnę, że mechnika tego samochodu to Opel Ascona ( poprzednik Vectry), a projekt karoserii to koniec lat 80-tych i jeszcze raz przypomnę- cx=0,29, a nie 0.28. No ale nie róbmy offtopika.

Edytowane przez Slayer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat daje do myślenia, dlatego go założyłem. Szykuje się zmiana wozu ( Opel Vectra B ) i zauważyłem, że jaki by to nie był samochód nowy, to jeżeli opór powietrza stawia większy, to jest to wyczuwalne na ucho już przy 130 km/h. I tak np. trochę ciszej było w Vectrze niż Toyocie Avensis 1.8 ( cx=0.29) przy 200 km/h, a i wiecej jechać nie chciał, mimo o 15 KM mocniejszego silnika ( Vectra B jedzie do 205 km/h). Podobner odczucia miałem w Oplu Astrze III (cx=0.29)- bardzo fajny wóz, ale przy większej prędkości w środku robi się głośniej ( nie było gdzie jechać, to było ledwo 180 km/h przy 1.8  ;)).

 

Porsche 911 wcale nie jest liderem. O ile mi wiadomo, CX wynosi w nim ok. 0.33 :| Dawno o tym czytałem, ale raczej to dotyczy modelu 1998-2005.

1382168[/snapback]

porownywanie glosnosci samochodow i wyciaganie z niej wnioskow nt. oporow powietrza a juz tym bardziej wsp. cx jest, lagodnie mowiac, nieprawidlowe. powyzej 60km/h od halasu generowanego przez silnik, wiekszy halas powoduje opor powietrza i opory toczenia. wystarczy ze samochody maja rozne opony i juz generuja inny halas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym z doświadczenia, ale serio- testowałem rózne samochody i bez problemu daję rady odróżnić dźwięk opon/ silnika/wiatru. Z tym ostatnim właśnie jest najgorzej, bo przy pewnej prędkości zagłusza wszystko wokół i dlatego uważam, że im mniejsze opory aerodynamiczne karoserii, tym lepsza sterowność ( Avensis tutaj właśnie się nie popisał) i mniejszy chałas, a w końcu mniejsze zużycie paliwa i większe uzyskiwane prędkości przy mniejszej mocy silnika.

 

Kwestia opony to już inny temat...

Edytowane przez Slayer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz kupic samochod z jak najmniejszym cx? Po co?

 

Pamietaj ze wiele zalezy od wygluszenia samochodu. Dla porownania - Mercedes W201(190) i W124 z tym samym silnikiem (200D). Przy 130kmh w mniejszym MB190 halas jak na budowie, a w W124 CISZA, mimo ze wiekszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to FIAT 125P miał chyba 0.28 co było rekordem w tamtych czasach.

1422954[/snapback]

Spoko, spoko az tak dobrej motoryzacji to nie mielismy. ;)

Nastepca 125p mial 0.33 wiec 0.28 jest malo realne. Musial by miec naprawde ksztalt kropelki zeby to osiagnac.

 

Slayer, halas oplywajacego powietrza wcale nie zalezy od wspolczynnika CX tylko od wytlumienia wnetrza oraz od pewnych elementow takich jak lusterka czy glebokosc osadzenia okien. Mozesz miec samochod o CX=0.25 a bedzie w nim glosno bo ma calkowicie plaskie lusterka co powoduje ogromne zawirowania.

Edytowane przez Feluke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywistą rzeczą jest, że głośność we wnętrzu zależy głównie od wytłumienia, ale nikt mi nie wmówi, że cx nie ma tu znaczenia. Na same bezpieczeństwo jazdy czyli np. podatność na wiatr boczny, sterowność przsy dużych prędkościach cx ma jednak b. duży wpływ.

No i inna sprawa, że LS 430 jest na obecną chwilę najcichszym samochodem w środku ze wszystkich produkowanych seryjnie samochodów i niski cx w tym napewno pomógł.

 

Kolejna rzecz to ta, że strasznie mnie drażni to, że samocody potrzebują coraz mocniejszych silników, żeby jeździć przynajmniej tak szybko, jak starsze konstrukcje z mniejszą mocą. Nie chodzi tu tylko o samą masę, ale właśnie o karoserię- to ona stawia opór i chamuje samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

audi a6 cx ok 0.28 nie to naj naj najnowsze tylko to starsze (tzn pierw bylo 100 z nazwa a6 i potem nowsze bardziej okragle i o to mi chodzi :)

 

[edit]

poprawka, to naj naj najnowsze ma dokladnie 0.28, to starsze o ile dobrze pamietam podobnie

Edytowane przez tukamon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

audi a6 cx ok 0.28 nie to naj naj najnowsze tylko to starsze (tzn pierw bylo 100 z nazwa a6 i potem nowsze bardziej okragle i o to mi chodzi :)

 

[edit]

poprawka, to naj naj najnowsze ma dokladnie 0.28, to starsze o ile dobrze pamietam podobnie

1423455[/snapback]

 

Gdyby brać pod uwagę tylko cx, to postęp w produckji karoserii jest praktycznie żaden- bierwsze Audi 100 popularnie zwane "cygaro" bodajże z 1982 roku ( te produkowane do 1990) miało cx=0.30.

 

Niedłgo będzie zmiana Vectry B i to będzie spory problem, na co zmienić, bo to było b. dobre auto :mur: Jechałem wer. C z 150 KM dieslem i jakoś rewelacji nie było :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW 5xx :) Zależy ile chcesz kasy wydać. E39 zaczynają się od 30000zł, za 45k kupujesz już w miare nowy, dobrze wyposażony egzemplaż.

1441165[/snapback]

 

tylko co ty będziesz lał do tego auta??:blink:

Bo chyba ruską benzynę :lol: :lol:

 

A tak serio to BeJe są dla ludzi co maja kupe kasy, bo nie wystarczy kupic autko, ale trzeba mieć na opłaty i ewentualne naprawy, a to kosztuje strasznie dużo w przypadku BMW :mur: :mur:

Edytowane przez Przemq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszty naprawy wcale nie są takie duże, wystarczy dobrze poszukać i do BMW części mogą być tańsze niż do Poloneza :P Oczywiście zawsze znajdzie się coś co będzie kosztować majątek. Jeśli chce się jeździć oszczędnie to można kupić 525TDS. Trójka też będzie dobrym wyborem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawde wspolczynnik oporu cx ma az takie znaczenie? Jezdze swoim XMem (avatar :-P) od ponad roku, wspolczynnik cx niby nizszy od wiekszosci innych aut. Czasem biore auta rodzicow, innym razem przejade sie ktoregos kumpla samochodem, i prawde mowiac nawet sie roznicy nie zauwaza... Sama glosnosc zalezy nie tyle od samego wspolczynnika ile od wielu innych czynnikow. Ma to na pewno wplyw na spalanie, ale czy az tak zauwazalny zeby przy kupnie auta sie tym kierowac? Chyba nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyslalbys moze nad takim XMem? Zachodnie autko jak nic :P

Mowisz ze lubisz duze auta, dlugosc prawie 5m szerokosc z lusterkami 2m!

W srodku to cos niesamowitego, miejsca jest wiecej niz w jakimkolwiek innym osobowym samochodzie, z tylu przy siedzeniach przednich przesunietym max do tylu, mozna usiasc i zalozyc noge na noge.. no jokin'! Kokpit wyglada jak ze statku kosmicznego plus te wszystkie diodki, co razem z bardzo wyjatkowa stylistyka calego auta tworzy niesamowity klimat. Dusze ten samochod posiada niewatpliwie, pompa sobie posykuje jakby ze mna rozmawial :wink: Dokladajac wyposazenie ktore ze wzgledu na klase samochodu (wyzsza a jak! na rowni z eska, siodemka itd ;) ) ma prawie wszystko, klima, komputer, abs, elektryka (szybki lusterka fotele) nie zadko skora w srodku... czego chciec wiecej? Osobna sprawa jest hydropneumatyczne zawieszenie (wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamulcy tez), jak mowi reklama citroena "polubisz kazda droge", jesli nie probowaliscie to zalujcie! Zmiana wysokosci zawieszenia + tryb terenowy, nie mowiac o "sport button" utwardzajacym calosc zawieszenia i wchodzimy w zakret jak bolidy.. Ale komfort i tak najwazniejszy. Silniki? Od 2.0 do 3.0V6, wystarczajaco.. Ja jezdze 2.1 Turbo Diesel, 110 koni, 235nm idzie jak burza pomimo wagi 1.4T. Fajna sprawa jest turbina zalaczana nie w zaleznosci od obrotow, ale od tego jak mocno wciskasz gaz. Wskaznik "Turbo" na desce pozwala jezdzic w trybie "ekono" chociaz w miescie pali mi 8l, a w trasie 5!

Dobra koncze bo po roku mozna powiedziec "przyjazni" miedzy nami, lepszych i gorszych momentow stwierdzam ze odnalazlem w koncu autko ktorym bede jezdzil na pewno przez nastepne pare lat i to z ogromna przyjemnoscia...

Ech dobra nie musicie tego wszystkiego czytac, tak mi sie zebralo bo minal wlasnie rok jak go kupilem, jak ten czas leci..

PS. nawet sie nie spodziewacie jak laski lubia jak sie podnosi i spuszcza :lol:

PS2. samochod dla prawdziwego indywidualisty, to widac B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie w XM-ie jest jeden zbiornik z plynem do wszystkiego ? tzn. do hamulcow, wspomagania i pewno jeszcze do silnika... ? Bo slyszalem, jak jednemu gosciowi taki zbiorniczek siadl (nie pameitam co dokladnie), ni tu zachamowac, trudno skrecic, trzeba bylo w drzewo walnac...

Ale zeby nie off-topicowac to jaki XM ma wspolczynnik cx ? pewnie dosc niski..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lord_Shiva @ masz calkowita racje, XM to super autko. Jego zawieszenie jest do tej pory wzorcem komfortu, wyposazenie tez niczego sobie. Obecnie robione citroeny C4 maja gorszy komfort jazdy niz stary XM :) a to dlatego ze Citroen chce aby to nastepca XM mial najlepsze zawieszenie w rodzinie. Jezdzielm CXem, BXem i Xantia ale XM to dopiero wypasiasty wozik :D

 

Szymoon@ w zawieszeniu hydropneumatycznym tym masz pompe, glowny zbiornik LHM oraz tzw gruchy (sfery) ktore pelnia role amortyzatorow. Uklad zawieszenia, wspomagania kierownicy i hamulcowy korzystaja z tego samego ukladu hydraulicznego. Takze jesli awarii ulegnie pompa podczas jazdy to hamulcow nie bedzie, jak i wyzej wspomnianych ukladow. Glowny zbiornik LHM jak i gruchy sa bardzo wytrzymale wiec o rozszczelnieniu ich nie ma mowy., chyba ze chcesz je masakrowac siekira itp ;) W przypadku awarii jedenj z gruchy (zazwyczaj zuzycie membrany) uklad dziala bez przeszkod, (nio prawie ;) ) Awaria taka niesie za soba opadanie samochodu czyli np jesli z tylu padla nam grucha to tyl samochodu bedzie nizej anizeli przod pojazdu pod warunkiem ze druga tylna grucha nie daje rady z utrzymaniem wysokosci. Innym objawiem takiej usterki jest ze po zgasznieu silnika samochod szybko nam opadnie. Jezeli ktos sadzie ze gruchy sa drogie to jest w bledzie, koszt nowej gruchy to okolo 130zl :D heh niech ktos mi znajdzie nowy dobry amortyzator w tej cenie :) Wrogiem tego ukladu sa glownie mechanicy nie majacy pojecia o jego serwisowaniu, wiec jezeli ktos sie zdecyduje kupic Citroena hydropneumatyka to niech lepiej jedzie do warsztatu gdzie sie zajmuja serwisem tego rodzaju zawieszenia.

 

pozdrawiam @ll

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=51395207

 

To jest dopiero cacko :) Następcą Xanti jest C5. Oba samochody niezwykle komfortowe, wręcz idealne na polskie drogi. Jeśli komuś nie odpowiada "klekot" to może kupić benzynowca ale te już niestety lubią wypić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...