Xaon Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 (edytowane) Eeee, nie zauważyłeś jeszcze że Nintendo zawsze miało inną politykę niż konkurencja? Oni mają swoich wiernych fanów i spokojnie zarabiają na nich tyle ile trzeba :) Oni nie muszą mieć najmocniejszej konsolki na rynku aby mieć dobrą sprzedaż (pokazał to choćby GameCube :) ). Także ja tam o N się nie martwię, oni zawsze dadzą radę :D 1657460[/snapback] Niechodzi o samą moc, bo ta i tak przynajmniej na poczatku (długim początku) będzie więcej niż wystarczająca, lecz nie zwiększą sprzedaży względem poprzednich lat jeżeli na konsolkę będą wydawane tylko kolejne mutacje marjana, o to mi głównie chodzi. Choć z mocą może być różnie i szczelą wnętrze z gacka i co w tedy :P, ale to już tak żartem Eeee... Ja tam uważam, że nie można nic powiedzieć bo większość zapowiedzi z PS3 to pre-rendery, a na X360 pokazano już w maiare grywalne gierki. Powiem wam, że obie konsole będą miały prawieże identyczną moc, wszystko leży w rękach programistow :P 1657543[/snapback] Jabym nie wsadzał wszystkiego do jednego pudła, gundam też był pokazany w całkiem grywalnym stylu :wink: a przynajmniej ja uważam, że gry, które w większości były prezentowane na X-a wyglądają troche jak nieraz dzisiejsza pctowa tendeta, praktycznie od poprzednich części różnią się tylko grafą, a i ta niejest specjalnie efektowna (bo w samochodówkach już ciężko cos wyskrobac w tym temacie) Ps. może nie zaczynajcie swych postów od eeee :P Edytowane 19 Września 2005 przez Xaon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędrzej Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 Eeee... Ja tam uważam, że nie można nic powiedzieć bo większość zapowiedzi z PS3 to pre-rendery, a na X360 pokazano już w maiare grywalne gierki.ja wiem... Fight Night było po prostu genialne i nie był to pre-render. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazymodder Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 nie wiem czy wy sie tak podniecacie przy tym MGS4 chyba tylko talentem grafikow i pomyslami kojmy ... bo moca konsoli podniecac sie niebardzo da... a dlaczego sie nie da: 1. Widzimy tylko to co mamy zobaczyc czyli snake wygladajacego rewelacyjnie ( ale wiecej tam normal map niz poligonow ) 2. To samo tyczy sie otoczenia przy "tej mocy ps3" powinni ladowac wszedzie poligonowe obiekty a nie wiekszosc robic z textur. 3. Brak miekkich cieni 4. Przejscie oddzialu fajnie ale czy przygladaliscie sie otoczeniu ?? tam nic praktycznie nie ma... 5. Wczesniejsze snajki tez wygladaly super na przerywnikach... 6.Gdzie tu rewolucja ala Killzone ktore wedlug mnie nie bylo generowane przez konsole chociaz ostateczna wersja moze wygladac podobnie tylko bez tylu obiektow i bez takich textur itp.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaon Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 5. Wczesniejsze snajki tez wygladaly super na przerywnikach... 1657852[/snapback] Prawie się udlawiłem przez Ciebie. Grałeś w MGSy?? Tam grafa w różnych przerywnikach, czy filmikach (jak kto woli) była zawsze taka sama jak w reszcie gry (poza kodekiem :wink: ). A co do grafy, to głównie chodzi o jej styl oraz o gry ją pokazujące, np. porównaj sobie NFS z jaką kolwiek grą prezentowaną na ps3. Tam oprócz 1 (słownie JEDNEGO) dodatku-nowości nie było nic, nawet grafa choć dobra to monotonna (bleh), już formuła na ps3 wyglądała jakoś... ciekawiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazymodder Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 chodzilo mi o to ze przerywniki ogladalo sie super ... filmowe kadry itp ... wrcajac do MGS4 ja myslalem ze moc ps3 pozwoli na np takie rzeczy jak kolizje czasteczek ( kartek, smieci itp ) z innymi obiektami a niestety tak nie jest i latajace karteczki poprostu sobie przelatuja przez budynki zolnierzy itp ...i gdzie ten power ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwo_kupa Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 wrcajac do MGS4 ja myslalem ze moc ps3 pozwoli na np takie rzeczy jak kolizje czasteczek ( kartek, smieci itp ) z innymi obiektami a niestety tak nie jest i latajace karteczki poprostu sobie przelatuja przez budynki zolnierzy itp ...i gdzie ten power ? 1658206[/snapback] mysalisz ze zwracaja na to uwage jak bym byl takim "robolem od gier" : p to mial bym to w [gluteus maximus] bo i tak wiekszosc nie patrzy na takie szczegoly (chyab ze taki ty [; ) To jest tylko czesc tego co pokaze Cell + RSX ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrl Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 mysalisz ze zwracaja na to uwage jak bym byl takim "robolem od gier" : p to mial bym to w [gluteus maximus] bo i tak wiekszosc nie patrzy na takie szczegoly (chyab ze taki ty [; ) To jest tylko czesc tego co pokaze Cell + RSX ;) 1658275[/snapback] Niestety ma to samo:D spodziewałem się czegoś lepszego niż to co pokazano w MGS4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwo_kupa Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 Niestety ma to samo:D spodziewałem się czegoś lepszego niż to co pokazano w MGS4. 1658348[/snapback] poczekamy zobaczymy <: nie ma co teraz krcic sutow z podniety [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazymodder Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 ja sie poprostu rozczarowalem po tym jak sony chwalilo sie ta moca odnosnie fizyki tymi "rzucanymi kaczuszkami" itp jak wiedac nie na wiele sie to zdaje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrl Opublikowano 19 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2005 poczekamy zobaczymy <: nie ma co teraz krcic sutow z podniety [; 1658415[/snapback] nop taka prawda do premiery PS3 jeszcze kupe czasu :? na rozchmurzenie kilka fajnych screenow z Gears of War gierka zapowiada się znakomicie :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 20 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2005 Z innego forum (uwaga, dosc dlugie, ale moim zdaniem warto przeczytac): http://www.totalnextgen.com/ PS3 Must Read Interview Make sure you read this interview with Masayuki Chatani SCE Inc Chief Tech Officer! "Outside of the Revolution’s controller, this is the most interesting thing by far that I’ve seen from the Tokyo Game Show. PC Watch has managed to pin down Masayuki Chatani, Sony Computer Entertainment Inc.’s Chief Technology Officer, and in the process conducted a pretty kick ass interview about the PS3. I say that because Chatani, for the first time in a long time, actually talks about how he’s sees the power of the PS3 will changing games. In my opinion what he talks about could be every bit as “revolutionary” to video games as Nintendo’s Revolution controller. (click below for the interview) In short, instead of games having predetermined animations (think motion capturing), the PS3 will in effect open up character models so that nothing is set hard and fast. For example in a football game, a reciever could be instructed by the Cell to catch a ball, but the PS3 would then calcuate exactly how he needs move his arms, hands, and fingers in order to reach and catch the ball. The reciever would no longer “catch” the ball because certain parameters are met, he would quite literally have to catch the ball in the same physical way an NFL reciever would. Imagine that; Doing away with preset animations, making the whole world “alive”. Every catch, tackle, dive, and throw would become unique and calculated in real-time. More so than fancy graphics or new methods of control, that sort of physics is what excites me about the next-generation of video games. Do you get what I’m saying? Do you see the implications? Anyways, here’s a rough but certainly readable Babelfish translation of the interview: Q. You must have a good reason to add 2 HDMI transmitters, what usage do you expect for dual HDMI? A. It’s purely because we wanted to add them. Since multi display expands gaming like a horizontally wide dual display or an extended game screen, we’ve wanted to add it at any cost. You don’t have to connect 2 HDTVs, a small sub-display is enough. Q. Does HDMI contain S/PDIFx6? A. Yes it’s totally compliant to the HDMI spec and audio output is assigned to it. Q. This is related to the OS too, when you have a communication tool (such as IM) in the firmware and play games talking with your buddies by the same tool, can you use a sub-display even in games that don’t support dual display? A. Yes. A communication tool is embedded in the firmware of course. You want to communicate while gaming, don’t you? You can popup a chat window in the main screen or in the sub screen. You know PSP has much more functions in the OS than PS2 does. Likewise, the PS3 system will be extended and evolved one, in which a communication tool via internet is included. Q. Judging from the message that you recommend PS3 as a digital media center, it’s very natural, in a sense, that it has an SD card slot. But as a default feature, in a Sony-branded product? It’s unprecedent, isn’t it? A. To begin with we expect use with a digital camera as you can see from the fact that it has a CF slot too. Also, SD card is in many devices including mobile phones. Users will be annoyed if media have to be converted except for memsticks. Of course you want to put save data in all media types, don’t you? Q. I can see you need those 3 slots to support digital cameras, but is it possible to put music purchased via EMD onto an SD card by this SD slot? A. It’s dependent on DRM rather than on the slot types. If you need Magic Gate, you have to use a memstick. All media types including memstick are equivalent except for such aspects. Q. In the spec sheet it has remote-control via IP network, what kind of usage is expected? A. Controlling a game via IP, or controlling PS3 via an IP-based remote controller. Q. It’s supposed to play BD-ROM video format, is it implemented on sale? A. Yes of course. The video application format is not finalized but almost done and HD video decoding is very easy for us. Interactive functions will also be implemented in software, just after it’s finalized. Q. The published PS3 diagram doesn’t contain a sound chip. A. This time it has no sound chip because Cell can generate all sounds. In the leaf demo in the event we create sound data by running a code to simulate sound of a leaf in a wind then assign it to 5.1 channels to synthesize surround sound. CELL has abundant processing power and can do sound processing with ease so it doesn’t need a dedicated chip to create a sound wave in the DSP style. Q. Gigabit Ethernet connectors are listed as In x 1 + Out x 2, what does it mean? Does it have router function and are they for WAN/LAN? Or do you use a special connection to connect multiple PS3s together? A. It has no router function. It’s supposed to be a switching hub internally, but I don’t know about the meaning of In/Out frankly so will answer about it at the next opportunity. Of course you can connect PS3s together. After it’s on sale, some will make a supercomputer by connecting many PS3s. Apparently Sony Picture Entertainment is considering to use PS3 in a rendering farm for movies. Q. For the connectors or the design, it looks very AV-oriented. It’s based on the PS2 design and just rounded, but when put horizontally it has the atmosphere of B&O (Bang & Olufsen) in the top-loading era. Is it strongly meant as one of AV products? A. When TVs in home get HD, we recognize PS3 as the standard in the HD era. Thus we made it to be able to play all 12cm-disc formats. Q. Considering power of CELL and GPU, the case size, and the internal power unit, it seems tough to manage heat. How is the noise? A. Since quietness is very important, our hardware team is trying to make it as quiet as possible. Of course it has all power-saving efforts in the chip-level. Though it’s not compared with PS2 yet, I’d like to make it more quiet in the final product. Q. The demo in the press conference suggested the possibility that physics simulation can change games. Though it has the aspect that it’s done to utilize the idiosyncrasy of CELL, I think whether PS3 can be an attractive game console or not is dependent on how it can achieve in this area. A. In PS3, in addition to the full HD output, the rendering quality per se is very high. But the more high-def and the more real it gets, the more wierd it’s felt when it animates with a strange manner that’s not experienced in a real life. For example it’s very uncomfortable if skin contours don’t change naturally when facial #expression#si is changed in rendering a face through which even cutaneous sensasion is conveyed. It’s only an example, but on all occasions we have to actualize natural animation proportionally to improvement in graphics. In games it backfires if graphics improves while AI/simulation stays the same. Q. To which part of physics simulation does parallel processing by 7 SPEs contribute? A. So far, a simulation code in games had handled an in-game character as one rigid body. From now on more soft things such as human, plants and fluid can be represented more naturally. When you represent one character, you can generate natural animation and natural facial #expression#si by spliting it into multiple parts and calculating them separately. Likewise in a car-race game each part can have a different behavior calculation. For example, how a car moves when left and right wheels are on different kinds of surface can be solved by calculating behavior of each part. Q. Physics simulation includes games such as Gran Turismo in which simulation precision per se is connected to the value of the game and games in which it’s just an assistant. How easy will it be for developers to use physics simulation as a tool? A. Of course there’ll be a vendor that can implement and tune simulation code. It always surprises us, entertainment software developers have very high skill. No matter how difficult some processing seems, they come up with a very fast code. One point is to supply a tuning tool to make use of their skill. The other point is, since there are middlewares for physics simulation, it can be easily implemented with them. In the case of PS2 it had taken some time until they got usable, but this time Havok and others are already in. For example, automatic generation of natural terrain or cloth simulation code are supplied. Q. Is the PS3 development environment different from that of PS2? A. Basically it doesn’t change very much. The target hardware, the regular development environment, and tools. The difference is Cg compiler and tools, OpenGL/ES support by the change to nVIDIA. Q. Is it the same kind of approach in performance tuning? A. Since we have performance analyzer tools for cache usage and bus usage that game developers have #evaluate#siuated so far, we extend them further. We concentrate on tools to extract programmers power. Also, CELL has the function to emit processor usage statistics as a log. By using this, you can know detailed usage statistics of each core in CELL. Q. In regard to PS3, because few devkits are supplied, I hear 2 kinds of opinions. Some expect it’d be hard to extract performance and others are surprised as they can extract performance very easily in an actual development. How is it in the real development scene? A. To be honest, since it has so much margin in performance, we’ve heard no such feedback that it’s difficult to develop on it. Naturally it’s different from single-core programming, but it doesn’t add to man hours required for game development that much. I repeat it but entertainment programmers have tremendous ability. For example we showed the demo that renders London City, it’s not rendered in the GPU but the CELL does lighting and texture processing then outputs it to the frame buffer. Even without GPU, only CELL can create good enough 3D graphics. Q. A few years ago it seemed you were lost for how you use CELL in augmenting entertainment factors. Have you found the answer? A. As I told you here, physics calculation, simulation, and AI. The better graphics gets, the more often you see unnaturalness. To extract reality that matches graphics quality, programming abstract animation is not enough already. CELL exists to represent the worldview closer to nature. In future, #expression#si in games will evolve into the different level from until now." The thing with the football sound pretty great. Also now you don't need two hdtv. koniec cytatu Co o tym sadzicie? Ja do historii o niewiadomo jakiej mocy CELLa podchodze z pewna rezerwa (zreszta na kazde info od producentow trzeba patrzec przez pryzmat reklamy), ale moze byc interesujaco :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaon Opublikowano 20 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2005 Puki nie zobacze tego co mówił w akcji (a wątpie, żeby w dniu premiery takie rzeczy pokazywali, przynajmniej w pełni), to niechce tego komentować. Pewnie tak będzie, bo aby wykombinować coś nowego programiści wkońcu bedą się uciekać do takich bajerów o których była mowa, ale... choć zwiększa to chrapke na nextgenki, to jednak trza niestety czekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boro Opublikowano 20 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2005 Zobaczymy co to bedzie.... ALe już sam filmik z MGS4 pokazuje kawał dobrej roboty... kto by się spodziewał ze taka mała kośc może zrobić tak wiele.... a to dopiero początek... Tak się zastanawiając... to po filmiku z mgs4 stwierdziam ze moc tej konsoli została jak narazie wykożystana w hmhmm do 5 do max 10%.... A dopiero w tym i poprzednik roku programiści nauczyli się wykożystywac moc ps2 w 100% to jest ciekawostka.. ehhe a moj GrForce 4 nigdy chyba nie zostanie wykożystany w 80% a co dopiero więcej :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 22 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Września 2005 (edytowane) dla mnie filmik z mgs4 byl jak na zapowiadane mozliwosci i fajerwerki ps3 raczej ...slabiutki,odnioslem wrazenie ze jedyna fajna rzecz to..wysoka rozdzielczosc tekstur, tak naprawde to roznice jakie pierwsze sie rzucaja w oczy miedzy stara i nowa generacja to tylko i wylacznie wlasnie roznica rodzielczosci ,bo ona wlasnie pozwala nam zobaczycz poprostu lepiej wiekszasc detali,a przeciez to jest w wsrod milosnikow pc standart i ciezko sie zachwycac czyms co mozna miec na codzien majac dobra karte ,roznice wynikaja z stad ze na nowego xboxa czy ps3 gry robione sa specjalnie pod nowa specyfikacje i wiadomo ze na kazdej konsoli beda tak samo wygladac tym bardziej ze wczesniej niestety na konsolach wysoka rodzielczosc nie istniala a teraz w raz z nowymi technologiami mozna zrobic gre na konsole i pod nowy tv z wydoka rodzielczoscia co wlasnie zaraz odczujemy patrzac na nowe gry, reasumujac z pewnoscia nawet na zwyklym tv bedzie to wygladac niezle ale juz nie tak samo czyli juz sama roznica rozdielczosci obrazu robi swoje a nie tylko jak niektorzy sugeruja sama grafika i wodotryski nowych konsol,ja lubie realnie patrzec na wszystko i nie sugerowac sie tylko i wylacznie samymi danymi na temat konsol czy z obrazkow nowych gier, bo co innego ujrzec skonczona gre w praniu niz dyskutowac ktora konsola ma wiecej mocy po jakims filmiku czy zdjeciu, aha jeszcze gwoli informacji nie jestem zadnym fanem pc bo pisalem wyzej troche o nim, poprostu ja lubie miec wszytko co jest na rynku:)a wiec i pc i wszystkie konsole Edytowane 22 Września 2005 przez gladiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 22 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Września 2005 jeszcze tylko dodam ze dla mnie najlepsza gra bedzie....kameo:) bo przypomina mi zelde ktora ma najiekszy gameplay jaki widzialem i mialem mozliwosc sobie przetestowac na wszytskich zeldach poczawszy od gb n64 czy gacka,pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mak777 Opublikowano 28 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2005 jeszcze tylko dodam ze dla mnie najlepsza gra bedzie....kameo:) bo przypomina mi zelde ktora ma najiekszy gameplay jaki widzialem i mialem mozliwosc sobie przetestowac na wszytskich zeldach poczawszy od gb n64 czy gacka,pozdro 1662529[/snapback] Kolego ale w przyszłości edytuj swój post a nie dodawaj post pod postem... W ten sposób za niedługo znowu będą musieli wymieniać sprzęt na serwerze forum jak tak każdy będzie pisał bezsensu nowe posty zamiast edytować stare... :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...