jakac Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Coś nie kumam tego: Jak podkręcam mojego GF (GPU) to do częstotliwości 315 Mhz jest wszystko ok ale jak ustawię np na 340 to zaczyna klatkować i zaniżać wyniki w 3Dmarku :?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Prawdopodobnie chodzi o to że procek jest wąskim gardłem do tak mocno pdkręconej karty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoon Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 315 to nie malo. Ja bym o 340 nie myslal jesli nie masz wc, albo zalmana... ? Tak cyz siak, 315 ci powinno wystarczyc. pieklo wydaje mi sie, ze nia masz racji, bo u mnie dzieje sie podobnie, a chyba nie powiedz, ze moj procek jeest waskim gardlem dla tej grafy ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makonar Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 No i co sie dziwisz? 340 to cholernie dużo, jak nie masz dobrego, NIESTANDARDOWEGO, chłodzenia to o 340 MHz na Core możesz zapomnieć. Gainward kiepsko się kręci. 315 MHz to pewnie blisko MAX tego co możesz wycisnąć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irnlng Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 tak sie dzieje z kartami czesto. jak przesadzis z kreceniem rdzenia, t juz nie rosnie wydajnosc a zaczynaja sie albo anomalie wizualne, albo wlasnie na leb leci szybkosc. Nie krec tak mocno, tu nawet chlodzenie pewnie nic nie zmieni, bo po prostu rdzen nie wyrobi wiecej. Mysle, ale moge sie mylic, ze jakby sie grzal, to pojawily by sie przeklamania obrazu, a to, co Ty masz to wlasnie to, ze za duze taktowanie dales, jak na mozliwosci chipu. Poprawcie mnie jesli sie myle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakac Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 No i co sie dziwisz? 340 to cholernie dużo, jak nie masz dobrego, NIESTANDARDOWEGO, chłodzenia to o 340 MHz na Core możesz zapomnieć. Gainward kiepsko się kręci. 315 MHz to pewnie blisko MAX tego co możesz wycisnąć. ale z 2 strony nie ma żadnych artefaktów, tylko te dziwne zwolnienia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartezjusz Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Prawdopodobnie chodzi o to że procek jest wąskim gardłem do tak mocno pdkręconej karty. eee co ma proc do grafy na rdzeniu 315 czy nawet 350 ps.wiesz jak to jest... co za dużo to i świnka nie chce ,wiec na standartowym chłodzeniu bez artefaktów nie wycisniesz wiele lub nic więcej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Jakac - artefaktow nigdy nie bedzie jak przetaktujesz rdzen. Przetaktowanie rdzenia objawia sie nieciekawym dzialaniem karty. Tak jak w Twoim przypadku "obnizeniem wydajnosci" (bo to nie jest obnizenie doslownie tylko niewspoldziala ze soba pamiec i rdzen) albo totalna zwiecha lub wychodzenie z gier tudziez programow graficznych. Artefakty pojawiaja sie tylko z winy przetaktowanych lub zle schlodzonych pamieci. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 a jak ja przetaktuje gpu na radku 8500 to na textorach pojawiają sie zielone kropki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Mam braki wiedzy co do radeonow widocznie. Na NV nie ma miejsca takie cos (z doswiadczenia, kilka kart juz przeszlo przez lapki). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majdan Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 a jak ja przetaktuje gpu na radku 8500 to na textorach pojawiają sie zielone kropkiJa mam tak samo jak dam na rdzen powyżej 360 pojawiają sie zielone kropki ale grafika nie zwalnia , aha moja karta to Radeon 9500pro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgadzam sie z Kaeresem na kartach Nvidi tylko pamieci przetaktowane za zbyt ;) powoduja artefakty... u mnie z core jest tak samo jak u przedmowcy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zxc Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Xpertvision PBA R8500 64mb Mint BBA R7500 64mb HiS PBA R7500 64mb GF2Titanium Winfasta 64mb Jupiter Kyro 2 64mb MSIgf2MX 32mb Prolink gf2gts pro 32mb Pixel gf3ti200 128mb BBA R7200 PalitTi4200 64mb GF 256 DDR Creative 32mb Pixel MX 440 Ultra 64mb Mn. te karty przeszły przez moje rączki przez wakacje każda była podkręcona i w żadnej "przekręcenie" core nie powdowało arfetaktów w obu R7500 pojawiały się te kropki w reszcie kart "przekręcenie" core powodowało zwis (najczesciej na pierwszym tescie mowa o 3dm2k1). W kazdej z kart oprócz Kyro 2 którego w ogóle sie nie dało podkręcić, przekrecenie pamięci powodowało arfetakty! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogers Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Xpertvision PBA R8500 64mb Mint BBA R7500 64mb HiS PBA R7500 64mb GF2Titanium Winfasta 64mb Jupiter Kyro 2 64mb MSIgf2MX 32mb Prolink gf2gts pro 32mb Pixel gf3ti200 128mb BBA R7200 PalitTi4200 64mb GF 256 DDR Creative 32mb Pixel MX 440 Ultra 64mb Mn. te karty przeszły przez moje rączki przez wakacje każda była podkręcona i w żadnej "przekręcenie" core nie powdowało arfetaktów w obu R7500 pojawiały się te kropki w reszcie kart "przekręcenie" core powodowało zwis (najczesciej na pierwszym tescie mowa o 3dm2k1). W kazdej z kart oprócz Kyro 2 którego w ogóle sie nie dało podkręcić, przekrecenie pamięci powodowało arfetakty! a powiedz - bardzo jestem ciekawy ile wykręciłeś z tego Palita Ti4200 64MB.....ja obecnie posiadam Palita Ti4200 128MB i beznadziejnie sie kręci - zwłaszcza V-core (max stabil. 486Mhz).....spróbuje może zamieścić jakies radiatorki na pamięciach karty...może to troszke pomoże... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogers Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Xpertvision PBA R8500 64mb Mint BBA R7500 64mb HiS PBA R7500 64mb GF2Titanium Winfasta 64mb Jupiter Kyro 2 64mb MSIgf2MX 32mb Prolink gf2gts pro 32mb Pixel gf3ti200 128mb BBA R7200 PalitTi4200 64mb GF 256 DDR Creative 32mb Pixel MX 440 Ultra 64mb Mn. te karty przeszły przez moje rączki przez wakacje każda była podkręcona i w żadnej "przekręcenie" core nie powdowało arfetaktów w obu R7500 pojawiały się te kropki w reszcie kart "przekręcenie" core powodowało zwis (najczesciej na pierwszym tescie mowa o 3dm2k1). W kazdej z kart oprócz Kyro 2 którego w ogóle sie nie dało podkręcić, przekrecenie pamięci powodowało arfetakty! a powiedz - bardzo jestem ciekawy ile wykręciłeś z tego Palita Ti4200 64MB.....ja obecnie posiadam Palita Ti4200 128MB i beznadziejnie sie kręci - zwłaszcza V-core (max stabil. 486Mhz).....spróbuje może zamieścić jakies radiatorki na pamięciach karty...może to troszke pomoże... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majdan Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 a powiedz - bardzo jestem ciekawy ile wykręciłeś z tego Palita Ti4200 64MB.....ja obecnie posiadam Palita Ti4200 128MB i beznadziejnie sie kręci - zwłaszcza V-core (max stabil. 486Mhz).....spróbuje może zamieścić jakies radiatorki na pamięciach karty...może to troszke pomoże...V-core 486mhz nie wiedziałem że V-core wyraża sie w MHZ zawsze myślałem że w V. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2002 Mam braki wiedzy co do radeonow widocznie. Na NV nie ma miejsca takie cos (z doswiadczenia, kilka kart juz przeszlo przez lapki). to chyba malo graf testowales od nv.... w nv u mnie pojawiaja sie najczesciej zielone plamki, losowo na ekranie, tekstury sa okraszone plamkami, pojawaija sie przy kompresji tekstur bledy, czasem dodawane sa "dodatkowe" wielokaty ktorych nie powinno byc, czesto tez widywalem nie wiem jak to nazwac, zjawisko "podwojych krawedzi", obraz sie tak smiesznie rozkleja, jakby krzywo nalozone tekstury, nie wiem jak to nazwac (ten tekst mowie na podstawie kilku nastu egzemplazy rivy tnt 1-2, gf256, gf2gts, 5-6 mx'ow, 2 gf'ach 3, gf4mx 440 i gf4-4200) w moim radeonie 256 ddr pod o/c rdzenia pojawialy sie takze plamki a potem obraz zwisal w 8500 ktorego mam nie ma zadnych objawow poza czasem bledami w wielokatach (dziwnie wygladajace modele), zwykle konczy sie zwisem odrazu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV[666] Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 Co karta to obyczaj ;], na Powercolor 8500 krecenia rdzenia dawalo rozjechane wielokaty a wkoncu zwis,pamiatki to samo plus puzzle z kolorow na teksturach.A z kolei Supergrace 8500 to krecenie rdzenia nie daje zadnych artefaktow/zwolnien tylko sie ladnie obraz freezuje, pamiatki bledy w teksturach ale o wiele rzadziej rozjechana geometria. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irnlng Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 wlasnie si ebawilem swoja karta i po zmianie gpu z 260 na 265 pod koniec 3dmarka czarny ekran i pa... pamieci poszly na 450!!! bez artefaktow. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 No ja mialem do czynienia w sumie tylko z 4 kartami nv Riva tnt 16mb :), gf2 mx200, gf2 mx400, gf 4 ti 4200. I w zadnej nie zauwazylem artefaktow przy kreceniu core, ale tak jak mowi Berkut. Mozliwe jest, ze beda sie pojawiac dziwne wielokaty. Pozdr MeHow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gordon_23 Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 U mnie na GF3Ti200 i teraz na GF4Ti4200 przy "przekreceniu" rdzenia pojawialy sie wlasnie takie rozne kolorowe kropki o ktorych mowil berkut. Szczegolnie dobrze widac to w 3D Mark'u w tescie Dragothic gdy kamera jest przez chwilke za glowa smoka a potem widzimy jego oczami. Wtedy wlasnie na glowie smoka mam "dyskoteke" :lol: Natomiast przy pamieciach wyskakuja takie plaszczyzny czarne na ekranie :lol: Nie wiem jak to nazwac.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irnlng Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 Wtedy wlasnie na glowie smoka mam "dyskoteke" :lol: Natomiast przy pamieciach wyskakuja takie plaszczyzny czarne na ekranie :lol: Nie wiem jak to nazwac.... Ja notorycznie mam rohi smoka kolorowe. Zielone, czerowne, zolte albo granatowe. poza tym NIC i moze isc godzinami i nic, ale smok ma te rogi zawsze inne :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GenghisKhan Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 no to prawda - powyzej 340 na normalnym chlodzeniu - 3dmark sie wiesza(klatkuje jak ktos wspomnial) i wyniki oczywiscie sa o wiele nizsze - MI sie udalo uzyskac spokojowe 335-czasem jak bylo zimno 340 na core i tak 3dmark jak i inne apps chodzily spoko i nic sie nie wieszalo - nie bylo strat wydajnosci - max czestoliwosc do jakiej doszedlem to 355 ale po paru sek gry w quake wywalalo - reset - wiecha teraz pracuje na 320-330 bo mam tylko 1 wentyl (zeby bylo ciszej) nie gram tyle wiec nie potrzebuje - ale po wykonaniu vcore i zaaplikowaniu pelta i wody mozna do 370 dojechac spoko :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GenghisKhan Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 PS. co do artefaktow to - u mnie trojkaty pojawiaja sie po przekreceniu pamieci - a po core nie ma zadnych artefaktow (tylko mniejsza wydajnosc) - mysle ze juz nawet przy 300 na core i duzej temp moga pojawic sie artefakty mala temp = brak artefaktow (mniejsza wydajnosc) duza temp = artefakty wystepuja w roznych formach :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDY Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 Coś nie kumam tego: Jak podkręcam mojego GF (GPU) to do częstotliwości 315 Mhz jest wszystko ok ale jak ustawię np na 340 to zaczyna klatkować i zaniżać wyniki w 3Dmarku :?: jest to spowodowane przegrzewaniem sie ukladu, zobacz zreszta jaki wynik bedzie po 30 minutach pracy i zaraz po walczeniu kompa (oczywiscie jak jest wszystko jeszcze zimne) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDY Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 cos wspominaliscie o 'waskim gardle' proca etc. i musze powiedziec, ez jest to prawda, otoz w wakacje mialem Winfasta GF4MX 440 i sie zajebiscie podkrecal, zabraklo mi skali wrecz w opcjach sterownikow i musialem uzyc PowerStripa ;), udalo mi sie wykrecic bez zadnego dodatkowego chlodzenia (standardowe) z 270/400@360@530MHz bez podkrecania proca i karty z podkreceniem full stabilnym karty i teraz z podkreceniem proca na 11.5x150.85=1734.8MHz i tak samo podkrecona grafika i maksymalne podkrecenie karty graficnej i bez podkrecania proca (bo sie sypalo juz) czyli wochodzi na to, ze przy zmianie tylko czestotliwosci procesora, to az 10 fps roznicy w pierwszym tescie w 3dmark (ze 113 do 123, a bez krecenia proca i max grafika, to wynik wynosil 120 fps, a przy domyslnych ustawieniach wynik wynosil tylko 93 fps :D), dzieki temu stalo sie jasne, ze lepiej krecic procesor niz grafike zylowac, lepiej zachowac jakosc obrazu :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irnlng Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 czyli wochodzi na to, ze przy zmianie tylko czestotliwosci procesora, to az 10 fps roznicy w pierwszym tescie w 3dmark (ze 113 do 123, a bez krecenia proca i max grafika, to wynik wynosil 120 fps, a przy domyslnych ustawieniach wynik wynosil tylko 93 fps :D), dzieki temu stalo sie jasne, ze lepiej krecic procesor niz grafike zylowac, lepiej zachowac jakosc obrazu :)[/b] http://www.xbitlabs.com/video/ati-cpu-dep/ pewnie czytaliscie, bo nie wieze, zeby ktos przegapil :wink: To wiadomo od dawna, ze grafiki sa skalowane do prockow. polecam http://www.benchmark.pl/felietony.php?a=w&...ne&w=1034029223 fajny felietonik. U mnie tez podkrecenie procka daje wiecej niz grafiki, ale niestety, zeby w miare komfortowo grac musze krecic wszystko co sie da :cry: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDY Opublikowano 28 Grudnia 2002 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2002 czyli wochodzi na to, ze przy zmianie tylko czestotliwosci procesora, to az 10 fps roznicy w pierwszym tescie w 3dmark (ze 113 do 123, a bez krecenia proca i max grafika, to wynik wynosil 120 fps, a przy domyslnych ustawieniach wynik wynosil tylko 93 fps :D), dzieki temu stalo sie jasne, ze lepiej krecic procesor niz grafike zylowac, lepiej zachowac jakosc obrazu :)[/b] http://www.xbitlabs.com/video/ati-cpu-dep/ pewnie czytaliscie, bo nie wieze, zeby ktos przegapil :wink: To wiadomo od dawna, ze grafiki sa skalowane do prockow. polecam http://www.benchmark.pl/felietony.php?a=w&...ne&w=1034029223 fajny felietonik. U mnie tez podkrecenie procka daje wiecej niz grafiki, ale niestety, zeby w miare komfortowo grac musze krecic wszystko co sie da :cry: widziale to, ale wiesz jak to jest, dopoki sie nie sprawdzi tego na wlasnym sprzecie, to czlowiek nie jest do konca przekonany ;) nie martw sie, to wiele osob musi robic, zeby sobie pograc w miare dobrze, ja na przyklad teraz poza starcraftem i strongholdem w nic wiecej nie gram, bo mam S3Trio3D/2x 8MB w kompie ;D, nawet filmy musze ogladac w 16 bit kolorze :( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...