Skocz do zawartości
skinny500

Cng- Paliwo Przszłości?

Rekomendowane odpowiedzi

1. Na TopGear jezdzili na metanie i calkiem niezle to wygladalo.

2. Fakt, gdzies stwierdzili ze na stacji pompowali 95% wody i 5% paliwa. Kontroler zglosil sprawe do sanepidu - zanieczyszczenie wody :D

 

Poza tym przy obecnej zlodziejskiej polityce USA trzeba szukac alternetywy a metan jest swietny jako paliwo. No i sie nie wyczerpuje ;] Bo krowki trawe jedza, zostawiaja "placki" no i paliwo praktycznie gotowe ;]

 

PS. Na TopGear jezdzili na krowim i ludzkim metanie ;] Wiec to kolejna alternatywa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też troche ostatnio czytałem o cng....

 

lpg jakieś 1.60 zeta.... koszt instalacji 1000

cng jakies 1.20 (gdzieś w necie było porównanie; tej ceny u nas nie jestem pewnien, ale w niemczech 0.60euro) o koszt instalacji od 4000

 

btw- ktos pisał o dizlu na opale... ;] opał- 2.50... tanio, ale CNG można i do disli ładować... ;]

1563089[/snapback]

skad masz te ceny instalacji lpg i cng ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1000 zł za instalację LPG to w silnikach zasilanych gaźnikiem, ew. od biedy jednopunktowym wtryskiem. Za gaz do wstrysku wielopunkotwego trzeba zapłacić jakieś 2500 i w górę

1566746[/snapback]

Kolega wlasnie we wrocku zainstalowal do wielopunktowego wtrysku (Primera) za 1900pln we Wrocku (z silnikiem krokowym). Z komputerem sterujacym, to juz rzedu 4000 (inny kolega szarpnal sie na taka do Escorta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś pytał skąd te ceny.... nie wiem konkretnie o co chodziło, ale

prawdą jest- że wielopunktowe systemy lpg.. to i nawet za 8k można dostać ;]

najtaniej to można dostać za tysiaka... pisze tak bo wiem jak u mnie jest.... (komentować tego nie musicie.. i nie mówie tylko o gaźnikach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do instalacji to moim zdaniem metan można by wpompować do instalacji na lpg, i powinno działać, nie odlądaliście top gear czy co ??

1564536[/snapback]

przeciez ziemny gaz jest wtłaczany pod ogromnym ciśnieniem do zbiornika a nie poprostu wpompowywany jak ciekły lpg

nie chciałbym stać przy tym aucie podczas tego eksperymentu...

 

a co do tego news'a że skontrolowali stację i było 95% wody w benzynie to nie było to dla mnie żadne zaskoczenie;

przecież benzyna i woda się nie mieszają, a jeżeli w zbiorniku było nawet troszeczkę wody to i tak ci z kontroli pobierają próbkę z dna gdzie jest woda i dlatego taki wyszedł wynik

przynajmniej tak mi się wydaje :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemysł samochodowy siedzi w kieszeni przemysłu paliwowego. Samochód na wodór, elektryczny - to juz w latach 70 mozna bylo wymyslec... ale kto by na tym zarobił ... baronom paliwowym by się to niespodobało.

Z resztą - wszelkiego rodzaju paliw kopalnych i ropy - czy strajk górników w wawie nic nie pokazuje.. gdyby takie samochody mialy istniec trzeby przebudowac od podstaw gospodarkę - a ludzie są zbyt leniwi i głupi by zobaczyc dalekosiężne korzyści z tego posuniecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez ziemny gaz jest wtłaczany pod ogromnym ciśnieniem do zbiornika a nie poprostu wpompowywany jak ciekły lpg

nie chciałbym stać przy tym aucie podczas tego eksperymentu...

...

jak skompresujesz gaz, to jest on w stanie ciekłym, tak jak gaz w zapalniczce, stąd tylko jeden krok do zbiornika w aucie

 

pozatym mówiłem o metanie, a nie o gazie ziemnym

 

 

a podrugie to zbiornik nie ma prawa pęknąć, ma dużo więcksz ciśnienie maksymalne niż robocze, i ma zawory, jak ciśnienie jest za duże to dają one ujście gazowi

 

 

a co do elektrycznych, i na wodór aut, to już dawno pracuje się nad nimi, i już dawno prototypy jeżdzą, jest chyba nawet jakiś seryjny, ktoś powiedział że można było zbudować w latach70, raczej wtedy nikt się nie martwił o benzyne, a pozatym niezbyt ekonomiczne i praktyczne było jeżdzenie vanem, z ogniwem paliwowym lub akumlatorami zajmującymi całą przestrzeń "bagażową"

Edytowane przez TOMAHAWK_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie wolałbym samochód na elektrycznosc lub ogniwa...

Dziennie robie 28 km, i spokojnie by mi wystarczyło.

Połowa moich znjomych w miescie tak wykorzystuje samochód.

Pomyślcie ile mniej by było spalin... ale nie..

jeden z drugim pan polityk by nie zarobił na akcyzach podatkach i innych...

 

Co do gazu... nie oszukujmy się - silnik samochodowy jest stworzony do spalania mieszanki paliwowej nie gazowej...

Moze kiedys ktos mądry wpadnie na pomysl skonstruowac silnik, zoptymalizowany do pracy z gazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu... nie oszukujmy się - silnik samochodowy jest stworzony do spalania mieszanki paliwowej nie gazowej...

Moze kiedys ktos mądry wpadnie na pomysl skonstruowac silnik, zoptymalizowany do pracy z gazem.

1570049[/snapback]

instalacja za 8k robi cuda ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak skompresujesz gaz, to jest on w stanie ciekłym, tak jak gaz w zapalniczce, stąd tylko jeden krok do zbiornika w aucie

 

pozatym mówiłem o metanie, a nie o gazie ziemnym

a podrugie to zbiornik nie ma prawa pęknąć, ma dużo więcksz ciśnienie maksymalne niż robocze, i ma zawory, jak ciśnienie jest za duże to dają one ujście gazowi

a co do elektrycznych, i na wodór aut, to już dawno pracuje się nad nimi, i już dawno prototypy jeżdzą, jest chyba nawet jakiś seryjny, ktoś powiedział że można było zbudować w latach70, raczej wtedy nikt się nie martwił o benzyne, a pozatym niezbyt ekonomiczne i praktyczne było jeżdzenie vanem, z ogniwem paliwowym lub akumlatorami zajmującymi całą przestrzeń "bagażową"

1569572[/snapback]

wcale że nie, gaz ziemny choć bardzo mocno sprężony nie jest w stanie ciekłym w instalacji, choć oczywiście w zbiorniku lpg też jest dość duże ciśnienie nie ma ono żadnego porównania z tym w instalacji na gaz ziemny, wystarczy porównać dane techniczne zbiorników na lpg i ziemny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno ogladalem tvn turbo i pokazywali jakiegos (chyba) lexusa ktory mial 2 silniki elektryczne i 1 benzynowy. od zapalenia samochodu az do osiagnieci predkosci 40km/h (lub 60) uzywane byly silniki elektryczne. kiedy predkosc sie zwiekszala wlanczany byl silnik benzynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instala za 6k do bejcy 750i daje kopa jak na paliwku. Jak wdepił do oporu to myślałem że wylece przez tylną szybe. Opinia dot gazu na V8 braku 5-10koni się nie odczuwa :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...