Jump to content

RaV[666]

Stały użytkownik
  • Content Count

    1625
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralna

About RaV[666]

  • Rank
    Uczestnik
  1. Jesli roznica dla ciebie konczy sie na 400zl.To raczej warto, plyta pcie 4 ready (przynajmniej w teorii) i rocket lake ready (tez w teorii ale chociaz jest nadzieja) a z390 jest juz martwe. Do tego wiekszy kesz na 10900K tez moze pokazac czasami pazury.No i bedziesz mial exclusiv top dog only one of a kind skylake ,spilowane rogi i wogole :)
  2. https://allegro.pl/oferta/karta-graficzna-vga-sapphire-rx-vega-56-pulse-8gb-7623062481 To jest dobra karta w dobrej cenie.Domyslne ustawienia sa dobre nie to co strixy asusa, chlodzenie jest wydajne a karta cicha, jasne, nitro+ ma lepsze, ale roznica w cenie nie jest akceptowalna.Trafiaja sie sztuki z pamieciami samsunga. Co do niggabyte w morele, to on nie jest tani, tylko reszta w polsce jest droga.Wbrew temu co tutuaj pisza czytalem recenzje gigabyte vegi ktora byla w miare pozytywna, trzeba poprostu samemu sobie doregulowac wentylatory i napiecia. Ale ja bym bral tego
  3. Jak glowne zadanie kompa to bedzie rendering, to trudno nie polecic nadchodzacego 2700X , nie bedziesz musial krecic, na procku zaoszczedzisz prawie klocka chlodzenie bedzie z prockiem i do bez oc spokojnie starczy, i na plycie tez sie bedzie dalo przyoszczedzic ...Tak samo mozna wziac juz teraz r7 1700 tylko jego by pasowalo pociagnac na te 3.9/4.0 all core. Akurat rendering to jest cos w czym ryzeny sie sprawuja bardzo dobrze.
  4. Pisze to w zasadzie jako ciekawostke, bo watpie zeby ktos byl w stanie mi to dokladnie wytlumaczyc, choc byloby dobrze jesli jest tu ktos z dwoma kartami ati i moglby sprawdzic u siebie. Wiec tak, mam 480tke wsadzona w PCIE1 i do niej jest podlaczony monitor, Vega 56 jest w PCIE 3 i nie jest do niej podlaczony zaden wyswietlacz, aktualnie robi za koparke. Powód ? Vega to referent wiec potrzebuje chlodnego powietrza do zasysu wiec nie moge jej dac na gore bo 480tka by ja podgrzewala, a jak podlacze monitor do vegi to nie jestem w stanie widziec nic przed inicjalizacja sterownikow w windowsie,
  5. Dokladnie tych kosci nie mam wiec ci dokladnie nie poradze. Ale z moich doswiadczen przez lata ci powiem ze istnieje spora szansa ze ktoras kostka jest slabsza i cofa pozostale, moze tez byc problem z IMC. W kazdym razie jedyna wg mnie sluszna droga jesli nie dostaniesz dokladnej instrukcji od gskilla czy asusa to ustawic napiecie na 1.4v. Timingi AUTO .dodac kapke do PCH(+0.05v) SA i cache voltage (+0.1v). potem reboot sprawdzic czy trzyma te ustawienia, sa calkowicie bezpieczne bez obaw. A potem dzielnik 2400, memtest 100% najlepiej ten dosowy, potem 2666 memtest itp. Tylko unikac dzielnik
  6. Jesli piszac "smieci" masz na mysli te wszystkie reklamy trackingi profilowanie itp. To te smieci sa powodem istnienia w10 ,w zasadzie system operacyjny to dodatek do nich :) . dlatego go rozdawali za darmo, wiaza nadzieje ze sklepem windows /profilowaniem /sprzedaza informacji/ marketingiem. Dawali za darmo to wzialem, ale nie uzywam. Co do grania to przynajmniej narazie troche przesadzasz, ile to gier wymaga w10, dwie ? trzy ? Ja w sumie kojarze forze i gears of war 4. Cos czuje ze jeszcze z rok dwa minie zanim gry stana sie dx12 only , a moze vulkan sie w miedzyczasie wybije.No ale narazie
  7. No sa tacy co przy kazdej mozliwej okazji sypia taki komunalami "na 10tce wszystko szybciej dziala a ty na tym zabytku" . No start systemu jest szybszy, jakies 5 sek w moim wypadku, responsywnosc , to trochu magiczne stwierdzenie, faktycznie to u mnie przynajmniej roznicy nie widze, czas odpalania wiekszosci aplikacji podobny (czyli prawie zaden).UI "wyglada" szybciej :) .Ta ich nowa przegladarka tez sprawia wrazenie szybszej ale co z tego skoro ogolnie jest raczej bezuzyteczna. Zwyczajowo kompa resetuje 2-3 razy w tyg wiec start systemu jakos przezyje, co do testow, to one sa tak pol na pol
  8. Witam Krotko i zwiezle, wkolko sie spotykam z ludzmi stawiajacymi teze ze po zmianie systemu z win 7 czy tez 8 oprogramowanie dostaje znacznego kopa i wogole jest sam miód i orzeszki. Jako osoba z zalozenia sceptyczna oraz czlowiek ktory tego rodzaju porownania na wlasne potrzeby robi od lat.Postanowilem to semi poważnie poprostu sprawdzić :) . Platforma testowa: Swiezy Win 10 anniversary Uzywany i nieaktualizowany rok czasu Win 7 Malo uzywany i nieaktualizowany Win 8.1. Platforma: Asrock x99 extreme3 P3.40 i7 5820K 4.4Ghz NB 3.5Ghz 32Gb 14-15-15 DDR4 2666 Radeon 290X 16.10.1 1010
  9. Wiem ze stare nieco, ale chyba pasuje to sprostowac jakby jakis swieży czytal. Cpu mozesz krecic mnoznikiem bez problemu. Uncore (cache) takze mozesz krecic mnoznikiem (osobno od cpu) Ram takze mozesz krecic mnoznikiem TYLKO ZE, na roznych plytach i roznych wersjach biosu wartosci te moga konczyc sie na 2666 dla defaultowego strapa.Ale moga tez siegac i 3000 i wyzej (najlepiej zapodac najnowszy chocby beta bios).Kreceniem ramu na x99 bym sie jakos specjanie nie podniecal, lepiej znalesc wartosc posrednia miedzy taktowaniem/opoznieniami/napieciem , z tego co czytalem w zaleznosci od opoznien
  10. Mam tego samsunga, wykonanie jak na tak tani sprzet jest naprawde bardzo dobre,dostep do dysku/pamieci tez prosty,niestety zaraz po zakupie trzeba domontowac dodatkowe 4GB ramu bo samsung zainstalowal 4GB na plycie JEDNOKANALOWO, co ogranicza kompa a wbudowana grafike juz totalnie. Ekran matowy to zbawienie ALE sama matryca jest FATALNA, nie spodziewalem sie ze technologia ekranow sie moze cofnac, przyznam sie ze nie widzialem innych tanich laptopow, ale ostrzegam ze to jest TN najgorszej masci, mimo malutkiego ekranu 13.3 NIE DA SIE ustawic tak zeby czesc ekranu sie nie odbarwiala :-/ ,niski
  11. No własnie tez szukam samsungow. Z tego co sie orientuje koncowka w oznaczeniu DH0 =30nm ,CH0=40nm, roznice niewielkie ale na korzysc DH0 . W polsce dostepne sa moduly goodrama na samsungach M378B5673GB0-CH900 Problem tylko taki ze niemam pojecia jakie tam siedza kosci, czy ktos to krecil ? Z tego co wyczytalem, tak naprawde fabryczne oznaczenie, czyli ULV czy nie, wysoki moduł czy tez obnizony to bez znaczenia, licza sie same kostki
  12. Obawiam sie ze ten program moze byc cos zle skonfigurowany, moze bat. Bo wyniki w pliku mam w stylu: time_none=0time_none_GPU=0time_enblend=0time_enblend_gpu=0gpu=ATI Technologies Inc. AMD Radeon HD 6900 Seriescpu_arch=64cpu_model=Architectureram=9vram=256289792 Prawdziwe wyniki mam w pliku CZAS.txt, ale w innym formancie chyba. Podam dla Phenom II 3.5ghz DDR2 i FX Vishera 3.5ghz z turbo na 4.0
  13. Pomijajac fakt ze PD jest na Am3+ wiec wyjdzie cos lepszego napewno.To nie ma absolutnie zadnych przeciwskazan technicznych dla zachowania tego samego socketu, aktualizacja chipsetu (czyli dodanie wsparcia dla pciex 3.0 usb 3.0 itp) nie musi oznaczac zmiany socketu .Jest to bardziej oplacalne dla calego zaplecza (vide intel) .Ale biorac pod uwage problemy AMD o wiele prosciej moze byc wydanie nowego procesora na ten sam socket chyba ze: A)W steamrollerze zostanie zintegrowana czesc pciex (nic takiego nie mowiono) B)Zmiana kontrolera pamieci na DDR4 (ekstremalnie watpliwe, przyczym nadal moze
  14. Jasne ze pamięci wiele nie daja, ale to jest chyba purepc a nie zlompc ;-) .Roznica w cenie tez nieduza, no ale jesli mu sie te pamiatki podkreca to gut. Co do nieduzych zyskow z NB.To zalezy. Bywa i tak: Jesli ktos gra, to naprawde wysoki NB moze pomoc znacznie,nizsze opoznienia w pamieciach tez. A to jak sie kreci BE to ja wiem, najlepiej sie kreci tuningujac dokladnie mnozniki i htt i NB do tego sciagajac timingi.A nie poprostu podnoszac mnoznik procka.Takie zbilansowane OC daje najczesciej lepsze wyniki i to przy nizszym poborze pradu (czyli ciepelka mniej).
  15. Chyba mi sie mozg zwiera bo niewiem co ma jedno do drugiego. Co do ramu to 1600 CL7 osiagaly najlepsze wyniki dla tego procka, aczkolwiek w zaleznosci od OC mostka 1866 tez moga miec sens,jak najnizszy CAS. W procku nalezy podkrecic mostek jak najwyzej, w grach potrafi to dac duzego kopa i wtedy tez szybsze pamieci sie bardziej przydaja. Co do AM3+, piledriver (premiera za tydzien, poczekaj i zobacz czy jest to cos co w przyszlosci mozna chciec tam wlozyc) a wg ostatnich poglosek takze steamroller wiec nie jest zle a. Kontroler pamieci jest w cpu... Jakos nie wydaje mi sie
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.