Jump to content
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Recommended Posts

Witam,

Dziś zagrałem w grę o tytule Oblivion.

Skąd mam wiedzieć jaką chcę rasę, klasę, znak czy umiejętności?

Czy Wy wykonujecie zadania poboczne? Czy rozmawiacie ze wszystkimi o wszystkim?

Ledwo skończyłem samouczek - 3 albo 4 zadania bach. Wyszedłem z lochów - bach. Dostarczyłem amulet do Dżefreja - bach. Po chwili nie wiedziałem już co mam robić.

Oddalę się 50m od głównego szlaku, już gonią mnie wilki, szczury i kraby.

Po drodze do tego mnicha, chciałem pójść na skróty koło jednego domku, to już jakiś koleś strzela do mnie z łuku.

W końcu jednak szło mi się już trochę za długo. Przez jakieś 10 minut drogi, tylko drzewa, kamienie, woda i zwierzęta. Wreszcie odkryłem, że jest mapka.

 

Może ta gra jest dla mnie zbyt skomplikowana, ale czy Wam sprawia ona przyjemność?

Ewentualnie czy moglibyście mnie naprowadzić, o co u licha w niej chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam posiadam Obliviona Złotą Edycję i mam zamiar wgrać parę modów najpierw wgrałem Unofficial Oblivion Patch, Unofficial Shivering Isles, Unofficial Official Mods Patch (w przyszłych planach i kolejności jak to ogarnę to zainstaluję Fcom - czyli - OOO (1.34 b5), MMM (3.7 b3), Francesco esp i resources oraz War Cry, FCOM i dodatki wszelkie przez niego wspierane, nowy patch do fcom)

 

i teraz mam problem bo chciałem, żeby gra wyglądała tak jak tu http://devnull.sweetdanger.net/lod2.html a konkretnie LOD Comparison Table 4 - BT1024, QN2048,Koldorn Medium Noise i do tego QTP3 Redimized

 

wszystko co trzeba już ściągnąłem i wgrałem manualnie (inaczej się nie da, plików omod brak)

 

teraz nie wiem co wgrać najpierw, raz spróbowałem no i efekt był zupełnie nie taki jak na screenach (ustawienia max hdr (gra) + aa (ccc))

 

no chyba, ze to kwestia ustawień

 

 

tak samo co z Unique Landscapes i All Natural, wgrać je po Qtp3 i reszcie upiększaczy czy wcześniej ?

 

 

gra miała wyglądać tak http://i28.photobucket.com/albums/c209/dev...d_QN2048_01.jpg a wygląda tak jak bym oprócz qtp3 graficznie nic nie wgrał :/

 

 

mam zamiar najpierw zmienić grafikę i tekstury (qtp3 redimized, lody, trees and flora, all natural, better cities, unique landscapes, RAEVWD_QTP3) i jak to wsio będzie dobrze chodzić to wgram fcoma a jak nie to posłucham się rady kolegi i wgram tylko OOO. chociaż nie wydaje mi się, żeby sam Fcom zabierał tyle fps ...

Edited by Ardianz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fcoma nie polecam mimo całej jego wartości - klatki spadają o połowę w czasie walki, szczególnie że MMM dorzuca dużo przeciwników. Bawiłem się różnymi kombinacjami tych modów ze dwa tygodnie i zostałem tylko przy OOO (wprowadza najwięcej zmian z gameplayu i nie zabiera tak dużo fpsów). Poza tym jak wrzucisz Fcoma to będzie kolidował prawie z każdym innym modem, no chyba że chcesz tylko Fcoma. Najpierw instalujesz unofficial patche, potem overhaule i texture packi, LODy... Potem całą resztę, Unique Landscapes, All natural itd, a na samym końcu wrzucasz Compatibility patches do Uniquesów i zapuszczasz teslodgena żeby poprawił górki i padołki :)

 

Textury możesz sobie powrzucać do omodów, robi się je przecież banalnie, potem jest dużo wygodniej opanować co się z czym ew. gryzie. Generalnie trzeba uważać na zapotrzebowanie na pamięć graficzną, jak przekraczamy wielkość na karcie graficznej gra szybko się wykrzacza - przynajmniej u mnie. Po prostu engine był skrojony na możliwości xboxa i ni w cholerę nie daje rady pracować w pełni na obecnym sprzęcie. A szkoda.

 

Udało mi się upchnąć prawie 150 modów przy zachowaniu rozsądnej stabilności i spadku FPS - poniżej dwudziestu nie schodzi...

 

Polecam obejrzeć Better Cities - obejrzeć, bo grać przy 10 klatkach nie polecam :) To co koleś zrobił z miastami robi wrażenie.

 

Dołączona grafika

Edited by Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nehrim - Informacje

 

Czym jest ten "Nehrim"? Jak się ma do Obliviona? I co to za dziwaczne określenie "całkowita konwersja"???

No cóż:

Nasz projekt Nehrim w stosunku do Obliviona ma się nijak. Zbudowaliśmy nowy świat, który nie ma nic wspólnego z Tamriel ani światem TES. To właśnie jest cecha charakterystyczna całkowitej konwersji: działa niezależnie od głównej gry. Można powiedzieć, iż w pewnym sensie Nehrim jest najprawdziwszą nową grą.

 

To tyle tytułem wstępu. Jednak dlaczego Nehrim jest wyjątkowy? Dlaczego warto go pobrać i grać?

 

Podamy kilka głównych powodów:

 

1.) Nehrim to gra skupiająca się zarówno na fabule, jak i klasycznej rozgrywce RPG. Wykonujesz zadania, zdobywasz punkty doświadczenia, zbierasz coraz lepszy ekwipunek. Ten opis jest bardzo sztampowy, jednak w przypadku Nehrim złoty środek stanowi doskonała równowaga pomiędzy znakomitą prezentacją świata i wydarzeń a samą rozgrywką. Tutaj jeśli nie masz motywacji, aby kontynuować raz rozpoczętą grę, to zapewne wykonujesz coś w niewłaściwy sposób.

 

2.) W każdym zakątku świata Nehrim zawsze znajdziesz coś nowego. Monotonne lasy i powtarzające się podziemia? Nie, tutaj tego nie ma! Sam przyznaj: kto pragnąłby przemierzać obszary, które można zobaczyć za oknem własnego domu? Nehrim zawiera unikalne tereny, jakich nie spotkasz w żadnej innej grze.

 

3.) Fabuła to coś więcej niż "Idź i ocal świat", znacznie więcej. Postaci posiadają bogate osobowości, zmieniają się w trakcie gry. Kto wie, czy nie narodzi się tutaj jakiś wątek miłosny...

 

4.) Ścieżka dźwiękowa jest całkowicie nowa. Nasi muzycy, Simon W. Autenrieth i Lukas Deschel byli bardzo zapracowani, tak iż teraz nawet najwięksi muzyczni malkontenci nie powinni narzekać podczas przemierzania nowego świata. Ponadto Schandmaul, znana folk-rockowa grupa napisze specjalnie dla Nehrim piosenkę.

 

5.) Nehrim posiada profesjonalne nagrania głosów postaci. I wcale nie jest to przesadne ani uproszczone stwierdzenie, albowiem jest tutaj mowa o 56 profesjonalnych aktorach oraz studiu nagraniowym z Berlina, które zachciało nas wesprzeć. Biorąc to pod uwagę można pokusić się o stwierdzenie, że Nehrim prawdopodobnie posiada najbogatszą ścieżkę dźwiękową wśród fanowskich projektów.

 

6.) Nehrim jest bezpłatny. Wystarczy posiadać grę TES IV: Oblivion.

 

Premiera podobno jutro.

 

edit

 

Angielskiej wersji, bo niemiecka jest do pobrania. :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno w wywiadzie Todd potwierdził, że pracują nad jakimś "tajnym" projektem, ale nie powiedział nad czym. Fallout 4 został osobno potwierdzony, więc możecie mieć nadzieję że chodzi o TES.

 

To jak az tak tajne pewnei z 2 lata przyjdzie czekac :/

a szkoda bo w Obliviona gralo sie przyjemnie jakies ponad 40h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka godzinek już pękło przy Nehrim i powiem wam, że pomimo tego, że dubbing jest po niemiecku to gra jest warta zagrania w szczególności, że jest za darmo. Misje dość urozmaicone w niektórych ciekawe zwroty akcji. Graficznie wygląda ładnie i nie ma wielkich wymagań. Bugów jako takich większych nie stwierdziłem, czasem potrafi nam się kompan, z którym współpracujemy w danej misji zablokować albo nie używać broni mimo, że mnie i jego obtłukuje zgraja potworów, to on stoi z łukiem na plecach i przywraca sobie tylko życie. :blink: Od czasu do czasu gra lubi się wysypać. Przeciwnicy raczej mało rozgarnięci i inteligencją nie grzeszą. Sporo ciekawych lokacji, jest co pozwiedzać. Od samego początku gry coś się dzieje. Zielona strzałeczka jak to było w Oblivionie już tak często nas nie wiedzie i to z pewnością jest na plus. Dla lubiących RPG myślę, że warto zagrać w tego moda.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłem wielkim fanem Morrowinda - przeszedłem go wzdłuż i wszerz, miałem cały najlepszy ekwipunek.. Dodatki też przeszedłem. A gdy w moje ręce wpadł Oblivion ( było to niedawno, bo miałem słabego kompa ) to jakoś nie mogłem się wciągnąć - dobiłem do 13 lvlu i odpuściłem. Nie wiem dalczego, ale Oblivion nie ma tego czegoś... :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno nie wyklucza drugiego.

Dobrze wypada pod względem grafiki, jest trochę ciekawych lokacji (piękny widok z Dive Rock :)) i zadań (szczególnie Mrocznego Bractwa i Gildii Złodziei), ale to nie zmienia faktu, że jest mało questów, mało organizacji itd. Właściwie wszystkiego jest za mało. Do tego nieciekawa główna linia fabularna i przede wszystkim durnowaty level scaling. Dwie godziny i już nie chce się w to grać.

 

Ogółem kupujesz, włączasz, przez chwilę podniecasz się jaka jest fajna, a gdy zachwyt już minie, to usuwasz i wystawiasz na allegro, w międzyczasie szukając w szafce Morrowinda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno nie wyklucza drugiego.

Dobrze wypada pod względem grafiki, jest trochę ciekawych lokacji (piękny widok z Dive Rock :)) i zadań (szczególnie Mrocznego Bractwa i Gildii Złodziei), ale to nie zmienia faktu, że jest mało questów, mało organizacji itd. Właściwie wszystkiego jest za mało. Do tego nieciekawa główna linia fabularna i przede wszystkim durnowaty level scaling. Dwie godziny i już nie chce się w to grać.

 

Ogółem kupujesz, włączasz, przez chwilę podniecasz się jaka jest fajna, a gdy zachwyt już minie, to usuwasz i wystawiasz na allegro, w międzyczasie szukając w szafce Morrowinda :)

 

Ale Oblivion bez modow jest ulomny ;)

 

Zreszta,tak miedzy Bogem a prawda, to Morrowind nie byl jakos duzo bardziej rozbudowany w tych aspektach, ktore wymieniles (moze minus level scaling). Fakt, ze nadrabial klimatem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie kupiłem z KK Obliviona i... Niestety nie mam czasu na przejrzenie FAQ które mi nie działa, linki do modów wołają o subskrypcję i poranny epizod z czerwonym polonezem na czoło prosi się o skrzynkę browara przed 11 rano.

 

Co i skąd mam zainstalować żeby Obek wyglądał nie najgorzej? ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide

TweakGuides.com - Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide

 

There are many great Oblivion mods. This page lists the really essential ones - the bug fixes - and is also where each user can list their own favorites page.

Oblivion:Recommended Mods - UESPWiki

 

Ten essential Oblivion mods

Ten essential Oblivion mods - Planet Elder Scrolls

 

 

Osobiście polecam mod na tekstury i dodatkową trawkę.

Muszę wspomnieć, że sejwy z modami mogą nie działać po odinstalowaniu moda, zatem przejdź katakumby i wyjdź na łąkę. skopiuj save-a i przetestuj mody. WYbierz które chcesz i dopiero graj dalej.

Edited by djsilence
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Chciałbym się Was zapytać czy znacie, lub zetknęliście się z modem zmieniającym fryzury głównej postaci? To co podstawka oferuje to jakaś groteska.

Szukam i jakoś nie mogę w gąszczu tych "niesamowitych usprawnień" do obka czegoś takiego znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costi, Aquarium - dzięki :wink:

Tego mi było potrzeba, chociaż niektóre fryzy w Beutiful people to niezłe przegięcie - chyba, że ktoś przepada za mangą.

Mam jeszcze jedno pytanie. Testowaliście może mod rats & cats, ew. Open cities + cats & rats? U mnie szczury jakoś dziwnie podskakują i na dodatek poruszają się z 1,5 m nad ziemią. Czy u Was też tak jest, czy to jakiś bug u mnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.